Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?
Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.
Kommentit (1282)
Aika nirpalta vaikutat. Jatka vain piileskelyä.
Anoppi ehdotti, että lapset olisivat pitäneet mansikkakekkerit pihassa naapurin lasten kanssa. Suivaantunut miniä kävi kippaamassa mansikat kompostiin. Lapsiraukoilta tuli itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle miniä ilmoitti vaikken juuri soitellut kuin jotain hyvää joulua, laitoin lahjarahan pankkiin, ja mitä kuuluu whs - viestejä pojalle laitoin, että poikasi kyllä ottaa yhteyttä, jos haluaa, ottaa päästä viestisi.
Tämä oli ennen lasta. En koskaan ole käynyt heillä, jonkun kerran käyneet meillä päiväseltään. Puhevälit nyt kohtuulliset, kuvia kyllä saan suloisesta vekarasta.
Ehkä sit olen se ilkeä anoppi joka ei tuu käymään. Tosin en tiedä heidän osoitettaankaan.Miksi et sitten alunperin ollut yhteydessä omaan lapseesi?
Miksi lähdetään siitä että se perheen vaimo/äiti on se joka hoitaa myös miehensä sosiaaliset suhteet?
Minäkin sain oikein kalenterin kirjan muodossa jossa mieheni suvun kaikki merkkipäivät ja yhteystiedot. Miksi se minulle toimitettiin???
Siis viestit laitoin pojalleni. En miniälle. Miniä siis ilmoitti että poikaani/heitä ärsytttää viestini, en udellut, en vaatinut, en valittanut, tuommoisia hei , mitä kuuluu viestejä ehkä kaksi kuussa.
Miniä siis itse otti asiakseen valvoa poikani viestliikennettä. Nyt on tilanne parempi, viestin miniälle suoraan ts. Kiitän kuvista.Tai sitten se poikasi valitti sinusta jatkuvasti ja miniä toivoi että setvit asiasi poikasi kanssa.
Kyllä poika sinkkuaikana osasi ihan itse kivahdella minulle kun vielä hallitsi omaa puhelintaan.
Kertokaas, onko kaks viestiä kuukaudessa, ihan turhaa small talkkia, liikaa tosiaan? Eikö siis äiti (iäkäs) ilmaista että muistaa tämänkin lapsensa ?Ja nyt kun kotona on joku jolle marmattaa sinusta, marmatti koko ajan.
Kukaan ei jaksa tuollaista marttyyriä!
Nyt loukkaat minua. Kodissamme laoset olleet ihan hyvin kohdeltuja, kunnollisia, koumumenestys jokaisella hyvä. Lapseni lähti armeijan jälkeen opiskelemaan kauas, itsenäistyi, joskus autettiin rahallisesti. Vai on marttyyri jos jotain elonmerkkiä antaa itsestään?
Teidän nuorten röyhkeys on uskomaton.Onko kaikki miniät sitä mieltä että puolison äiti on marttyyri jos toivottaa tekstiviestilllä hyvää joulua, ehkä joskus tammikuun lopulla jonkun mitä kuuluu, mukavaa viikonloppua.
Miniä ja poika ehkä toivoisivat, että huimioit myös miniän ja osoitat iloisuutesi heidän rakkauasuhteestaan? Jos kysyt vain pojalta kuulumisia voi se tuntua siltä, ettet piittaa miniästä etkä hyväksy häntä.
Mutta sanoitkin, että asiat ovat nyt hyvin, kun pidät miniäänkin yhteyttä. Miniä ne kuvat todennäköisesti onkin puuhannut ja lähettänyt sinulle, kuten yleensä tapahtuu. Harvemmin pojat huolehtivat sellaisista asioista.
No cakes, no strawberries kirjoitti:
Anoppi ehdotti, että lapset olisivat pitäneet mansikkakekkerit pihassa naapurin lasten kanssa. Suivaantunut miniä kävi kippaamassa mansikat kompostiin. Lapsiraukoilta tuli itku.
Mansikka-allergiaa? Torjunta-aineita mansikoista? Pelkoa koronatartunnasta perheen vakavan riskiryhmäläisyyden takia? Mansikoista sokeria ja kermaa, vaikka niitä piti välttää kaikkie karamellien lisäksi?
Et kuunnellut, kun kerrottiin miten tärkeää päiväunet on juuri silloin? Tai että siihen aikaan pitää jo lähteä kotiin, että jaksetaan koko seuraava viikko ja kuukausi unien kanssa, tai ollaan menossa tärkeään sovittuun tapahtumaan?
Jokin syy sille on, mitä nyt ei sanota.
Vierailija kirjoitti:
Mansikka-allergiaa? Torjunta-aineita mansikoista? Pelkoa koronatartunnasta perheen vakavan riskiryhmäläisyyden takia? Mansikoista sokeria ja kermaa, vaikka niitä piti välttää kaikkie karamellien lisäksi?
Et kuunnellut, kun kerrottiin miten tärkeää päiväunet on juuri silloin? Tai että siihen aikaan pitää jo lähteä kotiin, että jaksetaan koko seuraava viikko ja kuukausi unien kanssa, tai ollaan menossa tärkeään sovittuun tapahtumaan?
Jokin syy sille on, mitä nyt ei sanota.
On mummoja, jotka eivät välitä siitä, onko mansikat olleet pakastimessa 1 vai 10 vuotta ja sulaneina vaikka viikon jääkaapissa tai pöydällä. Torilta kerättyjä ei ole ehkä pesty. Mansikoista voi joillekin lapsille tulla kuumetta ja allergiaa.
Anoppi oli siis omassa päässään keksinyt, että lapsenlapset naapurin lasten kanssa pitää jotkut mansikkakekkerit? Ei hyvänen aika. Anoppi olisi voinut itse järjestää kekkerit pihallaan ja kutsua sinne ketä lystää.
Mitä tästä opimme: Ei kakkuja, ei mansikoita, ei yhtikäs mitään, ettei miniä saa raivokohtausta ja lapset ala pelosta itkemään.😂
so simple kirjoitti:
Mitä tästä opimme: Ei kakkuja, ei mansikoita, ei yhtikäs mitään, ettei miniä saa raivokohtausta ja lapset ala pelosta itkemään.😂
Ei kysymättä yhtään mitään. En minä halua että kukaan raahaa tänne mitään ylimääräistä kysymättä sopiiko se, oli kyse sitten isästä, äidistä, kaverista, naapurista, tai anopista. Jos jotakin on pakko tuoda, niin tuokoon sitten sen perinteisin kahvipaketin. Jotain mikä ei vaadi hirveästi tilaa tai tuntikausien vaivannäköä, ja minkä saa helposti pois nurkista pyörimästä.
Luin ketjua jonkin verran. Jotenkin tuntuu että ihmisiltä (sekä miniöiltä että anopeiltakin) on unohtunut normaalin kommunikaation taidot? Vai onko todellakin monen tähän ketjuun kirjoittaneen kohdalla niin, ettei normaalia keskustelua asioista voida/kehdata käydä suhteiden ongelmakohdista miniän/anopin kanssa lainkaan? Ja sitten todetaan itsekseen että toinen osapuoli on yksinomaan se ongelma ja luovutetaan koko miniä-anoppi-suhteen kanssa?
Anopin ja miniän suhteeseenkin pätee sanonta "it's a two-way street".
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi miniä/ t ärsyttää on ajatus halusta hoitaa lapsia. Olen hoitoalalla, minulle riittää hyvin vierailu silloin tällöin, en halua mennä hoitamaan tai ottaa lapsenlapsia hoitooni kuukausittain.
Katsos kun se sun oma poikasi ei niitä hoida, vaan juoksee harrastuksissaan ja frendiensä kanssa ryyppäämässä, niin miniän on pakko pyytää anoppia lastenhoitoavuksi.
En tiedä mistä puhut koska ei ole alkanut ärsyttää lainkaan. Ja lapsia jo 3.
Vastaus ei liity anoppiuteen, vaan naisen ikään aka keski-iän oireet. Jotkut vanhat naiset ovat kiukkiusia kuin ampiaiset ilman suodattimia ja käyttäytyvät nolosti, olivat sitten anoppeja tai eivät.
Sen näkee tälläkin palstalla, kun vanhukset löysivät tälle palstalle, niin alkoi tulla ihan järkyttävää vihaviestiä ja piti rekrytoida lisää modeja heidän törkyviestien takia.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjua jonkin verran. Jotenkin tuntuu että ihmisiltä (sekä miniöiltä että anopeiltakin) on unohtunut normaalin kommunikaation taidot? Vai onko todellakin monen tähän ketjuun kirjoittaneen kohdalla niin, ettei normaalia keskustelua asioista voida/kehdata käydä suhteiden ongelmakohdista miniän/anopin kanssa lainkaan? Ja sitten todetaan itsekseen että toinen osapuoli on yksinomaan se ongelma ja luovutetaan koko miniä-anoppi-suhteen kanssa?
Vähän on vaikea puhua ihmiselle, jolla aivot kääntää jokaisen sanan omien tarkoitusperien tukemiseen.
Dialogi tosielämästä:
Miniä: Ihan oikeasti, älä tule käymään joka päivä, ilmoita edes ennen kuin tulet.
Anoppi: Eiiiii tästä ole mulle mitään vaivaa!
Miniä: Mä en hal...
Anoppi alkaa huutaa päälle: Kyllä sun nyt pitää ostaa rasuvatonta maitua, kun on tuo Mikko niin lihonut.
Oikeesti, miten kommunikoit järkevästi tuollainen kanssa? Ei ole mikään muistisairas tapaus, muuten vaan narsismiin taipuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän on vaikea puhua ihmiselle, jolla aivot kääntää jokaisen sanan omien tarkoitusperien tukemiseen.
Dialogi tosielämästä:
Miniä: Ihan oikeasti, älä tule käymään joka päivä, ilmoita edes ennen kuin tulet.
Anoppi: Eiiiii tästä ole mulle mitään vaivaa!
Miniä: Mä en hal...
Anoppi alkaa huutaa päälle: Kyllä sun nyt pitää ostaa rasuvatonta maitua, kun on tuo Mikko niin lihonut.Oikeesti, miten kommunikoit järkevästi tuollainen kanssa? Ei ole mikään muistisairas tapaus, muuten vaan narsismiin taipuvainen.
Niin eli toisin sanoen tässä tapauksessa jonka toit esille, on todellakin kyse siitä, että anopin kanssa on käytännössä mahdoton keskustella/käyttää normaaleja kommunikaatiotaitoja. Kurja kuulla. Sitä juurikin pohdin että onko kyse siitä ettei vaan osata/kehdata keskustella asioista vai onko se jopa mahdotonta kuten näemmä tässäkin esimerkissä on.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni, joka siis on anoppi, meni ja teki hirveän virheen viime kesänä. Hän osti 2 ltk, eli 10 kg mansikoita, jotka vei ohimennen lapsiperheelle. Siitä miniä raivostui, huusi kuin katkaisulaikka ja lapset alkoivat itkemään.
Eli varoituksen sana anopeille: Älkää viekö niitä mansikoita ja kakkuja poikanne perheeseen. Pahempia seuraamuksia välttääksenne.
Minäkään en tykkäisi, jos kaiken muun hyvän lisäksi pitäisi perata valtava kasa mansikoita. Kerralla syötävä määrä olisi ollut parempi, ellei asiasta ole etukäteen sovittu.
Ymmärrän hyvin mutta itse hyppisin riemusta kiljuen jos anoppi toisi joskus edes jotain. Saapuu paikalle aina erittäin pynttääntyneenä ja sitten odottaa palvelua kaikilta. Emmekä mitenkään välitä materiasta tai muusta mutta edes yhdet kukat tai se ikuinen kahvipaketti olisi mukava ollut saada näin 20 vuoden aikana , varsinkin kun odottaa itselleen aina kunnollista tarjoilua. :)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi miniä/ t ärsyttää on ajatus halusta hoitaa lapsia. Olen hoitoalalla, minulle riittää hyvin vierailu silloin tällöin, en halua mennä hoitamaan tai ottaa lapsenlapsia hoitooni kuukausittain.
Tai nykypäivänä usein niin, että katsotaan jotenkin isovanhempien velvollisuudeksi hoitaa niitä lapsia.
On kyllä niin pikkusieluista menoa, kaikesta valitetaan, väärintulkitaan ihmisiä, liioitellaan...!
Jo asetelma anoppi-miniä herättää ihan turhan vastakkainasettelun.
Mitä jos puhuttaisiin vain erilaisista ihmisistä ilman raskaita titteleitä ja ennakkoasenteita toisia kohtaan?
Kamala miniä!!
Minä olisin ottanut kiitollisena vastaan.
Ehkä olisin sanoa nut, että yksi laatikko riittää että ei mahdu pakastimeen enempää.
Olisin kuitenkin kiittänyt!
Heitti kompostiin?? Kamalaa ruuan tuhlausta!!
Vierailija kirjoitti:
so simple kirjoitti:
Ei kysymättä yhtään mitään. En minä halua että kukaan raahaa tänne mitään ylimääräistä kysymättä sopiiko se, oli kyse sitten isästä, äidistä, kaverista, naapurista, tai anopista. Jos jotakin on pakko tuoda, niin tuokoon sitten sen perinteisin kahvipaketin. Jotain mikä ei vaadi hirveästi tilaa tai tuntikausien vaivannäköä, ja minkä saa helposti pois nurkista pyörimästä.
Minä taas ottaisin ilomielin vastaan 10 kg mansikoita 😋
Minäkään en tykkäisi, jos kaiken muun hyvän lisäksi pitäisi perata valtava kasa mansikoita. Kerralla syötävä määrä olisi ollut parempi, ellei asiasta ole etukäteen sovittu.