Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä olisi valmis lainaamaan minulle tarvitsemanii 50€ mutta pyytää 10€ korkoa 2 viikon maksuajalle

Vierailija
01.07.2022 |

Ja olen töissä, joten "mene töihin" Kommentteja en kaipaa. Sain vasta hiljattain töitä ja palkkani maksaminen viivästyy + maksoin laskut ja muutaman isomman erän opintolainasta pois. Nyt olisin tarvinnut 50€ lainaan, ja ystävä saisi sen kahden viikon kuluttua takaisin. En ole koskaan ennen lainannut häneltä. Onko 10€ korko mielestänne kohtuuton?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä järjeä ilmaiseksi rahaa antaa ilman että itse hyötyy. 

Perustuuko kaikki elämässäsi hyödyn saamiseen? Ketään ei voi auttaa, jos siitä ei saa rahallista hyötyä? Ystävän auttaminen ilman koronkiskontaa ei käy järkeesi?

Vierailija
102/105 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ystäväporukkaan tuli myös yksi tyyppi joka vaati aina palkkiota tms kun häneltä jotain apua kysyttiin. Esim. Yksi meistä oli koronassa kotona eristyksissä niin tämä vaati 5€ kun käy hänelle kaupassa, kerran kaverilla ei toiminut kortti kaupassa niin hän joutui lainaamaan 18€ siksi aikaa että pääsi pankkiautomaatille niin tää tokasi siihen että anna koko 20€ niin on vähän vaivan palkkaa.

Siis ihan joka asiasta pyysi aina jotain vaivanpalkkaa.

Sitten kävi niin että hän tarvitsi apua kun lemmikki sai illalla jonkun kohtauksen ja piti päästä sitä eläinlääkäriin viemään eikä lapsillaan ollut lapsenvahtia. Sanoin että 150€ vaivanpalkkaa niin tulen. Ei ollut varaa maksaa niin en mennyt.

Seuraavana päivänä tuli viesti että lemmikki oli kuollut koska ei ollut kerennyt ajoissa. Syytti meitä kuolemasta. Silloin mun päässä räjähti, sanoin että Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, jos sä itse et aina olis ollu niin ahne ja vinkumassa rahaa joka pienestäkin asiasta mikä sulta on pyydetty niin sua oltais ihan ilmaseks autettu, mutta silloin kun on itse ahne pas*a niin kosahtaa omaan nilkkaan. Sunlaisella ystävällä ei kukaan tee yhtään mitään.

Poistin hänet meidän Whatsapp ryhmästä eikä kukaan ole ollut tekemisissä sen jälkeen

Hieno tarina. Tuo kaveri siis auttoi teitä useaan kertaan muutaman euron korvauksella, ja kun hän kerrankin tarvitsi apua, sinun hintasi avulle oli 150 €? Nyt ymmärrän, miksei palstamammoilla ole kauheasti kavereita.

Hän auttoi samalla hinnalla kuin ulkopuoliselta olisit ostanut palvelun. Joten lätkäisin hänelle myös saman hinnan kuin ulkopuolinen olisi maksanut.

Ja kutsutko tosiaan auttamiseksi sitä että kun kaverilla ei kortti toimi niin hän maksaa ostokset ja pyytää 2 minuutin lainasta palkkioksi 2€

Juu ei tuo ole ystävyyttä, tuollaisia ihmisiä ei kukaan tarvi elämäänsä.

Se ei tosiaankaan ole ystävyyttä, jos annat ystäväsi lemmikin kuolla siksi, että hänellä ei ole varaa maksaa 150 € sinulle avusta. Ei tuollaista "ystävää" pahin vihamieskään ansaitse. 

Meidän 20 hengen ystäväpiirissä hänelle on maksettu satoja euroja hänen avustaan siis sellaisesta avusta minkä ystävä tekisi ilmaiseksi.

Hän itse ei koskaan maksa mistään mitään.

Ja hän on ihan itse määritellyt tuon hinnan, ystävä pyysi häntä kerran lapsenvahdiksi kun oli menossa sukulaisensa häihin ja aikaisemmin sovittu lapsenvahti sairastui. Hän olisi pyytänyt tuon 150€ yhdestä illasta. Minä sitten hain ystävän lapset 50 km päästä meidän kanssa mökille, ihan ilmaiseksi koska tiedän että tuo ystävä katsoisi koska tahansa minun lapsia ilmaiseksi.

Edelleen niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, jos olet aina kaikesta vaatimassa hinnaston mukaista maksua, älä itke kun kosahtaa omaan nilkkaan.

Kyse ei ole pelkästä kauppareissu maksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ehto. Yleensäkin korko = rahan hinta, opettele säästämään ja vältä velkaa, silloin ei mene korkoa.

Vierailija
104/105 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei halua lainata, ei vaan viitsi sanoa sitä.

Vierailija
105/105 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse elänyt kädestä suuhun ja yli varojesi, hyväksyt ehdot tai olet ilman, kärsit ja opit tyhmyydestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi