Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä vauva-arjessa on niin kamalaa?

Vierailija
19.10.2006 |

Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt. Vaikka yöt nukutaankin katkonaisesti, olen sata kertaa pirteämpi kuin töissä käydessäni, ja minulla oli sentään kevyt kahdeksasta neljään-toimistotyö. Vauvan nukkuessa ehtii hyvin tehdä kotihommat (ennen jäi viikonlopulle), imettäessä katsella kaikki hyvät tv-sarjat ja vaunutellessa saa hyvin raitista ilmaa ja kuntoilua. Parisuhdekaan ei ole kärsinyt, vaikka palstan mukaan niin käy AINA kun lapsi syntyy.

Te valittajat ja nurisijat, voisitteko vähän valottaa mikä vauva-arjessa on niin kamalaa? Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse ajattelin aivan samoin kun esikoinen oli pieni en oikeasti voinut käsittää mikä siinä on niin hiton vaikeeta.

Vaan kun kuopus syntyi esikoisen ollessa 1v 3kk siitä oli kuulkaa leikki kaukana. Esikoinen heräili vauvana öisin, mutta totuus siitä mitä yö heräilyt on paljastui vasta kuopuksen kanssa tähän päälle kun lätkäsi sen, että lapset nukkui aina eriaikaan päivällä. Ja se, että esikoinen pelkäsi imuria tohon aikaan eli en tehnyt kotihommia, en levännyt päivällä nukuin yöt katkonaisesti ym ym ym.

Nyt vasta kun muutimme isompaan asuntoon ja lapsilla on omat huoneet olemme saaneet nukkua yöt putkeen eli tässä meni pitkälti yli viisi vuotta ennenkuin sai täydet yöunet. Voin kertoa olen vieläkin ihan hiton väsynyt.

Eli ne minun kokemukset silloin reilu viisi vuotta sitten kuinka helppoa meillä onkaan olivat ihan huuhaata. Vaikka muuten on helppoa niin nukuppas viisivuotta niin, että heräät yössä 2-10 kertaa tuulee väsy usko pois.

Vierailija
22/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset oppii nukkumaan kun osaa opettaa. Näin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat tehneet toisen kurkun ympärille mun kangasvyöstä solmun ja toinen kiristi... Samaan aikaan sitten yrittää syöttää vauvaa. Äsken isoveli juoksi valittamaan kun pikkuveli pahoinpitelee. Samanlaista menoa koko päivä ja siinä vielä vaativa vauva.

15

Vierailija
24/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä vastaan aina jos aihe kiinnostaa, olipa provo tai ei. Aina on sellaisia typeryksiä, jotka oikeasti ovat samaa mieltä kuin esim. ap.

Että ihan turhaan ap naurat siellä partaasi, että " menivätpäs helposti lankaan" . Huono provo, mutta ihan käypä keskustelun aihe.

20

Vierailija
25/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-MINULLA on iso unentarve, normaalioloissa olen virkeä, jos voin nukkua 11-12 tuntia yössä + tunnin päiväunet.

Jos nämä ovat aikuisen ihmisen normivaatimuksia niin ei ihme jos kokee arjen raskaana. KUINKA MONI aikuinen ihminen, edes lapseton, saa nukkua 11-12 tuntia yössä + tunnin päiväunet? Enpä tunne yhtäkään. Johan jäisi nuoriltakin peruskoulu käymättä jos noin iso osa vuorokaudesta pitäisi käyttää nukkumiseen. Jotain rajaa!

Vierailija
26/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika on äidille suotua täysin spesiaalia elämänaikaa. Sääli, että vieläkin niin harvat arvostavat sitä.

Vierailija
27/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nyt kaksi lasta, 1 ja 3-vuotiaat. Elämä lasten kanssa on ollut paljon helpompaa, kun mitä etukäteen luulin.

Molemmat ovat olleet huonoja nukkumaan, varsinkin öisin ovat syöneet tosi tiheään ja olen ollut tosi väsynyt. Silti koen kotielämän lasten kanssa helppona. Kotityöt ehtii tehdä päivällä ja illat voikin sitten keskittyä viettämään aikaa perheen kesken. Ystävyyssuhteita ehtii hoitaa paremmin kuin työssäollessa ja ehdin pitää myös enemmän huolta itsestäni.

Vierailija
28/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta minä vastaan aina jos aihe kiinnostaa, olipa provo tai ei. Aina on sellaisia typeryksiä, jotka oikeasti ovat samaa mieltä kuin esim. ap.

Että ihan turhaan ap naurat siellä partaasi, että " menivätpäs helposti lankaan" . Huono provo, mutta ihan käypä keskustelun aihe.

20

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että vauva-arki on minulle helppoa. Ihan ystävällisesti. Olen kai sitten onnekas ja minulla on superhelppo vauva, mutta näin asian koen etkä sinä tai muut valittajat saa minun arjestani raskasta vaikka yrittäisitte.

Ap

Vierailija
29/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen muutaman äidin, joilla vauva-arki yhden pienen vauvan kanssa on tooooosi rankkaa, ei ehdi pestä pyykkiä tai katsoa televisiota ja voivoivoi kun väsyttää. Seuraavassa lauseessa kerrotaan, kuinka jooseppi nukkuu aina päivällä 4 tunnin päiväunet ja yölläkin herää vain kerran syömään.

Vierailija
30/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa aina kotiäidit, jotka kitisevät " oman ajan puutetta" netissä kolme tuntia putkeen. Eivät tule ajatelleeksi, että esim. heidän töitä painavat miehensä eivät ehdi edes vuodattaa väsymystään jossain internetpalstoilla, sillä pitäähän töiden päälle tehdä vielä puolet kotitöistä ja antaa arvon kotirouvalla lepohetkiä.

Vierailija
31/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta rutisijalta taitaa puuttua kaikenlaiset näytöt ja onnistumiset muussa elämässä (esim. koulutus, työ, harrastukset) ja näin ollen täytyy päteä sitten äitiydellä, johon valitettavasti ei ole pääsy- tai soveltuvuuskokeita. Kun ei jaksettu käydä koulua loppuun, kruunua kiillotetaan sitten maailman vaikeimmilla raskauksilla, synnytyksillä ja vauvoilla.

Vierailija
32/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

-MINULLA on iso unentarve, normaalioloissa olen virkeä, jos voin nukkua 11-12 tuntia yössä + tunnin päiväunet.

Jos nämä ovat aikuisen ihmisen normivaatimuksia niin ei ihme jos kokee arjen raskaana. KUINKA MONI aikuinen ihminen, edes lapseton, saa nukkua 11-12 tuntia yössä + tunnin päiväunet? Enpä tunne yhtäkään. Johan jäisi nuoriltakin peruskoulu käymättä jos noin iso osa vuorokaudesta pitäisi käyttää nukkumiseen. Jotain rajaa!

Vierailija
33/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman tunnin viikossa ja siksi ehdin nytkin tässä vähän vastailla ja lueskella tätä ketjua... Muuten en kyllä ehdikään. Että eikö tullut mieleesi että kaikki tähänkin vastaajat eivät ehkä enää ole " pelkästään" äitiysvapaalla?

En muista nroani, mutta kolme lasta mulla on ja nuorin on 7,5 kk vanha. Tänäkin yönä heräsi 5 kertaa ennen klo 01 yöllä. Sitten nukkui klo 03 saakka, valvoi 2 tuntia 05 saakka ja sitten nukuin ruhtinaalliset aina klo 6.45 saakka kun vanhemmat lapset heräsivät! Että kyllä väsyttää kun näin ollaan nukuttu viimeiset 7,5 kk!

Eipä tässä muutenkaan asenteissa voi olla vikaa. Oletteko oikeasti noin musta-valkoisia? Kyllä tähän jaksamiseen vaikuttaa muutkin asiat kuin lapset, esim. mulla taloudellinen tilanne, miehen työtilanne, läheisen itsemurha, asuminen jne. Jos kaikki nuo olisivat edes suht kunnossa niin jaksaisi lastenkin kanssa paremmin. Mutta sitähän on turha tällaisia ASENNE-vouhkaajille selitellä:(.

Vierailija
34/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan tajuttoman villi, adhd-potilas esikoinen (7-vuotias) ja mies joka on jatkuvasti töissä. Silti elän elämäni parasta aikaa.. :)

Vierailija
35/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös isä alkavat väsyä, jos lapsii huutaa ensinmäisen elinvuotensa kaiken hereillä oloaikansa. Ja kun se lapsi ei osaa kertoa minne sattuu ja miksi. Sekin on varmaan sen laiskan ja narisevan äidin syy, kun ei ole opettanut lastaan puhumaan puolivuotiaaana, että osaisi ilmaista itseään.

Tälläiset kirjoitukset mitä tässäkin ketjussa on ollut, niin ette varmaan usko miten paljon satuttaa.

Olen yhden ystävyyssuhteeni menettänyt sen takia koska teidän kaltaisenne täydellinen äiti haukkui ja mollasi minua aina kun tavattiin. Minä en osannut tehdä mitään, vaikka olikin kyse " jo" toisesta lapsesta ja hän täydellisenä ihmisenä hoiti helppoa ensinmäistä lastaan ja vielä " täydellä apuverkostolla" täydennettynä, eli hänellä oli isovanhemmat*2, kummit *4, kaverit *100.

En vaan jaksanut kuunnella enää ystäväni täydellisyyttä, joten lopetin ystävyyden.

No on ex-ystävällänikin muuttunut ääni kellossa, kun heille syntyi toinen lapsi, joka olikin koliikkilapsi. Ei kuulunutkaan enää kommentteja äidin huonoudesta ja kasvatustavoista, mitä olin itse saanut kuulla molempien lasten kohdallla.

Vierailija
36/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te valittajat ja nurisijat, voisitteko vähän valottaa mikä vauva-arjessa on niin kamalaa? Onko minulta jäänyt jotain huomaamatta?

[/quote]

Vierailija
37/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä tähän jaksamiseen vaikuttaa muutkin asiat kuin lapset, esim. mulla taloudellinen tilanne, miehen työtilanne, läheisen itsemurha, asuminen jne. Jos kaikki nuo olisivat edes suht kunnossa niin jaksaisi lastenkin kanssa paremmin. Mutta sitähän on turha tällaisia ASENNE-vouhkaajille selitellä:(.

Mutta eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus keskustella siitä, onko nimenomaan vauvan hoito niin kamalan rankkaa? Kyllä varmasti jokaisella on huolia ja murheita mutta niiden luettelu ei liity aiheeseen mitenkään.

Vierailija
38/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellä sitä miten meidän lapsi ei nuku kunnon päikkäreitä ja kyllä heillä nukuttiin ja mikä siinä nyt on ja onko se terve ja oletteko käyttäneet lääkärissä ja saako se nyt ruokaa ja onko sillä kylmä vai mikä on kun ette osaa nyt nukuttaa. Viimeiseksi hän sanoi että meillä on varmaan kodin ilmapiirissä jotain vialla kun lapsi ei osaa rentoutua, ne vauvat kun aistii sen niin hyvin ja heillä nukuttiin se 3-4h.

Oli pakko sanoa että kyllä minäkin vauvana nukkuisin paljon että pääsisin tuommoista akkaa pakoon päivällä. Harmitti jälkikäteen että sanoin pahasti mutta eipä ole sitä neuvojaa tarvinnut nähdä sen jälkeen.

Vierailija
39/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on tyhmä, jos normaali arjen pyörittäminen ei ole kamalaa. Yeah right.

Vierailija
40/92 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mainitsi, etä paljon ehtii tekemäänkun vauva nukkuu ja niin edelleen. Se tietysti vaatii, että vauva nukkuu. Kaikki eivät niin tee. Kaikki vauvat eivät myöskään synny terveinä vaan hoito saattaa olla hyvin vaativaa ympäri vuorokauden. Ja niin edelleen. Nauti ap arjesta tysin siemauksin, mutta anna niiden valittaa, joila on raskaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme