Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä 4500 euroa all inclusive pakettimatkasta paljon?

Vierailija
21.01.2026 |

Varattiin kesälle hyvään hotelliin all inclusive matka 4 hengelle, joista kolmesta menee jo aikuisen maksu.  Matka sisältää lennot (lennot ns. hyvinä kellonaikoina eli maksettiin tästä vielä extraa), hotellin, yksityisen lentokenttäkuljetuksen edes takaisin ja all inclusiven eli käytännössä koko matkan kustannukset on tuossa, jos ei halua retkeillä tai ostaa mitään. Kohde on Kreikassa ja reissu on 8 päivän reissu. 

Jotkut kauhistelee, että onpa kallista! Onhan tuo paljon rahaa, mutta onko tällaisena matkana kallis teidän mielestä? Reilu 1100e per henki ja sisältää kaiken, käytännössä ruokaa ja juomaa tarjolla koko loman melkein 14h vuorokaudessa. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monenko tähden hotelli?? 

Vierailija
2/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisten ihmisten "ryöstämistä", kauppiaat ei saa myytyä tavaraa, kun KAIKEN voi saada hotellista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Itse tykkäsin syödä joka päivä eri paikassa, eikä kipinkapin kaupungilta hotelliin syömään. Aamiainen hotellilla ihan jees kuiten.

Vierailija
4/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä mikä on kallis tai halpa koska jos lomalle haluaa niin se maksaa sitten sen mitä maksaa. Minulla on joku 7000 euroa lomabudjetti ensi kesälle. Mutta en tiedä minne lähtisi koska en halua kaikkea käyttää. Viitsiikö sitä edes lomalle lähteä, jos vaan menis suomessa vaikka kalajoen hiekkamontuille.

Vierailija
5/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4500 neljältä? Sehän melkein ilmainen.

Vierailija
6/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olisi paljon, koska en itse koskaan lähtisi tuollaiseen all inc lapsiperhehelvettiin. Mutta kunnon lomasta muualle tuo ei olisi paljon, kallein matka millä itse olen käynyt maksoi 25.000 euroa kahdelta aikuiselta.

Vierailija
7/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 euroa per päivä per henki. Ei pahan hintainen. Osa ei pakosti tiedosta paljonko oman loman kokonaisukuluksia tulee, jos lennot, siirtymiset, ruuat ja hotelli pilkkoutuvat omiin osiinsa sekä maksetaan vielä eri aikoihin. Katselin viime syksynä esikoisen kanssa 3-4 päivän treenireissua Englantiin ja reissun hinnaksi olisi tullut toista tonnia. Päiväkulumme olisi siis ylittänyt tuon teidän reissun kulut. 

Vierailija
8/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kauhistelee, että onpa kallista! 

Siis jotkut, mutta eivät kaikki? Miksi huolestut muutaman ihmisen kauhistelusta? Et voi miellyttää kaikkia. 

Vierailija
9/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu minne lennetään.

Turkkiin (tai Intiaan) reilu tonni/nenä olisi itselleni aivan liikaa, tosin en menisi sinne vaikka vähän maksettaisiin.

Pidemmät lennot maksavat kohtuullisesti ja vaikkapa massaturismimaa Thaimaa lennot maksaa 600-900 euroa/nenä. Kanarialle (toinen massakohde) varmasti halvempaa, 400-600 euroa lento?

Joku eksoottinen laatumaa, juten Japani, olisi esittämälläsi hinnalla hyvin edullinen.

Lopuksi vielä totean ettei minun omatoimiset matkat (pelkkä lento, itse hankittu hotelli ja syön missä huvittaa) ole tietenkään verrattavissa siihen että mennään perheenä. Minulla ei ole matkastressiä vaikka majoitus etc. on miettimättä etukäteen, mutta jos vastaisin koko perheen asioiden järjestelystä, niin kyllä olisi, ja silloin all inclusive kuulostaisi hyvältä.

Vierailija
10/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavallaan. Itse tykkäsin syödä joka päivä eri paikassa, eikä kipinkapin kaupungilta hotelliin syömään. Aamiainen hotellilla ihan jees kuiten.

Ei se all inclusive ole velvoite. Se on helppoutta. Aamiainen aina herättyä. Jos nukkuu pidempään, niin hotellilla on jo seuraava ruoka katettuna, tai voi hakea grilleistä, kioskeista yms jotain. Altaalla ja hotellin rannalla kaikki juomat, pienet suolaiset, jätskit jne. Voi vaan hakea. Ei veden ostamista ja raahaamista. Kyllä me silti käytiin muuallakin, eikä kipinkapin lähdetty hotellille ruuan perässä. :D Joskus noin, että päivällä kaupungilla, joskus lähdettiin erikseen illalla johonkin syömään.

