Leikkimielinen huono äiti-ketju: mitä teet lastenhoidon suhteen leväperäisesti (tai jätät tekemättä)?
Minä:
-en vaihda vauvalle erikseen yöpukua, vaan nukkuu päivävaatteissa
-pidän vauvaa paljon lattialla tai sitterissä, enemmän kuin sylissä, että voin puuhailla omiani
-tutti on ahkerassa käytössä äänenvaimentimena ;)
Mites te muut?
Kommentit (128)
mahtaa paikat haista pahalle ja aikuinen hikoilee kuiten enemmän kuin lapsi ei varmaan ukkos nuku vieressäs kun viel kaiken lisäksi alasti nukut!!! YÖK!!
keskimääräistä tyhmempiä, mustavalkoisia ja aina niiin oikeassa. Tällaiseksi naisen elämä menee kun " saa" miehen ja lapsia. Huh huh
Säälin elämääsi, älä pilaa myös lastesi elämää
Jos lapsi pestään aamuin illoin ja tällätään aina iltakylvyn jälkeen puhtaaseen yöpukuun niin mikäs niitä lakanoita sitten enää sotkee?
Puhdasta meillä on, vaikka en tajunnutkaan, että lasten lakanat pitää vaihtaa kahdesti viikossa. Enhän minä vaihda omiakaan lakanoita kuin viikon välein. Lasten puhtaudesta en tingi, mutta muuten on aivan sama, menevätkö he iltapesun jälkeen nukkumaan puhtaalla paidalla ja trikoilla vai yöpuvulla. Lisäksi on ihan yhtä hailee, menevätkö he omaan vai sisaren sänkyyn nukkumaan. Joskun me katsomme televisiota koko päivän ja mussutamme karkkia joka päivä viikon ajan. Sitten vastaavasti televisio voi pysyä parikin kuukautta kiinni lapsilta ja karkkipussit suljettuina viikkotolkulla.
Hyi meitä... =D
no en pidä kyllä itseäni niuho-kauhistelija-bakteerikammoisena-nipomammana vaikka lasten hampaat pestään aamuin illoin, laitetaan yöpuvut ja vaihdetaan lakanat kerran viikossa. Ihmettelen suuresti jos joku pitää.
kaikelle allergisia..... nämä puhtausintoilija-äidit voivat katsoa peiliin. Ja alkaa hankkimaan sitä kuuluisaa omaa elämää
Oikeestiko sä alat haista jos oot päivän käymättä suihkussa? Olisko sulla jotakin hormoonivikaa tms???
Vierailija:
Jos lapsi pestään aamuin illoin ja tällätään aina iltakylvyn jälkeen puhtaaseen yöpukuun niin mikäs niitä lakanoita sitten enää sotkee?
Oletko kuullut että ihmiset saattavat hikoilla ja kuolata unissaan? Jopa lapset.
Ketju aloittaja oli laittanut otsakkeeksi " LEIKKIMIELINEN...ketju"
Ja eipä aikaakaan, kun kauhea syyttely, kauhistelu, vertailu ja moralisointi käynnissä. Ja siis asioista tasolla hampaiden pesu-yöpuvun käyttö-lakanoiden vaihtaminen... :=O
Kyllä on ahdaskatseista ja yksinkertaista porukkaa. Menkääpä tuonne itärajan taakse / Afrikkaan katsomaan, minkälaisissa oloissa lapsia hoidetaan ja olla silti ns. hyviä äitejä. Omalla tavallaan, olosuhteet huomioiden.
Ja noihin äiteihin verrattuna suurin osa suomalaisäideistä on oikeastaan " super-äitejä" - ja näiden kärpäsenkakan kokoisista asioista moralisoivien tulisi pitää suunsa kiinni ja hävetä. Ja koittaa miettiä, mitä se sana " leikkimielinen" oikein tarkoittaakaan...
Eikä kai kuitenkaan OIKEASTI se äitiyden hyvyys ole siitä kiinni että kuinka usein käydään kylvyssä ja että tuliko karstaa jne.
Vierailija:
keskimääräistä tyhmempiä, mustavalkoisia ja aina niiin oikeassa. Tällaiseksi naisen elämä menee kun " saa" miehen ja lapsia. Huh huh
Säälin elämääsi, älä pilaa myös lastesi elämää
ja sinä vaikutat erityisen sairaalta
Laittakaas lisää vastauksia ap:n aloitukseen. Jos siis vielä uskallatte : )
jatkampa tähän...
Minä olen huojentunut että täällä on monta muutakin äitiä ketkä ovat osanneet soutaa omaa latuaa. Toki hygieenisyys on hyvästä mutta ei liika niuhotus.
Käsien pesusta minä kyllä olen tarkka. Aina ulkoilun, kylästelyn ja koulun yms. jälkeen vaadin käsien pesun lapsilta ja itseltänikin.
Se että lapsella ei ole yöpukua ei luulisi maata kaatavan, naurattaa nuo kommentit.
Se, että äiti ei ole läsnä, tekee omiaan ja syöttää mitä sattuu useasti viikossa lapselle on mielestäni paljon kovempi juttu.
tervettä järkeä mammat!!
Kiitos vertaistuesta
t. yksi epätäydellinen äiti
Minä pelkäsin aukiletta niin hysteerisesti, etten uskaltanut siitä kohdasta juuri harjatakaan ja karstan ehkäisyhoidoksi ainakin meillä suositeltiin kampaamista, hui olkoon miten pelottava ajatuskin =O
Karsta saatiin tosin pois, kun aukile sulkeutui ja uskalsin koskea lapsen päälakeen reippaammilla otteilla.
En tosin silloinkaan hinkannut päänahkaa mitenkään hysteerisesti, joten aikaa karstan häviämiseen meni monta viikkoa.
sulle taidan vastailla. En kyllä ymmärrä miksi.
en siis ole yksin =)
Voisin kertoa omista jutuistakin;
Lahjon lasta varmaan liikaa,että saan hänet tottelemaan mahdollisimman nopeasti (2,5v uhmis)
Herkkuja syödään muutamia kertoja viikossa(keksiä,suklaakarkki,tikkari, kesällä jäätelöt),vaikka karkkipäivä pitäis olla se lauantai
Tiuskin lapselle jos tulee häiritsemään/kiukutteleman kun olen koneella.
Emme ulkoile ihan kahta tuntia joka päivä.
miksi ihmiset ei nykyään " uskalla tehdä" lapsia. Jos oikeasti ihmiset hermoilee tuollaisten asioiden kanssa niin ei ihme että perhe-elämä tuntuu hirveän raskaalta!
Otetaanpa rennosti! :) terveisin äiti joka varmasti lyö näköjään laimin kaikki mahdolliset asiat... mutta nauraa, laulaa ja lukee lasten kanssa tuntitolkulla päivässä...
enkä minäkään aina muista pestä hampaita, oikeasti ne jää omastakin suusta pesemättä välillä :P
lapset syö viikolla eineksiä, puolivalmista tai ranskalaisia ja nakkeja
annan lasten katsoa liikaa tv:tä
olishan näitä lisääkin..
te kaikki arvostelijat!
Tässä täytyy taas peräänkuuluttaa sitä, että kuten huomaatte, meitä äitejä on yhtä monta kuin on äitiä. Jokainen toteuttaa omalla tavallaan sitä äitiyttään. Yritetään ymmärtää ja keskittyä niihin omiin laiminlyönteihin siellä kotona. Täällä tuskin ihan oikeasti ketään täydellistä on. Jos on, niin hatun nosto (en kuitenkaan usko)!
Vaikka jättää hampaat pesemättä aamuisin tai ei jaksa potattaa reilua 2 vuotiasta niin käsi sydämelle kaikki! Eikö se olekin aika pieni ongelma niiden todellisten ongelmien rinnalla. Todellisista ongelmista puhutaan päivittäin lehdissä. On alkoholin liikakäyttöä, heitteillejättöä, pahoinpitelyä jne.
Ollaan realistisia, jooko?