Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette voi junassa istua omalle paikallenne?

Vierailija
06.07.2022 |

Ihmettelen, kun jatkuvasti näkee sitä, että joku istuu toisen paikalla ja sitten alkaa se hirmuinen säätäminen, kun pitää se väärällä paikalla istuja kaikkine tavaroineen häätää siitä ja siinä sitten käytävällä on vielä jonoksi asti muita asemalta tulevia matkustajia, eikä kukaan pääse liikkumaan...

Niin, miksi on niin vaikeata istua sille paikalle, joka lipussa näkyy? Kun sen voi nykyään varatessa jopa itse valita sen paikan.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korteissa ei ole paikkaa pösilö.

2/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt samaa. Itellä onneksi niin lyhyt matka, että seison suosiolla, ettei tartte säätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Oon ihmetellyt samaa. Itellä onneksi niin lyhyt matka, että seison suosiolla, ettei tartte säätää.

Aina voi nousta kun joku tulee.

Vierailija
4/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en matkusta junalla tuon sähläämisen vuoksi

Vierailija
5/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää. Parasta on se että nämä paikkavarkaat ärsyyntyvät ja loukkaantuvat kun minä haluan istua omalle paikalleni. 

Kerran menin itse muualle istumaan kun joku jauholakki oli jo levittänyt koko omaisuutensa paikalleni. Jouduin itse matkan aikana vaihtamaan paikkaa kaksi kertaa, sillä olin tietenkin varatulla paikalla. 

Siitä lähtien olen kärsivällisesti tönöttänyt vieressä kun paikallani istuva hönö kiukusta tuhisten keräilee tavaroitaan teatraalisen vaivalloisesti.

Vierailija
6/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siksi, etten voi olla selkä menosuuntaan. Sitä kun ei lippua ostaessa tiedä, mitenpäin se juna ja vaunut siellä raiteilla on.

7/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa käskeä kenenkään nousta.

Vierailija
8/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt vielä lomakautena ne junat on tosi täynnä ja kaikilla paljon tavaraa... niin voisi tosiaan helpottaa kaikkien elämää, kun istuttaisiin omalla paikalla.

Vierailija
9/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus päästä jonkun misun viereen istumaan ja jutulle. Ei pysyy karkaamaan.

Vierailija
10/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisikään olla lipun ostaneen tehtävä, kun joku tahvo on vallannut paikan.

Vierailija
11/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi, etten voi olla selkä menosuuntaan. Sitä kun ei lippua ostaessa tiedä, mitenpäin se juna ja vaunut siellä raiteilla on.

Turvallisempaahan se on. Jos tulee äkkipysäys niin painut vain selkänojaan sen sijaan että lentäisit holtittomasti jonnekin.

Vierailija
12/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, mutta ei se oikeuta minua viemään muiden paikkoja, etenkin kun ne toiset saattavat kärsiä ihan samasta ongelmasta. Lataa itsellesi VR:n sovellus, sillä saat vaihdettua paikkaa, kun näet miten päin vaunu on. Näin minäkin teen, enkä aiheuta muille ongelmia.

Vierailija
13/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Kyse ei voi olla muusta kuin typeryydestä. Itse ostan myös viereisen paikan, että en joudu istumaan kenenkään vieressä. Kerran jouduin kutsumaan konnarin paikalle selittämään eräälle, että olen siis maksanut kahdesta paikasta, ja hänen on poistuttava omalle paikalleen (joka oli muutaman metrin päässä, mutta kun ei ole kiva istua jonkun sellaisen vieressä joka syö eväitään.. aivan, siksi ostan vierekkäisen paikan) Jos juna on jouduttu korvaamaan tai muu istumapaikat sekoittava poikkeustilanne, niin silloin tietysti joustan kaikin tavoin, muutoin en.

Vierailija
14/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. varusmiehet saavat matkustaa lomamatkojaan junalla ilmaiseksi mutteivät saa mitään erillistä paikkalippua.

Vierailija
15/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tietää, älä ole yksinkertainen.

Vierailija
16/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää. Parasta on se että nämä paikkavarkaat ärsyyntyvät ja loukkaantuvat kun minä haluan istua omalle paikalleni. 

Kerran menin itse muualle istumaan kun joku jauholakki oli jo levittänyt koko omaisuutensa paikalleni. Jouduin itse matkan aikana vaihtamaan paikkaa kaksi kertaa, sillä olin tietenkin varatulla paikalla. 

Siitä lähtien olen kärsivällisesti tönöttänyt vieressä kun paikallani istuva hönö kiukusta tuhisten keräilee tavaroitaan teatraalisen vaivalloisesti.

Tämä toisen paikalla istuvan ärsyyntyminen on asia mikä minuakin jaksaa kerta toisensa jälkeen hämmästyttää. Ei kukaan mene leffateatterissa tai lentokoneessakaan toisen varaamalle paikalle ja ala kiukuttelemaan, kun paikan varaaja saapuu paikalle.

Vierailija
17/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne härskit paikanvaltaajat luottavat juuri siihen.

Vierailija
18/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se, että porukkaa tunki korpnarajoitusten aikana myös extra-luokkaan, kun siellä oli joka toinen penkki jätetty vapaaksi. Useamman kerran joutunut konduktöörin hälyttämään ja häätämään näitä pois. Pokkana vetävät kahvia ja lokkeilevat

Vierailija
19/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. varusmiehet saavat matkustaa lomamatkojaan junalla ilmaiseksi mutteivät saa mitään erillistä paikkalippua.

Totta, mutta varusmiehet väistävätkin heti, kun paikan ostanut lähestyy. Lisäksi heillä on yleensä fiksut tavat ja konnarilla pelisilmää, että ohjaa varusmiehet suoraan vapaille paikoille tyhjimpään vaunuun. Ongelma on muissa.

Vierailija
20/120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausilipulla matkustavilla ei ainakaan ole omaa paikkaa, joten on istuttava vaan johonkin ja siirryttävä sen mukaan kun porukkaa tulee kyytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi