TAMMENTERHOJEN KESKIVIIKKO
Aikaiset huomenet/toisille hyvät yöt jotka vielä valvoo. Aloittelen täällä jo keskiviikon pinoa kun ei oikein saa nukutuksi. Eilisestä(ti) puolesta päivästä lähtien supistellut??? Aikaisemmin tuntemukset olen laittanut sen piikkiin et " pörrö" painuu kovasti vaan vatsaa vasten mut nyt olen luovuttanut sen ajatuksen, taitaa sittenkin olla suppareita. Tulevat n. 15-30min välein, illalla tiheäpään, välillä 5-20min väliä. Osa kipeitä, osa vähän hellempiä. Ja aina mahan kovettumisen jälkeen " pörrö" potkii todella lujaa. Ja minulla on koko ajan hirmuinen jano ja illalla sumeni silmissä, mut uni auttoi. Edel. raskauksissa kun supparit tuli vaan ihan lopussa ja ed. synnytyksestäkin kun on jo koht 9v niin ei oikein muistu mieleen. Pitää vissiin soittaa neuvolaan jos ei aamupäivällä lopu. Nyt pitäs yrittää nukkua kun on aamulla lasten kouluun vienti. On vaan aika vaikea saada unta kun vaaveli potkii tai sit tulee suppareita. Mies kyl normaalisti veisi mut oli työpaikan palaverissä niin venähti vähän viihteen puolelle. no annettakoon anteeksi, käy ravinteleissa noin 1x vuodessa.
birgit ja pörrö 25+6
Kommentit (43)
tänään onkin taas kotipäivä. viime viikolla päätin että ma ja ti käyn salilla tms ja keskiviikkona lepään ja sit taas to ja pe liikun kun sit saa viikonloppu chillailtua. koitan kyllä saada itteni tänään vaatehuonetta järjestään, mut se onkin sellasta lepposempaa. kyllä yöllä huomas et eilen tuli liikuttuu, sen verran nuo liitokset tuntuivat kun yritti kylkeä kääntää.
ai niin, eilen oli veljen vaimon veljen perheeseen syntynyt pikkuinen tyttö (rv41 tasan). oli kuulema veljentyttö ollut vähän mustis, ei saanut äitinsä tai mummonsa kiinniittää uuteen tulokkaaseen mitään huomioo. no, hyvää harjoittelua hänelle tuo vauva ja vielä meidän simppis tässä välissä ennen kuin oma sisaruksensa syntyy keväällä. eli tälleen suvun puolesta siedätyshoidetaan sisaruskateutta;)
mutta lupasin eilen että palailen tänään kommentoimaan.
toivottavasti nasu saisit aikaa lääkärille tänään, oishan tuo tilanne hyvä käydä kattoos. onko sulla muuten omalääkäri neuvolalääkärinä? kun meidän omalääkäri on mies ja hän ei hoida sit taas odottavii naisii, niin eri lääkärillä käyn tässä neuvola-aikana, paitti tietty flunssa yms jutuissa omalääkärillä.
ariella: kylläpä oli osuva kommentti osittain englantilaisista. ite olin ihan pulassa kolme vuotta sitten kun olin viis viikkoo harjoittelussa siellä. ja voi hyvänen aika kun ei meinannut nettiä löytää mistään! " ei kai sellaista nyt omassa kodissa, kun siellä netissä on vaikka mitä" sanoi meidän " isä" . harmitti vaan kun en päässyt kunnolla pubi-kulttuuriin tutustuun, kun kaikki muut halus käydä jossain ihmeen kebab-mestassa jossa oli jonkunasteinen yökerho takana. ja siellähän pauhas sit joku turkkilainen poppi *wihii!!!* oman miesmaun mukaan ois kyllä silmä siellä pubissa levännyt paremmin;)
tanelille onnea mökinmetsästykseen!
nenn: mua rasittaa ihan suunnattomasti kun mies intopiukeena alkaa joskus siivoileen töiden jälkeen. kun kyllähän mulla ois päivisin aikaa mutten vaan saa aikaiseks ja sit toinen töitten jälkeen alottaa.:)
mary_: eikös ookkin kiva saada edes jotain tuollain kierrosta. mekin saatiin kavereilta sitteri ja kaukalo ja sit nyt tuolta eilen syntyneeltä tyttöseltä saadaan ainakin neutraaleita pikkuvaatteita sitä mukaa kun käyvät pieniks (osa on lähtösin mun veljentytöltä ja sit mä voin taas pistää meneen takas veljelle kun simppikselle käyvät pieniks). meillä on synnytysvalmennus tayssissa 13. ja 20.11, molempina päivinä kai kolmisen tuntii. meidän neuvola ei tällä hetkellä järjestä mitään. ja toki mies on mukaan tulossa.
mansemammakin oli ultrassa käynyt. teilläkin sitten säilyy sukupuoli vielä yllätyksenä, sama juttu täällä. välillä harmittaa lukee kun niin moni tietää minkäväristä ostaa...
sulina: mäkin oon noihin satsumoihin taas hullaantunut. huomasin vaan et välillä tuppaa närästään kun sitrus-hedelmiä syön.
sindalle kans onnittelut tyttösestä! yritin viime viikolla laitella sulle kuvia tuleen blogiin, mut voisin ehkä tänään koittaa uudestaan jos vaikka onnistuis.
hui birgit! toivottavasti supparit helpottaa! kannattaa tosiaan sieltä neuvolasta kysästä...
KAHVIG: suosiolla olen kahvin juonnin muille jättänyt, aina. eli en oo koskaan ees oppinut kaffeeta ryystämään.
siinäpä tuli taas raapusteltua. mut tosiaan kun kotipäivä niin voi olla että hyppään täällä häiriköimässä, koittakaapa kestää...
tigru ja simppis 29+5
[color=darkviolet]Ihana pääsi rapsutteleen autonlaseja. Vaikka vähä myöhästyttiin hoitoon lähössä sen takia, ku unohin ett siel on pakkasen puolella. No viis minuuttia sinne tai tänne. .oli vaan just tänään seurakunnan aamutuokio ja ku se on tooosi harvon, että sattuki.
Tänään ois sitten toinen neuvolalekuri puolen päivän jälkeen. Luulen ettei meiän neuvolassa useempaa ookkaan, mutta ei se mua haittaa. Kuhan pääsee viel siihen synnytystapa-arvioon. En usko, ett mulla ois hankaluuksia siihen päästä, koska viimeksi kaikki ei menny putkeen.
Vähä hermostuttaa tuo lekuri, vaikka hyvä olo on ollu ja niin pois päin. On se vaan aina oma jännitys momenttinsa vieraalle ukolle esitellä paikkojaan ;) Mut pitää vetästä sellanen " hällä väliä" vaihe päälle niin kyllä se siittä :D
Ja kyllä se miekkonen tän päivän aikana niin monta riemurasiaa näkee ettei mun varmaan niistä eroo, ett mieleen jäis.
( . ) jopas peipi alko myllään, ku kävi vessassa. Mulla onneksi näin aamusin poikkeuksetta toimii masu enemmän ku hyvin. Uskon aamusumpilla tai teellä olevan siinä sormensa pelissä. Jospa jatkus tätä rataa loppu kolmanneksenki.
Nyt on sen verran kevee olo, ett pitää mennä jääkaapille :b
Z ja peipi 25+5
Huomenta siis kaikille. Kyllähän väsytti tuo eilinen siivous urakka ja nukuin koko yön todella hyvain, pissillekään ei tarvinnut mennä kun kolme kertaa ;)
Ja nyt sitten virtaa riiti, heti aamusta olen jo leiponut tiikerikakun ja karjalanpiirakoita nam!
Birgit: Hui kamala nuita sinun suppareita oletkos äitipolille soittanut? Minulle lekuri sanoi että jos ei tunnin levolla rauhoitu niin matka suoraan kohti äippäpolia..(itselläkin siis ollut noita ennenaikaisia suppareita..)
Sulina: Meillä on näköjään ihan samat herkut! satsumoita ja rainbow marjaista muromysliä menis vaikka kilotolkulla päivittäin. On ne vaan NIIIIIN hyviä :)
Ja sit Galluppeihin. UUTTA PISTÄISIN KEHIIN! Elikkäs hengästyttekö helposti nyt kun alkaa tuolla vauvalla ja massulla olla jo kokoa?
Itse ainakin puuskutan jo kun kampean itseni yläkertaan ;) tai jos olen tytön kanssa ulkona niin kyllä henki loppuu jos joutuu tyttöä vielä kantamaan niinkuin eilen. Oltiin puistossa ja tyttö päätti matkalla kotiin että Ei osaa enää kävellä... ei auttanut mitkään vippaskonstit ja houkuttelut kun hän vain hoki että: äiti ei nea osaa enää kävellä.. eipäs auttanut muu kuin ottaa syliin ja kävellä kotiin, matkaa ehkä noin 500m mutta rankkaa oli...
KahviG. kolmisen kuppia tääläkin menee päivässä.
HajuG: todellakin hajuaisti ollut herkässä ihan siitä asti kun tulin raskaaksi. en itsekään vielä tiennyt raskaudesta kun mies jo huomasi hyvän hajuaistini.. Nauraakin aina minulle että voisin mennä Tuusulan poliisiin huumekoiraksi hajuaistini perusteella ;D
Sindalle onnittelut tytöstä!!!!
omasta navasta ei tälläkertaa olekaan mitään kummoista, muuta kun jos noita omaPERÄISIÄ juttuja nyt kertoillaan niin kyllä ne pirskutin pukamat täälläkin vaivaa ja välillä vuotaa vertakin... noh se niistä.
äityli ja möhis tasan 26!! niin ne vaan tääläkin mene hitaasti mutta varmasti eteenpäin
[color=violet]leikitellä noitten asioitten kanssa.
[color=blue]Äityli [color=maroon]tuuppas meillekkin leipaseen :) Mä en oo koskaan tehny karjalanpiirakoita paitsi koulussa ja siittä on jo aikaa vierähtäny.
Oon kyllä aioskellu tekeväni jonku kuivakaakun, mut ku ei oo mikään pakko. Mulla on mokkaneliöitä pakkasessa ja niitä aion viikonloppuna synttäreillä tarjoilla lisäksi + sitten ostan jotain erilaisia keksejä pöytään. Eiköhän niillä pärjää :)
Nyt tukan pesulle. .
Huomenta Terhot!
Enpä eilen tullut kirjoittelemaan kun oli taas niitä persjuttuja, kuten vissiin jollain muullakin ;) Pikasesti koitin vaan lukasta ja sekin pieni istuminen kostautui kaameella kivulla, f***k! Tänään on sitten se hyvä päivä taas vuorossa ja olen menossa yhteen keittiöfirmaan kyselemään tarjousta :)
BIRGIT2: Kuulosti aika huolestuttavalta tuo sun supistelu. Ettei vaan tekisi töitä oikein kohdun suulla, kun noin ärhäkkäästi kiusaavat? Toivottavasti pääsit lääkärille ja kaikki hyvin!
4-D -ultra varattu!
Niin mä sitten päätin varata 4-D -ultran ja kahden viikon päästä pääsee sitten vaavia moikkaamaan :) Ihanaa, olipa hyvä, että päätin mennä sinne, koska tässä kohtaa raskautta ja 5 viikon sairasloma takana sitä kaipaa vähän henkistä piristystä, että muistaa, kenen vuoksi niitä persjuttuja tässä kärsitään. Omavastuu on muuten se 100 euroa, koska laite on ko. paikassa uusi ja lääkäri on ilmeisesti suht. noviisi laitteen kanssa.
POIKAUNI:
Näin nyt tämän raskauteni aikana toistamiseen unta poikavauvasta. Olin unessa ilm. juuri tuossa varaamassani 4-D ultrassa, ja ykskaks lekuri sanoi, että vauva pitää ottaa pois, koska on sairastanut vakavan flunssan masussa olessaan???? Vauva oli tosi rauhallinen ja normaalin vastasynt. kokoinen, vaikka viikkoja ei ollut tämän enempää. Vauva oli myös vaalea ja tosi hintsusti hiuksia. Menin vessaan oksentamaan heti, kun vauva saatiin ulos ja ojensin vauvan miespuoliselle työkaverilleni, jonka kyydillä tuolla reissulla olin, eikä omasta ukosta ollut tietoakaan...Laittoivat samantien kotiin, kun vauva saatiin ulos!
Aiemmassa unessa poikavauva oli tosi kookas ja iloinen tapaus, jolla oli pitkä vaalea tukka, varsinainen jässikkä.
Tänään olis tanssitunti ja taidanpa raahautua sinne, kun viime viikko jäi välistä. Saa nähdä, vieläkö jaksaa painaa. Viimeksi mulla oli sykemittari varoiksi mukana ja koitin vähän himmata vauhtia aina tarvittaessa.
Päivän jatkoja!
Äitee ja " Aatu" 25+5
Täällä pyörii Titi- nallen Joulu -dvd, että hyvää Joulua vaan teillekin ;) Pojat _välttämättä_ tahtoivat katsoa Joulupukkia... Hyvähän se on aloittaa Joulunvietto näin ajoissa :) Halusin pojat pitää tänään kotona, tuntui että aamulla oli ihan veto pois, niin en jaksanut lähteä kuskaamaan. Esikoisella on kyllä kerho iltapäivällä, että pääsee sinne " tuulettumaan"
Zatu: Tsemiä neuvolareissulle. Tulehan sitten laittamaan kuulumiset! ja ota vaan sellainen " mitään välii" - asenne siihen ronkkimiseen. eiköhän noi vanhemmat ukkelilääkärit ole jo elämänsä aikana aikas monta vehjettä tutkinut tosiaan. Mistä tulikin mieleen, että mitenköhän ne jaksaa sitten kotona " velvollisuuksiaan" hoitaa :) *totaali reps*
Äityli: Karjalanpiirakoita! Onko sulla joku hyvä ohje niihin? Mun tuppaa menemään ihan pyllylleen. Olis kiva osata tehdä yhtä hyviä karjalanpiirakoita kuin mummo tekee... Nam.. Meillä ois toi oikea uunikin, pitäis käyttää paaaaljon enemmän.
Birgit: Juu mullekin sanottiin, että JOS suppareita tulee vähääkään säännöllisesti, niin mars näytille. Ne on kuulemma " töitä tekeviä" suppareita ne.. Toivottavasti olo on nyt parempi ja saisit levättyä! Uskon kyllä, että yhdeksässä vuodessa raskaus- ja vauvamuistot haalenee- Tästä on nyt kolme vuotta kun odotin kuopusta ja ihan on olo nyt kuin ensikertalaisella =0
Tigger: Onhan se hyvä välillä levätä... oon kyllä kade sulle kun pystyt käymään salilla, ois se niin piristävää. Näen muuten unia silloin tällöin, että olen treenaamassa ----> sydän kaipaa?
Ariella: Jos mun pitäis verrata brittien (tai no on lähempää kokemusta skoteista, asuin siellä 1,5v...) ja ruotsalaisten asennetta suomalaisia kohtaan, niin briteillä on asiat vähän paremmin hallussa tässä asiassa. Ei ole sellaisia ennakkoluuloja... Mutta yleistietämys kyllä huono. Monet skotit paikantaa Suomen jonnekin Norjan kylkeen. Mä kyllä mainostin hyvin ahkeraan esim. suomalaista asuinmukavuutta ja koulutusta, toivottavasti sana meni perille ;)
Kiva kuulla, että olit saanut sijaisen! Nyt sellaisen pikaperehdyttämisen pidät ja jäät sitten Jouluksi kotia :) Taidat olla aika miesvaltaisella alalla, kun eikös edellinenkin sijaisesi ollut mies?
Ultrasta vielä.. Se lääkäri, kellä kävin, on tehnyt noita sukupuoliarvio- ultria vasta noin vuoden. Laitteet oli sellaiset normiultralaitteet, mun mielestä kuitenkin sairaalan ultra oli tarkempi. Sillä ei ollut esittää minkäänlaita statistiikkaa, miten poskelleen arvaukset on menneet. Luin jälkeenpäin yhdeltä toiselta keskustelupalstalta, että on arvannut (huhua?) monelle väärin, esim. joku oli saanut heinäkuussa tytön vaikka tämä lääkäri oli sanonut olevan vahvan poikaepäilyn.. Siitä olen varma, että jotkut pallerot siellä vauvan jalkojen välissä oli, itse pippeliä emme nähneet, vaan sellaisen.. hmm.. kohouman? lääkäri sanoi, että nuo voi olla kivekset, mutta voi olla muutakin. Onko jollain kokemusta, miten turvonneet tyttöjen sukupuolielimet voi oikeesti olla rv22? Lääkäri käski laittaa spostia sitten kun vauva on syntynyt, että saa lisätä sen papereihin menikö arvaus oikein. Taidanpa nyt katsoa tuon dvd- filmin siitä ultrasta, tutkin oikein kunnolla :)
Ceciliah: Tänäänkö sulla se 4d? Nauttikaahan näkymistä!
Mieletön: Niin, tiedättekö te että poika olisi tulossa? Monesti noi unet pitää paikkansa.. Mäkin tässä just pähkäilen, mitä mahtaa meidän äitin unet tarkoittaa (näkee unta tytöstä, vaikka meille ultrassa vähän poikaa povailtiin..)
HengästyminenG: Joo, olen havainnut. tai kun rappuja nousee tuhat kertaa päivässä, niin illalla se sänkyyn kipuamis- nousu on yleensä tuskaa, jalat tavallaan maitohapoilla.
HajuG: Mullakin aisti ollut terävä siitä plussaamisesta asti.
Sain kuulla, että isä on tulossa meille Joulukuussa noin viikoksi!! Ihanaa, saa ainakin jonkinlaisen pikkujoulun viettää läheisen kanssa. Ja noissa iskän vierailuissa on se hyvä puoli, että se saapi olla täällä ilman viinaksia =) (ja yleensä on halunnutkin olla). Sillä kun on vähän tuota heikkouttaa.. Tosi ihanaa, äiti varmaan laittaa sen mukana Jouluruokia (laatikoita mm. ), saa vähän valmistakin siis pöytään!
Ja perjantaina lähden ulos juhlimaan!! Mennään työporukan kanssa syömään ja sitten pubiin. Yllätysjuhlitaan työkaverin kesäisiä viisikymppisiä.
Ja sitten ensi kuussa on ne miehen firman pikkujoulut. Jos syömässä ainakin kävisin sen seisovan pöydän :) (Vähänkö ruoka-aiheisia mun jutut tänään ;)
Tulikin mieleen esittää
G: OSALLISTUTTEKO TE PIKKUJOULUIHIN TÄNÄ VUONNA?
Mukavaa kun on jotakin mitä odottaa.. Tai siis odotanhan minä tammikuuta, mutta sinne on vielä niiiiin pitkä aika...
Mutta nyt täytyy tehdä muuta päivän pakolliset : iltalehdet ja tradera =)
/Ardisia ja Luukas rv 26+2
[color=MidnightBlue]Hitsiläinen, kun aamulla miehen lähtiessä töihin seiskan aikaan ei olis nukuttanut, mutta jäin silti sänkyyn makoilemaan ja olin nukahtanut uudestaan. Sit heräsin vasta kymmeneltä, ja sillon olis väsyttänyt ihan mielettömästi ja nyt ei meinaa herätä millään.
[color=CornflowerBlue]Ceciliah:Nää mun isot viikot johtuu siitä, että laskettua aikaahan siirrettiin np-ultrassa 6 päivää aikaisemmaksi eli 28.12. En viitsinyt enää vaihtaa tutuksi tulleesta ryhmästä joulukuisiin. Ja sitäpaitsi olen varma, että eiköhän tää yliaikaiseksi kuitenkin mene eli tammikuun puolelle. Mutta hurjalta noi mun viikot itsestäkin tuntuu. Tää keskiraskaus on sujahtanut tosi nopeasti eteenpäin.
[color=MidnightBlue]Birgit: Toivottavasti supistukset loppuivat tai lähdit näyttäytymään johonkin niiden kanssa. Kuulostivat tosi ilkeältä. Mä huomaan välillä yöllä kääntyileväni selälleen nukkumaan unissani ja sit herään supistukseen. Ilmeisesti selällään minua supistaa herkemmin. Supistukset eivät kyllä ole kipeitä, mutta tuntuvat kyllä.
[color=CornflowerBlue]_tigger_:Mä voin syödä kyllä satsumoita vaikka kuinka paljon. Mua ei kyllä ole muutenkaan närästänyt yhtään raskauden aikana. Tai ei itse asiassa koskaan, sillä en tiedä miltä närästys tuntuu :)
[color=MidnightBlue]_äitiyli_:Satsumat ja Rainbow Marjainen muromysli ovat äärettömän hyviä. Tänäkin aamuna on jo molempia mennyt :)
[color=CornflowerBlue]HengästymisG: Kyllä olen huomannut hengästyväni helpommin esim. portaita kävellessä tai tasamaallakin, jos vauhti on rivakka.
[color=MidnightBlue]KahviG: Kaksi-kolme kuppia menee päivässä. Saman verran meni myös ennen raskautta.
[color=CornflowerBlue]HajuaistiG: Mulla on ihan koko raskauden plussaamisesta lähtien ollut tosi herkkä hajuaisti. Pahat hajut tekee todella pahaa ja hyvistä hajuista tulee hyvä mieli. Monesta hajusta on tullut oma lapsuus mieleen. Esim. kesällä kun oli kuivaa ja poljin pyörällä metsäisen osuuden läpi, aurinko paistoi ja lämmitti sitä metsäistä maata, siitä tuli jokin tuoksu joka viittasi lapsuuden kesiin :) Hölmöä!
[color=MidnightBlue]No mut nyt vois mennä keittämään kupposen kahvia, kun sitä rupes heti tekemään mieli, kun siitä oli puhetta. Oman navan tilanne kaikinpuolin ennallaan
Tänään pitää taasen suoriutua iltavuoroon. Valitin pari viikkoa sitten motivaatiopulaa, osa motivaatiosta on tullut takaisin. Töihin ei ole enää joka päivä niin vastenmielistä mennä :)
Sulina + Papu rv 29+6
Siis mulla on nyt päivänä muutamana tuntunut sellaista värinää/tärinää tuolta masusta. kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Mitähän ihmettä se on? Ikäänkuin vaikka pieni jalkaa tärisisi kohdun seinää vasten?
Hikan kyllä tunnistan, mutta sitä ei tämä vauva ole vielä pahemmin harrastanut. Eli ei ole sitä. Onko tää sitä naputtelua, mitä monet ovat kertoneet tuntevansa?
elikkä ihan ekaa kertaa niitä itsekin leivoin. Ohje oli jauhopussin kyljestä:
Ruisjauhoja 3.5dl
Vehnajauhoja 1.5dl
Suolaa 1/2-1tl
Kylmää vettä 2dl
Ja lopuksi ruokaöljyä 1rkl
Sekoitetaan vain hyvin keskenään. ohjeesta tulee noi 20 piirakkaa.
Ja sit vielä täytteeksi normaali riisipuuro. Ihan älyttömän hyviä olivat, kun oli voilla voidellut kunnolla ;)suolaa olisi vain pitänyt puurossa olla enempi, kun ei ollut kun 1tl/ 14dl maitoa. Mutta yllättävän helppoja oli tehdä.
JOten eikun Zatu ja Ardisia piirakoita paistelemaan!!
Zatu: meilläkin muuten synttärit viikonloppuna, tyttö täyttää 2 ja vieraita olisi tulossa tupa täyteen! Saa taas loppuviikosta leipoa lisää :)
Mäkin oon niitä viimeks tehnyt ylä-asteella..!
[color=#8B4513][b]nenn:[/b]Jestas, meilläkin oli se..se.. se...Lattia!
Kerroit teillä semmoisen olevan paljaana, joten tänä aamun raivauksen jälkeen meiltäkin löytyi moinen ;DD[/color]
[color=#483D8B][b]( o ) Olipa taas vaikea saada unta,meni yli yhteen taas,sitten aloin itekseni vollottaa sängyssä,kun tuli yhtäkkiä mieleen, että mitähän tuo juniori ajattelee sitten vauvasta, kun ikää ei ole silloin kuin 1v7kk.. Tuli vaan paha olla, vaikka isoimmilla kahdella ei juuri isompi ikäero ole myöskään.. :( huoh näitä hormooneja..[/color][/b]
[color=8B0A50]Odottelen tässä trampoliinin purkajaa (lue= miehen pikkuveli) lupasivat tännekkin jo viileetä,niin parempi purkaa ajoissa ,että pysyy hyvänä..[/color]
[b]pikkujoulu G[/b][color=595959]Todennäköisesti en saa kutsua miehen pikkujouluihin, niillä on ollu tyhmä tapa ,että menevät vaan omalla porukalla,siis kauhee mies poppoo..
Mikä sinänsä on väärin,kun porukka on muutenkin arjet pois,niin saisvat akkojakin hyviä ottamalla mukaan..[/color]
[b]Maria ja himpula 27+3[/b] [color=8B3E2F]♥[/color]
Olinkos vähän tuhma kun söin lounaaksi maksaleikettä ;) olen kyllä oikeasti sitä mieltä että tervettä järkeä käyttäen lähes kaikkia ruokia voi syödä. Ja oli muuten tosi hyvää!
Birgit: käyhän nyt näytillä neuvolassa, ei noi ihan pelkiltä harjoitussuppareilta kuulosta kun noin usein tulevat.
Onnea [color=red]Sindalle tyttö uutisten johdosta[/color] , oikein meni sun arvailut masun muodon perusteella.
Äityli: voi kun rupesi tekeen mieli noita karjalanpiirakoita, mun anoppi on oikea mestari tekeen niitä ja tekee myös keitinpiirasia, pyöröjä ja sultsinoita, lurps. Mä en ole ikinä oppinut tuota rypytys tekniikka ja lähinnä ne mun tekemät muistuttaa, noh ihan jotain muuta. Kovasti on anoppi tytölle opettanut leipomista, et perinteet säilyis.
KahviG: Juon kupillisen päivässä, yleensä aamulla, olen huomannut et sillä on samanmoinen vaikutus kuin zatulla, tuohon vatsan toimintaan siis.
PikkujouluG: Meillä on ollut pikkujouluissa yleensä joku teatteri/ musiikishow, jonka olemme käyneet katsomassa ja tietty ruokailu. Ajattelin et voisin mennä, mut sit ruokailun jälkeen lähtisin kotia ja jos tänä vuonna menisin ittekseni ja jättäisn tuon miehen kotia lapsenlikaks, no kerkiänhän tuota vielä suunnitella, mennäkkö vai eikö mennä?
Ardisia: Mulla on hyvä teoria tohon sun masun tärinä tunteeseen: poika vauva pissaa ;) Ultrista vielä tuli mieleeni, et eihän ne tavan ultrat mitenkään 100% varmasti näytä sitä sukupuolta, ja entisellä työkaverillakin ultraaja sanoi tytön olevan ja pojan hän kuitenkin sai. Omalla kohdalla ne ovat kuitenkin pitäneet paikkansa. Mut jos sulla on kuitenkin erinlainen raskaus kuin edelliset, niin hommaa nyt jotain punaistakin sinne vauvan kaappiin.
HengästymisG: Kyllä, tosin osakseen hengästyminen johtuu myös tästä kurkkukivusta ja samalla tuohon hajuG, et en ole pariin kuukauteen haistanut oikeastaan mitään.
Jotain herkkua tekisi mieli syödä kokoajan ja varsinkin jäätelö uppoaisi hyvin, ajattelinkin tehdä sellaisen jäätelö charlotten illalla, tässä ohje jos löytyy toisia jätskin ystäviä
1 Kääretorttu ( käy kaupan tai ite tekemä)
1 litra mansikka jädee ( tai mistä nyt sit tykkääkin)
1 litra vanilja jädee
Vuoraa kulho tuorekelmulla ja laita kääretorttuviipaleet pohjalle ja reunoille ja sit vain laitat hieman sulaneet jäätelöt vuorotellen kulhoon ja tasoitat pinnan ja pakkaseen. On hyvä vierasvara ja nopea tehdä jos käyttää kaupan valmista torttua, mut eihän se niin hyvää ole kuin ite tehty.
Mamm@mia
Heitän tähän väliin pikaisen tiedustelun välikausi/talvikenkämeiningistä?Tajusin tänään että nyt täytyy kiireen vilkkaa lähtee kenkäkaupoille, rupee noi aamut ainakin oleen jo sen verran kylmiä. Mutta mistä löytäis hyvät välikausikengät? Ei vielä viittis ihan talvikenkiä laittaa. Miten olette ratkaisseet tän ongelman. Kun ei raaskis mitään kalliita ostaa ihan lyhyeks aikaa kun eihän ne varmaan enää keväällä mene. Mitä te puette lapsille näillä keleillä?
Ja sitten vinkkejä hyviin talvikenkiin. Viime talvena oli kuomat, sitä edellisenä tais olla tepsut tai joku vastaava merkki. Kuomia aattelin ehkä toisiksi kengiksi kun ei ne ihan huimaavan hintaset oo. Miten noi goretexit? Onko hyvät ja hintansa veroset?
Ei viitsis flunssasena ihan hirveesti tuolla kaupoissa pörrätä. Mutta jos tänään jaksais illalla lähtee. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
Valtavasti kaiken maailman gallupeja on pukannut.
HajuG: Joo, vainukoira Ran-Tan-Plan täälläkin noin normaaliolosuhteissa. Nyt alkuviikosta jostain pukkas ihan kauhea räkätauti, joka vei haju- ja makuaistinkin. Silleen outo tauti, ettei räkä ole vuotanut ollenkaan. Kurlaa vaan kurkussa ja tulee ulos vaan sitkeästi niistämällä. Köhityttää tietenkin kans ihan jukelisti.
PukamaG: Tulee ja menee, tulee ja menee... Toivottavasti ei synnytyksen jälkeen ole samoissa mittasuhteissa, ku esikoisen jälkeen. Auts......
Helppo/vaikea raskaus G: Lukisin itseni tuohon ensimmäiseen, vaikka sitä vuotelua alkuraskaudesta olikin ja se istukan sijainti on edelleenkin vähän epäselvä. Ei mulla oikein muuten mitään ihmeellistä ole ollut. Liitoskipuja ja supistelua jonkun verran, mutta en valita, kun liikkumaan kuitenkin vielä pääsen, eikä raskaus ole niiden takia vaarantunut.
KahviG: Alkuraskaudesta en sietäny hajuakaan, mutta nyt menee tavalliset 2-3 kuppia/päivä.
HengästysG: Kyllä! Happi tuntuu loppuvan ihan reippaammaasta kävelystäkin, rappusten nousemisesta puhumattakaan. Esikoisen kanssa helpotti siinä vaiheessa, kun kääntyi pää alaspäin.
OmaPERÄisiin juttuihin sen verran kommenttia, että mulla ei kyllä oikein toi vatsa toimi. Välillä on alavatsan seudulla karsea painontunne, joka helpottaa vasta vessareissun jälkeen. Huono juttu on se, että joskus vatsa toimii vain kerran viikossa eli helpotusta ei aina heti ole luvassa. Ei auta kahvi tai chili, luumusta puhumattaan. Täytyy kai sitä Vi-Sibliniä käydä hakemassa.
Nenn: Oli hyvä kuulla, että hemoglobiinin lasku tässä vaiheessa kuuluu asiaan. Sain Duretter-tabuja viimeksi neuvolasta, kun Hb oli 106 tai jotain, mutten ole niitä ottanut läheskään joka päivä. Jotenkin maalaisjärki sanoi mulle ihan samaa, ettei se veri liian paksuakaan saa tässä vaiheessa olla ja yritänkin saada sitä tukevoitettua vaan sen verran, etten seisaaltani nuku mihin aikaan vuorokaudesta vaan.
Ardisialle: Mulla on noita samoja väristelytuntemuksia ollu kans ja ihmetelly samaa. Mulle kyllä ultrassa sanottiin 70/30-mahdollisuus tyttöön eli nyt sit iski paniikki tuon poikavinkin takia. APUA! Tosin en kyllä muista esikoisen odotuksesta samoja fiiliksiä eli ei tuo pissaamisteoria hullumpi ole. Jos kuulet jotain muita teoriioita asiasta, niin ilmoittele tännnekin!
Siitä tulikin mieleen: Sindalle onnea tytöstä!
Birgitin supistuksille pikaista laantumista!
