Perintöveron pitäisi olla 100%
Se nyt vain on väärin, että toiset joutuvat raatamaan saadakseen edes jonkinlaisen elintason kun taas toiset saavat kaiken tekemättä mitään. Mahdollisuuksien tasa-arvo ei toteudu, jos varallisuuserot pääsevät kasvamaan
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Katkera kommunisti spotattu😂
Ei ap kyllä kommunisti ole. Kommunistit kannattavat lopputulosten tasa-arvoa, eivät mahdollisuuksien tasa-arvoa. Sanoisin ap:ta ennemminkin meritokraatiksi.
Korkea perintövero johtaa itse asiassa todellisuudessa siihen, että rikkaammat hoitavat omaisuudensiirrot nuoremmalle polvelle pääosin muuten kuin perinnön muodossa, mutta tyhmät ja siten yleensä verrattain köyhät maksaisivat perintöveroja mökeistä, asunto-osakkeista ynnä muusta varsin vähäpätöisestä omaisuudesta hirvittävän suurta perintöveroa.
Eli antaa mennä vaan.
Kerran Hesarissa oli oikein liikuttava artikkeli romanialaisesta maahanmuuttajasta. Kertoi, että kotipuolessa olivat asuneet jo neljättä polvea mutakuopassa. Eivät olleet edes sähköjä saaneet sinne vedettyä vieläkään.
Samaan aikaan oma äidinäitini teki kolmea työtä elättääkseen leskenä neljää alaikäistään.
En ihan tajua, miksi mummini rahat pitäis jakaa ympäriinsä, kun toiset ei tosiaan viitsi tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Korkea perintövero johtaa itse asiassa todellisuudessa siihen, että rikkaammat hoitavat omaisuudensiirrot nuoremmalle polvelle pääosin muuten kuin perinnön muodossa, mutta tyhmät ja siten yleensä verrattain köyhät maksaisivat perintöveroja mökeistä, asunto-osakkeista ynnä muusta varsin vähäpätöisestä omaisuudesta hirvittävän suurta perintöveroa.
Eli antaa mennä vaan.
Ei köyhillä ole mökkejä eikä asunto-osakkeita. Köyhät asuvat vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Eli antaa mennä vaan.
Millä ihmeen perusteella köyhät ovat automaattisesti tyhmiä. Itse en ole huomannut minkäänlaista korrelaatiota noiden asioiden välillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli antaa mennä vaan.
Millä ihmeen perusteella köyhät ovat automaattisesti tyhmiä. Itse en ole huomannut minkäänlaista korrelaatiota noiden asioiden välillä
QED
Mielestäni ihan hyvä ehdotus. En ymmärrä miksi lapsilla pitäisi olla mitään oikeutta vanhempiensa rahoihin. Ylipäätään kellään ei pitäisi olla oikeutta mihinkään, mikä ei ole tämän henkilön itse jollain tavoin ansaitsemaa
Perintöverohan Suomessa menee niin monta kertaa kun saman omaisuuden jättää seuraavalle sukupolvelle. Joka kerta maksetaan perintövero.
tuohon on olemassa voimakkaasti nouseva progressivinen verotus, eikä mikään tasavero jota jotkut ajavat jotta saisivat tuloihin nähden suhteessa enemmän.
sitäpaitsi onhan sinulla ollut aikaa tehdä tuloa sillä aikaa kun muut ilmaiseksi hoitavat vanhempiaan.
Perintöveron ja lahjaveron pitäisi olla 0 %. Olen jo maksanut runsaasti veroa tienaamistani rahoista. Miksi valtiolla pitäisi enää olla oikeutta näihin rahoihin? On täysin minun asiani, mitä tahdon ansaitsemillani rahoilla tehdä, käyttää tai lahjoittaa pois.
Sehän on jo 100% jos monen vanhempien omaisuus menee 99 vuotiaana hoitolaitokseen, hoitoihin tai virkistykseen. Ei taida monelle jäädä mitään. Ja jokaisella juoksee omatkin asumisen kulut, työttömälle ei lopulta jää edes asuntoa. On rempat ja uusimiset, jos omassa asuu, eli moni joutuu vuokralle. Paljon olisi maailmassa korjattavaa.
Rikkaat perheet yleensä korostavat työnteon merkitystä,köyhät perheet haalivat pikavipeillä turhuuksia kuten kerran vuodessa kodinkone tai huonekalut.
Ap, tienaa itse rahasi äläkä yritä mennä toisten lompakolle.
Rikkaat saavat siis perintörahat tekemättä mitään, mutta kun ne verotetaan valtiolle 100% :sti ja jaetaan köyhille, niiden saaminen tekemättä mitään onkin ihan ok. Sellaiset logiikat tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat perheet yleensä korostavat työnteon merkitystä,köyhät perheet haalivat pikavipeillä turhuuksia kuten kerran vuodessa kodinkone tai huonekalut.
Tämä siis tuohon "tekemättä mitään" perimiseen.
Perintövero pois ja samoin jälkeläisten perintöoikeus.
Jokaisella pitää olla oikeus nimetä kenelle perintönsä haluaa jättää testamentissa.
Itse poistaisin perintöveron ensimmäisen sukupolven kohdalla, mutta varallisuuden siirtyessä neljännelle sukupolvelle nostaisin sen lähelle 100%.
Tosin Suomessa se lopputulos on aika lähellä sama jo nyt. Se vaan jakautuu tasaisesti jokaiselle sukupolvelle. Joten kaikki ok kai.
Katkera kommunisti spotattu😂