Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa
Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.
Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.
Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.
No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?
Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (1874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin että Ap ei ollut laittanut viestiä miehelle päivystykseen menosta! Oletko nyt tyytyväinen kun sait näpäytettyä tyhmää miestä?
Tämä kohta tässä muakin häiritsee. Mies on vauvan isä! Sille kuuluu se tieto. Ja ap:lla on selkeästi aikaakin viestitellä, kun tänne ehtii postailla.
Vastahan te olitte sitä mieltä, että tämä vuoden isä on tuon tuosta kysellyt vauvan ja vaimon vointia. Mitäpä se humalainen isä 400 km päästä pystyisi perheensä eteen tekemään, nyt kun vauva on ammattilaisten hoidossa. Ap:na (riippuen ketutukseni asteesta) olisin saattanut laittaa vain slmepäivityksen, jossa kuva vauvasta tippa päässä ja kyynel. Ja puhelimen kiinni. Lmille vanhemmille toki tiedot tilanteesta, mutta anopille ei.
Eipä ollut minunkaan mies koskaan poissa töissä auttaakseen, vaikka minulla oli vauvan lisäksi hoidettavana taapero ja koira. Mm silloin kun minä ja vauva oltiin enterorokossa hoitelin yksin kaikki. Ja toisaalta pärjäsinkin, jotenkin, mutta olihan se aika kamalaa välillä. En jotenkin osannut edes vaatia enempää, liian kiltti kun on... Ja onhan se vähän niin että kotiäidille ei saikkua ole tarjolla ennen kun on oikeasti pää kainalossa eikä selviä. Jos isä olisi poissa töistä aina äidin sairastaessa niin kyllä se jonkunlaisen loven tekisi tuloihin, ne kun olisi sitten palkattomia päiviä. Nykyään olen taas töissä ja hoidetaan lapset aika lailla 50/50, mies siis osallistuu kyllä eikä ole itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tässä monella unohtuu yleinen järki
- ymmärrän että apn mies halusi häihin. Kuitenkin olisi ollut minimi varmistaa että äidille tämä sopii ja ostaa kaappiin ruokaa ja lääkkeitä valmiiksi viikonlopun ajalle. Näin minun mieheni olisi toiminut ja olisin koettanut selvitä tilanteesta hyvillä mielin. Apn miehen tapa että minä menen vaikka toinen pyytää apua on syvältä sieltä minne aurinko ei paista.
- moni neuvoi että apn olisi vain pitänyt antaa vauvalle lääkettä ja korviketta. Ei meillä ainakaan ollut täysimetyksellä isoja korvikeläjiä kotona varalta. Yleensä oli yksi 2dl purkki. Sillä ei pitkälle pärjäisi. Itse sairaana ja sairaan vauvan kanssa on hankala lähteä kauppaan (vieläpä ilman autoa) tai ruveta selvittelemään kuka voisi hankkia lääkkeitä, korviketta jne siinä hädässä kun mies ei vaivautunut asiaa hoitamaan ennen lähtöään.
- jos mieheni olisi lähtenyt tuollaisessa tilanteessa häihin hän olisi luvannut olla koko ajan ajokunnossa ja olisi vannottanut että kerron jos pitää tulla kesken pois.
- joku ihmetteli että miksi miestä syyllistetään kun ap sai kaverinkin tarvittaessa tulemaan avuksi. Ap kertoi että kaverilla on itselläänkin pienet lapset. Taitaa olla aika iso riski että apn kaveri sairastuu ja sitten hänen lapset jos joutuu tulla hoitamaan sairasta vauvaa. Miksi monen ihmisen pitää sairastaa kun mies olisi vain voinut jäädä kotiin hoitamaan omaa lastaan eikä sysätä ongelmaa muille.
Ja joo kyllä yksinhuoltajatkin pärjää yksin jne. Mutta siksi kun on pakko. Ei siksi että mies on itsekäs.
En ole jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta onko ap jossain maininnut, että mies on jättänyt täysin oman onnen nojaan? Ei ole käynyt kaupassa/asioilla?
Onko ap pyytänyt sellaista, miehet voi olla ajattelemattomia.Me ei tiedetä koko tarinaa, onko lähtiessä tullut riitaa ja mies lähtenyt kiukuspäissään ja kiireellä?
