Täysin puskista, mies haluaa erota
Äitini mua aikoinaan varoitti, ettei kannata sokeasti luottaa yhteenkään mieheen ja suvussanikin on varoittavia esimerkkejä, mutta silti näin sitten kävi minullekin. Yhteinen lapsi, yhteinen koti, 13v yhdessä ja eräänä iltana mies puskista töräytti, että haluaa eron. Ei ole suostunut edes puhumaan kunnolla asiasta, hän on vaan kuulemma läpeensä kyllästynyt meidän elämään ja haluaa sekä minut että muksun pois. Ei oltu edes naimisissa, joten jään tyhjin käsin. Käytös on eroilmoituksen jälkeen muuttunut kalseaksi ja hellyydenosoitukset loppui kuin seinään. Jäljellä on äärettömän tyhmä olo, miksi luotin ja miksi en ole tajunnut mitään. Rakentanut koko turvallisuuden tunteeni miehen ympärille. Luotin niin paljon kuin luottaa voi ja olin varma, että vaikka mikä olisi niin mulla on aina hänet. Ja nyt hän käyttäytyy, kuin ei haluaisi enää olla edes tekemisissä ja ajaa meitä kauemmas. Miten tästä shokista voi edes selvitä?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee.
Näinhän se oli meilläkin. Yhtäkkiä mies halusi eron eikä asiasta voinut keskustella eikä varsinkaan edes miettiä parisuhdeterapiaa. Kolme lasta ja 25 vuotta yhdessä. Ei koskaan riitoja, ei mitään riippuvuuksia (päihde, peli tms), raha-ja työasiat aina kunnossa. Olihan mies ollut todella tiuskiva minulle jo pidempään , mutta ei kertonut syytä vaikka kyselin.
Ja paljastuihan sieltä salasuhde ja toinen nainen. Uusi nainen muutti perheemme kotiin entiseen kotiin viikko sen jälkeen kyn minä olin muuttanut pois.
Ex-mies luuli että kolme teiniämne ovat onnellisia isänsä uudesta suhteesta. Väärin. Lapset ovat noin täysi-ikäisiä ja laittoivat välit poikki isäänsä ja muuttivat minun luo.
Ei mennyt kuin syrömsössä.
Jos toinen on päässyt ajatuksissaan tarpeeksi pitkälle ja tehnyt rauhan itse eron kanssa niin mitäpä siitä keskustelemaan ja terapiassa käymään? Itse olen jo vuoden miettinyt eroa ja ajattelin, että varmaankin syksyllä/talvella olisi hyvä asiasta vaimolle ilmoittaa. Itse olen asian jo päässäni käsitellyt eikä siinä omalta kohdaltani ole mitään epäselvää enää. Ei ole yhtä tai kahta syytä vaan kyse on kokonaisuudesta enkä näe tässä suhteessa enää järkeä/toivoa. Olen kyllä yrittänyt puhua ja tuoda ongelmia omalta kannaltani esille, mutta toista ei kiinnosta kuunnella niin pakko sitten tehdä kuten itse parhaaksi näen.
Toki vaimolle se tulee yllätyksenä ja järkytyksenä. Luultavasti olen taas maailman suurin sika. Itselläni ehkä enemmän haikeutta, koska 20 vuotta saman ihmisen kanssa on pitkä aika. Miksi roikkua väkisin parisuhteessa jossa ei itse ole onnellinen? Ei tässä elämässä kannata muita miellyttää vaan tehdä kuten itse parhaaksi kokee. Itse en ajatellut enää tuhlata elämääni...
Näinhän se on. Oli kuvioissa toista naista tai ei, eroa haluava mies on varmasti työstänyt asiaa mielessään jo pitkään. Ydinkysymyshän on se, että haluaako hän viettää loppuelämänsä sen ihmisen kanssa, johon on aikanaan virallisesti sitoutunut mutta jonka kanssa suhde ei ole toiminut enää vuosiin. Jos vastaus on ei, niin silloin päätös erosta pitää, vaikka mentäisi millaiselle terapeutille. Siinä mielessä siis turha mennä pariterapiaan, jos jompikumpi kokee ettei ole enää olemassa mitään, mnkä voisi tai varsinkaan haluaisi pelastaa. Yksilöterapia varmaan on paikallaan sille, jolle eropäätös tulee yllätyksenä tai on muuten vaikea hyväksyä.
Miksi terapia ja keskustelu olisi turhaa, vaikka liitto päättyisi siitä huolimatta? Se voi olla osa sitä prosessia. On kusipäistä vain lähteä ilman mitään selityksiä, vaikka ongelmia olisi ollutkin. Eron käsittely auttaa molempia eteenpäin ja ehkä se eron hoitokin onnistuisi sopuisammin kun nähdään ne syyt.
Jos nyt puhutaan siitä mistä ketjun aiemmissa viesteissä on puhuttu, niin en käyttäisi ilmausta "lähteä ilman mitään selityksiä", jos on vuosia yritetty puhua niistä ongelmista tuloksetta. Ei se nyt ole ainakaan puhumista yrittäneen kusipäisyyttä, jos toinen ei suostu vastaanottamaan.
Liity Facebookin eroryhmään. Sieltä saa hyvää tukea ja osataan ohjata sinut myös ammattilaisten tuen pariin, kun olo pahenee.
Jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
jatkoa ylle
Asiasta olen yrittänyt keskustella ja tuoda oman näkökulmani esiin siitä, että mikä tässä mielestäni mättää ja asia ei nyt aivan niin ole, että mitään en tämän parisuhteen ja asunnon eteen ole tehnyt. Toki sanottakoon, että rakastan kyllä paljon vaimoani ja on mielestäni erittäin hyvä ihminen monesta eri kantista. Lähinnä työn ja työpaikan haun suhteen erittäin laiska eikä oikein suostu ymmärtämään mikä vaikutus näillä kaikilla eri remonteilla ja muilla nikkaroinneilla oikeasti voi olla taas omaan hyvinvointiini. Joskus puhuttiin lapsista, mutta itse olen jo haaveet niistä haudannut, koska siitä vasta sitten soppa syntyisikin vaikka mielelläni lapsia hoidan ja ottaisin jopa vapaata töistä sitä varten.
Ei mua haittaa elättää vaimoani, se on ihan ok ja hyväksyn sen. Mutta kaiken sen jälkeen mitä teen, olen tehnyt ja tulen tekemään niin jotenkin kyllä pistää vituttamaan kun laiskaksi haukutaan sen takia etten sitten ole päivittäin imurin kansssa kissankarvoja imuroimassa.
Nyt on hyvä, fiksu mies vapautumassa markkinoille.
Toivon todella, että löydät jatkossa arvoisesi naisen.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteinen lapsi niin juridisesti sama kuin avuoliitto. Vaadit ositusta.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee.
Olen mies, eikä itselläni ole koskaan ollut ketään valmiina eron jälkeen. Ihan olen eronnut ilman naisen naista ja saattanut olla pitkä kuiva kausi tuon jälkeen. Nyt kuivaa kautta on kohta takana jo vuosi, kun omasta tahdostani päätin parisuhteen viime syksynä.
Siis kuinka monta eroa jo takana? Pitäisi katsoa tarkemmin kenen kanssa naimisiin asti menee. Kyllä on vaikeeta tää ihmiselämä. Ketkä tuossa eniten menettää no lapset tietysti he eivät voi käsittää 😢
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olit tylsä, nalkuttava kanttura, ei semmosii kukaan jaksa.
En saanut sitä kuvaa ap:n kertomuksesta vaan aivan päinvastoin rakkautta oli ja tunne että tää kestää vaikka muualla tuttavapiirissä liitot hajoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset lakkaa antamasta tai päästävät itsensä rupsahtamaan ja lihomaan niin ettei miestäkään enää kiinnosta. Sitten valitetaan joka asiasta. Sitten haavi auki ihmetellään kun mies lähti.
Juuri näin. Miehen "rakkaus" on kiinni pelkästä ulkonäöstä. Muistakaa se naiset, kun suunnittelette elämäänne ja mietitte alkaako suhteeseen miehen kanssa.
Kuinkahan moni mies ei tiedä tippaakaan mitä tarkoittaa rakkaus? Olen tätä miettinyt useinkin kun näitä keskustelupalstoja lueskelee. Kuinka paljon näitä rakkaudettomia rakkauteen kykenemättömiä miehiä on noin keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies päivittää uudempaan käyttöjärjestelmään. Valitettavasti vaikka naiset hakevat jotain muuta syytä ja piilomerkityksiä, aika moni juttu miehellä riippuu aika alkukantaisista jutuista kuten seksi.
Naisetkin vois tehdä helposti noin kun ukon erektiokyky alkaa hiipua ja kivespussit riippua. Mutta naiset useimmin tässäkin fiksumpia. Ja omaavat syviä tunteita miestä kohtaan.
Käyttämäsi käyttöjärjestelmä- sana on muuten törkeää naisen esineellistämistä. Kuvannee hyvin ajatusmaailmaasi, jossa naiset ovat vain käytön kohteita eivät rakastettuja kumppaneita.
Nainen on rakastettu kumppani, kunhan hoitaa kotityöt eikä pihtaa.
Ja on lisäksi nuori ja kaunis. Sitten kun ei enää ole niin menee vaihtoon. Sitä on miehen rakkaus.
Ristus sentään! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvun miehet vaimot puskan takaa jättävät miehnsä.Kun tulevat 45-50 v.Lulevat ruoho on vihreämpää aidan tosella puolella? Se on se naisten menopaussit ennen vaihdevuosia ja alkavat vaihdevuodet.Hormonit heittelee suurin syy!
Niin siis miehen vaihdevuodet eli andropaussi ON SE SYY, jolloin miehen hormonit heittelee eniten miehen elinkaaressa ja etsitään uutta nuoruutta kullille, joka ei enää seiso!
SYY siis miehessä, EI VAIMOSSA/NAISESSA!Kyllä tosinainen kovettaa vaikka jauhelihan!
Ja höpö höpö. Kyllä se nyt vaan se ikä vaikuttaa ikävällä tavalla miehen elinvoimaan ja sehän on yksi itsetuntopetos kun yrittää siirtää potenssiongelmaansa puolison harteille.
Eihän se asiaa miksikän muuta. Ongelma ei eroamalla poistu eikä nuorempaan vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies päivittää uudempaan käyttöjärjestelmään. Valitettavasti vaikka naiset hakevat jotain muuta syytä ja piilomerkityksiä, aika moni juttu miehellä riippuu aika alkukantaisista jutuista kuten seksi.
Naisetkin vois tehdä helposti noin kun ukon erektiokyky alkaa hiipua ja kivespussit riippua. Mutta naiset useimmin tässäkin fiksumpia. Ja omaavat syviä tunteita miestä kohtaan.
Käyttämäsi käyttöjärjestelmä- sana on muuten törkeää naisen esineellistämistä. Kuvannee hyvin ajatusmaailmaasi, jossa naiset ovat vain käytön kohteita eivät rakastettuja kumppaneita.
Ja on lisäksi nuori ja kaunis. Sitten kun ei enää ole niin menee vaihtoon. Sitä on miehen rakkaus.
Kannattaako siis miestä ottaa ollenkaan?! Pysyy onnellisempana ilman ja olo on kuin taivaan linnulla voi mennä minne haluaa ilman känisevää ukkoa.
Läski 50 v rupsahtanut nalkuttava nainen ihmettelee kun mies lähtee. Olipa yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa erota kun ei saanut kakkosta?
Jos miehen haluaa pitää, niin kannattaa pitää mies tyytyväisenä. Konstilla kuin konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rakkaus lopahtaa jos nalkutus on ainoa asia mitä saa pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako siis miestä ottaa ollenkaan?! Pysyy onnellisempana ilman ja olo on kuin taivaan linnulla voi mennä minne haluaa ilman känisevää ukkoa.
Itse olen tullut siihen tulokseen että ei kannata. Nyt niitä tietenkin olisi tulossa kun olen nuori mutta mitä teen miehellä joka lähtee jos lihon, vanhenen tai tulee joku syy miksi en voi harrastaa seksiä?
Yksin on helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset lakkaa antamasta tai päästävät itsensä rupsahtamaan ja lihomaan niin ettei miestäkään enää kiinnosta. Sitten valitetaan joka asiasta. Sitten haavi auki ihmetellään kun mies lähti.
Juuri näin. Miehen "rakkaus" on kiinni pelkästä ulkonäöstä. Muistakaa se naiset, kun suunnittelette elämäänne ja mietitte alkaako suhteeseen miehen kanssa.
Kuinkahan moni mies ei tiedä tippaakaan mitä tarkoittaa rakkaus? Olen tätä miettinyt useinkin kun näitä keskustelupalstoja lueskelee. Kuinka paljon näitä rakkaudettomia rakkauteen kykenemättömiä miehiä on noin keskimäärin.
Kuinkahan moni ihmisistä yleesäkään tietää mitä rakkaus todellakin on?
Rakkaus on sellaista, jota voi kohdentaa aina ja kaikkialla samanaikaisesti kaikkiin ihmisiin. Uskovaiset käyttävät tästä yleensä nimitystä "lähimmaisenrakkaus". Kannattaa lukea vaikka Anthony de Mellon "Rakkauden tiellä"
"Mitä rakkaus sitten on? De Mello antaa neljä tunnusmerkkiä: valikoimattomuus, ilmaisuus, tietämättömyys itsestään ja vapaus. Niitä voi verrata siihen pelonsekaiseen kaupankäyntiin, jota länsimaisen kulttuurin romanttinen rakkaus edustaa."
(lainaus sivustolta: https://onnentongintaa.net/tag/rakkauden-tiella/)
Voisi enemmänkin kysyä, että kuinkahan moni nainen ei tiedä tippaakaan mitä tarkoittaa rakkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on toinen nainen, on ollut jo pitkään. Miehet eivät yleensä lähde suhteesta ennenkuin seuraava nainen on katsottu valmiiksi, sillä he tarvitsevat kodinhoitajan ja kokin, eivät pärjää yksin.
Olen pahoillani ap, kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi.
Vielä kuusi vuotta sitten olisin epäillyt tämän todenperäisyyttä, mutta niin vaan meilläkin kävi. Samoin lähipiirissä kaikki erot, joissa mies on ykskaks ilmottanut erosta ilman sen suurempaa ennakkovaroitusta tai mahdollisuutta keskustella ovat paljastuneet sellaisiksi, että taustalla on ollut toinen nainen.
Varmasti miehet voivat erota ilman uuttakin naista, mutta näissä äkillisissä eroissa tuntuu homma toimivan niin, että mies ei tiedä mitä haluaa ja uusi nainen sitten kertoo. Meillä kävi jopa niin, että mies odotti minun määrävän hänet jäämään. Minä taas en aikuista ihmistä halunnut käskyttää ja sanoin, että hänen täytyy tehdä itse omat päätöksensä. Mies sitten soitti toiselle naiselle ja palasi kertomaan minulle, että lapset eivät erosta kärsi, koska ovat niin soputuvia. Ja kavereiden tarinat ovat olleet suorastaan pelottavan samanlaisia. Kai se on joku kriisi.
No tämä todellakin on säälittävän yleistä. Seuraan juuri yhtä tapausta aika lähellä, jossa on täsmälleen noin. Toinen nainen ohjailee tilannetta ulkopuolelta, mutta ei todellakaan ole selvinnyt yhdellä soitolla, vaan nainen pompottaa miestä edes takaisin. Milloin on alkamassa uusi elämä, milloin ei.
Olen ystävälleni sanonut, että ainut, mitä voi tehdä, on viheltää peli poikki omalta osaltaan ja heittää mies pellolle. Mutta olen ymmärtänyt, että ei siihen lopu, vaan kohta on katkera mies huutelemassa, että liian helpolla laskit menemään meidän yhteisen elämän!
En oikeasti voi ymmärtää, sukupuolesta riippumatta, näitä, joiden mielestä oman puolison pitäisi jotenkin ymmärtää ja peräti tukea näitä irtiottoja. Saa niitä ottaa, mutta pitäisi sentään tajuta, että vaikka se oma puoliso onkin TÄHÄN SAAKKA ollut kaikessa tukena ja apuna, tätä ei häneltä voi vaatia.
Mutta yllättävän moni tuntuu vaativan ja vielä laittavan exän syyksi uuden liiton kaatumisen. Kun mikä voisikaan mennä pieleen petoksella alkavassa suhteessa, jossa toinen tai molemmat ovat täysiä tuuliviirejä?
Vierailija kirjoitti:
Ristus sentään! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvun miehet vaimot puskan takaa jättävät miehnsä.Kun tulevat 45-50 v.Lulevat ruoho on vihreämpää aidan tosella puolella? Se on se naisten menopaussit ennen vaihdevuosia ja alkavat vaihdevuodet.Hormonit heittelee suurin syy!
Niin siis miehen vaihdevuodet eli andropaussi ON SE SYY, jolloin miehen hormonit heittelee eniten miehen elinkaaressa ja etsitään uutta nuoruutta kullille, joka ei enää seiso!
SYY siis miehessä, EI VAIMOSSA/NAISESSA!Kyllä tosinainen kovettaa vaikka jauhelihan!
Ja höpö höpö. Kyllä se nyt vaan se ikä vaikuttaa ikävällä tavalla miehen elinvoimaan ja sehän on yksi itsetuntopetos kun yrittää siirtää potenssiongelmaansa puolison harteille.
Eihän se asiaa miksikän muuta. Ongelma ei eroamalla poistu eikä nuorempaan vaihtamalla.
Hetkeksi poistuu, kun kehossa riehuu dopamiinit ja endorfiinit, mutta aika äkkiä ne kuluttavat itsensä loppuun ja uudessa suhteessa on ankea aamu.
No uutta putkeen, koska tässä uudessakin suhteessa tietysti nainen osoittautui vääränlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuntuu läpirehellisenä, luotettavana miehenä, kurjalta lukea näitä. Minut on jätetty useita kertoja täysin yllättäen tai on vihjailtu korkeintaan paria päivää aiemmin, että kaikki ei olekaan niin hyvin mitä minulle on uskoteltu. Minulla on siis kokemuksia vain naisista, jotka toimivat ketjussa esitettyjen väitteiden mukaan moraalisesti arveluttavalla tavalla.
Älkää rikkoko toisianne!
Kiitos tästä , antaa toivoa meille naisille. Kaltaisiasi on miehissä vähän ja olen itse miettinyt onko niin että ne läpimädät yksilöt hakevat niitä rehellisiä hyviä ihmisiä suhteeseen jostain syystä ja ne omankaltaiset ei kiinnosta. Ovat myös varsin aktiivisia parisuhdemarkkinoilla eli myös ne naiset kuten miehetkin löytävät helposti uuden jota kohtelevat huonosti. Ole jatkossa itse aktiivisempi ja harkitse tarkkaan kenen kanssa pariudut, tsemppiä tulevaan.
Ei se avioliitto ole yhdessä pitävä elementti. Jos mies haluaa erota susta, niin alatte miettiä uutta elämää ja miehenhän pitää huolehtia lapsestaan jokatapauksessa.
Jos rakkaus on kuollut, niin silloin ei väkisin pidä yhdessä olla.
Mies puhuu täyttä asiaa.