Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
381/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin osallistuu pastiksella usein ne naiset joiden lasten isät ja puolisot on / ovat olleet täysiä sikoja.

Otetaan kuitenkin huomioon, että on olemassa myös liuta hankalia naisia joilla on kiltit miehet. Mutta he eivät koskaan osaa tehdä mitään oikein. Naisen mielestä.

Ja täällä palstalla on valtaosa näitä miehiin pettyneitä/ hirviömorsiamia. Siksi peukutusten määrä.

Onko sinun mielestä oikein, jos nainen jättää sairaan vauvan sairaan isän hoidettavaksi ja lähtee juhlimaan 400 kilometrin päähän ja vie perheen ainoan auton mukanaan?

Nyt tähän vastaus. Ja tosiaan koko viikonlopuksi, kahdeksi yöksi. Onko ok?

Vierailija
382/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi olisiko palstan miesten mielestä ok, jos nainen jättäisi kipeänä olevan miehensä yksin koko viikonlopuksi hoitamaan kipeää vauvaa ja lähtisi 400 km päähän bilettämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ap raukkaa. Oikein "joutui" taksilla menemään oman vauvansa kanssa päivystykseen.

Nykyvanhemmille olisi paikallaan jonkinlainen kurssi)koulutus joka valmistaa erilaisia tilanteita varten. Kaikilla ei ole äitejä/siskoja/mummoja joilta kysyä neuvoa.

Niin, missäs se lapsen isä luuhaa, kun häntä tarvitaan kotona? Kännää jossain ja kähmii naisia.

En ole se jolle vastaat, mutta mihin miestä tuossa nyt tarvittiin? Onko ap holhouksen alainen vai miksi ei oman vauvan hoitaminen onnistu, vaan miehen täytyy olla valvomassa?

Viisi päivää kestänyt nuha ei tee kenestäkään invalidia. Pahimmat oireet ovat jo ohi.

Kunpa aapeen mies ei jäisi tossun alle vaan heräisi huomaamaan oman parhaansa.

Toivottavasti ap:n mies saa taas pian miesflunssan. Saa pärjätä miten lystää ja hoitaa vauvan, kun ap lähtee pariksi päiväksi lomalle.

Vierailija
384/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käy ap:n miestä nyt todella sääliksi. Ei tule olemaan pitkä liitto heillä, hysteerikko hajoittaa perheen kuin perheen. Toivottavasti vauva saa elää hyvän lapsuuden isän ja äidin kanssa, pahaa pelkään.

Ai miestä? :D Vauva on valvottanut äitiä jo useita vuorokausia, mies on kuorsannut rauhassa. Ap saa migreenikohtauksen, vauva huutaa yksin toisessa huoneessa, eikä mies edes tule salamana apuun, vaan vinkuu, ettei halua tulla pois töistä. Ap on sairaana, vauvakin jo jopa niin, että joutui sairaalaan. Mies lähti juhlimaan, eikä edes ruokia laittanut sairaana olevalle perheelleen valmiiksi, vaikka oli itse ihan terve. Vei autonkin mennessään (vaikka itse olisi terveenä voinut matkustaa julkisilla/kaverin kyydillä), ettei ap pääse helposti kauppaan tai päivystykseen, vaan taksihommiksi menee (säätöä turvaistuinten kanssa).

Kyllä tuo mies nyt oikeasti mokasi aika pahasti. Ap ei tule enää koskaan luottamaan mieheen, vaan tästä lähtien järjestää asiat kuten yh:t, eli varautuen itse paremmin ja turvaten muihin ihmisiin kuin mieheensä. Tämä tekee jatkossa eron myös helpoksi.

Luottamuksen mukana meni kunnioitus (kuinka tuollaista miestä nyt voisi kunnioittaa) ja siinä menee myös rakkaus. Miehen pitäisi tosissaan tsempata, jos meinaa, ettei suhde pääty tuohon.

Vierailija
385/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla käy ap:n miestä nyt todella sääliksi. Ei tule olemaan pitkä liitto heillä, hysteerikko hajoittaa perheen kuin perheen. Toivottavasti vauva saa elää hyvän lapsuuden isän ja äidin kanssa, pahaa pelkään.

Ai miestä? :D Vauva on valvottanut äitiä jo useita vuorokausia, mies on kuorsannut rauhassa. Ap saa migreenikohtauksen, vauva huutaa yksin toisessa huoneessa, eikä mies edes tule salamana apuun, vaan vinkuu, ettei halua tulla pois töistä. Ap on sairaana, vauvakin jo jopa niin, että joutui sairaalaan. Mies lähti juhlimaan, eikä edes ruokia laittanut sairaana olevalle perheelleen valmiiksi, vaikka oli itse ihan terve. Vei autonkin mennessään (vaikka itse olisi terveenä voinut matkustaa julkisilla/kaverin kyydillä), ettei ap pääse helposti kauppaan tai päivystykseen, vaan taksihommiksi menee (säätöä turvaistuinten kanssa).

Kyllä tuo mies nyt oikeasti mokasi aika pahasti. Ap ei tule enää koskaan luottamaan mieheen, vaan tästä lähtien järjestää asiat kuten yh:t, eli varautuen itse paremmin ja turvaten muihin ihmisiin kuin mieheensä. Tämä tekee jatkossa eron myös helpoksi.

Luottamuksen mukana meni kunnioitus (kuinka tuollaista miestä nyt voisi kunnioittaa) ja siinä menee myös rakkaus. Miehen pitäisi tosissaan tsempata, jos meinaa, ettei suhde pääty tuohon.

Muuten joo, mutta ei ap sairaana ja mahdollisesti migreenissä pystyisi itsekään ajamaan autoa.

Vierailija
386/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi olisiko palstan miesten mielestä ok, jos nainen jättäisi kipeänä olevan miehensä yksin koko viikonlopuksi hoitamaan kipeää vauvaa ja lähtisi 400 km päähän bilettämään.

Pitäisikö sun sulkea nyt puhelin ja mennä nukkumaan , niin jaksat hoitaa sitä sairasta vauvasi ja paranet itsekin? Elämänkoulu jatkuu sut taas huomenna. Nati nati.

Kuka luulet minun olevan? Ap vai? No en ole vaan ihan muu henkilö, kaksi kommenttia tähän ketjuun kirjoittanut. Eikä minulla ole vauvaa vaan viisivuotias lapsi.

Vierailija
387/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen kiikuttaa lapsensa sairaalaan kun on kuumetta, niin ei mikään ihme että meidän päivystyksessä on tuntikausien jonot. Hyvin herkästi moni menee, tiedän kans tuttavapiirissä tapauksia joissa on lähinnä kyse äidin omasta pelosta kuin lapsesta.

Näille äideille kuuluisi järjestää sitä apua.

Päivystykseen ei ainakaan pk-seudulla tuollaisessa tilanteessa yleensä vain mennä, vaan ensin soitetaan päivystysapuun ja tullaan, jos kehotetaan tulemaan. Näin ainakin itse toimin. Ymmärsin, että vauva on ollut sairaana jo useita päiviä, on kuumeessa ja nenä tukossa (pienet vauvat ei hengitä ainakaan hyvin suun kautta).

Oman kokemuksen mukaan vauvat ja pikkulapset käsketään sinne näytille aina. Me ollaan muutama ns turha reissu tehty, kun on arvottu pitäisikö lapsi viedä näytille vai ei, ja päivystysavusta on aina käsketty tuoda. Paitsi kerran kun oltiin Lapissa ja tk-päivystyksessä eivät olisi voineet kuulemma tehdä mitään ja lähimpään sairaalaan monta sataa kilometriä (oli päänsä lyönyt/niskansa retkauttanut lapsi kyseessä), silloinkin tosin päivystävä lääkäri tuli itse puhelimeen ja kyseli oireet tarkemmin ennen kuin päätti ettei tarvi lähteä näytille.

Vierailija
388/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten joo, mutta ei ap sairaana ja mahdollisesti migreenissä pystyisi itsekään ajamaan autoa.

Ei migreenissä, mutta kyllä flunssassa voi ajaa autoa. Ei se migreenikohtaus kokoajan ole päällä.

Vierailija
389/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ap raukkaa. Oikein "joutui" taksilla menemään oman vauvansa kanssa päivystykseen.

Nykyvanhemmille olisi paikallaan jonkinlainen kurssi)koulutus joka valmistaa erilaisia tilanteita varten. Kaikilla ei ole äitejä/siskoja/mummoja joilta kysyä neuvoa.

Niin, missäs se lapsen isä luuhaa, kun häntä tarvitaan kotona? Kännää jossain ja kähmii naisia.

En ole se jolle vastaat, mutta mihin miestä tuossa nyt tarvittiin? Onko ap holhouksen alainen vai miksi ei oman vauvan hoitaminen onnistu, vaan miehen täytyy olla valvomassa?

Viisi päivää kestänyt nuha ei tee kenestäkään invalidia. Pahimmat oireet ovat jo ohi.

Toivottavasti ap:n mies saa taas pian miesflunssan. Saa pärjätä miten lystää ja hoitaa vauvan, kun ap lähtee pariksi päiväksi lomalle.

Normaalilta ihmiseltä se onnistuu mainiosti. Mutta aapee itkee ja vinkuu että miehen täytyy jäädä kotiin pesemään pyykkiä juuri hääviikonloppuna. Tietenkin.

Minä en sitten varmaan tunne yhtään normaalia ihmistä, kun kaikki tuntemani vanhemmat kokevat raskaaksi hoitaa lasta/lapsia yksin sairaana.

Vierailija
390/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta voihotusta ja peukkuja sataa. Naiset , katsokaa peiliin jos suhteet epäonnistuu.

Rehellisesti . Voisiko omassakin käytöksessä olla toivomisen varaa? Maailma ei kaadu tuohon.

Tämä vaikuttaa lähinnä hysteeriseltä mustasukkaisuudelta kun mies on päässyt juhliin.

Oletetaan hetki, että vauvan äiti olisi 400 kilsan päässä juhlimassa ja samalla kotona sairaana oleva vauva ja kipeä isä yksin vauvaa hoitamassa. Voisiko vauvan äiti nauttia juhlimisesta? Koko asetelma on outo. Itse en koskaan lähtisi reissuun pois sairaana olevan vauvan luota enkä todellakaan voisi sekuntiakaan nauttia jostain juhlista, jos oma vauva on kaukana kotona sairaana.

Vierailija
391/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalilta ihmiseltä se onnistuu mainiosti. Mutta aapee itkee ja vinkuu että miehen täytyy jäädä kotiin pesemään pyykkiä juuri hääviikonloppuna. Tietenkin.

Minä en sitten varmaan tunne yhtään normaalia ihmistä, kun kaikki tuntemani vanhemmat kokevat raskaaksi hoitaa lasta/lapsia yksin sairaana.

Varmaan on raskasta, varsinkin kun keskittyy enemmän marttyyroimaan siitä että toinen pääsee juhliin.

Haloo, aapee oli miehen lähtiessä ollut flunssassa 5 päivää. Kyse ei ole mistään kuolemantaudista vaan tilasta, jossa ennen koronaa mentiin normaalisti töihin.

Vierailija
392/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki vääriä valintoja. Niistä on keskusteltava. Vauvan ja vaimon terveys ja jaksaminen ovat tärkeitä. Jos keskustelun jälkeenkään asiat eivät muutu, ap:n pitää harkita vaihtoehtoja tarkkaan.

Vierailija
393/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta voihotusta ja peukkuja sataa. Naiset , katsokaa peiliin jos suhteet epäonnistuu.

Rehellisesti . Voisiko omassakin käytöksessä olla toivomisen varaa? Maailma ei kaadu tuohon.

Tämä vaikuttaa lähinnä hysteeriseltä mustasukkaisuudelta kun mies on päässyt juhliin.

Maailma ei kaadu siihen, jos puolisoni ei välitä hyvinvoinnistani p*skaakaan, mutta avioliitto kyllä kaatuu.

Ja eikös ne ole palstan miehet jotka täällä yleensä itkee, että naiset hakee valtaosan eroista ja vie rahatkin mukanaan? Kannattaisi ehkä ihan itse tarkastella sitä käytöstään ja miettiä syitä ja seurauksia.

Vierailija
394/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko edes kuvitella tilannetta toisin päin? Yritäpä oikein kovasti. Eli useita vuorokausia sairaan lapsen kanssa valvonut, migreenikohtauksesta toipuva, flunssainen isä jää hoitamaan jo monta vuorokautta sairaana ollutta vauvaa, ja äiti vaan huikkaa, että Moikka, mä lähen sinne häihin, pärjäilkää! Eikä edes ole tehnyt ruokaa valmiiksi tai mitään.

Voin olla varma, ettei olisi olisi mieskään vain toivotellut mukavia juhlia vaimolleen siinä vaiheessa. Miehillä on usein jostain syystä ihan eri säännöt itselleen kuin vaimoilleen, eli vaativat vaimoltaan sellaista, mitä eivät olisi itse valmiita vastaavasti tekemään.

Vierailija
395/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun miehelle tulee flunssa, hän muuttaa välittömästi eri huoneeseen ja pysyttelee täysin loitolla sinusta ja vauvasta, pesee kädet aina kun koskee johonkin jne. Ei todellakaan mitään hoivaa vaan tartuntariskin minimointi kaikin keinoin. Siis jos tuon episodin jälkeen enää tulee seuraavaa kertaa.

Vierailija
396/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen kiikuttaa lapsensa sairaalaan kun on kuumetta, niin ei mikään ihme että meidän päivystyksessä on tuntikausien jonot. Hyvin herkästi moni menee, tiedän kans tuttavapiirissä tapauksia joissa on lähinnä kyse äidin omasta pelosta kuin lapsesta.

Näille äideille kuuluisi järjestää sitä apua.

Päivystykseen ei ainakaan pk-seudulla tuollaisessa tilanteessa yleensä vain mennä, vaan ensin soitetaan päivystysapuun ja tullaan, jos kehotetaan tulemaan. Näin ainakin itse toimin. Ymmärsin, että vauva on ollut sairaana jo useita päiviä, on kuumeessa ja nenä tukossa (pienet vauvat ei hengitä ainakaan hyvin suun kautta).

Oman kokemuksen mukaan vauvat ja pikkulapset käsketään sinne näytille aina. Me ollaan muutama ns turha reissu tehty, kun on arvottu pitäisikö lapsi viedä näytille vai ei, ja päivystysavusta on aina käsketty tuoda. Paitsi kerran kun oltiin Lapissa ja tk-päivystyksessä eivät olisi voineet kuulemma tehdä mitään ja lähimpään sairaalaan monta sataa kilometriä (oli päänsä lyönyt/niskansa retkauttanut lapsi kyseessä), silloinkin tosin päivystävä lääkäri tuli itse puhelimeen ja kyseli oireet tarkemmin ennen kuin päätti ettei tarvi lähteä näytille.

Jos minä soitan päivystykseen, niin heillä on aina ohjeistus että vauvat/pikkulapset viedään näytille.

Äidinvaisto suurimmalla osalla kuitenkin pelittää niin hyvin, ettei tarvitse edes soittaa. Monelta tämmöinen puuttuu täysin. Ei osata lukea omaa lasta yhtään. Silloin ilmanmuuta kannattaa viedä jokaikisestä tuhinasta.

Yleensä näillä äideillä on muitakin ongelmia kuin puuttuva äidinvaisto/maalaisjärki.

Vierailija
397/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajattelee vain itseään. Kyseinen mies ei edes sairasta vaimoaan tai vauvaansa! Oma napa edellä menevät.

Vierailija
398/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, eiköhän jokainen äiti oo joutunut lapsiaan hoitamaan milloin flunssassa, milloin oksennustaudissa. En kyllä itse jättäisi ystäväni häitä väliin siksi, että mies olisi flunssassa.

Vierailija
399/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko edes kuvitella tilannetta toisin päin? Yritäpä oikein kovasti. Eli useita vuorokausia sairaan lapsen kanssa valvonut, migreenikohtauksesta toipuva, flunssainen isä jää hoitamaan jo monta vuorokautta sairaana ollutta vauvaa, ja äiti vaan huikkaa, että Moikka, mä lähen sinne häihin, pärjäilkää! Eikä edes ole tehnyt ruokaa valmiiksi tai mitään.

Voin olla varma, ettei olisi olisi mieskään vain toivotellut mukavia juhlia vaimolleen siinä vaiheessa. Miehillä on usein jostain syystä ihan eri säännöt itselleen kuin vaimoilleen, eli vaativat vaimoltaan sellaista, mitä eivät olisi itse valmiita vastaavasti tekemään.

Nyt ei tiedetä, onko se mies ostanut kaapin täyteen ruokaa ja lääkkeitä vai ei.

Vierailija
400/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tosiaan ainoa kerta kun mies on suhteenne aikana toiminut noin? Vai onko ennenkin ollut yhtä itsekäs ja jättänyt sinut pulaan?

Kuulostaa tutulta. Meillä meni pahemmaksi. Mies perui sopimani kotiavun. Eli meillä tuli miehen sadismi esiin, kun olin haavoittuvaisessa tilanteessa. Jotkut sairaat ihmiset saavat sadistista tyydytystä jättäessään heistä riippuvaiset ihmiset pulaan.

Tämä on vakava paikka. En ole ihan vakuuttunut, että mies lähtee keskustelemaan sillä asenteella, että pystyisi kriittisesti arvioimaan oman toimintansa oikeutusten perusteita.

Ap. Ymmärrän tuskasi ja turhautumisesi. Olin itse vastaavassa tilanteessa pitkään hämmentynytkin. Kun jos joku käyttäytyy todella ronskisti vallitsevien käyttäytymisperiaatteiden vastaisesti, niin sitä epäilee itseään, että onko tämä joku painajainen.

Oikeasti jo lapsi olisi ymmärtänyt vastuullisuuden ap.n miestä kypsemmin. Mies ei selkeästi välitä muiden turvallisuudesta.

Asian selvittelyssä tämä kannattaa ottaa huomioon siinä mielessä, että ko. miehelle saattaa olla myös matala kynnys käyttää muunkinlaista väkivaltaa.

Väkivallastahan tuossa ap:n tilanteessa on kyse. Heitteille jättö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan