Jonnet ei muista -ketju: JOULU edition
Jonnet ei muista sellaisia monivärisiä jouluvaloja, joissa jokaiseen valoon laitettiin päälle läpinäkyvä, piikikäs muovipallo. (Eivätkä sitäkään, kuinka pirusti sattui astua tuollaisen muoviosan päälle!)
Kommentit (794)
Jonnet ei muista The Joulukalenteria, siksi se pitää näyttää telkusta.
Kaikissa perheissä oli oranssi paperinen tähti ikkunassa aikana ennen noita piikkimuovivärivaloja.
Vierailija kirjoitti:
Jonnet ei muista sellaisia monivärisiä jouluvaloja, joissa jokaiseen valoon laitettiin päälle läpinäkyvä, piikikäs muovipallo. (Eivätkä sitäkään, kuinka pirusti sattui astua tuollaisen muoviosan päälle!)
Meillä oli nämä vielä viime jouluna, nyt ne ei enää toimineet 😢
Olen kolmekymppinen enkä muista piikkivärivalopalloa :(
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa perheissä oli oranssi paperinen tähti ikkunassa aikana ennen noita piikkimuovivärivaloja.
Sieltä mistä minä olen kotoisin oli metallinen joulutähti. Kenelläkään ei ollut paperista.
Lasipallot! Tosin ne siivotaan pois, kun ensimmäinen lapsi tulee konttausikään tai talouteen hommataan mikä tahansa lemmikki, ja otetaan esiin sitku täytetään 75. Siinä välissä koristellaan aivan ytä hienoilla ja kimaltavilla muovipalloilla.
Joulukaleterit, joiden ikkunan takana on kuva, eikä mitään kaameaa halpissuklaata.
Olkipukki, himmeli ja muut mummolta perityt koristeet.
Popcorn köynnökset ja itse tehdyt lippuköynnökset kuusessa. Kaikilla aito kuusi eikä muovikuusista tietoakaan. Ja sitten kun ne muoviset tuli ne oli kaikki ihan reuhkoja. Ei näyttänyt miltään kantilta lähellekkään oikeaa
Alkuperäisiä Finlandiamarmeladeja. Olivat eri hedelmien muotoisia ilman sokeri päällystä ja viipale marmeladit. Sitrushedelmien makuisia. Niitä on ikinä joka joulu
Tarrajoulukalenterit. Ihania pehmotarroja tuli. Smurffit oli lemppari
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nelikymppinen enkä osaa yhtään edes kuvitella mitä aloittaja tarkoitti.
voipaperista leikeltiin lumihiutaleita ikkunaan.
Semmonen (Fazerin?) joulukalenteri, muumitalon muotoinen, jonka sisältä sai ottaa yhden karkin (laku/patukka tms.) päivässä ja ulkoseinillä oli kuvaluukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nelikymppinen enkä osaa yhtään edes kuvitella mitä aloittaja tarkoitti.
Meille tuli ekat muistaakseni -79, mummi oli tainnut ostaa ne ulkomailta (?).
http://www.lighting-gallery.net/gallery/albums/userpics/10460/normal_DS…
Kuvan takaa löytyy linkki AP:n tarkoittamien valojen tyyppisistä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.lighting-gallery.net/gallery/albums/userpics/10460/normal_DS…
Kuvan takaa löytyy linkki AP:n tarkoittamien valojen tyyppisistä.
Siis linkin takaa löytyy kuva...
Pumpulipalloja siimassa jotka laitettiin roikkumaan ikkunaan
Niitä teipattiin ikuunaan.