En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena
Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..
Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.
En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.
Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.
En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat ne ominaisuudet joiden vuoksi alunpitäen lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?
Hänellä on hyväpalkkainen työ putkimiehenä ja housuissa isohko vonkain.
Ap
Mene muualle provoilemasta,
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ollut kaljaa??!? Miksi ei ollut siistiä vesivessaa posliinipytyllä?!?!??
Oletko edes sinä posliini?!?!?!?
Me olemme kolmelapsinen perhe, mutta kun lapset ovat aikuistuneet, perhe on jo 12 hengen liittymä. Ei kenenkään velvollisuus ole hankkia koko porukalle alkoholijuomia. Ja sitä kaljaa joisi meistä yksi, viiniä muutama ja siideräkin menee. Vaikka meistä useimmat ovat hyvin palkatuuja, silti juhannuksena jokainen varaa ruokia ja juomia -emme lokkeile.
Mieti ap, että onhan tässä vielä se mahdollisuus että hän itse kuvitteli käyttäytyvänsä normaalia paremmin kun tapasi vanhempasi ensimmäistä kertaa. Ja jos niin, mitä se tarkoittaa tulevaisuuden mahdollisille kyläilyille puolin ja toisin, saat hävetä silmät päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne maaseudun miehet ovat.
Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta.
ap
Minä tunnen aika monia maajusseja ja jokaisella on moitteettomat käytöstavat. Toki olen jo nelikymppinen, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan maalla ollaan vanhoillisempia ja odotetaan juhlissa parempaa käytöstä kuin mitä kaupunkilaiset odottavat omilta mukuloiltaan. Ne eivät ole maalaisia, jotka panevat mustan puvun kanssa lenkkarit fashion statementina...
Jos olisin sinä, ap, tekisin emätinhuuhtelun Kloritella ja puoli vuotta katumusharjoituksia koska olen saastuttanut itseni sallimalla tuollaisen otuksen kajota itseeni. En koskaan, koskaan katselisi hetkeäkään miestä joka ei kohtele vanhempiani (ja omiaan) kohteliaasti ja kunnioittavasti.
Emätinhuuhtelu kloritella! :D :D
Itseasiassa tämä viesti osui ja upposi, on todella ällöttävä olo juurikin siitä, että mies törppöili vanhemmilleni ja sukulaisilleni eikä arvostanut heidän panostustaan yhteiseen juhannukseen.
ap
Niin ja ne ovat sinun vanhempasi. Jos mies ei kunnioita vanhempiasi, miten mahtaa olla sinuun kohdistuvan kunnioituksen laita?
Tämä ei tarkoita, että heistä täytyisi pitää. Minä en pidä mieheni vanhemmista sen erikoisemmin, mutta olen aina kohtelias ja kohtalaisen kunnioittava mieheni takia.
Ja jos oikein pitkälle mennään, oikein sivistynyt ihminen on kohtelias kaikille itsensä takia. Koska ei halua alentaa itseään huonolla käytöksellä. Tässä kohtaa ainakin minulla on vielä petrattavaa.
Nämä on oikeasti todella tärkeitä arvomaailmakysymyksiä. Et voi pariutua miehen kanssa, joka ei jaa arvomaailmaasi. Jos sinulle on tärkeää, että isäntäväkeä yleensä ja puolison vanhempia erityisesti kohdellaan kunnioittavasti, ja mies paskat nakkaa -no, voit vain kuvitella, millaisiin arvomaailmojen yhteentörmäyksiin saat varautua, jos jatkat suhdetta. Ja niissä yhteentörmäyksissä käy aina niin, että se toinen vetää sinut omalle tasolleen, ei toisinpäin.
Eli haet nyt vaan sitä Kloritea ja vannot pyhästi, ettet enää koskaan tingi standardeistasi, vaikka sitten joutuisit menemään luostariin.
-lainaamasi-
En pystyisi jatkamaan suhdetta miehen kanssa jonka sosiaaliset taidot ovat noin huonot ja joka ei omaa minkäänlaista tilannetajua ja hienotunteisuutta, käytöstavoista puhumattakaan. Ei jatkoon. Ymmärrän kyllä, että uusien ihmisten, varsinkin kumppanin sukulaisten, tapaaminen ensimmäistä kertaa voi olla jännittävää mutta kyllä niistäkin tilanteista pitää pystyä selviytymään niin ettei loukkaa ketään käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne maaseudun miehet ovat.
Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta.
ap
Minä tunnen aika monia maajusseja ja jokaisella on moitteettomat käytöstavat. Toki olen jo nelikymppinen, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan maalla ollaan vanhoillisempia ja odotetaan juhlissa parempaa käytöstä kuin mitä kaupunkilaiset odottavat omilta mukuloiltaan. Ne eivät ole maalaisia, jotka panevat mustan puvun kanssa lenkkarit fashion statementina...
Jos olisin sinä, ap, tekisin emätinhuuhtelun Kloritella ja puoli vuotta katumusharjoituksia koska olen saastuttanut itseni sallimalla tuollaisen otuksen kajota itseeni. En koskaan, koskaan katselisi hetkeäkään miestä joka ei kohtele vanhempiani (ja omiaan) kohteliaasti ja kunnioittavasti.
Emätinhuuhtelu kloritella! :D :D
Itseasiassa tämä viesti osui ja upposi, on todella ällöttävä olo juurikin siitä, että mies törppöili vanhemmilleni ja sukulaisilleni eikä arvostanut heidän panostustaan yhteiseen juhannukseen.
ap
Niin ja ne ovat sinun vanhempasi. Jos mies ei kunnioita vanhempiasi, miten mahtaa olla sinuun kohdistuvan kunnioituksen laita?
