En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena
Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..
Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.
En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.
Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.
En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.
Kommentit (519)
Yleensä vastustan feministien miesvihajuttuja täällä, mutta jos tämä tarina oli totta, niin ap, sinulla on vain yksi ratkaisu jäljellä: Anna sille ukolle monoa jo tänään.
Käsittämätöntä miten osa miehiä saa rukkaset tokilla treffeillä siksi, että hampaanvälissä pilkotti salaatinlehden palanen, ja samaan aikaan naiset deittailee puoli vuotta ja on jo menossa hyvää tahtia naimisiin tollasten urpojen kanssa kuin ap:n mies.
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..
En oikeastaan usko, sillä mies on tässä koko ajan ollut se aktiivisempi osapuoli ja on edelleen. Esim. toivoo meidän muuttavan yhteen ja koko ajan lähettelee potentiaalisista asunnoista linkkejä.
ap
Kilin-kalin-kilin-kalin. Hälytyskellot. Vaikuttaa narsistilta.
Ainahan mies on narsisti, jos haluaa suhteen etenevän ja odottaa sitoutumista.
Jos mies ei tee niin, hän on myös narsisti, joka haluaa vaan rusinat pullista.
Niin tai näin, mies on aina narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vastustan feministien miesvihajuttuja täällä, mutta jos tämä tarina oli totta, niin ap, sinulla on vain yksi ratkaisu jäljellä: Anna sille ukolle monoa jo tänään.
Käsittämätöntä miten osa miehiä saa rukkaset tokilla treffeillä siksi, että hampaanvälissä pilkotti salaatinlehden palanen, ja samaan aikaan naiset deittailee puoli vuotta ja on jo menossa hyvää tahtia naimisiin tollasten urpojen kanssa kuin ap:n mies.
M39
En ole kyllä ollenkaan samaa mieltä sun kanssasi. Lähisukulaisnainen on naimisissa miehen kanssa, joka saattaa töksäytellä asioita, mutta on loistava aviomies ja isä. Eikä tätä naista haittaa. Hän hyväksyy erilaisuuden. Ei ole itsekään täydellinen
No jos siitä gloria katosi jo puolen vuoden päästä, ei tule menestymään. Se jää sulle vähintään takaraivoon, eikä sieltä lähde.
Kiitos, ei kiitos... Ei kannata jatkaa.
En nyt heittäisi kirvestä kaivoon tämän takia, jos miehessä kuitenkin perusjutut kunnossa (hygienia, toimeentulo, luonne) ja kemiaa on.
Tuliaiset: jos kotona ei ole tapana ollut viedä tuliaisia, ei niitä aikuisena itsekään osaa. Esim anoppini 80v akateeminen nainen ja tyttärensä 45 v niin ikään akateeminen eivät älyä viedä kylään (jopa yökylään) mennessä mitään. Tytär sentään sanoo, että eipä jaksettu/hoksittu/viitsitty tuoda mitään, anoppi ei edes huomaa, ettei tuonut/vienyt mitään. Samassa kyläpaikassa olleena on minua kyllä hävettänyt heidän puolestaan.
Itse olen möläyttelijä, ehkä ap:n mieskin on. Mitä sosiaalisesti haastavampi ja jännittävämpi tilanne, sitä helpommin tulee suusta sammakoita. Voin alkaa myös piikittelemään toisia (omaa miestä yleensä). Olen tämän tiedostanut ja teen töitä oppiakseni tästä tavasta eroon.
111 jatkaa: eli jos ap haluat, saat tuosta varmaan ihan kelpo miehen. Sulla pitää vain kouluttaa se itse. Ei ole varmaan hänellä vielä pitkään parisuhdetta taustalla eikä kukaan nainen opettanut tavoille. Yhden miehen kouluttaneet en jaksaisi urakkaan enää viisikymppisenä ryhtyä (ottaisin valmiiksi koulutetun 60v leskimiehen), mutta sinulla on panoksena vielä oman perheen perustaminen ja siksi kannattaa harkita.
Vierailija kirjoitti:
111 jatkaa: eli jos ap haluat, saat tuosta varmaan ihan kelpo miehen. Sulla pitää vain kouluttaa se itse. Ei ole varmaan hänellä vielä pitkään parisuhdetta taustalla eikä kukaan nainen opettanut tavoille. Yhden miehen kouluttaneet en jaksaisi urakkaan enää viisikymppisenä ryhtyä (ottaisin valmiiksi koulutetun 60v leskimiehen), mutta sinulla on panoksena vielä oman perheen perustaminen ja siksi kannattaa harkita.
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi toista aikuista ihmistä jotenkin "kouluttaa"? Koiria ja hevosia koulutetaan. Miten se sinun miehesi sitten "koulutti" sinua vai oliko se vain yksipuolista sinun tahtosi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi toista aikuista ihmistä jotenkin "kouluttaa"? Koiria ja hevosia koulutetaan. Miten se sinun miehesi sitten "koulutti" sinua vai oliko se vain yksipuolista sinun tahtosi mukaan?
Tottakai se on aina yksipuolista. Kuulostaa jo korvaan karmaisevalta, että naista koulutetaan. Korkeintaan jossain yhteisissä makkarileikeissä tuollainen olisi edes jollain tasolla ok. Mutta sen sijaan moni nainen puhuu kuitenkin miehen kouluttamisesta ihan arkipäiväisesti. Kato eihän ne osaa eikä tajuu mitään...
Etkö tosiaan tunne näitä kaksoisstandardeja?
Ohis, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai miehenikin koulutti minut. Se koulutus on ollut särmien hiontaa ja pinnan venyttämistä enemmän, erilaisuuden sietämistä, lojaalisuutta. Minun antama koulutukseni puolestaan enemmän käytöstapoja ja toisten huomioon ottamista, pukeutumista tilanteen edellyttämällä tavalla, merkkipäivien huomioimista (esim miten vietetään äitien- ja isäinpv).
Surkuhupaisa trolli, nauroin ääneen. Naiset sen sijaan söivät koukunkin :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai miehenikin koulutti minut. Se koulutus on ollut särmien hiontaa ja pinnan venyttämistä enemmän, erilaisuuden sietämistä, lojaalisuutta. Minun antama koulutukseni puolestaan enemmän käytöstapoja ja toisten huomioon ottamista, pukeutumista tilanteen edellyttämällä tavalla, merkkipäivien huomioimista (esim miten vietetään äitien- ja isäinpv).
Yleensä nämä perusasiat opitaan jo lapsuudessa vuosien mittaan niin kotona, erilaisissa sosiaalisissa tilaisuuksissa, harrastuksissa, koulussa...
olisipa ollut outoa, jos olisin alkanut miesystävälle "opettaa" käytöstapoja tai pukeutumista tai hän minulle lojaalisuutta!
Apinamies. Menköön äitinsä helmoihin kasvamaan.
Tämä oli selkeästi trolli. Ei tyyppi voi muuttua noin radikaalisti.
Vierailija kirjoitti:
M39
Ihan OT, mutta se, että yksittäinen nainen kritisoi yksittäisen miehen epäasiallista käytöstä, ei tee asiasta vielä "feministien miesvihajuttua".
Moni palstaileva mies ei tunnu ymmärtävän konkreettista eroa tällaisten em. aloitusten ja heidän omien "miksi kaikki naiset aina" aloitusten välillä.
Huomenta ap, sorry mutta äijä on täysin JUNTTI. Jätä se sika, törkeetä:((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Ihan OT, mutta se, että yksittäinen nainen kritisoi yksittäisen miehen epäasiallista käytöstä, ei tee asiasta vielä "feministien miesvihajuttua".
Moni palstaileva mies ei tunnu ymmärtävän konkreettista eroa tällaisten em. aloitusten ja heidän omien "miksi kaikki naiset aina" aloitusten välillä.
Niin totta. Tämän palstan naisvihamiehen livesuhteetkin taitavat olla samalla tavalla arvotettuja.
Ap kirjoitti jutun, joka voisi olla ihan mahdollinen, vaikkakin 'kevyttä tavaraa' elävässä elämässä.
Myötähäpeän takia kannattaa valita seuransa tarkoin.
Hyvä olisi jo ennalta tietää tuo millaiseksi se muuttuu viinapäissään ennenkuin raahaa mihinkään ihmisten ilmoille.
Joo. Ei kannata, jos se olet sinä, joka ottaa vastuun toisen ihmisen käytöksestä ja häpeät.
Ehkä voisit oppia itsestäsi jotain. Ulkokultaisuus ja miltä mikin näyttää on sinulle se tärkein tällä hetkellä?
Niin. Eihän tuo aarteesi mikään kentlemanni tällä hetkellä ole.
Miten teillä kahdella menee, keskenään?
Turha puolustella miestä ja taivutella aloittajaa antamaan vielä suhteelle mahdollisuus. Toi ei ole ujoutta eikä tahatonta töksäyttelyä. Yksi sammakko vielä menisi, mutta tuollainen sarja veetuilua ja isäntäväen talon ja kestityksen suureen ääneen haukkumista on täysin tahallista toimintaa. Tuon jälkeen ei itseäni ainakaan edes kiinnostaisi miksi mies oli noin tollo - ottakoot mies itse siitä selvän tai sitten ei, minua ei enää liikuta. En halua elämääni ihmistä joka käyttäytyy noin ilkeästi ja vihamielisesti perheenjäseniäni kohtaan. Dealbreaker. Mieluummin pysyn sinkkuna.
Oma oletukseni on että miestä otti päähän viettää juhannus appikokelaitten mökillä ja antoi kostoksi tulla täyslaidallisen.
Minustakin tuo on naurettavaa tuo "tuliaiskulttuuri". En odota koskaan kenenkään tuovan meille mitään. Toki jos ollaan pidempään kyläilemässä, niin selvittäisin, että miten osallistutaan. Mutta muuten inhoan tuollaisia vanhanaikaisia pinttyneitä tapoja. Kun minä tulen kahville, tuon keksipaketin ja kun sinä kahville, sinä tuot keksipaketin... Ihan turhaa ja perseestä.
Alle 40 v nainen