Toivottavasti Nasun vuoto on loppunut tykkänään!
Äitylille kiitokset piirakkareseptistä!
(. ) Vauhti nahan alla on vähän laantunut. Ihan samanlaista hullua mylläämistä ei ole muutamaan päivään ollut, ku vielä alkuviikosta. Saa jopa nukuttua... Niin, jos vaan muuten viitsis. Toissayönäkin heräsin kahden tunnin unien jälkeen ja valvoin aamuun saakka DVD:n voimalla. Ei MUKA nukuttanut. Joo, aamuseiskalta taas nukutti aivan sairaasti, ku tyttö kampes itsensä ylös sängystä ja piti ulos ruveta laittautumaan. Tänään oikeastaan ekaa kertaa on vähän menkkamaisia tuntemuksia ollu ja säikähdinkin kyllä aikamoisesti sitä jomottelua. Pitääpi yrittää ottaa rauhallisemmin. Viimeinen viikko on ollu ihan kauheata juoksemista.
Olen tuossa laitellut hieman asioita ja tavaroita sille mallille, että on sitten nyytin kanssa kotiuduttua hieman helpotusta arkeen luvassa edes ajoittain. Lähes joka kerta kun kokkaan nykyisin, laitan isomman satsin ruokaa ja pakastan ylijäävän osan. Ei sit aina tarvitse miettiä miten sitä jaksaa ruveta lieden edessä seisomaan, kun koko yönä ei ole tullut silmiä ummistettua. Onpahan kotiruokaa käden ulottuvilla, eikä tarvitse mitään pitsaa lähteä hakemaan.
Siitäpä vois oikeastaan laittaa GALLUPin jo lapseutuneille:
Mikä on sun arjenhelpottamisvinkkisi vauva-aikaan. Tai mitä sitä vois tehdä jo nyt etukäteen, että pääsis sit vauvan kanssa helpommalla?
Nyt siivoamaan!
¨c¨ 28+6
Voi miten kateellisena lueskelin noita tiggerin kuntoilusuunnitelmia! Pienen lapsen kanssa tahtoo olla niin jumissa kotona välillä... Nyt loppuvuonna miehellä on tosi paljon iltatilaisuuksia ym. joten niinä iltoina ei ole sitten itselläkään mitään toivoa päästä kotoa pois. Oon kyllä välillä käynyt sunnuntaiaamuna tytön kanssa salilla, kun on hiljaista, mutta ei se viikolla onnistu, kun salilla on paljon muitakin treenaajia.
Ja ihanista herkuista puhutte... Mä en oikein uskalla syödä nyt mitään, kun vasta ens viikolla on se sokerirasitus ja tietää sitten onko noissa sokereissa jotain häikkää vai ei. Mut vaikka syön herkkuja 95 % vähemmän kuin esikoista odottaessani, niin silti paino ei meinaa pysyä kurissa ja on koko ajan sellainen ähky olo. Kumma juttu, onkohan aineenvaihdunta hidastunut niin paljon jo kahdessa vuodessa... Mut karjalanpiirakat on tosi hyviä, mummo on niissä oikein ekspertti ja ollaan niitä yhdessäkin tehtailtu esim. mun häihin 400 kpl :)
Ardisia: Tuosta miesvaltaisuudesta, niin Suomessa controllerit tahtoo usein olla naisia, mutta sitten taas muualla maailmassa lähes poikkeuksetta miehiä. Ja muuten tää taloushallinnon osasto on täynnä naisia, joten hyvään seuraan se poju sitten pääsee :)
Muakin on alkanut vähän supistella, ihan harjoitussuppareita vaan, mutta on nekin vähän tylsän tuntuisia. Ja tuntuu, ettei vauva enää millään mahdu mahaan, kyllä se taitaa oikeasti olla tosi iso. Ja sitten kun majailee vain alavatsassa, niin maha on välillä niin pinkeä pallo, että ihme ettei poksahda kahtia! Toivottavasti se nyt vähän hillitsisi kasvutahtia, kun ei mun mahan kasvu pysy muuten ollenkaan perässä...
SINDAlle tyttöonnittelut, pienet tytöt on sitten ihania!! Hassua, mutta mä en ole yhtään kateellinen, vaikka alunperin niin kovasti tyttöä toivoin. Omaa pientä poikaani odotan jo kovasti, se on kuitenkin taas ihan uusi juttu, että minkä näköinen ja oloinen poika meistä vanhemmista syntyy!
Toisaalta tammikuuta odottaa kovasti, toisaalta toivoisi että siihen menisi vielä kauan... Esikoinen on vielä niin pieni, että haluan hänen saavan jakamatonta huomiota vielä pitkään. Pottailuharjoitukset aloitettiin pari viikkoa sitten ja hyvin on edistynyt. Olisi aika huima helpotus, jos olisi vain yksi vaippahousu kerrallaan!
Takaisin töihin, palailen myöhemmin!
ariella ja masu-paavo 25+4
FABLE: Mä oon pähkäillyt ihan samaa kenkäongelmaa... Meidän 1v 7kk:lla on ollut nyt ihan kumpparit ja siellä lisäpohjallinen ja villasukka. Tiedän, ettei oo kovin mukavat jalassa, mut en vaan sitten raaskinut miljoonia kenkiä ostaa. Loppuviikosta, kun vaan kylmenee, siirrytään Eccon goreihin, kokemusta niistä ei vielä ole. Lämpimämmiksi talvikengiksi ajattelin ostaa Tepsut, heillä on täällä tehtaanmyymälä.
Arjenpyöritysvinkkejä: Silloin kun jäin esikoisesta äippälomalle, niin tehtailin sen viiden viikon aikana pakastimen täyteen ruokia ja vierasvaraa. Se helpotti kovasti ekoja viikkoja, kun ei tarvinnut tehdä juuri mitään keittiössä. Mä ainakin tarvitsin pari lämmintä ruokaa kun imetys käynnistyi ja paino tippoi 1k/vrk ja lisäksi kun meille syntyi esikoinen, niin vieraiden virta oli katkeamaton ja kiva kun oli tarjottavaa valmiina. Tällä kertaa yritän samaa, mutta toki aikaa ei ole ihan samalla lailla, kun on tuo taapero mukana menossa.
Muutenkin teen ruokia isommissa annoksissa, niin ei tarvii ihan joka päivä kokkailla. Onhan se kiva, jos voi välillä vauvan nukkuessa vähän itsekin hengähtää eikä aina tarvii yrittää sataa muuta asiaa samalla.
Niin ja kaupassa käydään vain kerran viikossa tekemässä jättiostokset ja muuten haetaan vaan lähikaupasta viikon mittaan täydennyksenä maitoa, hedelmiä jne. Tuossakin säästyy aikaa kovasti ja rahaakin kun ei tule niitä heräteostoksia.
ariella
Varoituksen sana: nyt tulee sit tosi omanapainen kirjoitus. Miulla menee hermot meidän toisen kissan kans. Se on alkanut kuseksimaan ja paskantamaan eteiseen ihan järjestään. Ei auttaa vaikka kuin jynssään puhtaaksi sitruunan hajuisella aineella, joka aamu on yllätys oottamassa. Tänä aamuna heräsin, kun herra yritti eteisessä peitellä jumalattoman kokoista läjää. Mie en ihan oikeesti tiedä, mitä ihmettä mie tuolle otukselle tekisin. Laatikko pietään siistinä, tyhjennetään 2-3 kertaa päivässä, ettei siellä vaan ole mitään, mikä kävis kissalle nenään. Tätä on jatkunut enemmän tai vähemmä viiden vuoden ajan, mutta nyt alkaa taas karata käsistä. Eteisessä haisee jatkuvasti kissan pissi, kun parketti kerkeää imeä ihteensä nuo lirut. Tekis mieli antaa kissa pois, mutta tuntuu, että silleensä vaan siirtää ongelman muualle. Toinen vaihtoehto on viedä kisu piikille, mutta siihen miulla on aika korkea kynnys. Tuo kynnys on kyllä madaltuntu, kun en kertakaikkiaan enää jaksa tuon otuksen kans. Meidän toinen kissa on ihan " normaali" , se tekee tarpeensa laatikkoon niin kuin pitääkin.
No on miulla hyviäkin uutisia. Sappihappojen tulokset tuli ja ne oli 2,5, yläraja on 6 eli ihan hyvä arvo. Katellaan sit taas ens neuvolan jälkeen 3.11., jos on noussut lisää.
HajuG: mies kutsuu miuta supernenäksi, kun nenään haisee pieninkin hajun häivähdys. Ja koko ajan tuntuu herkistyvän.
KahviG: en juo kahvia, mutta teetä menee n 2-3 kupillista päivässä.
PikkujouluG: ois kyllä mukava mennä, mutta riippuu siitä saadaanko hoitaja tytölle. Ollaan miehen kans samassa firmassa töissä ja samat pikkujoulut on tiedossa 1.12. Toisaalta ois miun vuoro mennä, kun viime vuonna mies oli kekkeröimässä.
HegästymisG: kyllä hengästyttää! Eikä kyllä yhtään auta se, että sekä työ- että kotimatkalla pitää kivuta älyttömän jyrkkää mäkeä. Kohta pitää ihan oikeesti ruveta kulkemaan tää kilometrin matka autolla, kun ei kertakaikkiaan meinaa happi riittää tuossa mäessä.
PukamaG: tulee ja menee, kuten chiccalla. Inhottava vaiva.
Helppo/vaikea raskausG: ei nyt ole muuta vaivaa kuin liitoskipuja ja kutinaa ja väsymystä... Riippuu ihan päivästä, joskus ihan hyvä, välillä on kauheen vaivainen olo.
Mie osallistun kans tuohon peräosaston juttuihin... Nyt on ollut maha tosi löysällä pari päivää, yleensä on aika tiukassa. En kyllä osaa sanoa, mistä johtuu. Toisaalta hyvä, ettei tarvii kovasti punnertaa, kun tarve tulee.
Karjalanpiirakoita rupes tekemään mieli! :) Yleensä teen niitä jouluksi, mutta viime jouluna jäi tekemättä. Nyt vois tieten tehdä etukäteen, niin laittais ne pakkaseen oottelemaan joulua. Samoin noita satsumaksia menisi paljon, ne on tosi hyviä tällä hetkellä. Harmi vaan, että tää dieetti rajoittaa hedelmien syömistä.
Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet sukupuolen selville! :) Me ollaan edelleen onnellisen tietämättömiä sukupuolesta. Pieni kutina on, että tää vois olla tyttö, kun suht samanlainen raskaus on ollut kuin viimeksi. Viime kerralla olin kyllä täysin varma, että poika tulee. Eipä tullut. Että miulla ei ainakaan tuo vaisto toimi ihan täysillä.
Mahagalluppia: onkos kukaan vielä mitannut mahan ympärystä? Miulla on ollut pitkään jo aikeissa, pitänee illalla ottaa mittanauha esiin ja katsoa onko metri jo ylittynyt. Viimeksi lopetin mittaamisen, kun ympärys oli 116 cm ja siitä se kyllä vielä kasvoi... Varmaan alkaa olla samaa luokkaa tällä hetkellä, sen verran kookas pallero tuossa edessä on.
T: Monttu 28+4
Onnea sindalle tytöstä, ja minustakin sun mahas on ihan " tyttömahan" näköinen =)
Birgitille, että mulle sanottiin että ne harjoitus supistukset missä maha kovettuu, on yleensä (!) vaarattomia, mutta aina kannattaa tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Jos muutoksia ei ole tapahtunut, niin ehkä kestää ne paremmin kun tietää ettei niistä ole vaaraa. Toinen luku on ne supparit jotka tuntuvat menkkakipuina ja selkäsärkyinä, ne yleensä ovat niitä " avaavia" ja ne pitää aina tarkistaa. Itselläni on ollut näitä ja lääkärissä todettiinkin että kohdunsuu oli pehmentynyt ja raollaan. Sen jälkeen onneksi loppuivat, enkä osaa olla asiasta huolissani. Lääkärikin sanoi että tälläinen tilanne kuitenkin on aivan normaali uudelleensynnyttäjälle. Mutta kannattaa varmasti soittaa asiantuntijoille ja kysyä neuvoa.
Mites Nasulla menee? Kävitkö lääkärissä tarkistamassa tilanteen vai odotteletko vielä??
Ruokamielihaluista, mun tekee koko ajan mieli irtokarkkeja =( Varsinkin suklaavaahtobanaaneja... Ja sipsejä yms. Ei mitään terveellistä. Ihme että paino nousee? No, sama se, kyllähän tässä olotilassa pitääkin relata ja nauttia.
Hengästymisestä sen verran että mua ihan hävettää kun puuskutan kun höyryveturi aina kun liikun vähääkin. No on mulla ollut jo ennen raskautta vähän astma-oireita, sitä kun on suvussa, mutta hävettää kyllä kun ei voi hengittää normaalisti ihmisten ilmoilla... Mulla alkaa jo oleen niinkin että vauva on niin ylhäällä että välillä en voi maata kun tuntuu että tukehdun.
Unista, näin sitten viime yönä ekan sukupuoliunen, missä kaikki sanoi että olen saanut tytön mutta kun katsoin koriin siellä oli siniset sukat. Mulla on vaan niin että olen aina saanut vastakkaisen sukupuolen kun mistä olen unia nähnyt, eli ton perusteella tulis sitten tyttö =)
Eilen kaupassa taas yksi puolituttu alkoi voivottelemaan että kuinka suuri mä oon kun kuuli että mulla on vielä 10 viikkoa jäjellä. Mutta se taisi nähä mun ilmeestä kuinka muutuin kylmäkiskoiseksi kun lopetti vuodatuksensa keskitiehen. Jos mä olen jotain oppinut vihaamaan on kumminkaimojen ja puolituttujen kommentit mun Jumalattomasta koosta. Jos joku edes sanois että se on ihanan iso tai jotain semmoista mutta aina ne samat jeesustelut ja epäuskoisuus, että VASTAKO rv. 30 jne. jne. Tää on nyt viides kerta kun kuuntelen näitä juttuja ja huumori loppui jo tuossa kakkosen paikkeilla. Jos mä nyt olsin edes yli 100 kiloa tai jotain, mutta ihan normaalin kokoinen olin ennen odotusta ja omasta mielestäni vieläkin.
Maria: kiva kun löysit sen mikä sen nimi nyt olikaan?! =) (mä oon jo unohtanut)
Eilen koputin puuta hautajaisista puheenollen, ja illalla tuli soitto että mun paappani oli saanut epilepsiakohtauksen ja viety terveyskeskukseen missä oltiin todettu että hemoglobiini oli 63! Se kuulemma voi viitata johonkin vakavaan sairauteen, mitä nyt sitten tutkitaan. Mun paappani on pian 87 vuotias, muuten terve, mutta hänellä on Alzheimerin tauti, ja edennyt jo sinne ettei tunne meistä ketään enään. Muistaa kuitenkin joitakin asioita, esim. sen että vanhin poika on kuollut (viime syksynä) ja serkkuni mistä eilen kirjoitin. Asuu kuitenkin kotona mummani kanssa ja on ihan hyvässä kunnossa, muisti vaan pettää, kysyy multa aina kun sinne mennään että " ollaanko tavattu ennemin?" =) Kun kuuli että odotan viidettä puuskutti että hulluko olet ja mumma siihen että hyväkin puhumaan kun itelläs on ollut 8 lasta, niin paappa vastas että hulluko olet eihän mulla ole vielä yhtäkään... Se muisti toimii paremmin toisina päivinä. No asiaa selvitetään, ja voihan se olla ettei se ole mitään vakavaa.
Mun äidinäidillä oli myös alzheimerin tauti, kuoli siihen jo 75 vuotiaana. Tää raskausdementia muistuttaa sitä alkuoireiltaan ja välillä ajattelen että sairastunkohan minä jo näin nuorena kun sitä tautia on kahdesta suunnasta.
Nyt tää juttu on niin pitkä ettei sitä kukaan jaksa lukea, eli jatkan joskus toiste, voikaahan hyvin!!
Ps. ardisia katsohan täältä jos ultran kuvat näyttää tutulta =)
http://pregnancy.about.com/cs/boyorgirl/l/blgenders.htm
[color=darkviolet]Olipas tällä kertaa vanhempi ukkeli, ku viimeks nuorempi sälli. Heh :D tää ukko vaikutti hermostuneelta, jotenki no sen vaan näki. Oli asiallinen ei siinä mittää ja aikaa ois ollu porista, mut mulla onnettomalla ei ollu kysymyksiä pahemmin! Yllätyin ihan, ku kysy millä mielellä ootan tulevaa synnytystä ja miten viimeksi meni. En mä ollu tällasiin jutteluihin varautunu. Mut kiva oli, ku ei menny liukuhihna-tyyliin.
-Painoo oli tullu 800g/vk (huomattavasti enempi ku aikasemmin)
-Verenpaine 110/74 (näillä hujakoilla aina)
-Hemppa 110 (!! mokoma menny laskeen, joten sain päättää alanko popsiin Obsidania)
-Kohunkorkeutta en tiiä, ku merkkas " kaavioon" ja siitä en osaa suomentaa tarkkaan
-Kohunsuu kiinni ja kiinteä, pituutta 3cm eli ei puhettakaan pihalle tulosta bd
-Sykettä ei tullu kysyttyä, mut liikkeet normaalit :)
Näin peipin eli ultrattiin :) Siellä se suht iisisti oli ja kaikki oli niinku pitiki. Tuo ultravehe on vaan niin vanha ettei tarkkaan nää, mut kummiski onhan se jotain ku saa kurkata pikkukakkosta.
Elikkäs mä päädyin siihen, ett alan popsiin rautaa. Joten kipasenpa tästä apteekin kautta hakeen akkaa. Sit myöhemmin käyn katastamassa tarkemmin muitten kuulumiset.
Monttu: Pientä lohdutusta sinulle! Meillä lähes sama tilanne kuin teillä mutta kyseessä koira! Se kans paskoo sisälle( vaikka olis käynyt kunnon lenkillä) JA mikä pahinta se syö meidän tytön LELUT (vaikka sillä todellakin on OMIA)!!!!! Ai he***ti että menee hermot. Tekee näitä tuhojaan öisin ja silloin kun on yksin.. Mä olen kans miettiny sen myymistä kun en jaksa tuota enää, tää on jatkunut koko sen ajan kun meillä ollut.. ja kaiken kukkuraksi on niin pirun nirso ruoankin suhteen että ei sille oikein mikään kelpaa tai kelpaa joo porsaan sisäfile... mut sitä kun ei meillä kovin usein syödä ;)
Ja ARDISIA: mä olen kans kuullut että tuo " tärinä" masussa tulis siitä kun vauva pissii. itselläkin sitä oli kun odotin tyttöämme.
Nenn: voimia ja haleja sinulle paapan tilanteen vuoksi
Ja niistä piirakoista vielä että ne paistetaan 250 astetta 15-20min.
äityli ja möhis edelleen 26+0
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8615405&p=2&tmode=1&smode…
Birgit, toivottavasti supparit loppuivat jo!!
Tanelin eiliseen viestiin piti kommentoimani, että kyllä minäkin vielä pyöräilin pari viikkoa sitten, mutta eipä kukaan kommentoinnut. Lopetin kuitenkin, kun sää muuttui sateisemmaksi ja vähän nuo pyöräilyvaatteetkin alkaa olla vähissä :D
Kaverin siskohan pyöräili tässä kesällä synnyttämäänkin (ja pyöräilivät vauvat pois laitokseltakin), joten kyllä se siitä!
wei