Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
401/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät olisi kyllä pitänyt skipata, tai ainakin lyhentää reissu yhteen yöhön, mutta oliko miehellä edes mahdollisuutta olla töistä pois? Ei työnantajan ole pakko antaa lomaa puolison sairauden perusteella. Paitsi jos on oikeasti lääkärintodistus siitä että vaimo on tyyliin sairaalakunnossa.

Vierailija
402/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin naiset hoiti vauvan vaikka mies oli missä ja oma olo mikä tahansa. Ihan outoa ulinaa.

Ennen asuttiin yhteisöllisemmin. Ennen naiset eivät yrittäneet pitää "kodin ulkopuolista" työuraa yllä samalla kun pitivät huolta lapsista. Ennen oli miestenkin pakko olla pellolla vuodenajan mukaan, nykyään Markus-Mikko voi ihan hyvin soittaa toimistolle tekevänsä duunit kotona läppärillä.

Ja ne joilla ei ole ikinä ollut migreeniä eivät tajua että se on jotain aivan hirveää.

Apn tarinassa mies olisi ihan hyvin voinut mennä sinne häihin vähän myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi olisiko palstan miesten mielestä ok, jos nainen jättäisi kipeänä olevan miehensä yksin koko viikonlopuksi hoitamaan kipeää vauvaa ja lähtisi 400 km päähän bilettämään.

Ei ne miehet tuohon vastaa. Kato kun sehän on ihan eri asia ja syvästi tuomittavaa jos nainen toimii kuten tuo mies toimi. Mutta miehen asia ei ole huolehtia perheenjäsenten hyvinvoinnista. Noin 90 prosenttia suomalaisista äijistä/miehen kokoisista teinipojista ajattelee ja toimii. Ne 10 prosenttia on niitä aikuisia  tosimiehiä mutta niitä riittää niin harvalle.

Tuollaiselle miehelle voi tehdä kristallinkirkkaan selväksi että tuollainen temppu kerran vielä ja on entinen mies. Oppii olemaan. Jos kerran on munaa perheellistyä niin on oltava munaa sitten huolehtia perheestään vaikka jäisikin jotkut vuosisadan biletyshäät ja eeppiset juopottelut väliin. Jos biletys menee sairaan vaimon ja lapsen edelle niin pysyy sitten hitto vie sinkkuna.

Nih.

Vierailija
404/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ainoa neuvo ap: n miehelle: Juokse.

N35

Mieshän teki valintansa ja juoksi. En tosin usko, että vetelysmies saa silti laitettua eroa vireille.

Vierailija
405/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenkö olisi pitänyt jäädä tämän Ap mamman takia nyt kaverin häistä pois? Ajatteleeko kukaan täällä morsiusparia? Ap varmaan kiljuisi jos hänen kaverinsa jäisi tällaisesta syystä häistä pois. Sitäpaitsi ehkei mies kehdannut sanoa, ettei hänen rouvansa pärjää kotona flunssaisena pienen vauvan kanssa.

Minä en todellakaan morsiusparina haluaisi, että häihini tulee juuri kulkutaudista toipunut ihminen, jonka perheenjäsenet ovat vielä sairaana. Korona-aikana ja tilaisuuteen, jossa lienee kymmeniä ihmisiä.

Ap:n mies teki kyllä joka suuntaan itsekkäät temput, jätti vaimonsa pulaan ja riskeeraasi muiden terveyden.

Miehen töistä poisolosta jankkaajille: jos äiti on migreenissä, miehen kuuluu lähteä viivana kotiin. Äkillisistä, pakottavista perhesyistä voi ottaa palkatonta vapaata 0-varoitusajalla. Sillä ei mitään väliä, onko migreeni lääkärin toteama, tutkittu vai millainen. Kovassa migreenikohtauksessa ei voi vauvan turvallisuudesta huolehtia, joten tärkeysjärjestys on itsestäänselvä. Todennäköisesti on palkaton/korvattava vapaa, koska ei tuossa tilanteessa mitään todistuksia pysty hommaamaan.

Sitten nämä yh-vertailut. Yh:t ovat (jos järkeä päässä) miettineet tuki- ja apuasiat oman sairastumisen sattuessa. Yh:t nyt saavat esim. kunnan perhetyöntekijän melkoisen paljon nopeammin paikalle kuin äiti, jonka mies tietoisena äidin ahdingosta lähti reissuun. Yh:n avuksi voi helpommin rientää tuttava tai sukulainen, vaikka tämä tartunnan itsekin saisi. Sen sijaan ap:n tapauksessa ongelma on ns. itseaiheutettu miehen itsekkyyden vuoksi, joten ehkei vapaaehtoisia auttajia löydykään.

Yh-taloudessa asiat on organisoitu eri tavoin, kahden vanhemman perheessä nojataan toisen apuun.

Ap:tä ei tässä kuormita vain sairaus vaan miehen suhtautuminen avunpyyntöön. Hylätyksi ja petetyksi tulemisen tunne on raskas ja katkeroittaa. Tilannetta on turha verrata siihen, kun mummomme sota-aikana kävivät synnytystuskissaan välillä lypsämässä lehmät kun mies oli rintamalla.

Ja vielä: mies olisi voinut sanoa hääparille, että perheemme sairastui ja piste. Aivan älytöntä olisi selitellä, ettei vaimo pärjää flunssassa vauvan kanssa. Vaimolla poikkeuksellinen (normi vauva-arjen ylittävä) väsymys voi sen migreenin laukaista uudestaan, joten levätä pitäisi saada. Kun se mies kuitenkin ON olemassa.

Mies on ollut terveenä jo viikon, normaalisti 1 kuumeeton päivä riittää siihen, meneekö ihmisten ilmoille. Ei me voida ajatella, että ollaan terveinä viikkotolkulla kaukana kaikesta vain siksi, että koronan aikana meille opetettiin 2 vko karanteenit. Koska on ollut viikon terveenä, voi huoleti juhliam tauti ei enää tartu.

Ja jos vaimo ei pärjää vauvan kanssa, voi vaimostaan tehdä lasun ja todeta, että mielenterveysongelmien vuoksi olisi parasta, että vaimo saadaan sairaalahoitoon.

Sähän olet ihan bimbo!!!!!!

Lapsesta on vastuussa äiti sekä isä.

Tässä isä vaarantaa lapsen hyvinvoinnin.

Minkä luulisit että lasussa sanotaan.

Ei ole olemassa mitään lasua joka koskee vain äitiä ja lasta vaan se on koko perhe.

Lisäksi tunnen suurta myötähäpeää sun puolesta. Ap vaikuttaa ihan normaalilta äidiltä.

Joo, mitähän ne siellä lasussa sanoisi jos isä tekisi ilmoituksen että äiti ei pärjää lapsen kanssa? Ensimmäinen kysymys lienee että miksikäs se isä sitten ei hoida vauvaa jos äiti ei pärjää. Kumpikohan siinä saisi sossuilta puhuttelut, toiselle puolelle suomea paennut isä vai sairastunut äiti, ei varmaan vaikea arvata. Perheterapia tms voisi olla tukimuotona tuossa, joku jossa isälle selvitettäisiin että lapsen hyvinvointi kuuluu myös hänelle.

Vierailija
406/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on sellaisia millaisiksi heidät koulutetaan. Olet perinteistä vaimomatskua eli hoidat miesflunssaa. Miehesi ei ole perinteinen suomalainen rehti perheenisä vaan pullapoika.

No. Älä tuon takia eroa. Mutta älä tee toista lasta äläkä ainakaan ota koiraa.

Nyt vuoden kestävä elämänkoulu miehelle. Et pese hänen pyykkejä, laitat vain omia lempiruokia, käyt paljon tyttöjen kanssa ulkona. Vauvalle voi antaa korviketta ja ottaa migreenilääkkeen tai juoda viiniä.

Ota itsekkäämpi asenne kaikkeen. Huomaat että mies alkaa joustaa. Jos tulee kysymyksiä niin voit sanoa että rakkaani, jätit elämäsi kaksi tärkeintä ihmistä hengenvaaraan ja heitteille, nyt on minun aika olla opetella olemaan yhtä itsekäs, vaikka se, darling , on aika rankkaa minun luonteellani.

Vierailija
407/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan sitä joka ylempänä sanoi, että mies on yksinkertaisesti pistettävä seinää vasten ja mieluiten heti alussa. Pidemmän päälle kuitenkin voin kertoa, että jatkuva vääntö syvällisesti itsekkään ihmisen kanssa vie omia voimavaroja todella paljon, ja olisi ollut parempi tajuta lopettaa suhde ajoissa.

Vierailija
408/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tosiaan ainoa kerta kun mies on suhteenne aikana toiminut noin? Vai onko ennenkin ollut yhtä itsekäs ja jättänyt sinut pulaan?

Kuulostaa tutulta. Meillä meni pahemmaksi. Mies perui sopimani kotiavun. Eli meillä tuli miehen sadismi esiin, kun olin haavoittuvaisessa tilanteessa. Jotkut sairaat ihmiset saavat sadistista tyydytystä jättäessään heistä riippuvaiset ihmiset pulaan.

Tämä on vakava paikka. En ole ihan vakuuttunut, että mies lähtee keskustelemaan sillä asenteella, että pystyisi kriittisesti arvioimaan oman toimintansa oikeutusten perusteita.

Ap. Ymmärrän tuskasi ja turhautumisesi. Olin itse vastaavassa tilanteessa pitkään hämmentynytkin. Kun jos joku käyttäytyy todella ronskisti vallitsevien käyttäytymisperiaatteiden vastaisesti, niin sitä epäilee itseään, että onko tämä joku painajainen.

Oikeasti jo lapsi olisi ymmärtänyt vastuullisuuden ap.n miestä kypsemmin. Mies ei selkeästi välitä muiden turvallisuudesta.

Asian selvittelyssä tämä kannattaa ottaa huomioon siinä mielessä, että ko. miehelle saattaa olla myös matala kynnys käyttää muunkinlaista väkivaltaa.

Väkivallastahan tuossa ap:n tilanteessa on kyse. Heitteille jättö.

Mun ex teki myös ensin tuon tyyppisiä juttuja, joissa mä jouduin ihan äärimmilleni valvomisten jne. kanssa, ja hän ei auttanut mitenkään. Ennen lapsia oltiin vuosia yhdessä, enkä siltä ajalta muista mitään tuollaista, että tämä alkoi, kun vauva tuli. Lopulta toisesta lapsesta ollessani raskaana tönäisi ekan kerran. Kontrolloi mun menoja paljon, tai siis aina tuli riita, jos mulla olisi ollut yksikin meno, vaikka olin lähes aina kotona. Yks kerta esti mua menemästä keittiöön hakemaan syötävää. Tuollaista lievää väkivaltaa. Erosin ennen kuin meni pahemmaksi. Mutta tosiaan alkoi tuollaisella, ettei auttanut, vaikka olin kovilla vauvan kanssa.

Vierailija
409/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on sellaisia millaisiksi heidät koulutetaan. Olet perinteistä vaimomatskua eli hoidat miesflunssaa. Miehesi ei ole perinteinen suomalainen rehti perheenisä vaan pullapoika.

No. Älä tuon takia eroa. Mutta älä tee toista lasta äläkä ainakaan ota koiraa.

Nyt vuoden kestävä elämänkoulu miehelle. Et pese hänen pyykkejä, laitat vain omia lempiruokia, käyt paljon tyttöjen kanssa ulkona. Vauvalle voi antaa korviketta ja ottaa migreenilääkkeen tai juoda viiniä.

Ota itsekkäämpi asenne kaikkeen. Huomaat että mies alkaa joustaa. Jos tulee kysymyksiä niin voit sanoa että rakkaani, jätit elämäsi kaksi tärkeintä ihmistä hengenvaaraan ja heitteille, nyt on minun aika olla opetella olemaan yhtä itsekäs, vaikka se, darling , on aika rankkaa minun luonteellani.

Mitä v i t  tua? :D

Vierailija
410/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ap raukkaa. Oikein "joutui" taksilla menemään oman vauvansa kanssa päivystykseen.

Nykyvanhemmille olisi paikallaan jonkinlainen kurssi)koulutus joka valmistaa erilaisia tilanteita varten. Kaikilla ei ole äitejä/siskoja/mummoja joilta kysyä neuvoa.

Niin, missäs se lapsen isä luuhaa, kun häntä tarvitaan kotona? Kännää jossain ja kähmii naisia.

En ole se jolle vastaat, mutta mihin miestä tuossa nyt tarvittiin? Onko ap holhouksen alainen vai miksi ei oman vauvan hoitaminen onnistu, vaan miehen täytyy olla valvomassa?

Viisi päivää kestänyt nuha ei tee kenestäkään invalidia. Pahimmat oireet ovat jo ohi.

Kunpa aapeen mies ei jäisi tossun alle vaan heräisi huomaamaan oman parhaansa.

Toivottavasti ap:n mies saa taas pian miesflunssan. Saa pärjätä miten lystää ja hoitaa vauvan, kun ap lähtee pariksi päiväksi lomalle.

Normaalilta ihmiseltä se onnistuu mainiosti. Mutta aapee itkee ja vinkuu että miehen täytyy jäädä kotiin pesemään pyykkiä juuri hääviikonloppuna. Tietenkin.

Minä en sitten varmaan tunne yhtään normaalia ihmistä, kun kaikki tuntemani vanhemmat kokevat raskaaksi hoitaa lasta/lapsia yksin sairaana.

Kukaan ei ole väittänyt ettei lapsen hoitaminen kipeänä ole raskasta. Nyt on kuitenkin se tilanne, että Ap:lla on ollut jo se kuume alkuviikosta ja nyt toipilaana ja sillä vauvalla on flunssa. Siis nuhaa, ehkä Joo jotain lämpöä. Pieni vauva voi nuhassa hetkeksi kuivua lievästi kuten ap kertoi ja silloin tosiaan voi tyrkyttää kaikkea nestettä, tai kuten ap teki, viedä päivystykseen. Mistään hengenhädästä ei ole kyse.

Mies on lähtenyt riitatilanteen keskeltä, kumpikaan osapuoli ei siis ole mitenkään järkevästi tilanteen hoitoa miettinyt vaan kyse on ollut hysteerisestä et mee ja meenpäs tilanteesta.

En tosiaan minäkään enää ihmettele erotilastoja tai sitä miten näitä käsittämättömiä marttyyriäitejä syntyy. Pliis Ap, katso peiliin.

hysterian keksit ihan itse sinä tähän.

Vierailija
411/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä arvasin että Ap ei ollut laittanut viestiä miehelle päivystykseen menosta! Oletko nyt tyytyväinen kun sait näpäytettyä tyhmää miestä?

Tämä kohta tässä muakin häiritsee. Mies on vauvan isä! Sille kuuluu se tieto. Ja ap:lla on selkeästi aikaakin viestitellä, kun tänne ehtii postailla.

Vastahan te olitte sitä mieltä, että tämä vuoden isä on tuon tuosta kysellyt vauvan ja vaimon vointia. Mitäpä se humalainen isä 400 km päästä pystyisi perheensä eteen tekemään, nyt kun vauva on ammattilaisten hoidossa. Ap:na (riippuen ketutukseni asteesta) olisin saattanut laittaa vain slmepäivityksen, jossa kuva vauvasta tippa päässä ja kyynel. Ja puhelimen kiinni. Lmille vanhemmille toki tiedot tilanteesta, mutta anopille ei.

Mä olen tuleva anoppi ja en ikinä hyväksyisi että poikani tekisi noin ja olisin jo auttamassa miniää.

Vierailija
412/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin naiset hoiti vauvan vaikka mies oli missä ja oma olo mikä tahansa. Ihan outoa ulinaa.

Ennen asuttiin yhteisöllisemmin. Ennen naiset eivät yrittäneet pitää "kodin ulkopuolista" työuraa yllä samalla kun pitivät huolta lapsista. Ennen oli miestenkin pakko olla pellolla vuodenajan mukaan, nykyään Markus-Mikko voi ihan hyvin soittaa toimistolle tekevänsä duunit kotona läppärillä.

Ja ne joilla ei ole ikinä ollut migreeniä eivät tajua että se on jotain aivan hirveää.

Apn tarinassa mies olisi ihan hyvin voinut mennä sinne häihin vähän myöhässä.

Kyllä suomalaisnaiset on aina pitäneet kodin ulkopuolista työuraa, ei täällä pelkkiä kotiäitejä ole juuri ollut. Toki joillakin se ura on ollut se oma navetta ja tila. Mutta lapset on hoitanut joku mummo tai piika tai vanhemmat lapset, kyllä siinä olisi kylän naiset tulleet apuun jne. Ei ehkä kaikille, kyllähän niitä lapsia ja äitejä sitten kuolikin jos ei apua saanut eikä joutanut lapsiaan vahtimaan kunnolla saati viemään lääkäriin.

Vierailija
413/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon on kyllä tosi raivostuttavaa, että joku yrittää kysyä neuvoa ja nämä alaikäiset erityislapset alkaa huutelemaan provoa täällä. Mene vaikka kesäleirille tai pihalle välillä

Vierailija
414/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan sitä joka ylempänä sanoi, että mies on yksinkertaisesti pistettävä seinää vasten ja mieluiten heti alussa. Pidemmän päälle kuitenkin voin kertoa, että jatkuva vääntö syvällisesti itsekkään ihmisen kanssa vie omia voimavaroja todella paljon, ja olisi ollut parempi tajuta lopettaa suhde ajoissa.

Tämä. Minun mieheni teki vastaavan tempun, kun olin raskaana odottamassa toista lastamme. Vaikeita supistuksia ja taapero hoidettavana. Yhden yön reissu venyikin kahdeksi yöksi, vaikka sanoin että nyt on sellainen tilanne että sinua tarvitaan. Olisi pitänyt tajuta lähteä silloin. Ei tuollainen ihminen muutu, välinpitämättömyys vaan lisääntyy.

Vierailija
415/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa sairauden vuoksi hoitaa vauvaa, voit soittaa neuvolapalveluihin. Sieltä saa edullisesti lastenhoitoapua juurikin vaikeita tilanteita varten. Suurin osa migreenilääkkeistä on sallittuja sekä raskauden että imetyksen aikana, sen voi sekä lukea tuoteselosteista että varmistaa lääkäriltä. Anteeksi nyt vain, mutta järkeä saa käyttää ja apua saa pyytää muualtakin kuin siitä omasta puolisosta. Toki se mies olisi voinut pyytää vaikka oman äitinsä auttamaan sinua lapsenhoidossa, jos hän itse halusi lähteä juhlimaan. Kannattaa ottaa ulkopuolelta tulevaa apua vastaan. Pikkulapsiarjessa niitä katastrofeja tapahtuu ihan koko ajan, harva jaksaa ilman apuja!

Vierailija
416/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei ikinä tekisi vaimolleen noin, eikä minun mieheni olisi koskaan tehnyt myöskään. Uskomattomia lieroja miehet nykyään.

Vierailija
417/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et jaksa sairauden vuoksi hoitaa vauvaa, voit soittaa neuvolapalveluihin. Sieltä saa edullisesti lastenhoitoapua juurikin vaikeita tilanteita varten. Suurin osa migreenilääkkeistä on sallittuja sekä raskauden että imetyksen aikana, sen voi sekä lukea tuoteselosteista että varmistaa lääkäriltä. Anteeksi nyt vain, mutta järkeä saa käyttää ja apua saa pyytää muualtakin kuin siitä omasta puolisosta. Toki se mies olisi voinut pyytää vaikka oman äitinsä auttamaan sinua lapsenhoidossa, jos hän itse halusi lähteä juhlimaan. Kannattaa ottaa ulkopuolelta tulevaa apua vastaan. Pikkulapsiarjessa niitä katastrofeja tapahtuu ihan koko ajan, harva jaksaa ilman apuja!

Miksi kahden aikuisen perheessä pitäisi pyytää apua ulkopuoliselta? Jos ei omaa kumppania kiinnosta, niin ulkoruokintaan sellainen hyödytön rohjake.

Vierailija
418/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluisaan "ennen aikaan", jolloin naiset sairaina lypsivät lehmät ja hoitivat lapset, lapsia kuoli paljon nykyistä useammin tapaturmiin ja sairauksiin.

Se ei ole mikään malli tai esimerkki pienen vauvan äidille.

Miehet eivät toki jääneet töistä kotiin, mutta siistiä sisätyötä tekevät miehet usein palkkasivat kotiapulaisen auttamaan puolisoaan pukkulapsivuosina. Toki kotityöt olivat raskaampia, ruokaa ei voinut tilata kotiin jne mutta niillä joilla oli varaa, oli kyllä ihan palkattua apua.

Eli mihinkään maailman aikaan ei ole ollut normaalia ja sallittua jättää vauvan äitiä sairaana hoitamaan vauvaa. Osalle se on ollut ihan vaan köyhyyden takia pakko, joskus kurjin seurauksin.

Vierailija
419/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin rooli pienen vauvan elämässä on pikkuisen eri kuin isän. Tietenkin. Tämä nyt johtuu ihan biologiasta ja siitä että sillä äidillä sattuu olemaan TISSIT! Tämä nyt vaikka vastauksena siihen, että miksi isä ei jää vauvan kanssa että äiti pääsee bailaamaan.

Tässä tapauksessahan ap nimenomaan kertoi myös, että ei tunne miehensä lapsuudenystävää ja oli alunperinkin tarkoitus jäädä vauvan kanssa pois häistä.

Tottakai äitikin voi mennä omille reissuilleen kun siitä isän kanssa sovitaan, maidot pumpataan jne. Vauvan ensimmäisissä kuukausissa äidin jatkuva läsnäolo on kuitenkin erittäin toivottavaa. Koska sitä on sen vauvan ÄITI.

Äiti jonka vatsassa vauva kasvoi ja koska näin nyt jumalauta vaan on luonto järjestänyt.

Ei eläin emokaan hylkää pientä poikastaan.

Ja sitten ihmetellään miksi nykyään on niin paljon naispareja joilla on lapsia.

Vierailija
420/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin rooli pienen vauvan elämässä on pikkuisen eri kuin isän. Tietenkin. Tämä nyt johtuu ihan biologiasta ja siitä että sillä äidillä sattuu olemaan TISSIT! Tämä nyt vaikka vastauksena siihen, että miksi isä ei jää vauvan kanssa että äiti pääsee bailaamaan.

Tässä tapauksessahan ap nimenomaan kertoi myös, että ei tunne miehensä lapsuudenystävää ja oli alunperinkin tarkoitus jäädä vauvan kanssa pois häistä.

Tottakai äitikin voi mennä omille reissuilleen kun siitä isän kanssa sovitaan, maidot pumpataan jne. Vauvan ensimmäisissä kuukausissa äidin jatkuva läsnäolo on kuitenkin erittäin toivottavaa. Koska sitä on sen vauvan ÄITI.

Äiti jonka vatsassa vauva kasvoi ja koska näin nyt jumalauta vaan on luonto järjestänyt.

Ei eläin emokaan hylkää pientä poikastaan.

Ihmisillä se nyt vaan sattuu menemään niin, että aivottomien viettien lisäksi on olemassa sosiaaliset sopimukset vanhempien työnjaosta. Jos on sovittu, että molemmat on vastuussa, niin silloin se isä ei hylkää sitä poikastaan yhtään sen enempää kuin äitikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi