Ystävä olisi valmis lainaamaan minulle tarvitsemanii 50€ mutta pyytää 10€ korkoa 2 viikon maksuajalle
Ja olen töissä, joten "mene töihin" Kommentteja en kaipaa. Sain vasta hiljattain töitä ja palkkani maksaminen viivästyy + maksoin laskut ja muutaman isomman erän opintolainasta pois. Nyt olisin tarvinnut 50€ lainaan, ja ystävä saisi sen kahden viikon kuluttua takaisin. En ole koskaan ennen lainannut häneltä. Onko 10€ korko mielestänne kohtuuton?
Kommentit (105)
Halvempihan tuo on kuin pikavippi.
Niin, Rahalla on aika arvo ja tässä tapauksessa myös riski. Riskit on varmaan aika kovat jos et 50e pysty kortilla vinguttamaan.
Pikavippiyhtiöillä on sama korko, joten päättele siitä. Ystävä ja ystävä...
Jos sinulla olisi luottotietoja, maksukykyä ja olisit ns. riskitön lainanottaja niin saisit pikavippinäkin tuon summan. Miksi rasitat ystäviäsi raha-asioilla? Jos kaikki on kunnossa niin lainaat pankista tai muusta lainanantajalta. Ei nekään ilmaiseksi rahaa sinulle anna, miksi ystäväsi pitäisi. Haluat selkeästi vain hyvälksikäyttää ystävääsi, jos meinaat ilmaiseksi saada lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa halvalta
520% korko kuulostaa halvalta? No ei kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Pikavippiyhtiöillä on sama korko, joten päättele siitä. Ystävä ja ystävä...
Itsehän ap oli tekemässä ystävästä pankkia.
Jos lainan korko ei kuulosta kivalta, niin ainahan voi kysyä joltain muulta kaverilta.
Mulla on kans useampi työssäkäyvä kymppien lainaa jatkuvasti kinuava kaveri.
Olen ihmetellyt että kuinka paskoja palkanlaskijoita suomalaisissa firmoissa oikein on, kun jatkuvasti selitykset on
-palkka laskettu väärin
-palkka ei tullut
-lomarahat ei tullu/laskettu väärin
-tunnit laskettu väärin
Jne..
Jatkuvasti palkanmaksussa virheitä, eikä koskaan niinpäin että olisit liikaa saanut.
Enemmän olen ihmeissään siitä että miten voi mennä niin huonosti että ei ole edes 50 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa halvalta
520% korko kuulostaa halvalta? No ei kuulosta.
Mistä saat halvemmalla? Muista ottaa huomioon käsittelykulut ja vastaavat.
No tulkitsen kyllä, että jostain syystä hän on epäluuloinen sinua kohtaan, eikä aivan täysin sydän auki.
mitä järjeä ilmaiseksi rahaa antaa ilman että itse hyötyy.