Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, isällä ikävä lapsia

Vierailija
30.06.2022 |

Miten olette hoitaneet, että omat muksut saa olla täällä isällään ihan just niin paljon kuin äidillään? Nyt ex kieltäytyy päästämästä lapsia ihmeellisillä tekosyillä flunssasta traumatisoitumiseen. Oikeustappelut ei nyt ehdi tähän kesään ja fiilis on, ettei siellä miehet ole vahvoilla. 3 v poika ja 5v tyttö, nyt olis lomat ja suunnitelmat tehty, matto lähti jalkojen alta. Voiko vaan hakea muksut päiväkodista ja lähteä mökille? Laittaa sms exälle tiedoksi.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista uusperheen riepotelluista lapsista tulee levottomia suurimmasta osasta mitä olen nähnyt. Ei tunne mitään kodikseen ja levottomana pitää vaeltaa. 

Vierailija
42/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lasteni isä halusi yhteishuoltajuus ja vuoroviikkoasumisen, koska sovittiin rttä sitten ei tarvitse kummankaan maksaa elareita. Lapset siis oli silloin jo koululaisia. Tätä järjestelyä kesti muutaman kuukauden ja sitten lasten isä ehdotti asetelman muuttamista siten, että lapset on muuten minulla ja hänellä joka toinen viikonloppu, syynä oli hänen mukaansa se, että lapset vaan kuulemma kiukutteli hänen luonaan.

En ollut itse kuulemassa, mutta lasten kertomukset ei ihan antaneet sellaista kuvaa. Toki sellaista perushommaa, että lasta harmittaa kun pitäisi tehdä läksyt, huomenna on matikkaa ja historiaa, koulussa oli pahaa ruokaa ja se, että lapset oli vaihtoviikkojen jälkeen aina uudelleenorientoitumisen tarpeessa siellä toisen vanhemman luona, niin kyllä sellaista minunkin luonani oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut valvojia tai viranomaisia. Sovittiin, ettei tartte, kun osataan hoitaa asiat itsekin. Suvun mökillä on oltu yksin, kaksin ja vuoronperään, koko perheenä ja osissa aina. Kyllä se ex tietää, että siellä viihdyn, on mun suvun vanha tila. Muksut tykkää kalastaa ja römytä, saa touhuta vapaasti. Mamma on siellä ja vanha iso osan aikaa myös.

Siihen tarvitsen näkemyksen, että millä saa tutun ihmisen olemaan kiusaamatta. Ei ole mitään oikeaa syytä äkisti kieltää koko lomareissu, kun sovittu on yhdessä. Onko niin, että muksujen äiti saa tässä maassa kuitenkin sanoa tai tehdä viime kädessä kuten haluaa. Nyt ei suoraan kiellä vaan viivyttää ja venyttää lähtöä. Eikä vastaa. Tietää, että hermot on kiireellä ja halu olla lasten kanssa.

Jos äiti ei anna lapsia niin välitön ajanvaraus lastenvalvojalle. Ilmoita asia äidille ja kerro myös, että jos ei kirjallista sopimusta tehdä niin haet oikeusteitse yksinhuoltajuutta.

Vierailija
44/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vie päiväkodista. Kärsit itse. Laitat kovan kovaa vastaan viranomaisten avulla. Sovituista säännöistä pidetään kiinni. Lapset voivat sairastaa myös sinun luonasi.

Mutta jos tapaamissopimusta ei ole niin myös toinen huoltaja voi hakea lapset. Ilmoitus toki toiselle vanhemmalle.

Jos tapaamissopimusta ei ole, etällä ei ole oikeutta viedä lapsia ilman lähivanhemman lupaa.

Vierailija
45/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mutta älkää ainakaan näyttäkö lapsille noita kiistoja.

Jouduin itse lapsena kiistakapulaksi. Ei ollut kauhean kiva pelätä, kun toinen vanhempi tulee ja repii mukaansa, heittää autoon ja lähtee vihaisena ja kiroillen ajamaan samalla, kun toinen vanhempi jää huutamaan ja kirkumaan ovelle.

Vierailija
46/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vie päiväkodista. Kärsit itse. Laitat kovan kovaa vastaan viranomaisten avulla. Sovituista säännöistä pidetään kiinni. Lapset voivat sairastaa myös sinun luonasi.

Mutta jos tapaamissopimusta ei ole niin myös toinen huoltaja voi hakea lapset. Ilmoitus toki toiselle vanhemmalle.

Jos tapaamissopimusta ei ole, etällä ei ole oikeutta viedä lapsia ilman lähivanhemman lupaa.

No onhan. Kyseessä on tasavertaiset vanhemmat, vaikka toinen on ns lähivanhempi.

Vierailija
47/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua toimintaa että nainen kokee omistavansa lapset yksin. Nyt lastenvalvojalle soittoa ja asiat järjestykseen. Onneksi nykyään oikeusjutuissa tälläiset asiat ovat painavia perusteita lasten sijoitukselle. -yhi

Lasten sijoitukselle? Sinulla ei ole siis mitään käsitystä näistä asioista. Tulee ihan mieleen lapsen isä joka syytti minua siitä että olen lapsen kanssa takuulla salaa "lapsensuojelupalvelun asiakas" eikä hänelle kerrota mitään, te olette ihan pihalla aivan kaikesta, lasten arkielämästä alkaen aina näihin virallisten asioiden hoitoon asti.

Tarkoitin tuolla kummalle vanhemmalle lapsein huoltajuus menee, ikävää että ymmärsit väärin. En ole perillä lastensuojelun termeistä, joten minun moka. Osaisitko nyt vastata haukkumatta ja kypsästi?

Vierailija
48/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan. Kyseessä on tasavertaiset vanhemmat, vaikka toinen on ns lähivanhempi.

Se on kyllä etävanhemman suorittama lapsikaappaus sitten, jos ilman sopimusta lapset yllättäen noutaa päiväkodista itselleen.

Vierailija
49/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista uusperheen riepotelluista lapsista tulee levottomia suurimmasta osasta mitä olen nähnyt. Ei tunne mitään kodikseen ja levottomana pitää vaeltaa. 

Höpöhöpö.

Vierailija
50/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen haluaa lapsia ja sen jälkeen eroo niin en voi käsittää sellaisen pää värkkiä mitä siellä oikein liikkuu tai liikkuuko yhtään mitään. 

Vierailija
51/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin lasteni isä halusi yhteishuoltajuus ja vuoroviikkoasumisen, koska sovittiin rttä sitten ei tarvitse kummankaan maksaa elareita. Lapset siis oli silloin jo koululaisia. Tätä järjestelyä kesti muutaman kuukauden ja sitten lasten isä ehdotti asetelman muuttamista siten, että lapset on muuten minulla ja hänellä joka toinen viikonloppu, syynä oli hänen mukaansa se, että lapset vaan kuulemma kiukutteli hänen luonaan.

En ollut itse kuulemassa, mutta lasten kertomukset ei ihan antaneet sellaista kuvaa. Toki sellaista perushommaa, että lasta harmittaa kun pitäisi tehdä läksyt, huomenna on matikkaa ja historiaa, koulussa oli pahaa ruokaa ja se, että lapset oli vaihtoviikkojen jälkeen aina uudelleenorientoitumisen tarpeessa siellä toisen vanhemman luona, niin kyllä sellaista minunkin luonani oli.

Ei liity mitenkään ap:n tapaukseen. Mutta taas saatiin miestä syytettyä huonoksi vanhemmaksi.

Vierailija
52/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen haluaa lapsia ja sen jälkeen eroo niin en voi käsittää sellaisen pää värkkiä mitä siellä oikein liikkuu tai liikkuuko yhtään mitään. 

Tämä lapsista vieraannuttaminen antaa varmasti vähän vinkkiä siitä miksi ollaan erottu. Kukaan täysjärkinen ihminen ei tee niin omille lapsilleen.

Vierailija
53/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eroaa just tuon takia, että puoliso on paskamainen. Eron jälkeen ei ole sitten tällä paskalla muuta keinoa, kun kiusata lasten kautta. Lapset kärsii. Tehkää lastensuojeluilmoitus näistä diktaattorivanhempien lapsista.

Vierailija
54/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kolme- ja viisivuotiaat saavat olla kesäasunnolla joka on isän entinen kotitila, ja saavat siellä kalastella ja römytä vapaasti, kun siellä on mammakin ja vanha iso...

Äitinä olisin kauhuissani minäkin.

Vierailija
55/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Hankkiihan jotkut erilläänkin asuvat lapsia keskenään jopa ihan tietoisesti. Toki siinä varmaan ollaan jo valmiimpia muutenkin sopimaan kaikesta.

Ei ongelma ole se, miten vanhemmat asuu vaan se, miten heiltä onnistuu lapsiin liittyvien asioiden hoito.

Vierailija
56/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kolme- ja viisivuotiaat saavat olla kesäasunnolla joka on isän entinen kotitila, ja saavat siellä kalastella ja römytä vapaasti, kun siellä on mammakin ja vanha iso...

Äitinä olisin kauhuissani minäkin.

Miksi olisit? Mukavalta tuo kuulostaa.

Vierailija
57/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Kamala se uusperhe eikä sellainen ole mikään koti missä vieras koko ajan ja tiedän kokemuksesta kun sellaisesta olen. Kotini oli kuin hotelli jossa passattiin vierasta miestä ja aina piti olla täysissä pukeissa kotona kun oli vieras. Omaan kotiin päästyä oli ihmetys kun ei missään kolhoosissa tarvinnut elää jossa piti pukeutua heti kun sängystä nousi. 

Vierailija
58/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuore ero. Äitiä varmaan ahdistaa noin pitkä ero. Pystyisittekö juttelemaan?

Eli voisitte sopia, että lapset olisivat alkuun lyhyempiä pätkiä siellä maalla. Joo, ei ole välttämättä reilua, mutta ehkä se auttaisi ratkomaan tilannetta.

Vierailija
59/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity mitenkään ap:n tapaukseen. Mutta taas saatiin miestä syytettyä huonoksi vanhemmaksi.

Aika monen mielestä vanhemmuus on kivaa silloin, kun lapset on hoidettu, puettu, ruokittu, hoidettu lasten kouluhommat ja harrastukset, täytetty koululaput ja autettu läksyissä. Sitten, kun kukaan ei eron jälkeen olekaan näitä tekemässä, niin ihmetellään kovasti, että mites nyt ne lapset niin paljon vaatii.

Vierailija
60/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kanssa teette huoltajuussopparin ja vaadit 50/50 asumista. Jos ette pääse sopuun niin oikeusteitse on ainoa keino.

Vaikka tällainen 50/50 kuulostaisi vanhempien kannalta miten reilulta tahansa, niin ratkaisevaa on, onko se lasten kannalta parasta.

Jos 3v. on koko elämänsä asunut aina äitinsä kanssa, on viikkokin aika pitkä aika ollakin sen isän luona. Ratkaisevaa siis on, että liten lapset sopeutuu.

Entä jos lapsi on asunut koko elämänsä molempien vanhempien kanssa, eikö viikko ole aika pitkä aika olla isästä erossa? Yhtä lailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä