Miten paljon Virosta saa tuua halpaa viinaa?
Oon 18 ja aattelin käyä Virosta hakemassa viinat kun en täältä saa ostaa ja saa paljon halvemmalla, onko siinä mitään rajaa miten paljon saa tuua, ja jäänkö kiinni jos oon 18 ja tuon ne suomeen mukanani?
Kommentit (26)
Kilju on halvempaa eikä tarvitse lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se viina siellä enää kovin halpaa ole.
No en saa täältäkään ostaa kun oon 18, ja on se suomen tasoon verrattuna halpaa, ja saa samalla kivan lomamatkan
Vierailija kirjoitti:
tullin sivuilta löytyy tiedot
Sanottiin ettei saa viinaa tuua alle 20 vuotiaana, huomaako ne jos autolla tuon kuitenkin? Tarkistaako ne mitenkään? Eihän ne ruotsin rajalla ainakaan tarkista autoa, entäs viron?
EU lainsäädännön mukaan ei ole rajoituksia Suomi yrittää tätäkin estää keksimällä keinotekoisia rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tullin sivuilta löytyy tiedot
Sanottiin ettei saa viinaa tuua alle 20 vuotiaana, huomaako ne jos autolla tuon kuitenkin? Tarkistaako ne mitenkään? Eihän ne ruotsin rajalla ainakaan tarkista autoa, entäs viron?
Tietääkö joku?
Alkoholilaki
34
Hallussapito ja kuljetus
Alkoholijuomaa ei saa pitää hallussa tai kuljettaa, jos se ei ole laillisesti valmistettu tai maahantuotu.
Alkoholijuomaa ei saa pitää hallussaan eikä kuljettaa henkilö, joka ei ole täyttänyt kahtakymmentä vuotta. Kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö saa kuitenkin pitää hallussaan ja kuljettaa mietoa alkoholijuomaa.
Eli et saa.
Sanni16kerava
Tullissa ne katsoo paljonko jaksat juoda alkoholia ja autoissa on myös painoraja ja ne ottaa sen huomioon. Jos tuot liikaa niin ne epäilee että myyt alkoholia johonkin. Minä esimerkiksi toin 40 laatikkoa kaljaa ja ne alkoi epäilee että myyn sitä. No kerroin että olen niin rikas ettei minun olisi edes järkevää myydä alkoholia. Näytin niille tiliotteen että rahaa on. Toin kaljaa juhlia varten ja itselle.
Vierailija kirjoitti:
Tullissa ne katsoo paljonko jaksat juoda alkoholia ja autoissa on myös painoraja ja ne ottaa sen huomioon. Jos tuot liikaa niin ne epäilee että myyt alkoholia johonkin. Minä esimerkiksi toin 40 laatikkoa kaljaa ja ne alkoi epäilee että myyn sitä. No kerroin että olen niin rikas ettei minun olisi edes järkevää myydä alkoholia. Näytin niille tiliotteen että rahaa on. Toin kaljaa juhlia varten ja itselle.
Ai että ne kuitenki tarkistaa kaikkien auton jotenkin? Että jäisin kiinni jos toisin viinaa 18v:nä?
Sen verran voi tuoda mikä on auton kantavuus. Suurijanoiset käy Virossa pakettiautolla tai kuorma-autolla. Naukkailijat menee henkilöautolla. Viranomaisille pitää tarvittaessa todistaa näytösluonteisesti että pystyy juomaan kaiken ostamansa juoman.
Yhtä paljon kuin kallista viinaa.
Unohda kakara ne viinat ja opiskele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ne kuitenki tarkistaa kaikkien auton jotenkin? Että jäisin kiinni jos toisin viinaa 18v:nä?
Ne tarkistaa satunnaisesti uudet autot jotka käy virossa ja tulevat heti takas. Rekkareiden perusteella ne ottaa autoja siivuun. Tuuri voi käydä ettei sinua tarkisteta.
Autossa ei kannata olla 2-4 henkilöä koska ne painaa sitten enemmän ja tulli ottaa sen huomioon jos raja ylittyy jos tuot paljon kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tarkistaa satunnaisesti uudet autot jotka käy virossa ja tulevat heti takas. Rekkareiden perusteella ne ottaa autoja siivuun. Tuuri voi käydä ettei sinua tarkisteta.
Toimiskohan jos kaataisin ne viinat vaikka kahteen 5l vesikanisteriin, sanon vaan että siellä on vettä. Menisköhän läpi :D ?
Eipä se viina siellä enää kovin halpaa ole.