Mikä olisi puolisolla hyvä ammatti?
Poikkis hakusessa. En haluais mitään tyhjätaskua mutta en etsi elättäjääkään. Mites teillä kokemukset, minkä ammatin edustaja olis hyvä valinta?
Kommentit (47)
Sotilaspoliisi. Jämäkkä pampunheiluttaja eikä mikään nössö.
Lääkäri, juristi, ekonomi (asiantuntija, johtotehtävät).
Ei ainakaan lukion lehtori. Parempi flaksi kävi, kun esitin työtöntä ex-linnakundia.
Ihan sama, kunhan ei ole mikään kotona nysväävä pikkupippelitrolli, kuten sinä. Hahahah.
Teetkö valinnan ammatin perusteella?
Lääkäri. On paljon töissä ja saan omaa aikaa. Lapsia ei ole, silloin olis sit toinen juttu.
Hieroja olisi ihana. Jos hän vain viitsisi ns. tehdä töitä kotonakin.
Sairaanhoitaja. On todennäköisesti kiltti, hoivavietti ja empatiakykyä (tosin tiedän yhden tällaisen narsistinkin, joten varovainen kannattaa olla).
Mielestäni paras ammatti on sellainen, missä itse viihtyy. En usko, että parisuhteessa on kiva olla sellaisen kanssa, joka vihaa työtään.
Itse ajattelin aiemmin, että ihan sama, mutta nykyään kiinnostaa lähinnä se, että työ sallii normaalin elämän. Yhdeksästä viiteen maanantaista perjantaihin kuulostaa ehkä tylsältä, mutta on usein kivoin vaihtoehto. Jos olen parisuhteessa, niin en kerta kaikkiaan enää jaksa mennä läheisen hautajaisiin tai ystävän häihin yksin, kun toinen on töissä viikonloput.
Mun mielestä kirvesmies tai rakennusmies. Ei olis talossa kaikki aina rempallaan niinkun nyt kun tuo ukko on insinööri, joka vaan suunnittelee muttei tee mitään.
Palomies, koska itsekin olen vuorotyöläinen, ja mies tekee 24h vuoroja, niin välissä on sitten 3 päivää vapaata. Joten aika mukavasti saa vapaita osumaan yhtäaikaa, vaikka minulla onkin epäsäännölliset työajat.
Mutta jos itse olet ma-pe 8-16 työssä, niin sitten säännöllinen työaika kumppanillakin varmaan parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan lukion lehtori. Parempi flaksi kävi, kun esitin työtöntä ex-linnakundia.
Minun mieheni mielestä paras ammatti puolisolle on opettaja. Lapsille järjestyy hoito kesällä. Sinun pitää Markkinoida itseäsi oikein.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö valinnan ammatin perusteella?
Ihan fiksua proaktiivista pohdintaa ap:ltä. Tääkin asia kannattaa ottaa huomioon.
Opettaja, paljon vapaa-aikaa. Jos saatte lapsia, hänen on helppo jäädä hoitamaan kipeää lasta.
riippuu sinusta. jos olet joku kassa, siivooja ja tarjoilija niin kaikki käy.