Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa
Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.
Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.
Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.
No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?
Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (1874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään enää jää töistä lusmuilemaan jos kotona on toinen aikuinen sairaan lapsen kanssa? Nyt valoja päälle siellä!
Kun toinen vanhempi on perhevapaalla, työssäkäyvällä vanhemmalla ei ole oikeutta palkalliseen vapaaseen (sairauslomaan) sairaan lapsen hoitamista varten. Hänellä kyllä on oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, palkatta. Sitäkö sinä olisit halunnut mieheltäsi vaatia? Voin myös arvata, että useimmat työnantajat eivät tuollaisista ylimääräisistä, vaikka palkattomista, lomista ilahdu. Varsinkin jos työntekijä on oman sairautensa vuoksi ollut jo viikon pois töistä, kesäloma-aika jolloin sijaisten järjestäminen on vaikeaa jne.
Ensinnäkin ap:n mies tekee perus toimistoduunia, niihin harvemmin tarvii mitään sijaista parin päivän takia. Toisekseen voi tehdä töitä etänä, eli todennäköisesti myös joustavina aikoina (esim. aina kun vauva nukkuu, voi tehdä töitä ja sitten taas on vauvan kanssa, tällöin saa ainakin puolen päivän tunnit tehtyä päivän aikana). Ja edelleen, palkatonta saa aina ottaa pakottavan perhesyyn vuoksi, ja jos äidillä on paha migreenikohtaus, eikä pysty huolehtimaan vauvasta, kyllä se aika pakottava syy on ja kaikille täysjärkisille esimiehille on kotiin lähtö silloin ihan ok. (Ei ehkä sovi migreeniin, mutta äidin sairauden pitkittyessä äiti voisi myös hakea sairaslomaa, jolloin mies vuorostaan voi jäädä väliaikaiselle perhevapaalle.)
Palkatonta ei saa ottaa, se pitää sopia työnantajan kanssa! Migreenikohtauksesta pitää tuoda puolison työnantajalle lääkärintodistus tai se vapaa aiheuttaa kirjallisen varoituksen. Kaksi kirjallista varoitusta taas aiheuttaa sen, että irtisanominen on mahdollista.
Meillä ei etätöissä hoideta lasta tai vaimoa, työnantaja ei maksa palkkaa tiskaamisesta.
Alle vuoden ikäiset viedään lääkäriin matalalla kynnyksellä, jos vauvan yleiskunto laskee eli ei ole tarkkaavainen, vaan veltto ja väsyneen oloinen ja varsinkin, jos ei syö. Koska vauvan elopaino on niin matala, niin kuivuminen on ihan oikea vaara. Lisäksi tulehdukset, kuten rs-virus, johon ap:n vauvankin oireet sopisivat, vaativat vauvojen kohdalla aina lääkärihoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Oumaigaad! Kuningatar joutui selviämään ilman täyttä palvelusta kokonaisen viikonlopun. Kriisiapua on onneksi saatavilla
Osaatko lukea?
Pieni vauva on joutunut sairaalaan.veljeni on lääkäri. Hän kertoi kerran, miten pieniä lapsia todella tuodaan päivystykseen siksi, että se on varmaan sairas. Lähes joka kerta selviää, että lapsella ei ole mitään hätää, äiti vain haluaa lapsen olevan sairas, koska sillä saa huomiota, miehen kotiin tai isovanhemmat avuksi.
Pieni vauva ei ole joutunut sairaalaan, pienen vauvan huomionhakuinen äiti on vienyt lapsen päivystykseen.
Minulle taas lääkiksessä opetettiin vuonna -99, että jos äidin mielestä lapsi on sairas/jotain vialla, on syytä näin uskoa, tutkia huolella ja lähettää tk-päivystyksestä lastenlääkärin hoitoon. Näin olen pyrkinyt aina toimimaan eikä haukkuja ole tullut. Omaa lastani olen myös vienyt tutkittavaksi matalalla kynnyksellä eikä aiheettomia käyntejä ole ollut.
T. LääkäriäitiLääkiksessä vuonna 2011 opetettiin jo uudella tavalla eli keskussairaalan päivystyksessä selvitetään oireet ja jos lapsella ei ole korkeaa kuumetta ja häneen saa ikänsä mukaisen kontaktin, hän on pirteä ja syö hyvin saadessaan ruokaa, iholla ei ole ruhjeita tai näppylöitä eikä iho vaikuta siltä, että lapsi olisi kuivumassa, niin päivystysaikana ei ole tarpeen ryhtyä sen enempää selvittämään vanhempien selostuksen perusteella. Aika on rahaa eikä päivystyksessä tutkita terveitä lapsia, vaan ohjataan varaamaan aika omalta terveysasemalta.
Kirjoitinkin, että *tk-päivystyksestä* lähetetään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään enää jää töistä lusmuilemaan jos kotona on toinen aikuinen sairaan lapsen kanssa? Nyt valoja päälle siellä!
Kun toinen vanhempi on perhevapaalla, työssäkäyvällä vanhemmalla ei ole oikeutta palkalliseen vapaaseen (sairauslomaan) sairaan lapsen hoitamista varten. Hänellä kyllä on oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, palkatta. Sitäkö sinä olisit halunnut mieheltäsi vaatia? Voin myös arvata, että useimmat työnantajat eivät tuollaisista ylimääräisistä, vaikka palkattomista, lomista ilahdu. Varsinkin jos työntekijä on oman sairautensa vuoksi ollut jo viikon pois töistä, kesäloma-aika jolloin sijaisten järjestäminen on vaikeaa jne.
Ai minkäänlaista systeemiä ei ole siihen, että perhevapaalla oleva sairastuu? Suomessa 2022? Voiko olla totta?
Tottakai tuossa tilanteessa mies ottaa vaikka palkattoman. Pienen vauvan isän työnantajaksi soveltuu vain sellainen, joka sallii isänä toimimisen.
Palkattomia ei noin vain oteta. Meillä työnantaja kustantaa sairaalle lapselle kotiin hoitajan, mutta sairasta puolisoa meillä ei mennä hoitamaan. Pari kertaa on ollut sama tilanne kuin ap:lla, mutta silloin se kotivanhempi ei ole missään nimessä hyväksynyt kotiinsa vierasta ihmistä eli ei siis oikeastaan ole edes ollut niin sairaana, että ei olisi pärjännyt yksin.
Jätän tän vaan tähän:
https://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/muut-vapaat-tyosta/perhevapaat/poiss…
(ja migreenikohtaus on äkillinen ja toimintakyvyn vievä asia)
Ja migreenikohtauksesta tulee viedä lääkärintodistus kotiin ryntäävän puolison työnantajalle tai työnantajalla on oikeus ryhtyä irtisanomista valmisteleviin toimiin eli voidaan antaa ensimmäinen varoitus luvattomasta poissaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenkö olisi pitänyt jäädä tämän Ap mamman takia nyt kaverin häistä pois? Ajatteleeko kukaan täällä morsiusparia? Ap varmaan kiljuisi jos hänen kaverinsa jäisi tällaisesta syystä häistä pois. Sitäpaitsi ehkei mies kehdannut sanoa, ettei hänen rouvansa pärjää kotona flunssaisena pienen vauvan kanssa.
Minä en todellakaan morsiusparina haluaisi, että häihini tulee juuri kulkutaudista toipunut ihminen, jonka perheenjäsenet ovat vielä sairaana. Korona-aikana ja tilaisuuteen, jossa lienee kymmeniä ihmisiä.
Ap:n mies teki kyllä joka suuntaan itsekkäät temput, jätti vaimonsa pulaan ja riskeeraasi muiden terveyden.
Miehen töistä poisolosta jankkaajille: jos äiti on migreenissä, miehen kuuluu lähteä viivana kotiin. Äkillisistä, pakottavista perhesyistä voi ottaa palkatonta vapaata 0-varoitusajalla. Sillä ei mitään väliä, onko migreeni lääkärin toteama, tutkittu vai millainen. Kovassa migreenikohtauksessa ei voi vauvan turvallisuudesta huolehtia, joten tärkeysjärjestys on itsestäänselvä. Todennäköisesti on palkaton/korvattava vapaa, koska ei tuossa tilanteessa mitään todistuksia pysty hommaamaan.
Sitten nämä yh-vertailut. Yh:t ovat (jos järkeä päässä) miettineet tuki- ja apuasiat oman sairastumisen sattuessa. Yh:t nyt saavat esim. kunnan perhetyöntekijän melkoisen paljon nopeammin paikalle kuin äiti, jonka mies tietoisena äidin ahdingosta lähti reissuun. Yh:n avuksi voi helpommin rientää tuttava tai sukulainen, vaikka tämä tartunnan itsekin saisi. Sen sijaan ap:n tapauksessa ongelma on ns. itseaiheutettu miehen itsekkyyden vuoksi, joten ehkei vapaaehtoisia auttajia löydykään.
Yh-taloudessa asiat on organisoitu eri tavoin, kahden vanhemman perheessä nojataan toisen apuun.
Ap:tä ei tässä kuormita vain sairaus vaan miehen suhtautuminen avunpyyntöön. Hylätyksi ja petetyksi tulemisen tunne on raskas ja katkeroittaa. Tilannetta on turha verrata siihen, kun mummomme sota-aikana kävivät synnytystuskissaan välillä lypsämässä lehmät kun mies oli rintamalla.
Ja vielä: mies olisi voinut sanoa hääparille, että perheemme sairastui ja piste. Aivan älytöntä olisi selitellä, ettei vaimo pärjää flunssassa vauvan kanssa. Vaimolla poikkeuksellinen (normi vauva-arjen ylittävä) väsymys voi sen migreenin laukaista uudestaan, joten levätä pitäisi saada. Kun se mies kuitenkin ON olemassa.
Mies on ollut terveenä jo viikon, normaalisti 1 kuumeeton päivä riittää siihen, meneekö ihmisten ilmoille. Ei me voida ajatella, että ollaan terveinä viikkotolkulla kaukana kaikesta vain siksi, että koronan aikana meille opetettiin 2 vko karanteenit. Koska on ollut viikon terveenä, voi huoleti juhliam tauti ei enää tartu.
Ja jos vaimo ei pärjää vauvan kanssa, voi vaimostaan tehdä lasun ja todeta, että mielenterveysongelmien vuoksi olisi parasta, että vaimo saadaan sairaalahoitoon.
Sähän olet ihan bimbo!!!!!!
Lapsesta on vastuussa äiti sekä isä.
Tässä isä vaarantaa lapsen hyvinvoinnin.
Minkä luulisit että lasussa sanotaan.
Ei ole olemassa mitään lasua joka koskee vain äitiä ja lasta vaan se on koko perhe.Lisäksi tunnen suurta myötähäpeää sun puolesta. Ap vaikuttaa ihan normaalilta äidiltä.
Bimbo on se joka käyttää noin montaa huutomerkkiä ja räyhää tahtonsa läpi täällä. Näkee hän tuon jo kuka hyvänsä, että ei ihan tasapainoinen ihminen ole siellä.
Kukaan ei vaan ole sun kanssa samaa mieltä.
Ainakin minä olin! Mun mielestä tuo selityskokoelman säveltämisen ja maailman pienimmän viulun soittamisen sijaan AP olisi voinut miettiä, miten ongelma ratkaistaan. Sen sijaan tuli vauvapalstalla tekemään deskriptiivisen kuvauksen miehen flunssasta ja siitä, kuinka teki hänelle soppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen olo, ettei tästä selvitä ihan helpolla. Kun jouduin anelemaan puhelimessa miestä kotiin torstaina migreenissä, ajattelin, että onko tämä edes todellista vai onko tää joku piilokamera. Miten voi lähemmäs nelikymppinen ihminen olla noin itsekäs!
Ap
Lainaus.
Ei sinulla ole niin huono olo kuin yrität miehellesi ja meille esittää. Kykenet tänne kirjoittamaan. Huolehtisit asioista ITSE, Ei aina voi odottaa toisen venyvän, häät on häät ja ne juhlitaan. Sitten toisen kerran menet sinä perheen ainoalla autolla sukulaistesi luo. Voi hyvä tavaton.
Soita anopille ja kysy mitä hän tekisi sinun asiassasi. Anoppi kyllä tulee auttamaan tai omat vanhempasi. Niistä kun et ole puhunut mitään.
Voisitko sinä tämän kommentin kirjoittaja kertoa minkä ikäinen olet ja miten olet itse menestynyt vaikkapa työelämässä? Vai oletko ollut kotiäitinä joskus 70-luvulla? Ei nimittäin ihan kuvasta nykyisiä arvoja ja ajatusmaailmoja nämä sinun kommenttisi. Nykyään nainen on miehen kanssa tasavertainen ja tähän ajatusmaailmaan ovat yleensä kasvaneet myös tämän päivän nuoret vanhemmat.
Nainen ei ole miehen kanssa tasavertainen, vaikka kuinka sitä yritätte itsellenne uskotella. Missä asiassa naiset ovat miesten veroisia? Nykyajan miesoletetut nuoret on kastroitu naisten luoman päiväkoti-, koulu- ja kasvatusjärjestelmän vuoksi täysiksi nössöiksi, jotka itkevät ja ovat toimintakyvyttömiä. Parisuhteet eivät enää onnistu, kun miesten pitää olla jotain kotiäitejä ja naiset vaativat itselleen asioita, joihin he eivät ole kykyjensä vuoksi oikeutettuja.
Tämä on juuri sitä mitä minä naisena en ymmärrä. Naiset ja kyllä ovat miehetkin nykyään avuttomia. Mitä se sellainen tasa-arvo on, että lastenhoito ja vaipanvaihto pitää olla perusasiana. Kyllä perheessä on järjestämistä, asunnon ostoa, omakotitalon rakentamista, autoakin voisi osata korjata, ja siirrellä painavia tavaroita ja veroilmoituksia ja raskaita voimia vaativia tehtäviä. Naiset eivät tätä tee, eivät kun se ruuanlaitto tai astianpesukoneen tyhjennyt on muka tasa-arvoa.
Ei tämä näin mene. Meillä osataan molemmin puolin tehdä asioita ja raskaita töitä myös.
Kyllä nuori sukupolvi pitäisi saada käsittämään , asioiden ja miehen ja naisen voimien erilaisuus. Ei riitä fitness salilla käynti vaan tärkeää on hyötyliikunta.
Mitä ihmettä?! Olen nainen ja osaan kyllä itse ostaa asuntoni ja huollattaa autoni. Mun veroasiat ei kellekään miehelle kuulu, taloa ei ole pakko itse rakentaa (ja enemmin minä siitä olisin selviytynyt kuin ex-mieheni). Olen ollut jo 2v sinkkuna ja mitään sellaista ei ole tarvinnut nostaa, mistä en itse olisi selvinnyt. Tai jos onkin, ei tarvi olla parisuhteessa kantoavun kanssa.
t. kahden lapsen sinkkuäitiNiin ehkä kykenet olemaan yhtä itsenäinen ja vahva kuin minä. Mieheni on milulle tärkeä kuitenkin. On kuin valo ja talon sielu puuttuisi jos häntä ei olisi. Vaikka ei juttuaaina riitä, niin molemmat ovat omissa oloissaan ja tekevät itsenäisesti talon ja talouden ja kotitöiden suhteen tehtävänsä. Ilman toitotusta tasa-arvosta. Meillä on töizä, joita minä en mielelläni tee, komposti mm., hänellä taas töitä, joita hän ei mielellään tee mm. vaatehuolto.
No on se mies meille muillekin tärkeä. Ei sen kanssa olisi muuten koskaan alettu huushollaamaan. Mutta jos miehestä tulee vain katkeruutta aiheuttava taakka, suhde on pilalla! Ei siinä itsekään enää jaksa panostaa parisuhteeseen. Kun voimavarat on vähissä, on luonnollista ja oikein, että nainen kohdistaa ne vähät voimavaransa lapseensa. Vai olisiko parempi, että isän lisäksi vielä äitikin unohtaa lapsensa hyvinvoinnin? Sellaisiakin tapauksia on paljon. Ja se on lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokainen kiikuttaa lapsensa sairaalaan kun on kuumetta, niin ei mikään ihme että meidän päivystyksessä on tuntikausien jonot. Hyvin herkästi moni menee, tiedän kans tuttavapiirissä tapauksia joissa on lähinnä kyse äidin omasta pelosta kuin lapsesta.
Näille äideille kuuluisi järjestää sitä apua.
Päivystykseen ei ainakaan pk-seudulla tuollaisessa tilanteessa yleensä vain mennä, vaan ensin soitetaan päivystysapuun ja tullaan, jos kehotetaan tulemaan. Näin ainakin itse toimin. Ymmärsin, että vauva on ollut sairaana jo useita päiviä, on kuumeessa ja nenä tukossa (pienet vauvat ei hengitä ainakaan hyvin suun kautta).
Jatkossa teet niin että jos olet huonossa kunnossa niin lähdet sinne sairaalaan etkä uhkaile sillä miestä tuleen tekeen hetkeksi hommia kotiin. Ja soitat sosiaalityöntekijöille.
Ao taitaa olla niitä hmisiä, jotka lähtee siskon häistä ja vanhempien kultahääjuhlista ja äidin 50-vuotissynttäreiltä tunnissa, kun pitää lämmittää sauna/siivota/katsoa Salkkareita. Jollei juhlan merkitystä ymmärrä, sellaiselle ei mikään spesiaali mene perille, kun kotona on pyykkiä ja mitään muuta ei voi syödä kuin keskinkertaista kotiruokaa ja seissyttå kraanavettä.
Vierailija kirjoitti:
Alle vuoden ikäiset viedään lääkäriin matalalla kynnyksellä, jos vauvan yleiskunto laskee eli ei ole tarkkaavainen, vaan veltto ja väsyneen oloinen ja varsinkin, jos ei syö. Koska vauvan elopaino on niin matala, niin kuivuminen on ihan oikea vaara. Lisäksi tulehdukset, kuten rs-virus, johon ap:n vauvankin oireet sopisivat, vaativat vauvojen kohdalla aina lääkärihoitoa.
Ja kuinka moni näistä sairaalaan kiikutetuista on velttoja ja tilanne on OIKEASTI sairaalahoitoa vaativa? Aivan, hyvin harva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Oumaigaad! Kuningatar joutui selviämään ilman täyttä palvelusta kokonaisen viikonlopun. Kriisiapua on onneksi saatavilla
Osaatko lukea?
Pieni vauva on joutunut sairaalaan.veljeni on lääkäri. Hän kertoi kerran, miten pieniä lapsia todella tuodaan päivystykseen siksi, että se on varmaan sairas. Lähes joka kerta selviää, että lapsella ei ole mitään hätää, äiti vain haluaa lapsen olevan sairas, koska sillä saa huomiota, miehen kotiin tai isovanhemmat avuksi.
Pieni vauva ei ole joutunut sairaalaan, pienen vauvan huomionhakuinen äiti on vienyt lapsen päivystykseen.
Minulle taas lääkiksessä opetettiin vuonna -99, että jos äidin mielestä lapsi on sairas/jotain vialla, on syytä näin uskoa, tutkia huolella ja lähettää tk-päivystyksestä lastenlääkärin hoitoon. Näin olen pyrkinyt aina toimimaan eikä haukkuja ole tullut. Omaa lastani olen myös vienyt tutkittavaksi matalalla kynnyksellä eikä aiheettomia käyntejä ole ollut.
T. LääkäriäitiLääkiksessä vuonna 2011 opetettiin jo uudella tavalla eli keskussairaalan päivystyksessä selvitetään oireet ja jos lapsella ei ole korkeaa kuumetta ja häneen saa ikänsä mukaisen kontaktin, hän on pirteä ja syö hyvin saadessaan ruokaa, iholla ei ole ruhjeita tai näppylöitä eikä iho vaikuta siltä, että lapsi olisi kuivumassa, niin päivystysaikana ei ole tarpeen ryhtyä sen enempää selvittämään vanhempien selostuksen perusteella. Aika on rahaa eikä päivystyksessä tutkita terveitä lapsia, vaan ohjataan varaamaan aika omalta terveysasemalta.
Kirjoitinkin, että *tk-päivystyksestä* lähetetään eteenpäin.
Lauantai-ilta, monessako terveyskeskuksessa tähän aikaan päivystetään? Ainakin meidän terveyskeskuksessa viikolla on tiukka rajoitus siitä, millaisia potilaita saa lähettää eteenpäin eli terveelle lapselle ei lähetettä tehdä, liian kallista kunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole ongelmana nyt enää se, että äiti ja vauva on sairaana vaan tämä valtava hysteria mikä aiheeseen liittyy. Mielenterveysongelmia?
Ap:llä on ystävä tulossa auttamaan ja vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa. Mikä ongelma tässä on?
Omar menot ykköseksi arvottava mies on turha, jos häntä tarvitaan kotona ja sitä varten pitää pyytää kaveri auttamaan. Tuollainen mies pitää palauttaa takaisin poikamieheksi, kun hän sellainen haluaa olla. Toivottavasti mies älyää hankkia vasektomian mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
Tässä on kyse vauvasta (kuvittelin, että lääkärit osaa muuten lukea), joka nimen omaan ei ole syönyt (siis juonut maitoa) ja jolla on kuumetta, asteet ei ole tiedossa, sairastelu jatkunut jo useita vuorokausia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole ongelmana nyt enää se, että äiti ja vauva on sairaana vaan tämä valtava hysteria mikä aiheeseen liittyy. Mielenterveysongelmia?
Ap:llä on ystävä tulossa auttamaan ja vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa. Mikä ongelma tässä on?
Toistat itseäsi. Kukaan ei ole sun puolella.
Jos teistä ei ole äideiksi ja kantamaan vastuuta lapsesta, ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA!
Hyvä mies että osasi pitää päänsä. Ap: n kaltaisten tossun alle niin moni jää. Osoittaa tervettä järkeä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on F-liikkeen syöttämä ideologia, joka asettaa ihmiset toisiaan vastaan. Tämä liike rikkoo perheitä, ja rikkoon lasten oikeuden täyteen ydinperheeseen. Enimmäkseen naiset kehittelevät näitä ongelmia, rakentelevat tarinoita päässään, jotta miestä voidaan syyttää esim. flunssasta.
Tätä tää on tässä maassa. Ei se siitä enää mihinkään muutu, koska naiset on jo tässä maassa myrkytetty tällä ideologialla.
Soita mll:n lastenhoitaja ja tilaa ruokaa koko viikonloppu.
- Vie pyykit pois eteisestä, jos ne on tiellä. Älä kasaa romua eteiseen
- Syödäänkö teillä todella keittoa vuoteessa? Siis oikeasti syötte ruokaa vuoteessa? Ihme porsaita. Selittääkin ne rojut eteisessä.... Flunssa ei ole mitään. Ennen koronaa flunssassa mentiin töihin ihan normaalisti. Siitä ei invalisoiduttu, eikä uhriuduttu, eikä toivuttu loputtomiin
- Taksi kulkee
- Tilaat ruokaa kotiin. Pizza kulkee jollei lähin kauppa toimita
- Päivystykseen ei tarvita kahta ihmistä. Ja se sylissä jatkuvasti oleva vauva näkyy ihan hyvin hoituvan, kun on aikaa palstailla ja tarinoida pitkän kaavan mukaan