Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkimielinen huono äiti-ketju: mitä teet lastenhoidon suhteen leväperäisesti (tai jätät tekemättä)?

Vierailija
19.10.2006 |

Minä:

-en vaihda vauvalle erikseen yöpukua, vaan nukkuu päivävaatteissa

-pidän vauvaa paljon lattialla tai sitterissä, enemmän kuin sylissä, että voin puuhailla omiani

-tutti on ahkerassa käytössä äänenvaimentimena ;)

Mites te muut?

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vauvasta asti, oli ihan selvä, että myös puhdas yöpuku siihen päälle. Sitten jotkut sanoivat korvaavansa leivällä ruuan:0( Ja alusvaatteita ei vaihdeta päivittäin? Puistattaa ajatuskin, kuinka likaista porukkaa oikein olette. Nyt kyllä ymmärrän miksi joillekkin vauvoille tulee karstaa ja joillekkin ei!! Meillä ei kummallakaan ole moista ollut. Miksi teitte lapsia, kun ette niistä jaksa huolehtia KUNNOLLA?

Jaa. Minulle neuvottiin sekä neuvolassa että sairaalassa, että pientä vauvaa ei edespitäisi pestä kuin kerran viikossa (paitsi tietysti pyllynpesu vaipanvaihdon yhteydessä). Olet siis rasittanut vauvaparkasi ihoa ihan turhaan jos olet hänet joka ilta pessyt ja puunannut.

Vierailija
22/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on niin paksut hiukset, ettei päänahkaa saanut koskaan hangattua tarpeeksi, jotta se olisi puhdistuisi kokonaan. Tai toki sai, mutta se sattui.

Nyt kun he ovat isompia, he pystyvät itse puhdistamaan päänahan harjaamalla hiuksiaan pehmeällä harjalla usean minuutin ajan, pienempänä se ei ollut niin helppoa.

Mitäs vikaa leivässä on? Lämmin täysjyväleipä, jonka päällä on lihaa ja kasviksia ja seurana lasillinen maitoa on aivan täysipainoinen ateria.

Vierailija:

---

Sitten jotkut sanoivat korvaavansa leivällä ruuan:0(

---

Nyt kyllä ymmärrän miksi joillekkin vauvoille tulee karstaa ja joillekkin ei!! Meillä ei kummallakaan ole moista ollut.

---

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti taipeet pyyhitään ja puklut puhdistetaan, mutta ei siis mitään hinkkausta joka ilta!

Vierailija
24/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaik kolme syövät tuttia(vanhin 3,5v)

-ei ulkoilla joka pvä

-en muista harjata niiden hampaita

-vielä vaipoissa isommat (päivisin ilman)

-saavat kattoo telkkaa vaik koko pvän

-syövät joskus vielä purkkiruokia

-käydään heses kerran vkos

ym....

Vierailija
25/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kuiva iho, eikä lapsi millään tavoin siitä kärsinyt!

t. puhtaudesta huolehtiva!

Vierailija
26/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, että meillä lapset kertoo kotona, että jonkun lapsen henki haisee pahalle. OKSETTAVAA!

Vierailija
27/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä:

-kaik kolme syövät tuttia(vanhin 3,5v)

-ei ulkoilla joka pvä

-en muista harjata niiden hampaita

-vielä vaipoissa isommat (päivisin ilman)

-saavat kattoo telkkaa vaik koko pvän

-syövät joskus vielä purkkiruokia

-käydään heses kerran vkos

ym....

Vierailija
28/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule, jos OIKEASTI hoitaa päänahkaa päivittäin. Teillä varmaan petivaatteetkin vaihdetaan vaan pari kertaa kuussa? Ja lapsiltahan ainakaan niitä ei tarvi vaihtaa ku kerran kuussa...

Vierailija
29/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä käynyt puistossa ja ulkoilinkin TOOOSI harvoin, esim. en koskaan talvella tai sateella. Meillä ei edes ollut " nukkumavaunuja" eli lapsi ei koskaan nukkunut ulkona

Ja yllätys yllätys (teille ulkoilufanaatikoille) lapsista on kasvanut ihan normaaleja ja molemmat ovat liikunnallisesti erittäin lahjakkaita eikä heistä ole tullut tietsikan ääressä viihtyviä nörttejä

Vierailija
30/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan muista omiakaan...

Vierailija
31/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- syödään pullaa joka päivä

- ollaan kotona tosi harvoin ( tämä häiritsee tosi paljon itseäni )

- pestään vain illalla hampaat ( en tiedä ketään joka pesis myös aamuisin.

meillä kotona pestiin kun olin lapsi vain iltaisin. Itsellä pari reikää ja syön

karkkia tosi paljon )

- siivoan kunnolla vain kerran kuussa

Vierailija
32/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapaus on todella ronkeli, eli niitä maistelukertoja tarvetaan kymmeniä että lopulta kelpaa... siihen mulla ei meinaa kärsivällisyys riittää.

Tuosta karstasta on pakko kommentoida. Ei sille aina mitään voi.. meillä on talvivauva ja sillä oli ensimmäiset kuukaudet todella paljon sitä karstaa ja hoidin sitä kaikin keinoin niin paljon kun vaan jaksoin. Päänahka vaan kesi ja kesi ja yhtäkkiä se karsta vaan hävisi vaikken mitään keinoja muuttanutkaan. Varmaan liian huonosti hoidin silti ne ekat 3kk ;)

Vierailija
33/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät nämä suurimmaksi osaksi kuulosta miltään pikkujutuilta. Ehkä mulla on pipo liian tiukalla, mutta kummastelen äitejä, jotka eivät ulkoile lapsensa kanssa, raitis ilma kun on kiistatta hyväksi lapselle, perusteli sitä ulkoilemattomuuttaan miten hyvänsä, eivät opeta potalle (ja puhe on jo yli kaksivuotiaista), antavat isojen lasten lutkuttaa tuttia, syytävät makeaa lapselleen päivittäin, viis veisaavat hampaidenpesusta jne... Unipuku on musta varsin hyödyllinen osa iltarutiineja: lapsi oppii yön ja päivän eron, meillä ainakin nukkumaanmeno on aina ollut melko helppoa ja kivutonta...

En ole täydellinen itsekään, mutta mun laiminlyönnit koskevat enemmän leikkimistä ja tässä ketjussa mainittua käsienpesua, jonka suhteen olen kyllä yrittänyt tarmokkaasti ryhdistäytyä.

Vierailija
34/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen elänyt näin 24v ja reikiä 0.

Jonkun mielestä on silti varmaan paha että;

-hampaat pestään vaan illalla

-piparia saa välillä aamulla

-jokapäivä ei ulkoilla

-ei siivota leluja joka ilta

Vierailija
35/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä aina pää sekoaa ja huomaa pian että illassa ollaan ja KUNNOLLINEN ruokakin unohtunut...mitä siinä lennossa nyt ehtii aina heittämään mukeloille. Paljon on muutakin tekemistä kuin lasten hyysääminen, valitettavasti! Pakko pitää kämppäkin JOTENKIN puhtaana ettei nyt ihan sikolätissä elettäisi...Siihen uhrautuu eniten aikaa, joskin ei sitä koskaan ehdi kunnolla edes aloittamaan. Paljon aikaa menee myös päivittäisten juoksevien asioiden hoitoon kun meillä ei ole kuin harvoin oma auto käytössä. Näin " leikkisästi" , kyllä siinä karsiutuu aina jotakin pientä rutiinia ja ne koitetaan mahd. pian korvata aina tietysti.

Meillä menee tietyt rajat kuiteskin tutin syönnissä ja telkun kahtomisessa mm. sekä syödään aina terveellisesti vaikka rahat tiukalla. Kylvettämisen suhteen en ole niin noponuuka. Itse käyn suihkussa joka toinen päivä ja lapset joka toinen tai kolmas. Yöpujamaa eivät käytä kun nukkuvat alasti, kuten itsekin tai sitten puhtaassa päiväpaidassa, vauva ainakin. Terveitä ja iloisia lapsia ovat. Eivät ole juurikaan sairastelleet koskaan.

Vierailija
36/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yöpukuja, ei pestä hampaita, ei ulkoilla, syödään tuttia (kenties vielä eka luokallakin?), ei jakseta opettaa potalle...?? Huh huh...aika laiskoja ja saamattomia olette. Meissä jokaisessa on varmasti puutteita, mutta että noin pahoja puutteita!

Vierailija
37/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut purkkiruokaa sen takia kun tiedän sen VARMASTI turvalliseksi ja valvotuksi. Samaa ei voi sanoa " aikuisten" ruuista, joita testaillaan ja valvotaan pistokokein.

Minä huono äiti seuraavasti:

- ulkoillaan liian vähän

- lapsi katsoo tv:tä ja usein myös tv avataan iltaisin ennen lapsen nukkumaanmenoa

Vierailija
38/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu todellakin lapsen perustarpeisiin. Pienellä sateellakin voi ulkoilla jos kunnon varusteet. En ymmärrä en...23

Vierailija
39/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea olla?? YÖK!

Vierailija
40/128 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi