Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä olisi valmis lainaamaan minulle tarvitsemanii 50€ mutta pyytää 10€ korkoa 2 viikon maksuajalle

Vierailija
01.07.2022 |

Ja olen töissä, joten "mene töihin" Kommentteja en kaipaa. Sain vasta hiljattain töitä ja palkkani maksaminen viivästyy + maksoin laskut ja muutaman isomman erän opintolainasta pois. Nyt olisin tarvinnut 50€ lainaan, ja ystävä saisi sen kahden viikon kuluttua takaisin. En ole koskaan ennen lainannut häneltä. Onko 10€ korko mielestänne kohtuuton?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kohtuutonta tässä on se, että pyydät ystävältä lainaa sen sijaan että opettelisit taloustaitoja. 

Vierailija
22/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyttä ja rahaa ei saa koskaan sotkea toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei varmaan oikein haluaisi edes lainata tuota summaa. Itse en pyytäisi noin pienestä summasta a lyhyestä mitään korkoja, mutta jos lainaaminen on ystävällesi ylipäätään kovin vastenmielistä, niin ymmärrän. Hän kuitenkin suostuu lainaamaan vaikkei oikeasti edes tahtoisi.

Vierailija
24/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hakenut palkkaturvaa tai tt-tukea jos palkanmaksusi viivästyi eikä sinulla ole tarpeeksi rahaa?

Vierailija
25/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lainaan tarvitset 50 euroa? Mitään muuta tärkeämpää ei ole kuin vuokran tai vastikkeen maksaminen. Neuvottele niiden tahojen kanssa. Etköhän saa luvan maksaa tuon verran hiukan myöhässä. Mutta koska et maininnut asumiskulua lainaksi, luulen, että sinulla on turhaa kulutusta. 

Miksi palkkasi maksu viivästyi? En itse luottaisi työnantajaan, jolta myöhästyy ensimmäinen palkka.

Jos rahasi ovat noin tiukilla, niin kannattaisi miettiä hiukan kauemmin, ennen kuin menee maksamaan ylimääräisiä opintolainoja pois ennen kuin tilillä on varmasti tarpeeksi. 

Vierailija
26/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole sellainen tarjous, johon on hyvä tarttua. Jos pystyt sinnittelemään ilman, niin kannattaa tehdä.

Vierailija
27/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en (tietenkään) ottaisi mitään korkoa, jos siis kyse todellakin ystävästä. Takaisinmaksullakaan ei olisi mikään kiire, kunhan joskus kuitenkin maksaisi.

Vierailija
28/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Mulla on kans useampi työssäkäyvä kymppien lainaa jatkuvasti kinuava kaveri.

Olen ihmetellyt että kuinka paskoja palkanlaskijoita suomalaisissa firmoissa oikein on, kun jatkuvasti selitykset on

-palkka laskettu väärin

-palkka ei tullut

-lomarahat ei tullu/laskettu väärin

-tunnit laskettu väärin

Jne..

Jatkuvasti palkanmaksussa virheitä, eikä koskaan niinpäin että olisit liikaa saanut.

En ole mikään rahanlainaaja, mutta vuorotyössä saa kyllä aina tarkistaa palkkansa. Ja auta armias, jos sitä on tullut liikaa. Sitten sitä vasta kusessa onkin.

Vierailija
29/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä lainaa pyytäessä ja vihollinen takasin maksussa

Vierailija
30/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500% vuosikorkoa. Kiskuri

Aatteleppa mikä korko 10v!!

Nyt vaan 10€/2vk. Ei tosiaan paha. Normihomma

Vierailija
31/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok korko. Tuotossa on huomioitu riski siitä, että se viisikymppinen jää kokonaan saamatta takaisin. Ja se taitaa tässä tapauksessa olla kohtalaisen suuri.

Vierailija
32/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei halua että elät yli varojesi. Tarjoamalla lainan korkealla korolla hän pyrkii ohjaamaan sinut ajattelemaan rahankäyttöäsi jonka suhteen olet hänen mielestään liian leväperäinen.

Vierailija
33/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhdetta ja rahaa ei pidä koskaan yhdistää.

Vierailija
34/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran peukutuksia saa nuo korkojutut, että pakko kysyä: pyytääkö täällä porukka oikeasti kavereillle lainatusta rahasta korkoa? Ei vit... Ei kyllä meidän kaveripiirissä toimita noin koskaan. Toki jos jollekin lainataan, niin he ovat aidosti hyviä kavereita eikä mitään puolituttuja. Minullekin kaveri on ollut jo kaksi kuukautta 50€ pystyssä. totesin, että katotaan sitten joskus kun ollaan viihteellä, niin maksa sinä sitten sitä illanviettoa.

Vierailija
35/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtuuton korko. Itse en kehtaisi lainailla ystävältä ja todellakin maksaisin korkoa, jos noin olisin ystävää hyväksi käyttänyt.

Vierailija
36/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran peukutuksia saa nuo korkojutut, että pakko kysyä: pyytääkö täällä porukka oikeasti kavereillle lainatusta rahasta korkoa? Ei vit... Ei kyllä meidän kaveripiirissä toimita noin koskaan. Toki jos jollekin lainataan, niin he ovat aidosti hyviä kavereita eikä mitään puolituttuja. Minullekin kaveri on ollut jo kaksi kuukautta 50€ pystyssä. totesin, että katotaan sitten joskus kun ollaan viihteellä, niin maksa sinä sitten sitä illanviettoa.

Ei minun tarvitse koskaan lainata viisikymppistä ystävilleni, sillä heillä kaikilla on rahaa ja tarvittaessa luottokortit, joilla saa ilmaista lainaa pariksi viikoksi. 

Vierailija
37/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei ole pankki, joten syytä pyytääkin takaisin korkoa. Täyden riskin ottaa, että ghostaat.

Vierailija
38/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväpiirissä ei lainailla. Ei kuulu tapoihin ruinata kavereilta rahaa.

Vierailija
39/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok korko. Tuotossa on huomioitu riski siitä, että se viisikymppinen jää kokonaan saamatta takaisin. Ja se taitaa tässä tapauksessa olla kohtalaisen suuri.

Mikä logiikka tässä nyt on? "...on huomioitu riski siitä, että se viisikymppinen jää kokonaan saamatta takaisin". No tuskin se lainaaja saa niitä korkojakaan, jos jää koko viisikymppinen saamatta.

Vierailija
40/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvempihan tuo on kuin pikavippi.

Pankissa saisi maksaa jomtoisen 50e järjestylyistä, joten ilman papereita, ystäväsi suorastaan antaa rahaa ilmaiseksi (vain 10e).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi