Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, isällä ikävä lapsia

Vierailija
30.06.2022 |

Miten olette hoitaneet, että omat muksut saa olla täällä isällään ihan just niin paljon kuin äidillään? Nyt ex kieltäytyy päästämästä lapsia ihmeellisillä tekosyillä flunssasta traumatisoitumiseen. Oikeustappelut ei nyt ehdi tähän kesään ja fiilis on, ettei siellä miehet ole vahvoilla. 3 v poika ja 5v tyttö, nyt olis lomat ja suunnitelmat tehty, matto lähti jalkojen alta. Voiko vaan hakea muksut päiväkodista ja lähteä mökille? Laittaa sms exälle tiedoksi.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä muutti Vantaalta Kuopioon eikä kysellyt mitään multa mielipidettä. Vei lapset mukanaan eikä kirjallisista sopimuksista ollut mitään apua koska "tilanne muuttunut". Haki hiljakseen sieltä töitä, vuokrasi asunnon ja lähti. Lapsia näen kovin harvoin.

Kerrotko niille lapsille joskus, miksi et ole voinut olla niiden elämässä niin paljon kuin halusit vai annatko olla? Entä, jos ne asuisi 13 v. täytettyään mieluummin Vantaalla faijansa kanssa kuin Kuopiossa? Pitää sun tuntea ne, että onnistuu.

Vierailija
102/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä muutti Vantaalta Kuopioon eikä kysellyt mitään multa mielipidettä. Vei lapset mukanaan eikä kirjallisista sopimuksista ollut mitään apua koska "tilanne muuttunut". Haki hiljakseen sieltä töitä, vuokrasi asunnon ja lähti. Lapsia näen kovin harvoin.

Minulla exä kielsi muuttamasta pois Järvenpäästä, koska hän asui siellä. Sitten meidän tytön ollessa 8v ikäinen exä löysi Hämeenlinnasta uuden naisen ja muutti sinne. Meillä oli viikko-viikko -systeemi ja exä oli sitä mieltä, että tyttö voi mennä kouluun Hämeenlinnaankin, hän ei kuljeta sieltä viikolla Järvenpäähän. Syntyi isohko riita siitä, missä tyttö on siitä eteenpäin ja niin exä sitten ilmoitti, että jos ei onnistu viikot Hämeenlinnassa, niin hän ei sitten halua nähdä lasta lainkaan. No heille oli jo tulossa uusi vauva, joten sekin saattoi vähän vaikuttaa.

Tyttö näki isänsä viimeksi 4 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Toki kaupungit oli eri. Ekan kerran yritin vastustaa, sossusta sanottiin ettet mahda mitään, tilanne on jo "vakiintunut" ennen kuin asiaa käsitellään. Putosin laskuista varmaan seitsemännen muuton jälkeen ja kyselin vaan että mistä lapsi nyt haetaan. Näemme harvakseltaan. Olen asian jo hyväksynyt. Vähän kuin lapsen kuolema, ei varmaan yli pääse, mutta pakko vaan jatkaa elämää ja ajatella muuta.

Vierailija
104/113 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista isättömistä pojista kasvaa tosi vaurioituneita nuoria miehiä. Ja isättömistä tytöistä sellaisia ylisuorittajia tai itsetunnoltaan olemattomia keikistelijöitä, joita käytetään hyväksi. Eppu Normaali teki biisin joskus, jossa todetaan isät vain lapsiaan rakastaa...

Varmaan rakastaa kummatkin, mutta miten kukaan voi kieltää lapselta sen toisenkin vanhemman oman tavan rakastaa. "Lapsen kuolema", niinku joku ketjussa sanoi.

Vierailija
105/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kanssa teette huoltajuussopparin ja vaadit 50/50 asumista. Jos ette pääse sopuun niin oikeusteitse on ainoa keino.

Vaikka tällainen 50/50 kuulostaisi vanhempien kannalta miten reilulta tahansa, niin ratkaisevaa on, onko se lasten kannalta parasta.

Jos 3v. on koko elämänsä asunut aina äitinsä kanssa, on viikkokin aika pitkä aika ollakin sen isän luona. Ratkaisevaa siis on, että liten lapset sopeutuu.

Entä jos lapsi on asunut koko elämänsä molempien vanhempien kanssa, eikö viikko ole aika pitkä aika olla isästä erossa? Yhtä lailla?

Ei, jos se isä ei ole lapsiaan hoitanut ja kohtelee lapsia etäisesti. Esim. meillä vauva vierasti isäänsä, vaikka päivittäin näki. Isä siis kohteli vauvaa etäisesti, eikä edes yrittänyt tutustua. Tämä vauva tutustui kuitenkin helposti uusiin ihmisiin yleisesti. Minä olin kuulemma syy tähän ja olisi pitänyt vain mennä pois (ja jättää imeväinen ilman turvaa). Mies alkoikin väkivaltaiseksi pian tämän jälkeen ja erosimme. Lapsi tapaa isäänsä lyhyitä aikoja minun läsnä ollessa.

Vierailija
106/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu asioista, sopimuksista pidetään kiinni ja poikkeuksia on sovittu molempien toiveesta, eli sinänsä asiat ok. Vakiona lapset isällään joka toinen viikonloppu, satunnaisesti lisäpäiviä, jos mulla menoja tms.

Lasten isä ei kuitenkaan edes halua enempää. Jos ei ole hänen luonaan puhtaita sukkia lapselle, hän soittaa mulle ja haluaa hakea niitä mun luota (ollaan molemmat hyvätuloisia ja varallisuuttakin, ettei ole rahakysymys). Totuus on, ettei hän ole varmaan koskaan ostanut lastenvaatteita, eikä todella tiedä lasten kokoja, eikä edes halua tietää. Joskus jos lapset esim. pari viikkoa lomalla isänsä kanssa, on kynnet leikkaamatta jne. Hän tekee vain ns. pakolliset. Sellainen lasten varsinainen hoitaminen unohtuu kokonaan.

Ehkä tässä on sama. Äiti tietää, että kolme viikkoa on liian pitkä aika, jos äiti ei ole koskaan nähnyt, että isä hoitaisi lapset kunnolla. Esim. 3v tosiaan tarvitsee jatkuvaa valvontaa maalla ja ap itsekin antoi ymmärtää, että sellaista ei ole tarjolla. Ap ei ehkä edes ymmärrä, mikä sen lapsen kehitystaso on, jos on ollut vapaamatkustajana perhe-elämässä aiemmin.

Äiti viivyttelee, koska voi antaa lapset sinne viikoksi, mutta ei kolmeksi viikoksi. Kysymys kuuluu, miksi ette pysty neuvottelemaan asiasta?

Vierailija
107/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, että lasta käytetään kiistakapulana. Jos toinen vanhempi on ns. normaali ihminen, hänellä on oikeus tavata lapsiaan. Itse naisena olisin todella onnellinen, että isä ottaisi vastuuta lapsista yhtä paljon erotilanteessa. Taistele oikeuksistasi. Lapset tarvitsevat isäänsä ihan kaikessa. On kai kaikkien kannalta parempi, että lapset kasvavat rakastavien vanhempien kasvattamana. Olen nähnyt paljon poikia, joista yh-äiti on menettänyt otteensa teini-iässä, sitä miehen mallia kun ei ole ollut. Myöhemmin asialle ei voi juuri tehdä mitään.

Tsemppiä. Tuollaisen isän ansaitsisivat kaikki erolapset.

Kaukosuhde lapsiin ei toimi.

Vierailija
108/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä, että lasta käytetään kiistakapulana. Jos toinen vanhempi on ns. normaali ihminen, hänellä on oikeus tavata lapsiaan. Itse naisena olisin todella onnellinen, että isä ottaisi vastuuta lapsista yhtä paljon erotilanteessa. Taistele oikeuksistasi. Lapset tarvitsevat isäänsä ihan kaikessa. On kai kaikkien kannalta parempi, että lapset kasvavat rakastavien vanhempien kasvattamana. Olen nähnyt paljon poikia, joista yh-äiti on menettänyt otteensa teini-iässä, sitä miehen mallia kun ei ole ollut. Myöhemmin asialle ei voi juuri tehdä mitään.

Tässä oli kuitenkin suunniteltu pienten lasten lomat siten, että ensin ovat 3vko isällä ja sitten 4vko äidillä. En ole lastenvalvoja, mutta olen lähes varma, ettei tuollainen järjestely menisi lastenvalvojalla läpi. Aivan liian pitkiä aikoja siten, etteivät lapset näe toista vanhempaa.

Äiti on todennäköisesti tajunnut tämän ja viivyttelyllä lyhentää sitä aikaa, minkä hän itse tulee olemaan lapsista erossa. Molemmilta aika ala-arvoista suunnittelua ja täysin keskustelukyvyttömiä selvästi ovat.

Vierailija
109/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erillään asuvienkin vanhempien lasten elämän voi saada toimimaan, jos molemmat vanhemmat on kyvykkäitä sopimaan asioista. Sopiminen luonnollisesti edellyttää joustoa molemmilta.

Mutta sen lisäksi on tärkeää tiedostaa, että lapsi todella tarvitsee myös sitä mihin lapsi on tottunut. Jos pieni lapsi on nyt tottunut elämään äidin kanssa, niin yhtäkkiä kolme viikkoa isän kanssa tuntuu aika pitkältä. Lisäksi jäin miettimään, että miten siellä maalla se lastenhoito olikaan järjestetty. Lapsille toki kivaa varmaan päästä näkemään erilaista ympäristöä, mutta olisivatko lapset siis koko ajan isänsä kanssa vai jonkun mummon tai muun?

En myöskään huomannut, että aloittaja olisi kertonut, miten on tähän asti tavannut lapsia eron jälkeen. Onko lapset olleet miten pitkiä aikoja kanssaan, muutaman päivän, yökylässä, vain päivän vai ehkä muutaman tunnin?

Entä mitä olette tehneet silloin kun lapset on luonasi?

Vierailija
110/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista isättömistä pojista kasvaa tosi vaurioituneita nuoria miehiä. Ja isättömistä tytöistä sellaisia ylisuorittajia tai itsetunnoltaan olemattomia keikistelijöitä, joita käytetään hyväksi. Eppu Normaali teki biisin joskus, jossa todetaan isät vain lapsiaan rakastaa...

Varmaan rakastaa kummatkin, mutta miten kukaan voi kieltää lapselta sen toisenkin vanhemman oman tavan rakastaa. "Lapsen kuolema", niinku joku ketjussa sanoi.

Lapsen turvallisuus on kaiken a ja o. En voi sille asialle mitään, että väkivaltaiselle alkoholisti narsistille määrättiin valvotut tapaamiset. Suuttui siitä päätöksestä ja päätti ettei tapaa lapsia lainkaan. Lapset ovat olleet isättömiä nyt 7 vuotta. Se on lapsille iso ja surullinen asia ettei heillä ole isää. Toisaalta lapsetkin ymmärtävät, että isä ei ole normaali ja joskus on parempi olla ilman isää jos hän on vaaraksi lapsille jne.

Vierailija
111/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kuitenkin suunniteltu pienten lasten lomat siten, että ensin ovat 3vko isällä ja sitten 4vko äidillä. En ole lastenvalvoja, mutta olen lähes varma, ettei tuollainen järjestely menisi lastenvalvojalla läpi. Aivan liian pitkiä aikoja siten, etteivät lapset näe toista vanhempaa.

Äiti on todennäköisesti tajunnut tämän ja viivyttelyllä lyhentää sitä aikaa, minkä hän itse tulee olemaan lapsista erossa. Molemmilta aika ala-arvoista suunnittelua ja täysin keskustelukyvyttömiä selvästi ovat.

Mun veljellä oli aikoinaan myös sopimus, jossa lomista sanottiin, että koko loma isällä/äidillä tai jos lomat päällekkäin, puoliksi. Kyllä tuollaisia sopimuksia vahvistetaan vieläkin. Veljen ex ei vaan sitten halunnutkaan antaa lapsia, kun veljellä oli loma. Se oli pelkkää kiusantekoa, kosti, kun tuli jätetyksi. Omalla lomallaan hän ei lasten kanssa halunnut olla, vaan vei heidät isovanhemmille. No, teki hän paljon muutakin, eikä lapset nyt aikuistuttuaan ole juuri äitinsä kanssa tekemisissä.

Vierailija
112/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojan kanssa teette huoltajuussopparin ja vaadit 50/50 asumista. Jos ette pääse sopuun niin oikeusteitse on ainoa keino.

Vaikka tällainen 50/50 kuulostaisi vanhempien kannalta miten reilulta tahansa, niin ratkaisevaa on, onko se lasten kannalta parasta.

Jos 3v. on koko elämänsä asunut aina äitinsä kanssa, on viikkokin aika pitkä aika ollakin sen isän luona. Ratkaisevaa siis on, että liten lapset sopeutuu.

Kissan vinkurat. Erottiin sillo ku nuorin oli 1v ja vanhempi 5v.

Alusta saakka viikko viikko, myöhemmin kaks viikkoo kummallakin.

Nyt nuorin on 12v ja edelleen kahden viikon sykli.

Vanhempi 17 ja muutti mulle 14v.

Kumpikaa ei oo valitellut ja nuorempi on sanonu, että ei ees ajattele koko asiaa, koska se on sille normaalia.

Toki murrosiässä alkaa olla omat kuviot, ni tiedä sit miten haluaa. Mutta sillä mennään sitten.

Mitä lapsi haluaa. Ei mitä aikuiset haluaa

Siis tottakai lapsi sopeutuu siihen millainen perhe sillä on. Eihän se muusta tiedä. Mutta aikuisena sen sitten vasta näkee että mitä ongelmia siitä syntyi, onko vaikeuksia kiintyä, asettua aloilleen, mitä nyt ikinä. Ei sitä vielä lapsesta näe.

Enkä minäkään valitellut vaikka mua hyväksikäytettiin lapsena. Ei lapset mene aina kertomaan että mikä niitä vaivaa. Usein eivät halua kuormittaa vanhempiaan varsinkin jos aavistelevat että kuvioon liittyy muutenkin jotain jännitteitä.

Vierailija
113/113 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitenköhän sitä ennen pärjättiinkin, kun lapset laitettiin kesällä mummolaan kokonaiseksi kuukaudeksi