Paljonko maksaa omakotitalon ylläpito?
Mieheni haluaisi meille omakotitalon. Nyt asumme vuokralla ja vuokra on 900 kuussa. Se on aika maksimi, mitä pystymme asumisesta kuussa maksamaan. Asuntosäästöjä on jonkin verran ja jonkinlaisen lainan saisimme. Mutta kiinnostaisi mitä kuussa maksaa omakotitalon kulut kuten kiinteistövero, lämmitys, jätemaksut, perus huollot ja mitä näitä nyt on. Tämä auttaisi arvioimaan millaisen lainan uskaltaisi ottaa.
Kommentit (922)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin keskustelussa viitataan kerrostaloasuntoihin sanoilla betonikuutio. läävä ym. outoa. Ette ole tainneet käydä muissa kuin halpojen lähiöiden kerrostaloissa? Upeimmat asunnot joissa olen vieraillut tai joissa olen itse asunut ovat olleet nimenomaan ihanissa kerrostaloissa. Niitä on joka lähtöön.Jotkut ovat todellista luksusta.
Juu, minäkin olen löytänyt muutaman johon voisin (juuri ja juuri) muuttaa. Hinnat 1,5 - 4,5Me.
Tyydyn omakotitaloon.
Joo ei olisi minullakaan varaa asua sellaisessa kerrostaloasunnossa joka olisi riittävän tilava ja muuten mukava meidän perheelle. Siispä omakotitalo ainakin niin kauan kuin lapset on kotona. Sen jälkeen voi harkita mökki + kaupunkiasunto kerrostalossa yhdistelmää.
Meidän talo on 35v vanha. Tiilikatto, ikkunat ihan priimassa kunnossa kun on huollettu, seinät on tiilivuorattu eivätkä ole menneet miksikään. Keittiö ja kylppäri ym pintoja on toki laitettu, sähköjä ja putkia uusittu, lämmönvaihdin (kaukolämpö) uusittu. Mutta että rakentaa uudelleen? Tuskin heti viiden vuoden päästä tarttee.