Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina sanotaan että liikunnalla ei ole merkitystä painonpudotuksessa?

Vierailija
04.07.2022 |

Ok, jos sulla on elintavat täysin pielessä, syöt tuhansia kaloreita päivässä niin pienet kävelylenkit ei varmaan laihdutakaan.

Mutta oma kokemukseni on päinvastainen. Joskus olen yrittänyt laihduttaa laittamalla ruokailutavat uusiksi, mutta mitään ei tapahtunut. Ei ennen kuin aloin myös liikkua. Toisen kerran laihduin 2 kk:ssa 10 kg kun aloin fillaroida joka paikkaan (hyötyliikuntaa). Itselleni käy myös niin, että jos liikun, tulee syötyä vähemmän herkkuja. Joku tietysti voisi sanoa että No niin, laihtuminenhan on siis ruokavalion ansiota, mutta ei niin, vaan ruokavalion muutos on liikunnan ansiota!

Eli minulle liikunnan merkitys painon pudotuksessa on iso!

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikutus on 20% eikä se ole mitenkään merkittävä vaikutus. Lihaksetkin tehdään keittiössä eikä salilla. Kyllä kaikki on ruokaa.

Vierailija
2/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen bon aina tärkeää hyvinvoinnin kannalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt laihduttaa liikkumalla. Ei ole onnistunut. Vain pieni kalorimäärä auttaa.

Kokeilin tätä pari vuotta sitten, että söin 1500 kaloria ja joka päivä poljin kuntopyörää 30 min ja kävelim portaista. Laihduin 3 kg, ja sitten painonlasku pysähtyi.

Vuoden päästä tein niin, että söim 1300-1400 kaloria, enkä liikkunut kuin arkiliikuntaa. Sitten laihduin tavoittelemani 5 kg.

Vierailija
4/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaikutus on 20% eikä se ole mitenkään merkittävä vaikutus. Lihaksetkin tehdään keittiössä eikä salilla. Kyllä kaikki on ruokaa.

Et lukenut aloitusta. Ladoit vaan ulkoaopitun mantran.

Vierailija
5/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanota aina.

Vierailija
6/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liikkua pitäisi niin paljon. Esim. 600 km pyöräily polttaa kilon rasvaa.

Vierailija
7/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskit syömiset väärin.

Vierailija
8/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liikun ,käyn gymissa ja pyöräilen. Vaikea pudottaa painoa ... Syön yhden terveellisen aterian päivässä. Olen jättänyt karkit .

Vierailija
9/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskit syömiset väärin.

Kuka laski?

Vierailija
10/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskit syömiset väärin.

Koska vaaka ei kerro energiankulutusta kuten luulet.

Vierailija
11/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plösöt käyttävät sitä vain tekosyynä kun eivät jaksa nousta sohvalta. Hormoneja on helppo syyttää.

Tiedä mitä syyttää. Itse liikun, treenaan , ja syön hyvin mutta paino ei vaan vähene.En itse asiassa välitä siitä mutta kropan muodosta. Minun tapauksessa on kysymys iästä luulen. 

En ole ylilihava mutta haluan pitää huolen vartalostani . 

Vierailija
12/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta laihtuu kilon, pitää juosta neljä maratonia. jos siis ei tee ruokavaliomuutoksia. 

mutta, moni on kokemuksen kautta huomannut, että jos liikkuu, tulee automattisesti syötyä vähemmän tai terveellisemmin. eli liikunta vaikuttaa painoon muutenkin kuin suoraan poltettuina kaloreina.

Vierailija
13/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen merkitys on ihan oikeasti vähäinen varsinaiseen laihtumiseen. N. 15-20%. Tottakai on ihan selkeää maalaisjärkeä, että jos syöt 1500kcal ja lenkkeilet 500 kcal edestä niin kalorivaje on suurempi kuin ilman lenkkiä > laihdut nopeammin.

Liikunnan merkitys ihmisen terveydelle on kuitenkin mittaamattoman arvokasta. Se vähentää mielenterveysongelmia, syrjäytymistä, ahmimista, pitää lihakset notkeina ja tuottaa nautintoa.

Vierailija
14/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on tärkeä osa painonhallintaa mutta jos meinaa syödä vaikka ylimääräisen suklaapatukan päivässä ja kuluttaa sen tuoman energian liikunnalla, niin lähes mahdoton tehtävä.

Tärkein on ruokavalio.

Vierailija
15/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plösöt käyttävät sitä vain tekosyynä kun eivät jaksa nousta sohvalta. Hormoneja on helppo syyttää.

Tiedä mitä syyttää. Itse liikun, treenaan , ja syön hyvin mutta paino ei vaan vähene.En itse asiassa välitä siitä mutta kropan muodosta. Minun tapauksessa on kysymys iästä luulen. 

En ole ylilihava mutta haluan pitää huolen vartalostani . 

Sama täällä. Pötypuhetta, että vaihdevuodet eivät lihota.

Vierailija
16/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on iso merkitys lisääntyneessä kalorinkulutuksessa, mutta aktiivijuoksuharrastajana minä useimmiten söin kulutetut kalorit takaisin ja en useimpina pitkinä jaksoina laihtunut yhtään runsaasta harjoittelusta huolimatta.

Vierailija
17/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väite lähtee siitä että nykyihminen ei jaksa kuntoilla ja on lohduttavaa ajatella ettei sillä ole mitään merkitystä.

Vierailija
18/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lihavia on helppo ivata. Todellisuudessa monet "plösöt" harrastavat liikuntaa, aktiivisestikin, mutta koska liikunnan vaikutus painoon ON aika pieni, niin pysyvät "plösöinä".

Vain ääliö kuvittelee, että kukaan lihava ei liiku.

Vierailija
19/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus on lehmän puhallusta. Siis jos syöt vähänkään liikaa, paino nousee.

Helposti ahmit tuplaenergian, tuplakulutus vaatisi kokopäiväpunnerrusta.

Vierailija
20/134 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lihavia on helppo ivata. Todellisuudessa monet "plösöt" harrastavat liikuntaa, aktiivisestikin, mutta koska liikunnan vaikutus painoon ON aika pieni, niin pysyvät "plösöinä".

Vain ääliö kuvittelee, että kukaan lihava ei liiku.

Todella harva plösö harrastaa oikeasti painonhallintaa tukevaa kunnon hikiliikuntaa. Perus kävelylenkki kuluttaa yllättävän vähän.