Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintöveron pitäisi olla 100%

Vierailija
02.07.2022 |

Se nyt vain on väärin, että toiset joutuvat raatamaan saadakseen edes jonkinlaisen elintason kun taas toiset saavat kaiken tekemättä mitään. Mahdollisuuksien tasa-arvo ei toteudu, jos varallisuuserot pääsevät kasvamaan

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan jos vanhemmat on tehny duunia koko ikänsä jotta heidän lapset saavat vähän kevyemmät pohjat.

Ja edelleenkin, miksi ihmeessä lapsilla pitäisi olla oikeus vanhempiensa rahoihin, jos he eivät ole itse tehneet mitään niiden eteen

Vierailija
42/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan hyvä ehdotus. En ymmärrä miksi lapsilla pitäisi olla mitään oikeutta vanhempiensa rahoihin. Ylipäätään kellään ei pitäisi olla oikeutta mihinkään, mikä ei ole tämän henkilön itse jollain tavoin ansaitsemaa

Kyse on siitä että mitä ne vanhemmat saavat itse tienaamillaan rahoilla tehdä. Lahjaveronkin voisi poistaa. Vanhempien rahoista verot on jo maksettu ja jos haluavat niitä lahjoittaa tai jättää perintönä lapsilleen niin heidän tulee niin omilla rahoillaan saada tehdä.

Moni tekee kovasti töitä nimenomaan siksi että olisi jotain jätettävää jälkikasvulle. Ei ole kansantaloudelle hyvä jos tämä mahdollisuus poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan hyvä ehdotus. En ymmärrä miksi lapsilla pitäisi olla mitään oikeutta vanhempiensa rahoihin. Ylipäätään kellään ei pitäisi olla oikeutta mihinkään, mikä ei ole tämän henkilön itse jollain tavoin ansaitsemaa

Kyse on siitä että mitä ne vanhemmat saavat itse tienaamillaan rahoilla tehdä. Lahjaveronkin voisi poistaa. Vanhempien rahoista verot on jo maksettu ja jos haluavat niitä lahjoittaa tai jättää perintönä lapsilleen niin heidän tulee niin omilla rahoillaan saada tehdä.

Moni tekee kovasti töitä nimenomaan siksi että olisi jotain jätettävää jälkikasvulle. Ei ole kansantaloudelle hyvä jos tämä mahdollisuus poistetaan.

Aika ontuvat on perusteet. Mikäli haluaa antaa "ylijäämää" jälkikasvulle, niin tämän voi tehdä jo eläessään. Lahja- tai perintöveroveron maksaa saaja ei antaja. Vero ei siten estä tekemästä omille rahoilleen mitä haluaa. Kun on kuollut, ei ole olemassa enää "omia" rahoja, vaan ainoastaan rahoja. Melko outo ajatusmailma ihmisillä. Ilman yhteiskuntaa teillä ei olisi edes mitään mistä antaa. Kansantalous olisi kuollut kansantalous ilman veroja. Parhaan turvan takaat jälkikasvullesi, kun palautat kitisemättä rahat, joita et itse ehdi kuluttaa, takaisin valtiolle. 

Vierailija
44/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pääasia että kaikilla on yhtä kurjaa".

Tuon jälkeen pääomakato Suomessa olisi sellainen että ei ole ennen nähty.

Vierailija
45/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä noin ajattelee moni vasuri. 

Vierailija
46/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai valtiolle. Ja se sitten jakaisi ne minne?

Vierailija
47/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea perintövero johtaa itse asiassa todellisuudessa siihen, että rikkaammat hoitavat omaisuudensiirrot nuoremmalle polvelle pääosin muuten kuin perinnön muodossa, mutta tyhmät ja siten yleensä verrattain köyhät maksaisivat perintöveroja mökeistä, asunto-osakkeista ynnä muusta varsin vähäpätöisestä omaisuudesta hirvittävän suurta perintöveroa.

Eli antaa mennä vaan.

100% perintövero taas ajaisi yritykset ja pääomat ulkomaille. Ei ne tänne jäisi "omistuksia järjestelemään". Miksi nähdä vaivaa kun helpommalla pääsee kun palkkaa muuttofirman viemään tunnearvoa omaavat tavarat Suomesta.  kiinteistöjen arvot romahtaisi mutta se olisi kertatappio, kun ulkomailla voisi varallisuutta jatkaa kasvattaa paremmin.

Vierailija
48/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan jos vanhemmat on tehny duunia koko ikänsä jotta heidän lapset saavat vähän kevyemmät pohjat.

Ja edelleenkin, miksi ihmeessä lapsilla pitäisi olla oikeus vanhempiensa rahoihin, jos he eivät ole itse tehneet mitään niiden eteen

Kysehän onkin niiden vanhempien oikeudesta päättää mihin ja kelle rahansa haluavat jättää perinnöksi. Eivät varmaan rahojaan ansainneet sitä varten että valtio ne voisi takavarikoida.

Vierailija
49/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi varmaan samaa mieltä, jos hänelle itselleen olisi tulossa muhkea perintö. XD

Veron pitäisi olla 0. Siitä on jo kertaalleen verot maksettu. Perintövero on kateellisten u l i naa.

Vierailija
50/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein suurin huijaus systeemissä on se, että samoista asioista maksetaan verot moneen kertaan. Kuten perinnöstä. Ihan täyttä kusetusta. Kun ihminen on jotain tienannut tai ostanut ja siitä verot aikoinaan maksanut, pitäisi olla mahdollista antaa se eteenpäin ilman että valtio työntää näppejään siihen uudestaan.

Jos poltat rahasi lehtien seassa niin niin ei mene mitään, mutta jos haluat antaa lapsillesi niin jo on verottajan saastainen käsi ojossa.

Vierailija
51/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko minulla oikeus jättää omaisuuttani lapsilleni?

Entä onko heillä oikeus tuohon varallisuuteen, joiden hyväksi valtio ne verorahat käyttää?

Entä saako varallisuus karttua vai onko kaikkien aloitettava aina nollista?

Vierailija
52/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa surkea olento, oletko itse Saituri vai perinnöttä jätetty ja siitä katkera? Minä ainakin haluan jättää lapselleni niin hyvät eväät kuin mahdollista.

Vierailija
53/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ap katkeralta.

Jos vanhempani minulle jotain jättäisivät niin en sitä itselleni saisi. Mutta ap ja kumppanit olisivat käsi ojossa ja valtion ilmaiset palvelut kyllä passaisivat, niinkö?

Kummasti se ap:n mieli muuttuisi jos yllättäen kaukainen USA:n täti olisikin jättänyt parinsadan tonnin perinnön. Vai hyvillä mielinkö olisit siitä luopumassa?

Vierailija
54/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä onko heillä oikeus tuohon varallisuuteen, joiden hyväksi valtio ne verorahat käyttää?

On, mutta miksi et lahjoittaisi kaikkea lapsillesi jo eläessäsi?

On, samat oikeudet kuin kaikilla muillakin.

Saa, jos se on itse ansaittu. Miksi lastesi pitäisi olla etuoikeutetummassa asemassa kuin muiden? Ovatko lapsesi muita parempia? Onhan lapsillasi joka tapauksessa ne varat joista maltat luopua eläessäsi. Vai, pelkäätkö luopua rahoistasi, vai etkö luota lapsiisi? Olethan itse kasvattanut heidät. Eiväkö he pärjää omillaan?

Vierailija
55/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Vanhemmilla ennenkaikkea pitäisi olla oikeus antaa omat rahansa ja omaisuutensa ihan kenelle haluavat. Todennäköisesti suurin osa HALUAA antaa ne lapsilleen. Vanhemmat ovat jo verot maksaneet hankkiessaan sen omaisuuden, joten ei sitä uudestaan enää pitäisi verottaa ollenkaan! Valtio varastaa verottamalla samaa omaisuutta loputtomasti!

Vierailija
56/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ontuvat on perusteet. Mikäli haluaa antaa "ylijäämää" jälkikasvulle, niin tämän voi tehdä jo eläessään. Lahja- tai perintöveroveron maksaa saaja ei antaja. Vero ei siten estä tekemästä omille rahoilleen mitä haluaa. Kun on kuollut, ei ole olemassa enää "omia" rahoja, vaan ainoastaan rahoja. Melko outo ajatusmailma ihmisillä. Ilman yhteiskuntaa teillä ei olisi edes mitään mistä antaa. Kansantalous olisi kuollut kansantalous ilman veroja. Parhaan turvan takaat jälkikasvullesi, kun palautat kitisemättä rahat, joita et itse ehdi kuluttaa, takaisin valtiolle. 

Veroja maksan jo nyt jokaikisestä palkastani. Jos teoriassa säästän sen palkan tililleni, kertyy tietysti vuosien saatossa muhkea summa itselleni, mutta myös valtio on jo veroina syönyt tienesteistäni ison osan. Sitten jos yhtenä päivänä kuolla kupsahtaisin, tulee valtio ja ottaa vielä lisää niistä säätöistäni joista jo kerran olen verot maksanut! Sen sijaan että lapseni saisi rahani. Jos itse olisin rahat käyttänyt ei valtio enää olisi puuttunut asiaan, mutta oma lapseni ei niitä saa vapaasti käyttää sen jälkeen kun kuolen, vaan saa ainoastaan jämät kun valtio ensin on vienyt ison osan. Tämän vuoksi huolehdin että jos mitenkään mahdollista ennakoin ja lahjoitan säännöllisesti lapselleni hyvissä ajoin omaisuuttani sekä rahana (kerralla vain sen verran ettei verottaja pääse käsiksi), että maksamalla hänen kulujaan jotta hän voi itse säästää tai sijoittaa omat rahansa. Tietysti voi kuolla niin yllättäen ettei ehdi taktikoida, mutta jokatapauksessa aijon yrittää ja hyvissä ajoin realisoida omaisuuttani tätä siirtymää ajatellen.

Vierailija
57/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea perintövero johtaa itse asiassa todellisuudessa siihen, että rikkaammat hoitavat omaisuudensiirrot nuoremmalle polvelle pääosin muuten kuin perinnön muodossa, mutta tyhmät ja siten yleensä verrattain köyhät maksaisivat perintöveroja mökeistä, asunto-osakkeista ynnä muusta varsin vähäpätöisestä omaisuudesta hirvittävän suurta perintöveroa.

Eli antaa mennä vaan.

Ei köyhillä ole mökkejä eikä asunto-osakkeita. Köyhät asuvat vuokralla.

Vuokraakaan eivät maksa itse. Jos joku kodissa hajoaa, veronmaksajat maksavat senkin. Siinä on perintöä enemmän kuin monella koskaan.

Vierailija
58/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia voisi puoltaa tuota, että töitä ja rahaa jaetaan suhteilla. Suomessakin ihmiskaupataan jopa suomalaisia lapsia ja heidän selkänahastaan revitään voitot.

Vierailija
59/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, mutta miksi et lahjoittaisi kaikkea lapsillesi jo eläessäsi?

On, samat oikeudet kuin kaikilla muillakin.

Saa, jos se on itse ansaittu. Miksi lastesi pitäisi olla etuoikeutetummassa asemassa kuin muiden? Ovatko lapsesi muita parempia? Onhan lapsillasi joka tapauksessa ne varat joista maltat luopua eläessäsi. Vai, pelkäätkö luopua rahoistasi, vai etkö luota lapsiisi? Olethan itse kasvattanut heidät. Eiväkö he pärjää omillaan?

Eli pelkäät että sinun lapsesi eivät pärjää, jos muiden lapset saavat perintöä? Eiköhän se ole vanhempien päätös mitä haluavat lapsilleen jättää, ihan riippumatta siitä mitä kukakin tässä elämässä on ansainnut tai ei ole. Kun minä kuolen, niin sitä mitä minulta jää ei kyllä kukaan muu ansaitse enempää kuin lapseni. Sitten on ihan hänestä kiinni, että hassaako kaiken vai tekeekö fiksuja päätöksiä.

Vierailija
60/127 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jlauta miten kateellinen olet.