Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12874)

Vierailija
12861/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä samanmielisyyden vaade ja kaikenlaisten soraäänien kieltäminen vaatimuksena vaikuttaa jopa ikäänkuin poliittiselta puolueelta. Kun liityt meihin niin silloin laulat meidän laulujamme. Ellet ole puolellamme olet meitä vastaan..."

Miten tämä vaatimus on sinulle esitetty? Tuliko kotiin viranomaiskirje, kävikö joku oven takana? Jos ei, niin ei sinulle sen enempää kuin minulle ole kukaan voinut mitään vaateita esittää. Nyt vaan vapaudut oman pääsi rajoituksista ja pusket tarinaa menemään!

Vierailija
12862/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä änkäri-vänkäri trollista tulee mieleen entinen hullu narsisti-exäni. Kun alkuhuuma suhteesta oli kadonnut, änkäsi ja vänkäsi ja jankkasi loputtomiin mistä tahansa asiasta, pääasia että sai riidan aikaiseksi. Saattoi alkaa vaikka kesken ihan hyvin sujuneella lomamatkan muistuttaa jostain 2v takaisesta asiasta, että silloinkin sanoit sillä lailla vuonna xx, että mitäs oikein tarkoitit asialla y. Jankkasi ja väänteli asiat niin että sai minutkin lopulta provosoitumaan ja jonkinlaisen riidan aikaiseksi, vaikka olinkin tunnettu lehmänhermoistani.

Olin siihen aikaan sen verran nuori ja kokematon, ja elänyt ihan normaalissa perheessä ja myös kaikki ystäväni olivat ns normaaleja, jotka eivät saaneet elämän sisältöänsä, siitä että kaikesta piti vääntää vastaan ja riidellä. Alkuun olin ihan ihmeissäni että mitä tämmöinen käytös on, ja vasta vuosia narsisisti exästäni toivuttuani, opin , niin terapian kuin lukemani kauttakin että tällaisia syvästi persoonallisuushäiriöisiä nyt kertakaikkiaan vaan on osa ihmiskuntaa. Todellisuudessa he ovat yleensä syvästi onnettomia ihmisiä, ja siihen tietysti vaikuttaa niin perimä kuin omat kokemuksetkin  lapsuudesta. Jotka ovat voineet olla tosi ikäviäkin valitettavasti.

Todennäköisesti nämä hankalat ihmiset on oikeastikin potkittu sieltä hiekkalaatikolta jo lapsena, luonnollisestikin, koska ei kukaan tykkää leikkiä sen kanssa ,joka varastaa hiekkalapiosi tai hakkaa sillä hiekkalapiolla kavereitaan. 

On aivan luonnollista että lika barn leker bäst. Tietenkin. Lapsikin sen tietää ja tätä kautta oppii myös minkälainen käytös sopii. Sosiaalisesti kykenemätön ei saa kavereita.  Tuskin kukaan  ns normaali psyyken omaava halua  viettää aikaa ilkeilevien ja toksisten ystävien kanssa. En minä ainakaan. Ja siksihän monen sairauden hoidossakin käytetään vertaistukea, joista esim vanhimpana tunnettuna vaikka  AA-kerhojen toiminta.

Onneksi ystävänsä saa valita ihan itse. Kuten täälläkin saa valita minkälaisia mielipiteitä kannattaa. En itse ainakaan kannata änkkääviä jankkaajia jotka haluavat vain riidellä.

Oma narsistitutkani tuuttaa nykyään jo kaukaa , ja tuon änkkääjän kirjoitukset ovat saattaneet oman tutkani jo tuuttauksen sijasta ulvomaan sireeninä. Toivon silti että tämä monelle vertaistukea antanut ketju edelleen jatkuisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12863/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12862/12861, unohtuiko nimimerkki tarkoituksella vai vahingossa? 

Vierailija
12864/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä nyt väärin kirjoittamisesta ovat juuri marisseet nämä nimimerkillä tai ilman sekä heidän puolestapuhujansa. Onhan mielipiteitä nekin. Myös ovat antaneet mielipiteitä siitä, että tämä onkin joku samanmielisten ja samoin ajatuksin kirjoittavien ystävärinki. 

Aikamoinen vaatimus, muuten. Pitää olla samaa mieltä, mutta samalla saada aikaan mielenkiintoista ja vaihtelevaa, jopa erilaista kirjoittelua. 

Tämä samanmielisyyden vaade ja kaikenlaisten soraäänien kieltäminen vaatimuksena vaikuttaa jopa ikäänkuin poliittiselta puolueelta. Kun liityt meihin niin silloin laulat meidän laulujamme. Ellet ole puolellamme olet meitä vastaan...

Nämä tekstit ovat ihan mielenkiintoisia, kun niitä katsoo tekstianalyysin näkökulmasta. Trollauksen käsikirja, osat 1, 2 ja 3.

Käännetään tosiasiat nurin: ensin puututaan toisten tapaan kirjoittaa, ja sitten väitetään että asia olisi mennyt päinvastoin. 

Syytetään "sisäpiireilystä", ja sitten käännetään asia niin, että tämä sisäpiiri olisi kieltämässä muiden kirjoittamisen, vaikka itse pyritään rajoittamaan kuvitellun sisäpiiriläisten kirjoittamista. 

Kaikki kommentit ovat pelkkää ilkeilyä muille kirjoittajille, ja kun se yllättävästi ei herätä sympatioita, syytetään siitä, että kaikesta pitäisi olla samaa mieltä. 

Käytetään mahdollisimman värittyneitä, ärsyttäviä sanoja, niin kuin narista, marista, hymistellä, jankata jne.

Kirjakieli ja kirjoitustyyli kertoo siitä, että ainakin Aku Ankkaa on luettu, ja veikkaisin että ihan juniori ei ole asialla. Koska ketjun aihe, väittäisin myös melkein naiseksi. Mutta kuka aikuinen nainen käyttäisi elämänsä Vauva.fin parisuhdeketjun tuhoamiseen?

Jösses, tämähän on hankala yhtälö.

Vierailija
12865/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin sen tulkitsin, että kun ketjussa alkoi olla pitkiä, pohdiskelevia kirjoituksia useampi peräkkäin ja sitä kesti joskus ihan päivän tai vähän toista, niin ainakin yhdelle tuli kamala hätä siitä, että hän ei tule lainkaan nähdyksi. Huuteli ketjun olleen kaapattu ja että ketjussa saa kirjoittaa vain sitä tai tätä ja että jotkut vie kaiken tilan. Vaikka käsittääkseni kyllä palsta toimii siten, että kun viestisi lähetät, se tulee kyllä sinne muiden viestien joukkoon. Mutta se sitten oli toinen murhe: viesti tuli, mutta sitä ei asianmukaisesti hurraten noteerattu.

Eli ihan huomionhakua tuo on ja onnistuu joka kerta sitten tuolla tavalla.

Vierailija
12866/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta termi "jankkaaja, jankkaus" on kyllä ihan alunperin ollut vakkareitten ja tukijoidensa keksimä ja käyttämä haukkumanimi epämieluisille kommenteille ja kommentoijille. Älkää nyt hyvänen aika lukeko sitä ainakaan minun, haukkumanne trollin, keksimäksi ja nyt omanani käyttämäksi.  12864 kommenttiin viitaten. 

Aika paljon näyttävät muutkin käyttävän aikaansa ja aivojensa sopukoita miettimällä minun persoonaani. En siis yksin minä ole viitseliäs. 

Vierailija
12867/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystäviä täällä oikeassa elämässä. Monet olen tuntenut pitemmän aikaa, jotkut ovat uudempia tulleet vuosien varrella mukaan. Siksipä ihmettelen miten täällä virtuaalimaailmassa nyt pitäisi alkaa ystävyyssuhteita solmimaan ja syvällisempää yhteyttä luomaan toisiinsa. Olemme tuntemattomia ja tuntemattomiksi ilmeisesti jäämme. Ja niin on tarkoituskin. 

Vierailija
12868/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta termi "jankkaaja, jankkaus" on kyllä ihan alunperin ollut vakkareitten ja tukijoidensa keksimä ja käyttämä haukkumanimi epämieluisille kommenteille ja kommentoijille. Älkää nyt hyvänen aika lukeko sitä ainakaan minun, haukkumanne trollin, keksimäksi ja nyt omanani käyttämäksi.  12864 kommenttiin viitaten. 

Aika paljon näyttävät muutkin käyttävän aikaansa ja aivojensa sopukoita miettimällä minun persoonaani. En siis yksin minä ole viitseliäs. 

Eikös se ole mukavaa, että saat nyt sitä haluamaasi huomiota? Ja jatka ihmeessä vakkareista jankuttamista, senhän sinä osaat.

Vierailija
12869/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on harjoittelupaikka tietyssä paikassa oleville. Eivät ole kehittyneet.

Vierailija
12870/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin sen tulkitsin, että kun ketjussa alkoi olla pitkiä, pohdiskelevia kirjoituksia useampi peräkkäin ja sitä kesti joskus ihan päivän tai vähän toista, niin ainakin yhdelle tuli kamala hätä siitä, että hän ei tule lainkaan nähdyksi. Huuteli ketjun olleen kaapattu ja että ketjussa saa kirjoittaa vain sitä tai tätä ja että jotkut vie kaiken tilan. Vaikka käsittääkseni kyllä palsta toimii siten, että kun viestisi lähetät, se tulee kyllä sinne muiden viestien joukkoon. Mutta se sitten oli toinen murhe: viesti tuli, mutta sitä ei asianmukaisesti hurraten noteerattu.

Eli ihan huomionhakua tuo on ja onnistuu joka kerta sitten tuolla tavalla.

No niin, itsekin tunnustat, että ketjussa alkoi olla pitkiä, pohdiskelevia kirjoituksia useampi peräkkäin ja sitä kesti joskus ihan päivän tai vähän toista. Totta turiset. Joskus useamman päivänkin kuin pari, että oli pelkästään vuorotellen ja vain muutaman saman nimimerkin toinen toisilleen kirjoittamia todella pitkiä kommenttiketjuja. Jopa niin pitkiä, että asia piti jakaa useampaan eri kommenttiin kun kirjoitustila ei riittänyt. Jossain välissä saattoi olla joku lyhyt muun henkilön kommentti, mutta siihen ei todellakaan kiinnitetty huomiota, se hukkui väliin, en puhu nyt omistani, koska en silloin kirjoitellut. En ollut varmaan ainoa, joka silloin ajatteli, että olkoon, kirjoitelkoot nuo muut nyt sitten.  Kun kerran heillä tuntuu olevan noin tärkeää saada kirjoittaa keskenään. 

En huudellut, että ketju on kaapattu, mutta kyllähän se silloin ikäänkuin oli vain muutamien käytössä.  En myöskään ollut hädissäni, mutta harmitti kun ketjun luonne muuttui. En myöskään halunnut huomiota itselleni vaan yleisesti, että keskustelu olisi taas palannut entisen tyyliseksi ja saamaan useamman ihmisen innostamaan kirjoittamaan. 

Tämä on jo luultavasti sanottu ennenkin, mutta palasin siksi kun lainaamassani tekstissäkin siihen palattiin. 

Vierailija
12871/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä samanmielisyyden vaade ja kaikenlaisten soraäänien kieltäminen vaatimuksena vaikuttaa jopa ikäänkuin poliittiselta puolueelta. Kun liityt meihin niin silloin laulat meidän laulujamme. Ellet ole puolellamme olet meitä vastaan..."

Miten tämä vaatimus on sinulle esitetty? Tuliko kotiin viranomaiskirje, kävikö joku oven takana? Jos ei, niin ei sinulle sen enempää kuin minulle ole kukaan voinut mitään vaateita esittää. Nyt vaan vapaudut oman pääsi rajoituksista ja pusket tarinaa menemään!

Älä tee itsestäsi ymmärtämätöntä, tajuat mitä tarkoitin. Tai jos et oikeasti tajua niin olet oikeasti ymmärtämätön. Sorry siitä. 

Vierailija
12872/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole mukavaa, että saat nyt sitä haluamaasi huomiota? Ja jatka ihmeessä vakkareista jankuttamista, senhän sinä osaat.

Totuudenhan vain kerroin. Huomiotako itsekin haet, kun vain itsekin jankkaat? Pata kattilaa soimaa. 

Vierailija
12873/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, itsekin tunnustat, että ketjussa alkoi olla pitkiä, pohdiskelevia kirjoituksia useampi peräkkäin ja sitä kesti joskus ihan päivän tai vähän toista. Totta turiset. Joskus useamman päivänkin kuin pari, että oli pelkästään vuorotellen ja vain muutaman saman nimimerkin toinen toisilleen kirjoittamia todella pitkiä kommenttiketjuja. Jopa niin pitkiä, että asia piti jakaa useampaan eri kommenttiin kun kirjoitustila ei riittänyt. Jossain välissä saattoi olla joku lyhyt muun henkilön kommentti, mutta siihen ei todellakaan kiinnitetty huomiota, se hukkui väliin, en puhu nyt omistani, koska en silloin kirjoitellut. En ollut varmaan ainoa, joka silloin ajatteli, että olkoon, kirjoitelkoot nuo muut nyt sitten.  Kun kerran heillä tuntuu olevan noin tärkeää saada kirjoittaa keskenään. 

En huudellut, että ketju on kaapattu, mutta kyllähän se silloin ikäänkuin oli vain muutamien käytössä.  En myöskään ollut hädissäni, mutta harmitti kun ketjun luonne muuttui. En myöskään halunnut huomiota itselleni vaan yleisesti, että keskustelu olisi taas palannut entisen tyyliseksi ja saamaan useamman ihmisen innostamaan kirjoittamaan. 

Mitä tunnustamista tuossa on, että pitkiä kirjoituksia oli? Onhan ne siellä vieläkin. Ja osa on sanonut nimenomaan niistä pitäneensä. Sinä olet nyt narissut omaa mielipidettäsi pitkistä kommenteista parisataa sivua. Kuultu on. Ainoa mitä sait aikaiseksi, on mehevä riita ja kaiken järkevän keskustelun loppu. Että miten meni noin niin kuin omasta mielestä tuo innostaminen?

Ja tietenkään et itse halunnut huomiota, vaikka voivottelitkin, miten kaltaisesi hieno hahmo ei mitään tunnustusta saa.

Vierailija
12874/12873 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää jo hyvät ihmiset, että jankkaaja on ammatitrolli, joka tekee tätä aivan tahallaan. Trolleja ei pidä ruokkia. Kun lakkaatte täysin huomioimasta, se kuolee nälkään. Keskustelkaa vain keskenänne ja antakaa sen kuihtua omaan kiukkunsa!

Muistakaa myös, että trollit ovat oikeassakin elämässä persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, narsisteja, sosiopaatteja tai pahimmassa tapauksessa psykopaatteja.

Ei mulla muuta.