Ja ap, halpa tuo on.

Vierailija
11/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Itse käyttäisin tuon ennemmin 2-3 viikon omatoimimatkaan 4 hengelle.

Meistä kukaan ei mätä ruokaa ja juomaa 14/24 joten hukkaan menisi AI

Vierailija
12/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kallista ole, mutta voin hyvin kuvitella että olette ylipainoisia possuja jotka haluavat vain juoda alkoholia altaan reunalla välittämättä paikallisesta kulttuurista ja tavoista pätkääkään.

Vierailija
13/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu minne lennetään.

Turkkiin (tai Intiaan) reilu tonni/nenä olisi itselleni aivan liikaa, tosin en menisi sinne vaikka vähän maksettaisiin.

Pidemmät lennot maksavat kohtuullisesti ja vaikkapa massaturismimaa Thaimaa lennot maksaa 600-900 euroa/nenä. Kanarialle (toinen massakohde) varmasti halvempaa, 400-600 euroa lento?

Joku eksoottinen laatumaa, juten Japani, olisi esittämälläsi hinnalla hyvin edullinen.

Lopuksi vielä totean ettei minun omatoimiset matkat (pelkkä lento, itse hankittu hotelli ja syön missä huvittaa) ole tietenkään verrattavissa siihen että mennään perheenä. Minulla ei ole matkastressiä vaikka majoitus etc. on miettimättä etukäteen, mutta jos vastaisin koko perheen asioiden järjestelystä, niin kyllä olisi, ja silloin all inclusive kuulostaisi hyvältä.

Meillä edestakaiset lennot Teneriffalle välilaskulla Malagassa 290 yhdeltä.

Vierailija
14/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lennoille teille ei ole bisnes- class lippuja, niin sitten lentojen osuus on kyllä kallis. Muuten varmaan ihan normaali hinta.

Vierailija
15/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallis hinta, paitsi jos hotelli on joku kahden tähden murju pienellä uima-altaalla, jossa on uimakelvotonta vettä, varjotonta paahtavaa aurinkoa ja ruoka on samaa sitkeää lihaa, lötköjä ranskalaisia ja vetisiä kasviksia joka päivä. Moneen kertaan sulanutta jäätelöä jälkkäriksi. Lounaaksi hampurilaisia ( sitkeä sämpylä, jonka välissä palanut teollisuusjauhelihapihvi).

Vierailija
16/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut täysihoidon, kun käyn kylpylälomalla Euroopassa. Helposti menee 3500 jo yhdeltä, kun pakettiin kuuluu hieronnat, kuorinnat, fangot jne.

Vierailija
17/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta tuollainen lomailu yhtään. Mä haluan kulkea monessa eri paikassa ja syödä erilaisissa ravintoloissa. Vaikka vaihtaa ihan paikkakuntaa välillä ja viettää päivän siellä. Tykkään itse etsiä lennot, hotellin jne. 

Vierailija
18/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se all inclusive ole velvoite. Se on helppoutta. Aamiainen aina herättyä. Jos nukkuu pidempään, niin hotellilla on jo seuraava ruoka katettuna, tai voi hakea grilleistä, kioskeista yms jotain. Altaalla ja hotellin rannalla kaikki juomat, pienet suolaiset, jätskit jne. Voi vaan hakea. Ei veden ostamista ja raahaamista. Kyllä me silti käytiin muuallakin, eikä kipinkapin lähdetty hotellille ruuan perässä. :D Joskus noin, että päivällä kaupungilla, joskus lähdettiin erikseen illalla johonkin syömään.

Ja ap, halpa tuo on.

Voi sieltä altaalta jätskiä hakea vaikkei olisi etukäteen maksettu. Toiset tykkää lomalla olla muuallakin kun vaan hotellin alueella.

Vierailija
19/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on jopa aika halpa. Joku vähän edullisempi hotelli varmaan? 

Vierailija
20/34 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kallis" on suhteellista. Itse en maksaisi all inc hotelli-uimarantalomasta tuota hintaa. En edes matkustaisi mihinkään, jos tarkoituksena ei olisi katsella mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja kulttuuria. Mutta jokainen tyylillään ja mieltymyksiensä mukaan. Sen mukaan täytyy arvottaa myös se kalleus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä