Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa
Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.
Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.
Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.
No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?
Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (1874)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa lapsiperhe-elämään. Noin se just menee. Äidin kaikki tarpeet voidaan unohtaa kokonaan. Se on tämän yhteiskunnan mielestä aivan sama, vaikka sulla olis pää kainalossa, vauva pitää hoitaa ja miestä pitää passata (pahimmat vinkuu vielä päälle, että seksiä tulee liian harvoin).
Mies ei ota mitään vastuuta, eikä miehen tarvi venyä missään asiassa mihinkään suuntaan. Ja ihan tosissani sanon, että älä vaan kerro missään neuvolassa tms., koska sitten saat vielä jonkun sossun kyttäämään sun sohvalle, että miten sä nyt pärjäät ja sulle tulee vaan lisää paineita.
Itse erosin vastaavassa tilanteessa (toki vasta vauvavuoden jälkeen, kun olin taas töissä). Mulla oli varaa ostaa mies ulos meidän asunnosta, olen hyvätuloinen itsekin. Siitä se helpottaa, kun miestä ei tarvi enää passata, ei miehelle ruokaa, ei miehen pyykkejä jne. Eikä mene sulta energiaa tuohon katkeruuteen ja noihin pettymyksiin. Se on se isoin juttu.
Nyt menee aika hyvin, elämä tasapainossa sinkkuäitinä. Viikolla jaksaa painaa, kun joka toinen viikonloppu lapset isällään ja silloin on mulla omaa aikaa.
Tuollaisesta miehestä ei ole kuin vaivaa ja tulee vaan vihaa, katkeruutta ja pettymyksiä. Tosiaan olet kuin yksinhuoltaja nytkin, kun sairaanakin hoidat lapsen jne. Lisäksi tulee paha mieli miehen tekemisistä/tekemättä jättämisistä.
Aamen. Tämän takia miehiin päin ei pitäisi alunperinkään katsoa. Jos löydät jonkun joka antaa enemmän kuin vie, olet lottovoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää tätä tuhinan määrää.. minä olenollut vuosikymmenen yh ja pärjännyt kymmeniä kertoja yksin lasten kanssa milloin kuumeet, korvatulehdukset, mahataudit sun muut ja migreenit siihen päälle. Ja valvonut yksin yöt vauvan kanssa ja imettänyt. Ei ne flunssat maailmaa kaada. Silloin noustaan sängystä kun jaksetaan ja suurin osa ajasta nukutaan. Miksi tästä piti tehdä niin iso numero? En ymmärrä! Miten kädettömiä ja avuttomia nuorista ihmisistä on tullut? Kaikesta tehdään hirveä haloo ja erotaan saman tien.
Miks ihmiset jauhaa tällaisia? Tottakai ap pärjää. Pointti onkin se, että miehestä ei ollut mitään apua pahassa, vuorokausia kestäneessä sairastelussa, jossa äiti saa migreenikohtauksen ja vauva jopa joutuu sairaalaan. Eli ainoa pointti tässä ketjussa on nimen omaan tämä, minkä sinäkin todistat, että miehet on turhia lapsiperheissä. Taitaa tulla taas yksi ero lisää. Eikä se tosiaan ole maailmanloppu. Olen itsekin eronnut kahden lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Jouduttiin lähtemään vauvan kanssa lääkäriin, ei syö tarpeeksi, nenä varmaan niin tukossa ja yleiskunto laskenut, kuumetta vauvalla. ja mulla maidon tulo heikentynyt väsymyksen ja sairastelun vuoksi. Jouduttiin ottamaan taksi ja nyt odotellaan päivystyksessä. Että tällaista tähän vielä. Mies varmaan parhaillaan nauttii illallista ja juhlii kavereiden kanssa. Voin sanoa, että olen todella katkera, vauvan kunto huolettaa, itsellä vielä heikko olo muutenkin. Onneksi kaverini lupasi tulla tartuntavaarasta huolimatta yöksi auttamaan, ellei vauva joudu jäämään osastolle yöksi. Kultaakin kalliimpi asia on hyvä ystävä. En näe miten suhde mieheen voi jatkua tämän jälkeen. Ystäväni, jolla on itsellä pienet lapset kotona, joutuu auttamaan kun vauvan isää ei kiinnosta.
Anteeksi, mutta kuulostat hyvin kypsymättömältä ja uhriutuvalta. Se on tietysti ihan ymmärrettävää että siellä on nyt rankkaa ja vaikea tilanne päällä, mutta elämä on. Olette saaneet apua ja vauva on siellä sairaalassa hyvässä hoidossa.
Kuulostaa kyllä myös, että saatat olla hieman dramaattisuuteen taipuvainen.
Rauhoitu ja hengitä. Tuo ei kyllä nyt millään tavoin ole miehesi syy. Olisi ollut ihan kohtuutonta vaatia jäämään pois häistä. Varmasti hän muuten siellä olisi auttamassa.
Miten olisi kohtuutonta? Olen lapset jo isoksi kasvattanut ja tunnen lukemattomia perheitä, joissa yhdessäkään lapsen isä ei lähtisi tuossa tilanteessa mihinkään häihin toiselle puolelle maata. Jo ihan oman kunniantuntonsa takia, jos ei muuten.
Jos olisi kyse isommista lapsista, niin joo, sitten voisi kyllä jo vaatia joustoa, mutta tässä puhutaan perheestä, jossa eletään vauvavuotta. Sehän on ihan spesiaalia aikaa, ja jokainen aikuinen tajuaa, miten nopeasti oman vauvan ensimmäinen vuosi menee.
Ei siinä edes paljon jotkut häät kiinnosta, jos oma vauva on toipilas. Tosin tässä tyyppi ei varmaan tajunnut, että vauva on vielä pipi.Vai pipi. Sinä taidat olla nyt pipi päästäsi.
Niin ne vauvat kuule saa välillä nuhan ja aina ei tissi maistu, mutta siitäkin selviää. Ja älä viitsi valehdella, aikuinen ihminen joka on kasvattanut jo lapsensa isoiksi ei kirjoita noin kuin sinä ap.
Minkälainen p-pää siellä nyt kirjoittelee. Väsähtänyt kuumeinen vauva todella kuuluu päivystykseen ja sairaalaan ja sinne sairaalaan ei todellakaan nykyisin helpolla pääse/joudu.
T. 12v lapsen lääkäriäiti
En ole lukenut jokaista sivua, mutta eikö olisi onnistunut sellainen ratkaisu että koko porukka olisi matkustanut juhlapaikkkakunnalle ja äitiä ja vauva olisi olleet hotellilla ja isä olisi pistäytynyt juhlista välillä siellä.
Tällainen äiti ei olisi niin paljon yksin ja toisaalta isä pääsisi ystävänsä häihin, mutta ei olisi kaukana jos jotain tulisi (kuten nyt tämä päivystyskäynti).
Siis Oumaigaad! Kuningatar joutui selviämään ilman täyttä palvelusta kokonaisen viikonlopun. Kriisiapua on onneksi saatavilla
Ap:n ja kommentoijien kertomukset herättävät paljon huonoja muistoja omilta vauvavuosilta.
Paras taisi olla se kerta, kun olin juuri palannut työelämään ja mies jäänyt vuorostaan vanhempainvapaalle. Sairastuin kovaan flunssaan ja murehdin, miten kehtaan jäädä saikulle kun olen juuri vasta palannut töihin. Mies oli kovasti sitä mieltä, että olen todellakin liian kipeä tekemään töitä. No, ilmoitin töihin jääväni sairaslomalle. Seuraavana aamuna, kun vauva heräsi tavalliseen tapaansa klo 6, mies käänsikin kylkeä eikä suostunut nousemaan ylös. Minä hämmästyksestä sanattomana nousin edelleen kuumeisena hoitamaan vauvaa. Kun mies ei ollut noussut vielä klo 10, minulla kiehahti ja kävin potkimassa hänet ylös. Sen jälkeen hän teeskenteli, kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunutkaan, ja kieltäytyi kommentoimasta tapahtunutta mitenkään. Tästä on jo vuosia aikaa, enkä ole vieläkään saanut mitään selitystä tai anteeksipyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Jouduttiin lähtemään vauvan kanssa lääkäriin, ei syö tarpeeksi, nenä varmaan niin tukossa ja yleiskunto laskenut, kuumetta vauvalla. ja mulla maidon tulo heikentynyt väsymyksen ja sairastelun vuoksi. Jouduttiin ottamaan taksi ja nyt odotellaan päivystyksessä. Että tällaista tähän vielä. Mies varmaan parhaillaan nauttii illallista ja juhlii kavereiden kanssa. Voin sanoa, että olen todella katkera, vauvan kunto huolettaa, itsellä vielä heikko olo muutenkin. Onneksi kaverini lupasi tulla tartuntavaarasta huolimatta yöksi auttamaan, ellei vauva joudu jäämään osastolle yöksi. Kultaakin kalliimpi asia on hyvä ystävä. En näe miten suhde mieheen voi jatkua tämän jälkeen. Ystäväni, jolla on itsellä pienet lapset kotona, joutuu auttamaan kun vauvan isää ei kiinnosta.
Anteeksi, mutta kuulostat hyvin kypsymättömältä ja uhriutuvalta. Se on tietysti ihan ymmärrettävää että siellä on nyt rankkaa ja vaikea tilanne päällä, mutta elämä on. Olette saaneet apua ja vauva on siellä sairaalassa hyvässä hoidossa.
Rauhoitu ja hengitä. Tuo ei kyllä nyt millään tavoin ole miehesi syy. Olisi ollut ihan kohtuutonta vaatia jäämään pois häistä. Varmasti hän muuten siellä olisi auttamassa.
Sinunlaisten ymmärtäväisten tossukoiden vuoksi miehet kuvittelevat, että kaikkia naisia voi kohdella noin. Toisilla meistä on omatkin tulot ja pärjätään hyvin ilman miestäkin, jos miehestä ei ole tosipaikan tullen mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi kohtuutonta? Olen lapset jo isoksi kasvattanut ja tunnen lukemattomia perheitä, joissa yhdessäkään lapsen isä ei lähtisi tuossa tilanteessa mihinkään häihin toiselle puolelle maata. Jo ihan oman kunniantuntonsa takia, jos ei muuten.
Jos olisi kyse isommista lapsista, niin joo, sitten voisi kyllä jo vaatia joustoa, mutta tässä puhutaan perheestä, jossa eletään vauvavuotta. Sehän on ihan spesiaalia aikaa, ja jokainen aikuinen tajuaa, miten nopeasti oman vauvan ensimmäinen vuosi menee.
Ei siinä edes paljon jotkut häät kiinnosta, jos oma vauva on toipilas. Tosin tässä tyyppi ei varmaan tajunnut, että vauva on vielä pipi.Vai pipi. Sinä taidat olla nyt pipi päästäsi.
Niin ne vauvat kuule saa välillä nuhan ja aina ei tissi maistu, mutta siitäkin selviää. Ja älä viitsi valehdella, aikuinen ihminen joka on kasvattanut jo lapsensa isoiksi ei kirjoita noin kuin sinä ap.
Minkälainen p-pää siellä nyt kirjoittelee. Väsähtänyt kuumeinen vauva todella kuuluu päivystykseen ja sairaalaan ja sinne sairaalaan ei todellakaan nykyisin helpolla pääse/joudu.
T. 12v lapsen lääkäriäiti
Hahaha , mene nyt jo nukkumaan trolli :D
T: Nukkumatti
Vierailija kirjoitti:
Että oikein ero tämän takia? Buhahaa. Toivottavasti mies ymmärtää pakata kamppeensa mahdollisimman pian. Voin vaan kuvitella sitä huutokonserttoa kun ukko tulee häistä kotiin.
Minä voi hyvin kuvitella sen hiljaisen, sotkuisen kodin miehen palatessa. Kodin, josta on lähdetty viemään vakavasti sairastunutta vauvaa sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenkö olisi pitänyt jäädä tämän Ap mamman takia nyt kaverin häistä pois? Ajatteleeko kukaan täällä morsiusparia? Ap varmaan kiljuisi jos hänen kaverinsa jäisi tällaisesta syystä häistä pois. Sitäpaitsi ehkei mies kehdannut sanoa, ettei hänen rouvansa pärjää kotona flunssaisena pienen vauvan kanssa.
Minä en todellakaan morsiusparina haluaisi, että häihini tulee juuri kulkutaudista toipunut ihminen, jonka perheenjäsenet ovat vielä sairaana. Korona-aikana ja tilaisuuteen, jossa lienee kymmeniä ihmisiä.
Ap:n mies teki kyllä joka suuntaan itsekkäät temput, jätti vaimonsa pulaan ja riskeeraasi muiden terveyden.
Miehen töistä poisolosta jankkaajille: jos äiti on migreenissä, miehen kuuluu lähteä viivana kotiin. Äkillisistä, pakottavista perhesyistä voi ottaa palkatonta vapaata 0-varoitusajalla. Sillä ei mitään väliä, onko migreeni lääkärin toteama, tutkittu vai millainen. Kovassa migreenikohtauksessa ei voi vauvan turvallisuudesta huolehtia, joten tärkeysjärjestys on itsestäänselvä. Todennäköisesti on palkaton/korvattava vapaa, koska ei tuossa tilanteessa mitään todistuksia pysty hommaamaan.
Sitten nämä yh-vertailut. Yh:t ovat (jos järkeä päässä) miettineet tuki- ja apuasiat oman sairastumisen sattuessa. Yh:t nyt saavat esim. kunnan perhetyöntekijän melkoisen paljon nopeammin paikalle kuin äiti, jonka mies tietoisena äidin ahdingosta lähti reissuun. Yh:n avuksi voi helpommin rientää tuttava tai sukulainen, vaikka tämä tartunnan itsekin saisi. Sen sijaan ap:n tapauksessa ongelma on ns. itseaiheutettu miehen itsekkyyden vuoksi, joten ehkei vapaaehtoisia auttajia löydykään.
Yh-taloudessa asiat on organisoitu eri tavoin, kahden vanhemman perheessä nojataan toisen apuun.
Ap:tä ei tässä kuormita vain sairaus vaan miehen suhtautuminen avunpyyntöön. Hylätyksi ja petetyksi tulemisen tunne on raskas ja katkeroittaa. Tilannetta on turha verrata siihen, kun mummomme sota-aikana kävivät synnytystuskissaan välillä lypsämässä lehmät kun mies oli rintamalla.
Ja vielä: mies olisi voinut sanoa hääparille, että perheemme sairastui ja piste. Aivan älytöntä olisi selitellä, ettei vaimo pärjää flunssassa vauvan kanssa. Vaimolla poikkeuksellinen (normi vauva-arjen ylittävä) väsymys voi sen migreenin laukaista uudestaan, joten levätä pitäisi saada. Kun se mies kuitenkin ON olemassa.
Mies on ollut terveenä jo viikon, normaalisti 1 kuumeeton päivä riittää siihen, meneekö ihmisten ilmoille. Ei me voida ajatella, että ollaan terveinä viikkotolkulla kaukana kaikesta vain siksi, että koronan aikana meille opetettiin 2 vko karanteenit. Koska on ollut viikon terveenä, voi huoleti juhliam tauti ei enää tartu.
Ja jos vaimo ei pärjää vauvan kanssa, voi vaimostaan tehdä lasun ja todeta, että mielenterveysongelmien vuoksi olisi parasta, että vaimo saadaan sairaalahoitoon.
Sähän olet ihan bimbo!!!!!!
Lapsesta on vastuussa äiti sekä isä.
Tässä isä vaarantaa lapsen hyvinvoinnin.
Minkä luulisit että lasussa sanotaan.
Ei ole olemassa mitään lasua joka koskee vain äitiä ja lasta vaan se on koko perhe.
Lisäksi tunnen suurta myötähäpeää sun puolesta. Ap vaikuttaa ihan normaalilta äidiltä.
Osuttiin av-mammojen herkullisimpaan kohtaan. Päästään porukalla haukkumaan kaikki miehet!
Minulla on kaksi lasta ja se mies. Hyvä mies onkin ja aina auttanut, kun on voinut. Siltikin on ollut lukamattomia kertoja kun olen joutunut pärjäämään yksin. Ja hengissä ollaan.
On olemassa todella inhottavia miehiä. Niitä jotka tosiaan kääntää kylkeä kun pitäisi osallistua , mutta tämä ap:n mies ei kuulosta ollenkaan sellaiselta.
Muistakaa tämä kun luette ja kommentoitte näitä. Jokaisen mies ja parisuhde on erilainen. Jos sinulla on ollut kamala, niin ei välttämättä ole muilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis Oumaigaad! Kuningatar joutui selviämään ilman täyttä palvelusta kokonaisen viikonlopun. Kriisiapua on onneksi saatavilla
Osaatko lukea?
Pieni vauva on joutunut sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään enää jää töistä lusmuilemaan jos kotona on toinen aikuinen sairaan lapsen kanssa? Nyt valoja päälle siellä!
Kun toinen vanhempi on perhevapaalla, työssäkäyvällä vanhemmalla ei ole oikeutta palkalliseen vapaaseen (sairauslomaan) sairaan lapsen hoitamista varten. Hänellä kyllä on oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, palkatta. Sitäkö sinä olisit halunnut mieheltäsi vaatia? Voin myös arvata, että useimmat työnantajat eivät tuollaisista ylimääräisistä, vaikka palkattomista, lomista ilahdu. Varsinkin jos työntekijä on oman sairautensa vuoksi ollut jo viikon pois töistä, kesäloma-aika jolloin sijaisten järjestäminen on vaikeaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa - lapsi kuolemansairaana ja äiti selostaa vauvapalstalla tunteitaan.
Jos lapsella olisi hätä, ette jonottaisi päivystyksessä. Maidon tulon heikentyminen taas korjataan korvikkeella vai mitä oletit lääkärin tarjoavan?
Mies teki ainoan oikean ratkaisun lähtiessään. Kun hän palaa, on aika katsoa, missä asut tästä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
Pieni vauva ei ole "joutunut sairaalaan". Hänet on sinne viety. Todennäköisesti olisi pärjännyt kotonakin maalaisjärjen ja korvikkeen avulla.
Hyvä kuitenkin että sairaalaan on menty, jos oma olo on epävarma. Hysteria ei kuitenkaan auta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Osuttiin av-mammojen herkullisimpaan kohtaan. Päästään porukalla haukkumaan kaikki miehet!
Minulla on kaksi lasta ja se mies. Hyvä mies onkin ja aina auttanut, kun on voinut. Siltikin on ollut lukamattomia kertoja kun olen joutunut pärjäämään yksin. Ja hengissä ollaan.
On olemassa todella inhottavia miehiä. Niitä jotka tosiaan kääntää kylkeä kun pitäisi osallistua , mutta tämä ap:n mies ei kuulosta ollenkaan sellaiselta.
Muistakaa tämä kun luette ja kommentoitte näitä. Jokaisen mies ja parisuhde on erilainen. Jos sinulla on ollut kamala, niin ei välttämättä ole muilla.
Ei tässä syyttä haukuta. Osa mammoista vaan niin kiimoissaan lyövät ap:ta ja meitä muita, jotka kehtaavat odottaa ja jopa velvoittavat miehen osallistumaan perhe-elämään täysivaltaisen aikuisen tavoin. Tod näk nämä naiset aina joutuneet pärjäämään yksin ja katkeruuksissaan toivovat kaikillesaman karun kohtalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
veljeni on lääkäri. Hän kertoi kerran, miten pieniä lapsia todella tuodaan päivystykseen siksi, että se on varmaan sairas. Lähes joka kerta selviää, että lapsella ei ole mitään hätää, äiti vain haluaa lapsen olevan sairas, koska sillä saa huomiota, miehen kotiin tai isovanhemmat avuksi.
Pieni vauva ei ole joutunut sairaalaan, pienen vauvan huomionhakuinen äiti on vienyt lapsen päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
Pieni vauva on joutunut sairaalaan.Pieni vauva ei ole "joutunut sairaalaan". Hänet on sinne viety. Todennäköisesti olisi pärjännyt kotonakin maalaisjärjen ja korvikkeen avulla.
Hyvä kuitenkin että sairaalaan on menty, jos oma olo on epävarma. Hysteria ei kuitenkaan auta ketään.
Kuumeinen vauva viedään aina lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
Pieni vauva on joutunut sairaalaan.Pieni vauva ei ole "joutunut sairaalaan". Hänet on sinne viety. Todennäköisesti olisi pärjännyt kotonakin maalaisjärjen ja korvikkeen avulla.
Ruumisautollako se lapsi olisi pitänyt huomenna hakea?
Juurikin näin. Näen vaan kun uhriutuva AP on mennyt lapsen kanssa päivystykseen ihan vaan siksi. Ellei maitoa tule niin anna pullosta, koita nukahtaa imettäessä, anna lääkettä sille vauvalle jos on kuumeessa, nosta sängynpääty, höyryhengitä ja laita viesti humoristisesti miehelle et vmp, oot mulle ison pystyssä, toivottavasti on kivaa ja oot rakas. Nyt ei viesteistä selvinnyt edes, että kertoiko edes miehelleen olevansa päivystyksessä lapsen kanssa. Mitään hengenhätää sillä lapsella erittäin todennäköisesti ei ole.
Se mitä tästä nyt missataan on se, että mies ON tullut kotiin kun ap oli migreenissä. Se miksi estolääkitys ei ole kunnossa on toinen kysymys. Mies varmaan ihan ymmärrettävästi ollut hämmentynyt, että voiko töistä tuossa tilanteessa lähteä. Parisuhteissa ja elämästä selviää paljon helpommin jos yrittää edes ymmärtää muita ja sanoittaa ja analysoida omia tunteitaan. Mies voisi olla ihan tasavertainen ja hyvä isä jos Ap antaisi tällaiseen mahdollisuuden, sen sijaan että uhriutuu kun minua ei nyt priorisoida ja on rankkaa.
Totean vielä, että vastakkaisessa tilanteessa Ap:n olisi täysin hyväksyttävää toimia kuten mies.