Voi jumal... Miksi aikuiselle miehelle pitää erikseen sanoa, että käy kaupassa, ennen kuin lähdet juhlimaan. Kotona on sairastunut perhe!! Ei riitä mikään ajattelemattomuus syyksi, vaan se on pohjatonta itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ymmärrän että apn mies halusi häihin. Kuitenkin olisi ollut minimi varmistaa että äidille tämä sopii ja ostaa kaappiin ruokaa ja lääkkeitä valmiiksi viikonlopun ajalle. Näin minun mieheni olisi toiminut ja olisin koettanut selvitä tilanteesta hyvillä mielin. Apn miehen tapa että minä menen vaikka toinen pyytää apua on syvältä sieltä minne aurinko ei paista.
- moni neuvoi että apn olisi vain pitänyt antaa vauvalle lääkettä ja korviketta. Ei meillä ainakaan ollut täysimetyksellä isoja korvikeläjiä kotona varalta. Yleensä oli yksi 2dl purkki. Sillä ei pitkälle pärjäisi. Itse sairaana ja sairaan vauvan kanssa on hankala lähteä kauppaan (vieläpä ilman autoa) tai ruveta selvittelemään kuka voisi hankkia lääkkeitä, korviketta jne siinä hädässä kun mies ei vaivautunut asiaa hoitamaan ennen lähtöään.
- jos mieheni olisi lähtenyt tuollaisessa tilanteessa häihin hän olisi luvannut olla koko ajan ajokunnossa ja olisi vannottanut että kerron jos pitää tulla kesken pois.
- joku ihmetteli että miksi miestä syyllistetään kun ap sai kaverinkin tarvittaessa tulemaan avuksi. Ap kertoi että kaverilla on itselläänkin pienet lapset. Taitaa olla aika iso riski että apn kaveri sairastuu ja sitten hänen lapset jos joutuu tulla hoitamaan sairasta vauvaa. Miksi monen ihmisen pitää sairastaa kun mies olisi vain voinut jäädä kotiin hoitamaan omaa lastaan eikä sysätä ongelmaa muille.
Ja joo kyllä yksinhuoltajatkin pärjää yksin jne. Mutta siksi kun on pakko. Ei siksi että mies on itsekäs.
En ole jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta onko ap jossain maininnut, että mies on jättänyt täysin oman onnen nojaan? Ei ole käynyt kaupassa/asioilla?
Onko ap pyytänyt sellaista, miehet voi olla ajattelemattomia.Me ei tiedetä koko tarinaa, onko lähtiessä tullut riitaa ja mies lähtenyt kiukuspäissään ja kiireellä?
Sinun mielestä mies on kuin keskenkasvuinen teini ja se on sinusta ok. Tuollainen käytös ei käy perheelliselle miehelle, jonka vaimo ja pieni vauva on sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös mennyt niin, että mies oli muka käynyt kaupassa, mutta jääkaappi ammotti tyhjyyttään. Vei perheen autonkin mukanaan. Mitään sairasteluun liittyvää (lääkkeitä, korvikemaitoa tms.) tuskin oli edes miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut jonkin verran viestejä sieltä täältä ja aivan häkeltynyt.
Miehen olisi täytynyt perua tammikuusta asti odottamansa ystävän häät, koska puolisolla ja vauvalla flunssa?
Omat lapseni kun olivat vauvoja, riitti kuumeen hoidoksi runsas juominen ja suppo. Huoneen viilentäminen/ vedessä kasteltu pyyhe. Uni.
Ikinä en ole kuumeen vuoksi vienyt ketään lapsistani sairaalaan, vaan aina on kotikonstein hoidettu. Vauvoilla ja pienillä lapsillahan usein kuume nousee helposti korkeaksikin. Rintamaito se tärkein, jos imettää.
Huolehtii vain omasta juomisesta ja syömisestä ja pumppaa tarvittaessa pulloon maitoa.
Älä vihoittele miehellesi. Todella kurjaa että joutuu siellä juhlissa nyt kärvistelemään huonoin fiiliksin.