Tämä ei tarkoita, että heistä täytyisi pitää. Minä en pidä mieheni vanhemmista sen erikoisemmin, mutta olen aina kohtelias ja kohtalaisen kunnioittava mieheni takia.
Ja jos oikein pitkälle mennään, oikein sivistynyt ihminen on kohtelias kaikille itsensä takia. Koska ei halua alentaa itseään huonolla käytöksellä. Tässä kohtaa ainakin minulla on vielä petrattavaa.
Nämä on oikeasti todella tärkeitä arvomaailmakysymyksiä. Et voi pariutua miehen kanssa, joka ei jaa arvomaailmaasi. Jos sinulle on tärkeää, että isäntäväkeä yleensä ja puolison vanhempia erityisesti kohdellaan kunnioittavasti, ja mies paskat nakkaa -no, voit vain kuvitella, millaisiin arvomaailmojen yhteentörmäyksiin saat varautua, jos jatkat suhdetta. Ja niissä yhteentörmäyksissä käy aina niin, että se toinen vetää sinut omalle tasolleen, ei toisinpäin.
Eli haet nyt vaan sitä Kloritea ja vannot pyhästi, ettet enää koskaan tingi standardeistasi, vaikka sitten joutuisit menemään luostariin.
-lainaamasi-
juurikin näin, ja samoin tässä kävi nyt niin että minä en voi enää tuntea kunnioitusta miestä kohtaan. Ilman molemminpuolista kunnioitusta suhde on tuhoon tuomittu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hah, Hah, lankaan menitte.
Oli mun keksimä provo.
Jännä, että tämä(kin) aloitus herättää taas provohuutelijoita. Onhan tällä palstalla välillä vaikka mitä ihme juttuja, mutta toisaalta totuus on joskus tarua ihmeellisempää.
ap
Mua kyllä ihan kauheasti kiinnostaisi kuulla lisää niitä miehen sekoiluja
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ollut kaljaa??!? Miksi ei ollut siistiä vesivessaa posliinipytyllä?!?!??
Oletko edes sinä posliini?!?!?!?
Oletko sinä porsliini?
Ap, oletko tavannut miehen perhettä? Millaisia ovat?
Vierailija kirjoitti:
Annan 1/5. Ihan ok provon idea, mutta järjettömän pitkä sepustus vei mielenkiinnon.
Mammat uskoo kaiken. Kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tarina. Käyttäisit kuitenkin aikasi johonkin hyödylliseen mieluummin.
Minä olisin sanonut saman rumasti. Kiva kun sinä jaksat olla noin kohtelias. Osoitteista päätellen ap on monta kertaa vastannut itselleen.
😉
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko tavannut miehen perhettä? Millaisia ovat?
En, liian pitkä välimatka pk-seudulta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska tarina. Käyttäisit kuitenkin aikasi johonkin hyödylliseen mieluummin.
Minä olisin sanonut saman rumasti. Kiva kun sinä jaksat olla noin kohtelias. Osoitteista päätellen ap on monta kertaa vastannut itselleen.
😉
Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan myös oman elämän asioista ja kokemuksista. Jotkut provoilee, jotkut ei. Jotkut liiottelee, jotkut avautuu liiankin rehellisesti ja henkilökohtaisesti. Enemmän olen huolissani sinusta, joka ahdistuu/muuten triggeröityy siitä, mitä tänne kirjoitellaan ja keskustellaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia. Kaikki eivät vain ole sosiaalisesti niin taitavia. Se ei tarkoita etteikö ihminen voisi olla hyväntahtoinen, rakastava ja hyvä kumppani.
Juuri näin. Myös tuollainen vajaa rottatyyppi voi olla kova panemaan.
Keksi joku parempi satu, täyttä hevonpaskaahan tämä on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia. Kaikki eivät vain ole sosiaalisesti niin taitavia. Se ei tarkoita etteikö ihminen voisi olla hyväntahtoinen, rakastava ja hyvä kumppani.
Juuri näin. Myös tuollainen vajaa rottatyyppi voi olla kova panemaan.
LOL :D, ei jumalauta. Hah hah
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes.
Tästä miehelle pisteet. Täysin tarpeetonta roudata jotain juhlamokkaa tai pahvikeksikassia kenellekään.
Itse vein aikanaan silloiselle anoppikokelaalle kukkia ja hänen äidilleen lahjapaketissa suklaata, kun oli kuulemma suuri suklaan ystävä. Kysyin vaimolta mikä heitä miellyttäisi ja siihen kyssäriin meni n. 2 minuuttia ja tavaroiden hankkimiseen n. 10 minuuttia ja oli kaikin puolin mukava reissu ja appikokelaankin kanssa löytyi hyvin juttua. Tietty jos ei ole niin väliksi miten menee niin sitten ei kannata nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Oisit nyt edes ostanut sinne kaljaa, tai sanonut että tuokoon mies omat kaljansa mukanaan.
Mutta en hetkeäkään kyllä usko että tämä tarina on tosi.
Ei kukaan hengaile puolta vuotta tyypin kanssa, joka käyttäytyy muka yhtäkkiä noin.
Ap kertoi että mies oli ENSI KERTAA tutustumassa hänen sukulaisiin. Joo , törppöä käytöstä , mutta mulla tuli mieleen josko jännitti. Ei se silti mikään puolustus ole , onko ap keskustellut miehen kanssa mistä käytös johtui? Täällä on jss-kortti heilumassa , mutta minua ainakin kiinnostais tietää syy moiseen käytökseen. Varsinkin kun sitä ei aiemmin ole ollut.
Ei todellakaan kaikki Suomen maaseudun asukkaat ovat jyväjemmareita. Ihan maaseudulta (= pikkupaikkakunnalta) mies on kotoisin mutta samalla koko lapsuutensa ja nuoruutensa taajaman kerrostalossa asunut.
ap