En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena
Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..
Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.
En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.
Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.
En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes.
Tästä miehelle pisteet. Täysin tarpeetonta roudata jotain juhlamokkaa tai pahvikeksikassia kenellekään.
Minustakin tuo on naurettavaa tuo "tuliaiskulttuuri". En odota koskaan kenenkään tuovan meille mitään. Toki jos ollaan pidempään kyläilemässä, niin selvittäisin, että miten osallistutaan. Mutta muuten inhoan tuollaisia vanhanaikaisia pinttyneitä tapoja. Kun minä tulen kahville, tuon keksipaketin ja kun sinä kahville, sinä tuot keksipaketin... Ihan turhaa ja perseestä.
Alle 40 v nainen
Sinulle olisi kohta poikaystävä tarjolla, kun ap jättää omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes.
Tästä miehelle pisteet. Täysin tarpeetonta roudata jotain juhlamokkaa tai pahvikeksikassia kenellekään.
Minustakin tuo on naurettavaa tuo "tuliaiskulttuuri". En odota koskaan kenenkään tuovan meille mitään. Toki jos ollaan pidempään kyläilemässä, niin selvittäisin, että miten osallistutaan. Mutta muuten inhoan tuollaisia vanhanaikaisia pinttyneitä tapoja. Kun minä tulen kahville, tuon keksipaketin ja kun sinä kahville, sinä tuot keksipaketin... Ihan turhaa ja perseestä.
Alle 40 v nainen
Ei ole naurettavaa, kavereiden kesken tuomiset eivät ole tarpeen, mutta jos eka kertaa kyläilee vanhemman väen, ja vielä tyttöystävän vanhempien luona, on törkeää jättää heidät huomioimatta. Kuuluu hyvään kasvatukseen. Jotain tapoja sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ollut kaljaa??!? Miksi ei ollut siistiä vesivessaa posliinipytyllä?!?!??
Oletko edes sinä posliini?!?!?!?😂 Aloittajan tarina oli keksitty mutta kyllähän sitä tosiaan ihan uskomattoman typeriä ihmisiä on olemassa. Ei jotenkin luulis että enää hämmästyy mistään mutta niin vaan kuitenkin hämmästyy jos jossain tapaa oikein pesunkestävän törpön.
Itä väliä sillä on, onko keksitty vai ei. Usein tulee vastaan tilanteita, joissa uuden kumppanin huonot käytöstavat niin sanotusti yllättävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 40 v nainen
Ei ole naurettavaa, kavereiden kesken tuomiset eivät ole tarpeen, mutta jos eka kertaa kyläilee vanhemman väen, ja vielä tyttöystävän vanhempien luona, on törkeää jättää heidät huomioimatta. Kuuluu hyvään kasvatukseen. Jotain tapoja sentään!
No toi tuliaisjuttu tuossa nyt se pienin harmi oli. Sen olisi voinut helposti antaa anteeksi jos tyyppi ei olisi käyttäytynyt niin sikamaisesti isäntäväkeään kohtaan.
Siis mies tuli ilman tuliaisia valmiiseen pöytään ja kehtasi vielä valittaa kun ei ollut olutta??! No olis j*malauta itse tuonut sitä olutta! Ja päälle tietysti kassillisen ruokaa kun kerran koko viikonlopun söi vanhempiesi piikkiin. Juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ihminen tuntee itsensä alempiarvoiseksi muihin nähden, voi alkaa möläytellä kuvitellen palauttelevansa muut maanpinnalle tajuamatta sitä, että nolaa vain itsensä ja sitten onkin jo ihan aihettakin tuntea itsensä alempiarvoiseksi.
Niin, kyllä tunnistan miehessä alemmuudentunnetta liittyen siihen, että hänen vanhempansa perusduunareita/työttömyystaustaa ja minun vanhemmillani korkeakoulu + hyvät työpaikat aikanaan olleet. ap
Minulla ja miehelläni on duunaritaustaa ja työttömyyttäkin on kohdattu joskus. Molempien vanhemmat duunareita. Silti osataan käyttäytyä tilanteen mukaan ja kohteliaasti.
Mikä hemmetin oletus tuo on, ettei duunaritaustaiset osaisi käyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua! Ei missään nimessä jatkoon tuollainen mies. Ihan tosissasiko muka mietit asiaa?
No niin, aloitusta kirjoittaessa (samalla asiaa työstäessä) tajusin itsekin, että eipä tässä taida olla enää jatkon mahdollisuutta. Etenkin, kun en aloitukseen kirjoittanut edes kaikkea mitä tapahtui, ettei väitettäisi provoksi. Tajusin myös, että tämä oli oikeastaan ensimmäinen kerta, kun tapasin häntä niin että oltiin porukalla. Omien kavereidensa kanssa olen häntä joskus nähnyt ja ne kerrat on ollut ihan ok, johtuen osin siitä että omassa kaveriporukassaan heillä on ihan omansalainen vuorovaikutustyyli ja pyörii harrastuksen ympärillä.
ap [/quote
Hyvä asia olisikin aina kirjoittaa paperille asioita, joita käsittelee mielessään. Se selventää ajatuksia.
Törppöjen kanssa mennään jopa naimisiin, koska on yhteistä kemiaa. Kemia ei kysy sitä, onko siinä järkeä.
Mutta vaikka kuinka kemia toimii, on hyvä pysähtyä ajattelemaan järjellä, onko tuo ihminen minulle pidemmän päälle oikeasti sopiva. Siedänkö hänen huonojakin puolia.
Ehkä tuon kaverin aitous on alunperin viehättänyt, mutta aitous on rasite, jos ei ole empatiaa tai kohteliaisuutta / tapoja muita ihmisiä kohtaan. Jotkut ihmiset eivät koskaan opi suodattamaan omia sanojaan ja se voi olla perinnöllistä.
Viinin inhoamisen luulisi selvinneen jo tapailun aikana. Tunnustan että pidän kaikkia ihmisiä jotka eivät osaa/tykkää juoda viiniä juntteina. Ei auta selitykset että en tykkää mausta.
Ei jlauta tuommoista pentua ET ota ristiksesi! Ja voin kertoa sulle salaisuuden, mies EI muutu rakastamalla paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ihminen tuntee itsensä alempiarvoiseksi muihin nähden, voi alkaa möläytellä kuvitellen palauttelevansa muut maanpinnalle tajuamatta sitä, että nolaa vain itsensä ja sitten onkin jo ihan aihettakin tuntea itsensä alempiarvoiseksi.
Niin, kyllä tunnistan miehessä alemmuudentunnetta liittyen siihen, että hänen vanhempansa perusduunareita/työttömyystaustaa ja minun vanhemmillani korkeakoulu + hyvät työpaikat aikanaan olleet. ap
Vaikka tuntisikin alemmuudentunnetta, niin ei se törppöä käytöstä oikeuta. Ja jos itse opinnoissaan menestynyt, niin miksi vielä aikuisena surkutella vanhempien tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni on duunaritaustaa ja työttömyyttäkin on kohdattu joskus. Molempien vanhemmat duunareita. Silti osataan käyttäytyä tilanteen mukaan ja kohteliaasti.
Nimenomaan. Vanhempien duunaritaustaisuus tai työttömyys ei mitenkään selitä miehen omaa huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska tarina. Käyttäisit kuitenkin aikasi johonkin hyödylliseen mieluummin.
Minä olisin sanonut saman rumasti. Kiva kun sinä jaksat olla noin kohtelias. Osoitteista päätellen ap on monta kertaa vastannut itselleen.
😉Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan myös oman elämän asioista ja kokemuksista. Jotkut provoilee, jotkut ei. Jotkut liiottelee, jotkut avautuu liiankin rehellisesti ja henkilökohtaisesti. Enemmän olen huolissani sinusta, joka ahdistuu/muuten triggeröityy siitä, mitä tänne kirjoitellaan ja keskustellaan.
ap
Mieluummin lukisi tositarinoita ja keskustelisin niistä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa Unelmahäitä, Temppareita tai muita WT-ohjelmia? Montako akateemista niissä esiintyy?
Niinpä.
Ai kamala. Tiiät itekki, että ansaitset parempaa. Pistä tämä ukko kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa Unelmahäitä, Temppareita tai muita WT-ohjelmia? Montako akateemista niissä esiintyy?
Niinpä.
Kyllä minusta noissa ohjelmissa mennään vielä tavisduunaria paljon alemmas... Juurikin sinne WT-tasolle. Se näkyy ulkonäössä ja käytöksessä.
No ei minullakaan ole koska ollut tuliaisia appivanhemmille mennessä, eikä heillä meille. En edes odota, tulevat kylään. Eli ihan kaikissa suvuissa se ei ole mitenkään epäkohteliasta. Sen viivaisin yli. Esittäytymisessä sinulla on suuri rooli, eli sinä esittelet miehesi vanhemmillesi, mietin, miten tuo tilanne edes meni noin kuten kuvasit. Aina esitellään. Miksi et esitellyt. Vessan ja viinin sekä kasvissyöntiin suhtautuminen viestii rajoittuneisuudesta. Miten et tiennyt näitä asioita hänestä? Outoa. Voiko olla hermostuneisuutta myös? Juttelivatko sisaruksesi hänelle? Varmaan olet oikealla tiellä, mutta yritän tuoda tässä vain muitakin näkökulmia esille. Hän ei kuitenkaan vetänyt perseitä ja puhunut härskejä tms. Yksittäisinä juttuna nuo eivät ole kovinkaan vakavia kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne maaseudun miehet ovat.
Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta.
ap
Millä alalla mies työskentelee?[/quote
Perinteinen miehinen ala, korkeakoulutus on.
ap
Polilla opiskellaan insinööritieteitä eikä käytöstapoja :-)
Onhan tuo tosi junttia käytöstä. Kaikkea ei voi laittaa esim ujouden piikkiik.
Kun olen tavannut omat vävyt ensikertaa he ovat olleet heti kuin omaa porukkaa. Rohkeasti jutelleet kaikille, auttaneet kattamaan pöytää tai kuskanneet astioita keittiöön siinä missä omakin porukka.
Ihan ensimmäistä kertaa kun tapasin toisen vävyni ulkomailla hän kysyi minulta luvan saada viedä tyttäreni treffeille. Hänestä oli ikävää että jäisin hotellille yksin. Äärimmäisen kohteliasta!
ikävää että sinulle sattui tuollainen mies kohdalle. oli nainen taikka mies niin tuollainen käytös on ehdoton ei. ei kelpaava yksilö mihinkään valitettavasti
Olette alkuvuodesta tapailleet ja mies suunnittelee jo yhteenmuuttoa, niin että katsoo varteenotettavia asuntoja? Juoksisin tuonkin takia karkuun ja lujaa.