Olisi kannattanut lukea koko ketju ja ajatuksella ennen kommentointia. Äiti oli itsekin kuumeessa, maito ehtyi, kuumeinen lapsi ei saanut tarpeeksi nestettä ja meni niin huonoon kuntoon, että joutui sairaalahoitoon. Vuoden isä-palkintoa ei tarvinne odottaa tällä herralla. Vai että meni kaverin häissä oikein fiilikset. Jos ei käytös muutu, taitaa mennä perhekin.
Ap kertoi olevansa toipilas, ei kipeä. Lapsi on otettu osastolle ihan kokonaistilanteen vuoksi jotta ap voi myös levätä ja toivottavasti taas olla hippasen rationaalisempi ihminen taas huomenna.
Vaikka olisi näin, että kokonaistilanteen vuoksi otettiin, kun äiti on valvonut jo vuorokausia, niin mitenkäs se mies ei ymmärtänyt tätä kokonaistilannetta, että äiti saattaisi tarvita vähän lepoa moisen valvomisen ja migreenikohtauksen jäljiltä? Että jos oliskin noin, että siksi otettiin, niin syyttäisin miestä vielä enemmän.
Vauva oli kuivunut. Siksi otettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin että Ap ei ollut laittanut viestiä miehelle päivystykseen menosta! Oletko nyt tyytyväinen kun sait näpäytettyä tyhmää miestä?
Tämä kohta tässä muakin häiritsee. Mies on vauvan isä! Sille kuuluu se tieto. Ja ap:lla on selkeästi aikaakin viestitellä, kun tänne ehtii postailla.
Mies teki paskasti kun lähti, mutta tämän kertomatta jättäminen on vielä paskempi juttu!
Mielenkiintoista, etten tiedä yhtään tapausta joissa osat olisivat toisinpäin että perheenäiti lähtee häihin ja jättää sairaan perheen kotiin kun mies saa vielä aurallisen migreenikohtauksen... Tulisi varmaan lasu.
Minun mieheni olisi saattanut lähteä tuossa tilanteessa kaverin häihin. Mutta vain jos minä olisin luvannut pärjätä ilman häntä viikonlopun. Mies olisi kysellyt mitä ruokaa, juomaa, lääkkeitä ym voi hakea ennen lähtöään. Olisi kysynyt pitääkö tehdä jotain esim loppuuko vauvallta puhtaat vaatteet laitanko ne koneeseen jne.
Sitten mies olisi voinut mennä mutta vannottanut ilmoittamaan jos tarttee tulla kesken pois. Olisi ollut ajokunnossa kokoajan jos olisin niin pyytänyt.
Minusta apn mies käyttäytyy todella kurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen olisi täytynyt perua tammikuusta asti odottamansa ystävän häät, koska puolisolla ja vauvalla flunssa?
Omat lapseni kun olivat vauvoja, riitti kuumeen hoidoksi runsas juominen ja suppo. Huoneen viilentäminen/ vedessä kasteltu pyyhe. Uni.
Ikinä en ole kuumeen vuoksi vienyt ketään lapsistani sairaalaan, vaan aina on kotikonstein hoidettu. Vauvoilla ja pienillä lapsillahan usein kuume nousee helposti korkeaksikin. Rintamaito se tärkein, jos imettää.
Huolehtii vain omasta juomisesta ja syömisestä ja pumppaa tarvittaessa pulloon maitoa.
Älä vihoittele miehellesi. Todella kurjaa että joutuu siellä juhlissa nyt kärvistelemään huonoin fiiliksin.
Olisi kannattanut lukea koko ketju ja ajatuksella ennen kommentointia. Äiti oli itsekin kuumeessa, maito ehtyi, kuumeinen lapsi ei saanut tarpeeksi nestettä ja meni niin huonoon kuntoon, että joutui sairaalahoitoon. Vuoden isä-palkintoa ei tarvinne odottaa tällä herralla. Vai että meni kaverin häissä oikein fiilikset. Jos ei käytös muutu, taitaa mennä perhekin.
Ap kertoi olevansa toipilas, ei kipeä. Lapsi on otettu osastolle ihan kokonaistilanteen vuoksi jotta ap voi myös levätä ja toivottavasti taas olla hippasen rationaalisempi ihminen taas huomenna.
Oma lapseni joutui vauvaiässä sairaalaan osastolle viikoksi, jonka aikana ehdin aika paljon nähdä sitä sairaalan meininkiä ja muita vauvapotilaita vanhempineen. Voin vakuuttaa, että ei siellä osastolla ole vauvoja siksi, että äiti olisi levättyään huomenna rationaalisempi. Kyllä osastolleottokriteerit on ihan sen vauvan vointi ja terveys, ei äidin asiat tai levontarpeet. Ja oli muuten niin ruuhkaa osastolla, että meistä vanhemmista kumpikaan ei saanut yöpyä siellä edes. Saatiin olla kyllä yöaikaan paikalla, jos jakettiin olla tuolissa, mutta mitään sänkyä tai lattiapatjapaikkaa meille ei riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta, ei olisi minuakaan mies ikinä jättänyt täysin pulaan ja jääkaappia täyttämättä jne., vaikka ei kovin innokas ollutkaan omia menojaan perumaan. Ja ehdottomasti olisi varmistanut että apua saadaan jostain (meillä on onneksi tukiverkostot, eli molempien vanhemmat kohtuu lähellä ja auttavat tarvittaessa, vaikka on heillä omakin elämä). Kun kuopuksemme sairastui vakavasti juuri kun miehellä oli työmatkalle lähtö, hän varmisteli moneen kertaan lääkäriltä että uskaltaako hän nyt lähteä, että eihän ole mitään akuuttia hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies teki paskasti kun lähti, mutta tämän kertomatta jättäminen on vielä paskempi juttu!
Kyllähän ap kertoi lähettäneensä viestin sitten kun oli otettu osastolle. Ei vaan matkalta/etukäteen viestitellut, mutta mitäpä se olisi auttanutkaan, kun mies ei sieltä pääse apuun, missä on. Sai siis tiedon kyllä ja nyt ap jännityksellä odottaa, että näkyykö miestä aamulla sairaalassa vai krapuloiko juhlapaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi ap raukkaa. Oikein "joutui" taksilla menemään oman vauvansa kanssa päivystykseen.
Nykyvanhemmille olisi paikallaan jonkinlainen kurssi)koulutus joka valmistaa erilaisia tilanteita varten. Kaikilla ei ole äitejä/siskoja/mummoja joilta kysyä neuvoa.
Niin, missäs se lapsen isä luuhaa, kun häntä tarvitaan kotona? Kännää jossain ja kähmii naisia.
En ole se jolle vastaat, mutta mihin miestä tuossa nyt tarvittiin? Onko ap holhouksen alainen vai miksi ei oman vauvan hoitaminen onnistu, vaan miehen täytyy olla valvomassa?
Viisi päivää kestänyt nuha ei tee kenestäkään invalidia. Pahimmat oireet ovat jo ohi.
Kunpa aapeen mies ei jäisi tossun alle vaan heräisi huomaamaan oman parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa lapsiperhe-elämään. Noin se just menee. Äidin kaikki tarpeet voidaan unohtaa kokonaan. Se on tämän yhteiskunnan mielestä aivan sama, vaikka sulla olis pää kainalossa, vauva pitää hoitaa ja miestä pitää passata (pahimmat vinkuu vielä päälle, että seksiä tulee liian harvoin).
Mies ei ota mitään vastuuta, eikä miehen tarvi venyä missään asiassa mihinkään suuntaan. Ja ihan tosissani sanon, että älä vaan kerro missään neuvolassa tms., koska sitten saat vielä jonkun sossun kyttäämään sun sohvalle, että miten sä nyt pärjäät ja sulle tulee vaan lisää paineita.
Itse erosin vastaavassa tilanteessa (toki vasta vauvavuoden jälkeen, kun olin taas töissä). Mulla oli varaa ostaa mies ulos meidän asunnosta, olen hyvätuloinen itsekin. Siitä se helpottaa, kun miestä ei tarvi enää passata, ei miehelle ruokaa, ei miehen pyykkejä jne. Eikä mene sulta energiaa tuohon katkeruuteen ja noihin pettymyksiin. Se on se isoin juttu.
Nyt menee aika hyvin, elämä tasapainossa sinkkuäitinä. Viikolla jaksaa painaa, kun joka toinen viikonloppu lapset isällään ja silloin on mulla omaa aikaa.
Tuollaisesta miehestä ei ole kuin vaivaa ja tulee vaan vihaa, katkeruutta ja pettymyksiä. Tosiaan olet kuin yksinhuoltaja nytkin, kun sairaanakin hoidat lapsen jne. Lisäksi tulee paha mieli miehen tekemisistä/tekemättä jättämisistä.
Miks ihmeessä naiset edes ottaa miehen vaivoikseen? Kyllä ne siittää ilman parisuhdetta ja passaajaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni olisi saattanut lähteä tuossa tilanteessa kaverin häihin. Mutta vain jos minä olisin luvannut pärjätä ilman häntä viikonlopun. Mies olisi kysellyt mitä ruokaa, juomaa, lääkkeitä ym voi hakea ennen lähtöään. Olisi kysynyt pitääkö tehdä jotain esim loppuuko vauvallta puhtaat vaatteet laitanko ne koneeseen jne.
Sitten mies olisi voinut mennä mutta vannottanut ilmoittamaan jos tarttee tulla kesken pois. Olisi ollut ajokunnossa kokoajan jos olisin niin pyytänyt.
Minusta apn mies käyttäytyy todella kurjasti.
Näin olisi toiminut minunkin mies. Ei se herkästi menojaan peru, mutta huolehtii kyllä että kotiin jäävät pärjää ja on valmis tulemaan kesken apuun jos tilanne muuttuu.
Yksinkertaisuus suorastaan huutaa täällä olemassaolollaan. Voi luoja minkälaiset ihmiset sitä lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin osallistuu pastiksella usein ne naiset joiden lasten isät ja puolisot on / ovat olleet täysiä sikoja.
Otetaan kuitenkin huomioon, että on olemassa myös liuta hankalia naisia joilla on kiltit miehet. Mutta he eivät koskaan osaa tehdä mitään oikein. Naisen mielestä.
Ja täällä palstalla on valtaosa näitä miehiin pettyneitä/ hirviömorsiamia. Siksi peukutusten määrä.
Onko sinun mielestä oikein, jos nainen jättää sairaan vauvan sairaan isän hoidettavaksi ja lähtee juhlimaan 400 kilometrin päähän ja vie perheen ainoan auton mukanaan?
Toivottavasti lapsi ei joudu todistamaan jatkuvaa tappelua/perheväkivaltaa kotonaan. Jos mies ottaa noin paljon pannuun, eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni joutui vauvaiässä sairaalaan osastolle viikoksi, jonka aikana ehdin aika paljon nähdä sitä sairaalan meininkiä ja muita vauvapotilaita vanhempineen. Voin vakuuttaa, että ei siellä osastolla ole vauvoja siksi, että äiti olisi levättyään huomenna rationaalisempi. Kyllä osastolleottokriteerit on ihan sen vauvan vointi ja terveys, ei äidin asiat tai levontarpeet. Ja oli muuten niin ruuhkaa osastolla, että meistä vanhemmista kumpikaan ei saanut yöpyä siellä edes. Saatiin olla kyllä yöaikaan paikalla, jos jakettiin olla tuolissa, mutta mitään sänkyä tai lattiapatjapaikkaa meille ei riittänyt.
Ja sinä reppana uskot että ap kirjoittaa täällä totuudenmukaisesti? Hän on kotona vauvansa kanssa ja kirjoittaa suurimman osan näistä älyttömyyksistä täällä , että pääsee purkamaan mieheensä kohdistuvaa vihaa.
Älkää olko ihmiset niin sinisilmäisiä. Tää on netin keskustelupalsta. Roska sellainen.
Millä perusteella oletat, että tämä aloitus ei ole totta vaan keksittyä provoilua? Perustelehan väitteesi, muuten väitteesi on pelkkää trollailua.
Mun mies muuttui vauvan synnyttyä lusmuksi, joka ei juuri vauvaansa osallistunut. Mutta kyllä hänkin keskeytti ja perui menonsa kun vauva sairastui ja piti viedä lääkäriin (miehellä oli käytössä meidän ainoa auto ja hän tosiaan lähti heti ajamaan kaukaa kotiin kuin laitoin viestin, että vauva sairastui ja muutaman tämän päivän aikana pitää saada se lääkäriin. Ap:n mies ei kai arjessa edes ole paha lusmu, mutta ei näytä lapsen terveys kiinnostavan.