Mieheni kieltäytyy keskustelemasta vaikeita asioita
Mies on yksinkertaisesti päättäny, ettei suotu keskustelemaan vaikeista ja epämukavuusalueelleen osuvista asioista.
Näitä ovat mm.
- tunteet kuten rakkaus ja suhteen merkitys
- seksi, eli millaista, kuinka usein ja ehdotukseni tähän liittyen
- pitkän ajan suunnitelmat jotka ulottuvat yli vuoden päähän
- talousasioiden suunnittelu
- mikä tahansa ongelma, kuten aikatauluhaasteet tai erimielisyydet jostain
Näissä tilanteissa mies joko suuttuu, vaikenee tai kävelee fyysisesti pois paikalta. On silti sanonut, että haluaa rakentaa kanssani perheen ja elämän, mutta keskustelu aiheesta on mahdotonta. Rakkaus on pitänyt mut suhteessa nämä muutamat vuodet, mutta nyt alkaa luovuttaminen olla lähellä. Olo on lannistunut ja hylätty, epäilen miehen todellista halua suhteeseen ja sitoutumiseen ja ymmärrystä, mitä se vaatii.
Kommentit (500)
Puhe on puhetta. Ehkä narsistin, autistin, ikuisen lapsen tms tunnevammaisen.
Se mikä merkkaatahansa on sun tunne (kuuntele sitä!) Ja miehen teot. Mies saattaa vain futurefeikata tai toivoa, että sinä teet kaiken työn suhteen eteeen.
Haluatko oikeasti tuollaista?
Mitä oikein saat siitä että olet suhteessa täysin lukossa olevan miehen kanssa, ja joka on vissiin ollut lukossa suhteen alusta saakka?
"vaikeita asioita" pitäisi olla "vaikeista asioista".
Noissa on merkitysero, vaikeita asioita tarkoittaa että miehesi ei suostu puhumaan kvanttifysiikkaa sinulle. Vaikeista asioista tarkoittaa sitten sitä mitä halusitkin.
Kännykkäsukupolvella tuntuu olevan hakusessa tällaiset pienet vivahde-erot. Kirjoja ei enää lueta ja se valitettavasti näkyy.
Minä sain ainakin traumat. Suosittelen lopettamaan yksipuolisen suhteen. On tosi helppo sanoa, että haluaa jotain, kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä merkkaatahansa on sun tunne (kuuntele sitä!) Ja miehen teot. Mies saattaa vain futurefeikata tai toivoa, että sinä teet kaiken työn suhteen eteeen.
"Työ"
"suhteen eteen"
LOL :D
Vierailija kirjoitti:
Minä sain ainakin traumat. Suosittelen lopettamaan yksipuolisen suhteen. On tosi helppo sanoa, että haluaa jotain, kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään sen eteen.
Tää. Kummallista, että AP:n miestä ei kiinnosta yksipuolinen suhde, missä kaikki pitäisi tehdä vain ja ainoastaan niin, kuten AP haluaa.
Jossain määrin samaa täälläkin. Siihen liittyy meillä se, ettei mies halua toteuttaa niitä asioita, hoita nostan esiin. Mm. olisin halunnut tietynlaista seksiä tai mennä yhteiselle lomalle tms jotain tällaisia konkreettisia asioita. Toistaiseksi aina on mennyt niin, että kun en ole siitä sitten eronnut, niin suhde on jatkunut niiltä osin miehen ehdoilla. Kyllähän siitä tulee lannistunut ja surullinen olo.
Meillä on sama. Se johti siihen, että lopulta sanoin haluavani eron.
Kai se herätti miehen ja puhuttiin puhumisen vaikeudesta. Hän yrittää ja on jo parempi.
On henkistä väkivaltaa kääntää selkänsä toiselle kun tulee vaikeuksia, se syö luottamuksen ja rakkauden.
Meillä mies yleensä lähti paikalta tai totesi että ei ole ongelmaa, pahin oli se että hän sanoi minun olevani sekaisin. En raivonnut, vaan yritin puhua. Lopulta en uskaltanut mistään puhua, ja oli tosi paha olla.
En tiedä, miten teillä, mutta mies on saatava ymmärtämään että asiat pitää kohdata, muuten ei suhde tule koskaan toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanatkin menettää kyllä nopeasti merkityksensä, jos ovat usein ristiriidassa tekojen kanssa. Se R-sana ja "anteeksi", niitä kun tarpeeksi hoetaan niin hohhoijaa mitä salahelinää.
Ehkä nuo ovat sinulle vaikeita asioita, miehelle taas ei lainkaan vaikeita juttuja. Mies on rakkauden ammattilainen, osaa ja tietää noista jutuista käytännössä kaiken.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama. Se johti siihen, että lopulta sanoin haluavani eron.
Kai se herätti miehen ja puhuttiin puhumisen vaikeudesta. Hän yrittää ja on jo parempi.
On henkistä väkivaltaa kääntää selkänsä toiselle kun tulee vaikeuksia, se syö luottamuksen ja rakkauden.
Meillä mies yleensä lähti paikalta tai totesi että ei ole ongelmaa, pahin oli se että hän sanoi minun olevani sekaisin. En raivonnut, vaan yritin puhua. Lopulta en uskaltanut mistään puhua, ja oli tosi paha olla.En tiedä, miten teillä, mutta mies on saatava ymmärtämään että asiat pitää kohdata, muuten ei suhde tule koskaan toimimaan.
Meillä yleisimmät kommentit on myös että en halua riidellä tästä tai en näe ongelmaa. Seksissä mies ei puhu toiveistaan ja jos itse lähestyn sitten väärällä tapaa tai edes teen aloitteen, hän työntää minut pois ja lähtee. Jos kysyn vaikka millaisena isänä näkee itsensä tulevaisuudessa (haluaa lapsia) ja millaisena näkee elämämme perheenä, ei voi kuulemma ennustaa ja tietää, eikä nähdä tulevaan koska se on epävarmaa aina.
AP
On se ikisinkun näkökulmasta kummallista kaunarimeininkiä nuo parisuhteet, ilmeisesti elämä olisi muuten liian helppoa.
Mun mielestä sekin on huono homma jos mies ei edes aloita keskusteluja tuollaisista asioista ja se on vain naisen tehtävänä. Siitä tulee vähän sellainen vaikutelma että vain seksi ja taloudellinen apu kelpaa, mutta ei ole oikeasti sitoutunut siihen omaan kumppaniin. Kannattaa sanoa epäilyksistä jos niitä on ja jos ei auta, niin nostaa kytkintä.
Miten te olette voineet edes päätyä parisuhteeseen, jos tuollaisista asioista ei ole puhuttu?
Vierailija kirjoitti:
Miten te olette voineet edes päätyä parisuhteeseen, jos tuollaisista asioista ei ole puhuttu?
Aika monet menee yhteen esim sen verran nuorena, ettei ole itsekään varma montako lasta haluaa, haluaako mennä naimisiin, haluaako joskus muuttaa toiselle paikkakunnalle, millaista seksiä haluaa tarkalleen ottaen jne jne, eikä niitä siksi käydä kohta kohdalta läpi ekoilla treffeillä.
Kun kerran et itse osaa keskustella, on tilanne tämä.
Minulla on samalainen ja nyt rupeaa olemaan mitta täynnä. Yhdeksän vuotta yrittänyt, ehkä sinkkuna olisi helplmpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran et itse osaa keskustella, on tilanne tämä.
Kaikki on naisten syytä. Palstan burgereiden vakiovastaus.
Vierailija kirjoitti:
https://crop.kaleva.fi/b-wyxD1rpJVKJ8G1hNINm5teOYE=/smart/https%3A//lor…
Meillä on sama. 17v ollaan oltu yhdessä. En puhu enää tuollaisia. Puhun vain ns kevyitä asioita.