Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Töistä ei kuitenkaan ehdi lukemaan eikä kirjoittamaan niin laitetaan nyt edes pikkuinen viesti :-)

En tosiaan mitään ihmeempää masennusta tunne. Olisi tietysti ollut kiva jäädä nukkumaan vielä vähäksi aikaa. Taitaa vaan olla työmotivaation puutetta ja laiskuutta kun ei huvittaisi töihin mennä :-/

Onko kaikilla muilla jo toppapuku ostettu? Täytyy varmaan kaivella esikoisen vauvanvaatteet esiin ja katsoa mitä sieltä löytyy. Ei niitä neutraaleja värejä taida enää missään olla.

No parempi jatkaa aamutouhuja että ehtii töihinkin. Täytyy palata iltasella.

t. Mirabella ja Albert rv 29+3

Vierailija
2/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli herättyä vähän aikaisemmin tänään, kun appiukko ja mies lähtivät töihin ja heräsivät tietty " mekastamaan" aikaisin :) Ei se anoppi sitten tullutkaan yöksi, eikä heidän lapset, kun eivät jaksaneetkaan ajaa ihan meille asti. Jäivät yöksi välille. Appiukko tuli koneella, niin pääsi sitten meille nukkumaan :)

Nyt sitten purankin tänne vähän pahaa oloa ja huonoa tuultani, joten älkää ihmetelkö :) Olin ehtinyt sopia ystäväni kanssa, että mennään lasten kanssa heille leikkimään tänään päiväksi. Yleensä heillä lapset päiväkodissa, ja tänään vapaapäivä, joten on aivan erityistä " herkkua" , että päästään olemaan yhdessä päivisin. No, eiköhän vaan anoppi äsken soitellut, että ovat nyt tulossa tänne päin, että olepa kotosalla! Ja kun sanoin, että me oltaisiin menossa leikkimään kavereiden luokse, niin totesi vaan, että " Ei meillä muutakaan paikkaa ole minne mennä, joten kai te nyt kotona olette!" Huoh! No, peruin sitten kavereille menon, en voinut olla niin " julma" etten olisi anoppia ottanut vastaan...

Pääasia tässä kaikessa on se, että KOSKAAN anopin suunnitelmat ei pidä paikkaansa! KOSKAAN hän ei saavu mihinkään siihen aikaan kuin sanoo, eikä IKINÄ ilmoita etukäteen tilanteen muuttumisesta. Eilenkin alettiin miehen kanssa miettiä, että tulevatkohan ne yöksi vaiko eivät, kello lähenteli kymmentä ja heidän piti olla meillä jo kahdeksan jälkeen... Mies sitten soitti äidilleen, ja sai kuulla etteivät ole tulossa ollenkaan silloin. Huoh! MIKSI anoppi ei voinut ITSE ilmoittaa tästä muutoksesta!? Ja nyt sitten vaan julmasti soitetaan että oltais NYT tulossa, ole sitten kanssa kotona! :( GRRRR! Jurppii!

Ja kun kysyin, että mihin aikaan herrasväki sitten suvaitsee tulla meille, hän sanoi kellonajan. MUTTA olen varma, ettei heitä silloin vielä kuulu... Inhottava sen takia, kun anoppi pyysi laittamaan jotain ruokaa... Niin sitten ei oo kiva jos ruoka on valmis nyt, niin porukka hiipii paikalle kaksi tuntia myöhemmin. Huoh! Ei vaan mene jakeluun, ettei nais- ja äiti-ihminen tajua tätä tilannetta!!! :(

Miehellä on tänään leikkaus, joten ei oo koko päivänä kotosalla. Ensin päivä töissä, sitten iltapäivällä leikataan. Tulee sitten ehkä yöksi kotiin siis. Siksikin tuntuu niin " masentavalta" että tässä olisi sitten vaan lisää huollettavia ja passattavia, ja vielä miehen sukulaisia ;)

Muuten anopin kanssa menee hyvin, ei mitään vastalauseita. Hyvin tullaan toimeen. Ja mukava ihminen. MUTTA tää asia, ettei koskaan pidä paikkansa sovitut ajat, eikä mikään mitä sovitaan, niin se ärsyttää ihan hirveesti. On ärsyttänyt jo mun ja miehen seurusteluajoista lähtien, eli nyt 7 vuotta... Eikä näytä aika parantavan tapoja, vaikka ollaankin joskus, useaan kertaan, asiasta hänelle sanoneet nätisti. Niin, ja anteeksi nyt vaan, anoppi, kun sinusta täällä vaahtoan, mutta en viitsi sitä muuallakaan tehdä ;)

Onko muilla vastaavanlaista tilannetta? Miten ootte luovineet siitä läpi?

(.) Nyt olo jo parempi. Ei vuotoja enää. Supistuksetkin ovat laantuneet, ainakin hetkellisesti. Kovasti kyllä siltikin mietityttää tää tilanne, mutta ei kai tässä hätää ole, jos ei " mitään tapahdu" :) Yritän ottaa rennosti ja levätä aina kun mahdollista, ottaen huomioon että tässä on hoidettavana neljä termiittiä ;) Nooh, kyllä tää tästä taas!

Jaksuja teille kaikille!

Nasu 28+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin nyt jo kirjoitella kun oon äitin luo päiväksi lähtemässä. sieltä meen nyrkkeilyyn ja sit en kyllä varmaan jaksa enää kirjotella kun illalla kotiudun. tulipa piiitkästä aikaa nukuttua hyvin:) ja tietty eilen vielä päikkäritkin kun mies tuli ajoissa kotiin (mun on TOSI vaikee nukkua yksin:))

mirabella: tuo työmotivaatio taitaa olla hakusessa vähän itse kullakin;)

arjenpyöritysvinkeistä: meillä ei vielä lasta oo, mut just tota isompia ruoka-annoksia ja sit pakastimista on alettu harrastaan. yllättäen saatiin anopilta arkkupakastin joka oli jäänyt hänelle isoksi:) leiponutkin oon jonkin verran. toivottavasti ei tuu pitkää sairaalajaksoa, kun veljelle kävi niin että hän söi kaikki vaimonsa leipomukset sinä aikana kun vaimo oli sairaalassa (tais olla liki kuukauden) mut nuo raakapakasteeet on kans helppoja, ja silti melkein kun tuoreita. karjalanpiirakoista oli puhetta, täällä yksi riisipiirakoiden ystävä!

voi teitä joiden mahaa vieraat ihmiset kauhistelee:( mulla tosiaan vielä pari viikkoo sitten se nainen jolta ostettiin asunto oli ihmeissään kun oon niin " pikkasena" pysynyt" . siis joo, masun erottaa sellaiset jotka on mua tottunut katselleen. mut mulla on tota omaa massua sen verran, että kätkee aika hyvin tän yläkäyrillä menevän massun. ja sit kun nyt alkaa oleen sen verran viilee etei hirveen vartalonmyötäsissä topeissakaan tuu heiluttua... omasta mielestä kyllä tuulitakkikin pömpöttää varsin paljastavasti;) kyllä mää massu kuitenkin ihan eri muotoiselta tuntuu.

zatulla oli taas ultrattu neuvolassa. mäkin haluun! viimeks oon simppiksen nähnyt varmaan seitsemän viikkoo sitten!

tau: meillä ei oo täällä uudesä kodissa jehovan todistajat vielä ees käynyt. mut taidan jättää niiden kanssa juttelun miehelle, joka on aiemminkin henkeviä keskusteluja eri uskontokuntien edustajien kanssa pitänyt (on ite ateisti):) ja todellakin saa kaikki uskoo mihin haluaa, mut saisivat mun puolesta omana tietonaan sen pitää.

pikkujoulug: miehen firman juhlat ei yleensä oo avec-pippaloita. mun työpaikalla on perinteinen jouluateria tarjottu työntekijöille, ja jos vointini antaa periks niin varmaan joulukuun puolessa välissä sinne meen. ens kuussa olis yhdet tyky-juhlat, niitäkin voisin harkita.

sisaruskateudesta. meillä ehkä hiukan hommaa, oli tää julia sairaalassa koko aina ollut " mennään pois" jos äiti tai mummu oli kattonut uutta vauvaa. nooh, olivat veljen vaimo ja mun äiti jutelleet et pitää vaan meidänkin paljon käydä juliaa kattomassa vauvan kanssa, niin tottuu.

nyssäkkä: onko sulla neuvolakortin takana sellaista sf-käyrää? kun mulla piirretään sinne, mut joskus kyllä jää kun hoitajille se kuitenkin sinne koneellekin tulee.

onneks birgit kävit näytillä! ja hyvä et ei vielä oo ihan kuitenkaan tulossa. vielä kun tuo nasu saatais näytille...

voi tuota nasun anoppia, ei ihan helpolta kuulosta...

tigru ja simppis 29+6

Vierailija
4/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Jospa se talvi tekis nyt tuloaan :) pääsis kurapöksy ruljanssista eroon ja ei tarvis vähä väliä pyörittää koneessa akan haalaria.

[color=blue]Mirabella [color=violet]vaikka ei masennuksen poikasta oliskaan niin tosi ihanasti sut on otettu neuvolassa huomioon. Käytä se hyväksi ;) Mä tiiän tunteen, että se ressaa jos oma mökki on hyrskyn myrskyn. Mulla on joku selkärankaan jämähtäny periaate, ett koti pitäs olla aina suht tiptop ja jos jostai syystä ei oo niin kyllä se kalvaa mielessä. Vuoden päivät, ku piti toisten mökeistä huolta niin siinä pakosta jäi oma koti heitteille :/ Ja ukot ei perinteisesti samalla tavalla välitä onko villakoiria vai ei jne.

Halausten kera voimia ja aurinkoista päivän jatkoo :)

[color=blue]Taneli [color=maroon]ihan oikeessa oot, että kyllä ne hinnat nousi euron tulon myötä :/ Yhtenä esimerkkinä mainoksista vaikka niin Tiimari mainosti markka aikaan, että markalla saat sitä ja sitä. Nyt tilalla on euro!! Kuusin kertaseksi vois aatella hintojen pompsahtaneen. .

[color=blue]Nyssäkkä [color=violet]tuosta verenpaineesta niin paljo sulla se normaalisti on?

[color=blue][b]Otanta yhestä kirjasesta[/b] odottava äiti 25. rv:lla: äidin sydän on nyt laajentunut ja selvitäkseen elimistössä virtaavasta verimäärästä sen on lyötävä 10 ylimäärästä kertaa minuutissa. Ylimääräsiä lyöntejä kertyy siis 14000 päivässä loppuraskauden ajan.

Jalkojen, säärten ja nilkkojen turvotuksen helpottamiseksi on hyvä käyttää tukisukkia tai -sukkahousuja 6. raskauskuukaudelta alkaen. Ne kannattaa vetää jalkaan aamulaa ennen sängystä nousua. Ja jalat on hyvä nostaa ylös 15 minsaksi pari kertaa päivän aikana ja kerran tai kaksi illalla.

[b]Pitääköhän vkloppuna ostaa elämänsä ekat tukisukat. .[/b]

[color=blue]Birgit [color=maroon]hyvä, että kaikki oli ok bd bd. Toivottavasti syy löytys, vaikka sitten tuosta lämmöstä/pisusta suppareihin ja se saatas korjattua.

Oliko ukolla vapinaa ;) ??

[color=blue]Sinda [color=violet]kiitos kuvien lisäämisestä :) Mä oon kans miettiny samaa, että mihin muurahaispesään pitäs sohasta, että tuota lakia alettas tarkisteleen ja nykyaikastamaan.

En oo lukenu Ohoa, mut kuulostaapa. .aika paksulta. Kukin tieten tekee miten tykkää, mut aina sitä pärjää pienilläki tuloilla. Se on vaan järjestely kysymys mun mielestä.

Hienolta kuulostaa tuo työpaikkas uudistus :)

[color=darkviolet]Uunissa on tulet ja pari kaivuria möyrii naapurin pellolla. Akka on ihan hekumoissaan ja oottelee, ett päästään kävelylle :) Tosi rinsessa, tosin osaa se olla sitäki.

Pullaa suunnittelin leipovan tänään. Se tietää, ett pitää lähtee ostaan hiivaa ja kertakäyttöhanskoja ettei kädet ala kutiaan. Kivoja allergioita. Tosin ei parane pölyyttää jauhoja, ku se ei tee hyvää. .

Huomenna lähtään anopin kans shoppaileen. Yks huonekaluliike lopettaa niin haluan käyä siellä katastamassa onko niiden mainostama 3 laatikon lipasto 20 eken väärti ja hyvä peipin vaatteille. Tai löytyskö jotain muuta lipastoa.

[color=blue][b]Sulina [/b][color=maroon]eikös Takasen liike oo " sun" paikkakunnalla siis mistä olit lähtösi?? Oli niin epämääränen tuo Kalajokilaakson mainos, ku ei ollu osotetta :O

[color=darkviolet]Nyt hämmentään hiillosta. .

Z ja peipi 25+6

Vierailija
5/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa osin NIIIIIIIIIN tutulta nuo sinun ajatukset!! Mulla kanssa on koko ajan tunne, että kaikki kaatuu niskaan enkä millään saa pidettyä kaikkia lankoja kasassa ja on kiire kiire kiire. Luulen, että tää vähän kuuluu raskauteen, elimistö ja mieli haluaisi jo rauhoittua ja hiljentyä, mutta ympäristö ei sitä ymmärrä. Ei mua ainakaan normaalisti ole se haitannut, että töissä on kiire ja kotona kiire ja omaa aikaa ei ole yhtään (no joo, ehkä se on vähän haitannut mutta ei paljoa). Nyt ahdistaa tosi paljon, kun todellakin kaikki hommat kaatuu niskaan ja koskaan, ei oikeasti koskaan, ehdi oikaista itseään sohvalle, kun mieskin on aina töissä!

Sitä vastoin mä en ole pätkääkään alakuloinen tai maassa vaan päinvastoin käyn ihan ylikierroksilla! Siis riehun kuin tuulispää ja yritän saada mahdollisimman paljon tehtyä ja sitten yöllä valvon kun en osaa enää rauhoittua. Ei kai sekään ihan hyvä juttu oo...

Ei tästä nyt siis varmaan mitään apua ollut, mutta tarkoitin vaan sanoa, että aika samojen mietteiden kanssa joku muukin voi painia, että varmasti se on ihan normaalia.

Mutta ihana, että sun neuvolassa asia otettiin vakavasti, koska niin pitääkin. Toivottavasti keksisit keinon millä saat stressin vähän hellittämään, oli se sitten sairasloma tai vaikka tunti omaa aikaa illalla, jolloin kukaan ei sua häiritse.

ariella ja masu-paavo 25+5

Vierailija
6/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa kiehuu veret tuollaisten ihmisten kanssa, jotka ei osaa pitää lupauksiaan ja aikataulujaan!

Vaikka niihin kyllä auttaa se, että vastailee huonosti kännykkäänsä, lukee viestit vasta illalla ja tekee aina selväksi kaikille, että on tosi kiireinen ja tsiljoona tapaamista suunnitteilla. Että jätä vaan seuraavan kerran anopin puheluun vastaamatta, jos sulla on sille päivälle joku meno sovittunua. Ehkä se siitä oppii :)

Vierailija
7/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui ihan kaikki muut asiat, kun aloin Mirabellalle vastaamaan :)

Kylmä oli täälläkin aamulla, auton laseja sai raapata. Mä kyllä oikein odotan, että tulis lunta, oon niin jouluihmisiä kuin olla voi...

Mistä noita TUKISUKKIA sitten oikein saa?? Eipä oo koskaan tullut ostettua, mut varmasti tarvisin, mulla on esikoisen jäljiltä jaloissa kauheasti verenpurkaumia ja yhden suonikohjunkin huomasin :( En tiedä miten en oo sitä aiemmin huomannut vai oisko se voinut tulla nyt. Pitäisi varmaan ihan oikeasti välillä pitää jalkoja kohti kattoa, iltaa kohden tuntuvat tosi raskailta.

Olikohan täällä vai Yahoon puolella puhetta niistä kylkipistoista? Mua pistää tosi paljon tänne ylös vasemmalle kun pidempään istuu. Kai sitä kun 8 tuntia päivässä istuu, niin jotenkin painuu lysyyn, tuntuu aika inhalta.

Voi NASU sun anoppia!! Etkö sitten voisi sanoa hänelle joskus ei, jos kerran olitte jo sopineet muuta menoa? Vai heittäytyykö hän ihan hankalaksi? Ja mun mielestä voitte syödä just silloin kun olette sopineet, hänen mokansahan se on jos noin kovasti myöhästyy... Vaikka tietty sitä haluaa pysyä anopin kanssa hyvissä väleissä, niin ei minun mielestä hänellä silti ole oikeutta noin kovasti pompotella.

Mut nyt takaisin töiden pariin, hauskaa torstaipäivää!

ariella ja masu-paavo 25+5

Vierailija
8/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire vähän hellitti töissä, käytän nyt tään luppoajan surffailemalla suosikkisivuilla :)

Mirabella: tsemppiä siulle! Täällä on ollut samansuuntaisia tuntemuksia, ettei vaan jaksa, väsyttää ja kolottaa. Vapaapäivät ja viikonloput menee paremmin, mutta arki on hankalampaa. Onneksi ei ole enää kuin neljä viikkoa töitä ja sit pääsee vähän lepäilemään, minkä nyt esikoiselta kerkiää.

Zatu: kisuleista, ne on sisäkissoja, jotenka ulos ne ei pääse. Tuota laatikolle viemistä oon harrastanu kans, mutta kun nää " vahingot" sattuu yleensä aamuyöstä ja silloinhan mie nukun. Jälkeenpäin on turha kouluttaa, kun pitäis saada itse teosta kiinni.

Eilen saatiin tytön päiväkoissa otetut valokuvat. Tuossa näytön kulmalla typykkä nyt hymyilee. Kyllä tulee hyvä mieli, kun sitä kahtelee! :)

Sokerirasituksesta: meillä joutuu testiin, jos bmi on yli 25 ja sehän miulla on. Lisäksi viime raskaudessa oli arvo koholla, niin nyt jouduin testiin automaattisesti, vaikka bmi oiskii ollut alle 25. Kahesti oon tässä raskaudessa käynyt juomassa sitä litkua.

No höh, miepä unohin sit illalla mitata mahan ympäryksen. Pitääkin mitata tänään (jos muistan...)

ToppahaalariG: esikoiselta on vaalea nalletoppahaalari tallessa, sen meinasin pukea vauvalle talvella.

Tuo pissitärinä oli miullekin uus juttu. Sitähän se varmaan miunkin mahassa tutajaa, kun välillä tulee semmosia lyhyitä tärinöitä. Hikkakin on alkanut tuntumaan, mutta aika heikkona vielä.

Tukisukista: mie ostin pari päivää sitten semmoset äitiystukisukkahousut (taisivat olla Amar-merkkiset). Voin suositella, tukee mukavasti jalkoja ja masulle on hyvin tilaa. Niissä on tukikerroin 9 eli medium -tason tuki. Tukisukkia löytyy esim Instumentariumista, mutta ne on siellä tosi kalliita. Ite ostin nuo Emotionista, siellä on sama valikoima kuin Sokoksella. Varmasti niitä löytyy myös esim. Anttilasta. Viime syksynä ostin tukipolvisukat Euromarketista, kun olin lähdössä lentämään.

Vieraat ja aikataulut: juup, tässä viikolla tuli taas huomattua, miten jotkut sinkkuihmiset ei ymmärrä lapsiperheen aikataulutettua arkea (mikä tieten on ymmärrettävää...). Oli siis sinkkuystävä tulossa tytön synttäreille, muttei sit päässyt viikonloppuna. Soitteli tiistaina, että voisko tulla seuraavana iltana käymään. Sanottiin, että paremmin kävis kyllä viikonloppu, kun meidän illat periaatteessa loppuu seitsemän maissa, kun aloitetaan iltatoimet tytön kans. No ei passannut viikonloppu, kun se oli vielä ihan auki suunnitelmien suhteen. Piti päästä käymään keskiviikkona ja illalla. No ei se sit kovin kauan kerennyt olemaan, kun tuli vasta puoli kuuden maissa. Samainen ystävä suunnitteli loppukesästä saunailtaa ja sanoi, että meidän pitää sit hankkia lapsenvahti, että päästään molemmat mukaan juhlimaan kunnolla kerrankin. Kiva, että on noin huomaavaisia ystäviä...

Mutta nyt loppuu nää pulinat. :) Mukavaa päivää kaikille!

T: Monttu 28+6

Vierailija
9/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi " huonosti" nukuttu yö takanapäin. Tai nukuin kyl mut vaihdoin kylkeä varmaan about 100x. Supisteli jonkun verran ehkä se myös herätti vaikka eivät olleet kovia. Onneks lapsilla on tänään syysloma niin ei tarvinnut herätellä kouluun ja sain nukkua puol 10.

NASU: Kuulostaa vähän tutulta tuo anoppi. Tosin meil sanotaan jos ei olla kotona. (Meil kyl asuu anoppi samas kaupungissa) Mut tulee yleensä ilmoittamatta ja sit saattaa soittaa pihalta et missä ootte, " hän on nyt pihalla" . Jos ei tulla kotiin niin suuttuu. Useamman kerran on käynyt niin kun lapset oli pieniä et soitettiin et tullaan käymään. Sit kun mennään niin on lähtenyt kapakkaan. (on alkoholisti) Tosi kiva yllätys lapsille. Viimeeks kävi näin toissa jouluaattona. Lapset odotti et " pukki" on jättänyt lahjat mummolle niin ei olekaan ketään kotona. Voi sitä itkua. Ja viime jouluna oli ihan kännissä, ei ollut ostanu lahjoja. Tänä vuonna ei tod.näk. mennä, saa tuoda lahjat meille. No nyt ei lapset enää edes lähde mukaan kun eivät tiedä mis kunnossa mummo on.

ARIELLA: Itse ostin tukisukat Citymarketista, täällä on myös Instrumentariumissa myynnissä tukisukkia.

ZATU: Miehellä oli eiliseen klo 17 asti kaamea kapula. Ei ota paljon mut kun ottaa todella harvoin niin saa kärsiä siit koko seuraavan päivän. Kyl mie ja minun äiti vinoiltiin et pitää lähteä DNA kauppaa ku on niin kaamea kapula. (tääl päin suomea menee sellainen mainos).

B ja " typy" pörrö RV 26 TASAN

Vierailija
10/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan olihan kylmä yö hurr... pakkasta melkein kolme astetta. Koskakohan tulee lunta? :)

Mirabella: Pyydä itsellesi sairaslomaa, saat vähän aikaa itsellesi ja esikoisellesi ennen uuden vauvan tuloa. Josko kotona ollessa saisi vähän nauttia raskaudesta ja niistä ihanista potkuista ( auts, jotka kyllä välillä tekee niin pirun kipeää..=D ) Ei niitä kuiteskaan enää niiin kauaa kestä etteikö niistä kannattaisi yrittää nauttia ;) Taitaa kyllä nuo alakuloisuuden tunteet silloin tällöin kuulua tähän odotukseen, koska itseäkin välillä suoranaan itkettää enkä syytä osaa sanoa. Ja pienet asiat tuntuu välillä mahrottoman isoilta.. ;) En ole ostanut toppista, enkä taida ostaa kun ei noita pieniä kokoja enää ole. Ajattelin että pärjäillään esikoisen puvulla 62/68 onhan se kyllä älyttömän iso....

No unohdin jo mitä muuta mun pitikään kommentoida.. kun kävin tässä kirjoittelun välissä tekemäsä lihakeittoa..

Mutta palailen kommenttieni kanssa jos jotakin muistuu mieleen :)

äityli ja möhis 26+1

Vierailija
11/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks tyttöonnittelut Sindalle! Ja olikohan joku muukin käynyt ultrassa..?!

Monttu: meillä oli samanlaista ongelmaa keväällä yhden kissan kanssa. Aina aamulla juuri ennenkuin kukaan oli noussut ylös yksi kissoista (silloin kolme) kävi pissalla meidän olohuoneen sohvalla. Kokeiltiin etikkaa ja sitruunantuoksuisella pesuaineella pesua. Ei apua! Sitten ostin eläinkaupasta ja myös apteekista saa sellaista feromoni-suihketta, jota suihkuttelin sohvaan. Ei mainittavaa apua! Sitten hommasin feromoni -töpselin olkkarin seinään. Se auttoi eniten muttei siitäkään ollut lopullista hyötyä. Hiekkalaatikot (2) putsataan joka päivä ja käytetään everclean -merkkistä hiekkaa, joka meidän mielestä toimivinta. Lopulta hermo meni eräänä kesäkuisena la aamuna, kun esikoinen katsoi lastenohjelmia ja kissa kävi hänen vieressä pissalla. Silloin saatiin katti itse teosta kiinni! Hieroin nokkaa siinä pissassa ja pistin sohvanpäälliset pesuun ja alutyynyt valelin etikalla. Kohtapa katti kävi paskalla siinä! Voi he.........! Meillä sattu olemaan yhdelle kissalla samalle päivälle tikkien poistoaika ja otettiin tuo 11v mirri mukaan. Keskusteltiin pitkään eläinlääkärin kanssa ongelmasta ja kerroin kaikki mitä kuluneen kevään aikana olin tehnyt asian hyväksi. Tutki kissan ja totes fyysisesti terveeksi ja sanoi että ainoa mitä vielä vois kokeilla olis kissan eristäminen vain yhteen kerrokseen. Se ei meidän vanhassa talossa ole mahdollista ja todettiin ettei sille oikein voi uutta kotiakaan etsiä eli vaihtoehdoksi jäi piikki. Niin ikävää kun se olikin mutta meidän tapauksessa ainoa vaihtoehto!!!

Täälläpä on talossa elämä muuttunut totaalisesti. Vanhempi kissoista 12v on nuortunut paljon ja uskaltaa liikkua yläkerrasta muutenkin kuin vain syömään. Leikkii taas ja antaa lasten koskea ja silittää! Ei ole enää miehen vaatteissa (villapaidat ja collegepaidat) purtuja reikiä yms. Eikä kukaan kuse enää sohvalle!!!!!

( . ) Flunssa! Nokka punaisena niiskuttelen.

Jotain gallupejakin oli taas mutta pää niin täys räkää et unohdin jo tyystin mihin piti vastata...

t. H ja Iines 27+5

Vierailija
12/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuosta anopista vielä... Kyllä mä oon joskus sanonut ihan rehellisesti, jos on jotain muuta menoa tai en vaan jaksa tms. Ja ihan kunnioittaa sit mun mielipidettä. Mutta kuten tällä kertaa, sanoin puhelimessa, että nyt en jaksais yövieraita kun lapset kuumeessa ja kipeinä, ja itsellä tää " vuoto-supistus-juttu" ... Niin siitä huolimatta ollaan tulossa yökylään. Tuntuu oudolta ettei aikuinen ihminen, ja vielä itsekin äiti, ymmärrä sitä asiaa... :(

Appivanhemmat asuu siis kaukana, reilun 900km päässä meiltä, joten oikeesti ovat joskus yöpaikan tarpeessa. Ja silleen kuitenkin aika harvoin nähdään, niin haluaisi sit myös olla paikalla. Mutta jos ilmoitus vierailusta tulee n. tunnin viiveellä, niin ei kai kukaan selväjärkinen VOI olettaa että ollaan kotona ja valmiita vastaanottamaan (yö)vieraat!?! Mutta, jotkut voi... :(

Olen ehkä liian " kiltti" ihminen, kun mulle tekee vaikeeta ns. sanoa vastaan, kun on kyse jostain luokkaa vierailu... Sitten vaan tyhmä mutisen ja murisen itsekseni ja olen kiukkuinen perheelleni. Voi että minua!! No, kyllä mä joskus osaan kuitenkin sanoa anopillekin vastaan ;) Ja kyllä osaan tuoda oman mielipiteeni julki - joillain ei vaan oo sit kai tarpeeksi ymmärrystä tajuta sitä... :)

Olen tässä jo rauhoittunut. Juuri tultiin lasten kanssa kaupasta. Ihan muuten vaan piti lähteä " tuulettuu" kotoa :) Jotenkin mulla on vaan semmonen " kutina" , että meillä onkin yhtäkkiä ENSI yönä seitsemän vierasta tuossa lattialla nukkumassa... No, katsotaan mihin aikaan tulee ilmoitus! :)

Nasu

Vierailija
13/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti hyppään ( . ): Aamuyöstä alkoi velloa paha olo ja mahaa poltella. Aamu menikin sit tyhjentäessä molemmista päistä =( Onneks ukko läks vasta yhekstoista töihin, niin oli aamun pojan kanssa ja haki mulle kaupasta jaffaa, mustikkasoppaa ja gefilus-piimää. Epäilen, että maha meni sekasin eilen illalla syömistäni pakastemansikoista.

Jäi ne sokerirasituksen tuloksetkin soittamatta, kun soittotunti neuvolaan meni jo, enkä viiti enää alkaa soitella, kun ei oo niin kiireinen asia. Jos sitä huomenna sais soitettua.

Kovin ois kotitöitä, mut ei nyt jaksa. Pojankaa tehtii vaa helppo ruoka tänää, eli peruna-sipulisekoitusta kinkkusuikaleiden kanssa vuokaan, kermat päälle ja uuniin.

Täälläkin oli jo tänään -4 astetta pakkasta aamulla =)

Mirabella: Auttaisko, jos hakisit vähän sairaslomaa töistä?

Mulla taitaa olla toisin päin, kun nyt oon ollut pojan kanssa vaan tässä kotona ja mies aina menossa, niin ei oikein tota ihan ikiomaa aikaa oo ollunna, niin tekis mieli jotain vaihtelua. Vois piristää kummasti olotilaa.

Nasu: Voi sitä anoppias! Kyllä pistäis täälläkin suututtamaan moinen käytös. Mulla ei vaan anopista edes ole kokemusta, kun on ollut " ilmavoimissa" jo niin monta vuotta.

Tigger: Juu, kyllä miunkin puolesta jokainen saa uskoa mihin haluaa, mut en voi sietää tuommosta tuputtamista, et jatkuvasti ollaan ovella tyrkyttämässä omaa uskontoa, kun olen monta kertaa sanonut, etten ole kiinnostunut.

Birgit2: Hyvä, että oli kaikki ok, mut voi kun sulla nyt vielä loppuis nuo supistukset, kun tekevät kipeää.

Mahan ympärysG: Ei oo tullut vielä mitattua. Ekaa oottaessa piti aina mittailla miehenkin ympärystä, mut kyllä se vaan ja ainoastaan mulla kasvoi. Jostain kun luin, et miehetkin saattaa vähän lihoa naisen ollessa raskaana =)

ToppapukuG: Mun äiti on ostanut semmosen siilihaalarin. Viime viikolla kävin lastentervikeliikkeessä ja siellä oli paljon erilaisia vauvojen toppapukuja. Oli neutraalejakin värejä. Mut hinnatkin oli mulle liian korkeita...

Pojo teki haisevat pottaan, täytyy käydä pyyhkäsemässä.

-tau- 26+5

Vierailija
14/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonosti nukuttu yö. En nyt tiedä mitä tuon 2,5- vuotiaan kanssa tekis, kun on nyt viikon verran joka yö tehnyt pisut housuun, on kuitenkin ollut jo usean kuukauden yökuivakin ja välillä on itsekseen käynnyt potalla yöllä. Ite ei sit meinaa saada unta pariin tuntiin kun on herännyt ja aamulla on älyttömän väsynyt.

Nytkin on kyllä niin väsy, et vois mennä masun viereen makkoomaan, pahus vaan kun olen töissä!

Infosin työnantajaa aamulla huomisesta sokerirasituksesta ( joudun koska BMI yli 25 ja diabetes sukurasituksena) ja et olen aiemmilla kerroilla tullut todella pahoinvoivaksi niistä, et voipi olla et en pysty töihin loppupäivänä. Tuumas et olet sit ilmanmuuta kotona ja lepäät hyvin. Muutenkin tuo pomo on tosi huomaavainen, ei esim. anna mun kanniskella mitään raksasta, vaan käskyttää ukot apuun(on siis itsekkin mies, ja useamman pienen lapsen isä)

No tästä tuli tällänen omanapanen juttu, mut ei ajatus kauheesti juokse tänään.

mammmia rv 25+4

Vierailija
15/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tarinasta! Helpottaa lukea, että muillakin on ollut vastaavanlainen ongelma. Meillä kans käytössä tuo everclean-hiekka, ja feromoneja on suihkuteltu pissipaikkaan ja semmonen pistokehärvelikin on ollut. Niistä ei kyllä ollut mitään apua. Keväällä kyseltiin eläinlääkärissä, mitä kummaa myö tehään, kun kyseessä kuitenkin terve 8-vuotias leikattu poikakissa. Siellä ehdotettiin just noita feromoneja ja kyseltiin, onko jokin muuttunut eli oisko kissalla esim. stressiä. Miusta ei kyllä ole stressiä, vaan ihan huono tapa, kun tätä on jatkunut on/off n. viiden vuoden ajan. Jotenkin miusta on alkanut tuntumaan, että sillä viiraa ihan oikeesti päässä, kun se on joskus tosi omituinen toiseen kissaan verrattuna. Kaipa kissoillakin voi olla psyykkisiä ongelmia? Kohta pitää tehdä päätös, kun hermot ei meinaa kestää. Tiukkaa kyllä tekee, mihin päätökseen sit päädytäänkin. Mutta kahden pienen lapsen kans ei kauheesti jaksais noita lätäköitä ja kökköjä siivota.

Vierailija
16/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ja ihme kyllä ei menny aivasteluksi leipominen! Vois tehäkki pian uuestaan jotain, sen verran mukavalle täällä tuoksuu :) Akka teki nisu-ukon ja -akan ja lentotähen. Tähti on jo masussa, mut isinki kuulemma pittää nähä ukot.

Nyt tyytyväisenä on unosilla. Ois pitäny lähtee hakeen ukkoo töistä siis akka halus, mut eipä me enää keretä. Ei ois kyllä virtaakaan, ku aamusta asti on tullu tohotettua.

[color=blue]Tukisukista [color=violet]että eiköhän niitä ainaski kaikista isoista kauposta saa? Mä aattelin huomenna niitä jostai katella, ku huomaa iltasin jalkoja särkevän ihan erilailla. Mut eihän se oo kumma, ku ykskaks pittää kantaa isompaa masua ;) Aika ajoin kyllä yritän tai no iltasin oikeestaan olla ketarat ylöspäin sohvalla. Muullonki harrastan sitä, en vaan pieniin päin ollessa.

[color=blue]Monttu [color=maroon]juu eihän niitä auta eläimiä jälestä päin " kurittaa" . Toivottavasti keksit ratkasun. Ei kissanpissaa oo kiva haistella :/

[color=blue]Birgit [color=violet]samanen mainos menee täälläki tai useempia niitä on samasta aiheesta ;) Voi sun anoppia. Ei kyllä oo mukavaa tuommonen läheisille. Lapsia ei kyllä kannata yllätysvierailulle ottaa mukaan, jos ei voi tietää millanen mummu on vastassa.

[color=blue]Hermione [color=maroon]*heittää rohtoja* koetas parantua nuhanenä.

[color=blue]Tau [color=violet]toivottavasti olos on jo parempi. Mulla illalla tuli jotenki öklöolo ja mietin johtuko se Obsidanin alottamisesta, koska siinähän on pahoinvointia oireena. Saa nähä miten nyt käy, ku äskön otin kyseisen tabun.

[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]entäs, jos laittasit taaperolle housuvaipan yöksi? Vai pitäsitkö sitä takapakkina. En jaksa nyt muistaa minkä ikänen akka oli, ku öisin tuli vahinkoja. Mut ne onneks loppu aika äkkiä, ku tosi märkänä heräsi muutamia kertoja. Kerran unissaan oli istahtanu legopakin päälle ja pissannu siihen! Pissaa oli lattiallakki hirveesti :D Nyt sille jo nauraa, mut sillon oli. .

[color=darkviolet]Kas pyykkikone sai homman tehtyä. Nyt on mun vuoro. .

Vierailija
17/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko valittaa jonnekin.Flunssa se vaan jyllää ja tuntuu että pahemmaks vaan menee. Ja yöt menee valvoessa, kamala närästys on kuvioissa ja tukkonen nokka ei paranna asiaa. En muista koska oon viimeksi nukkunut kunnolla. Mutta näyttää tätä nukkumattomuutta olla muillakin.

Ja niinkuin ei tässä olis tarpeeksi niin tänään syödessä lohkes taas toi yks viheliäinen hammas. Se on juurihoidettu ja lohjennut nyt kolme kertaa tän vuoden puolella. Pyydän kohta repiin sen kokonaan pois, takahammas kun on, niin mitäs sillä on virkaa jos se koko ajan vihottelee. Huomenna sitten hammaslääkäriin. Voi hitto kun ottaa päähän tää puolikuntonen olo.

No, tätä kestää taas aikansa ja osaapa sitten taas nauttia kun on kunnossa.

Rassaa vaan kun ei jaksa tehdä paljon mitään ja niin paljon ois hommaa koko ajan. No, vauvan vaatteita olen alkanut nyt peseen. Siinä kun ei tarvi rehkiä sen kummemmin. Aattelin laittaa ne sitten sellaisiin säilytyspusseihin ettei kerkiä vallan pölyttyyn ennen käyttöönottoa. Mutta onpahan sitten pestynä.

Sori kun tuli vaan omaa juttua...lisää myöhemmin...

Vierailija
18/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fable: voi sua! Pikaista paranemista! Ja tsemiä hampilääkäriin!!

Meillä on tuo pikkumies ollut tän viikkoo räkänen ja yskänen. Maanantaina oli kuumettakin vähän. Isänsä on kovasti yrittänyt opettaa poikaa niistämään ja vähän tuo jo osaa tuhistella. Onneks yöt menee suht ok, ettei ihan niin pahasti kuitenkaan tukossa ole. Saas nähä tuleeko tässä itelleenkin vielä tuo flunssa, kun kurkku on vähän ollut kipeen tuntunen.

Teetä tossa join ja nyt pitäs vielä ottaa muutama valkosipulin kynsi (ja ah sitä tuoksua...) Tiedä sit auttaako, mut meillä on miehen kanssa tapana kipeenä tai kun kipeeksi ollaan tulossa, niin syödä semmosenaan valkosipulin kynsiä tai sit ruisleivän päälle viipaloidaan ja syödään. On se namia, mut se haju on yöks!

Zatu: Mie oon ukkoa yrittänyt saada pullaa leipomaan, mutta eipä tuo oo jaksanut. Tekee ihan maailman parasta pullaa, mitä oon maistanut. Ite en osaa kunnon pullaa paistaa.

Ja syön kans tota obsidania, mut vitsit, että siitä tulee huono olo! Poikaa oottaessa söin samaa, enkä muista, et silloin ois ollut mitään ongelmaa.

Aamusesta pytyllä istumisesta mullakin on nyt sit tuon fissuuran lisäks kivat pukamat, jee! Ei täs oo onneks koht enää laskettuun aikaan ku 13 viikkoa, ni jos sit helpottaa =D

Jahas, mies tul kottiin. Yrittäsköhän seurana juoda tän päivän ekan kupillisen kaffee?

-tau-

Vierailija
19/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siellähän se kotikaupungissa on ainakin Takasen huonekaluliike. Ja kävin blogissa kattelemassa kuvia, aivan ihanan masutuubin olit tehnyt! :) Hienot värit!

Nyt ei ole energiaa kommentoida enempää, jotenkin olo ihan puhki. Taidan siirtyä sohvalle lukemaan uutta MeNaiset -lehteä.

Sulina + Papu rv 30+0 (JEE!!!!!)

Vierailija
20/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävin sitten minäkin siellä sokerirasitustestissä. Kai mut jollakin perusteella sinne määrättiin, se meni vähän ohi. Nyt on päässä outo olo vaikka söinkin jo. Mitä muuta siitä voi seurata kuin se kuuluisa ruokavalio? No, toivottavasti ei ole mitään. Kai se sitä oli kun mulle tuli silloin ekan kolmen kuukauden aikana painoa varmaan 5-6kg, tosin sitten se rauhoittui kun meni pahonvointi ohi. Nyt on tullut yhteensä jotain 10kg. Painoindeksi oli aluksi jotain 23-24. Verenpaine on ainakin edelleen tosi alhainen, luokkaa 100/60.

En millään kanssa jaksaisi mun anoppiani, otan vaan osaa muille " kärsiville" . Se majoittautuu meille aina pidemmäksi aikaa " lomalle" kun asumma niin kaukana toisistamme. Ei siis pahemmin ole edes lasten kanssa. Tosin hänen kanssa kaikki pitää sopia taas superajoissa ja kyllähän meidän aikataulut muuttuu moneen kertaan siinä välissä...

Mulla on tukisukkia ollut käytössä, varsinkin lentokoneessa. Edellisessä raskaudessa pidin niitä tosi ahkerasti, nyt on laiskottanut ja heti on tullut purkautumia ja taitaa olla kohjukin pohkeessa. Kuulun myös siihen ryhmään joilla on surkeat perintötekijät asian suhteen. Ja peräpukamiakin tulee helposti. Ne Instrun tms on kyllä parempia mielestäni kuin markettien, tai tarkoitan tukevampia -- ja myös siis kalliinpia.

Taitaa pitää mennä syömään lisää. Heikottaa.

cenoura ja masuneiti 27+6