Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12453)
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä tässä on vähän toisistaan poikkeavia käsityksiä mikä suhteessa lasketaan ongelmaksi, lasketaanko esim mainittu puhumattomuus ja vetäytyminen, vai pelkästään kääntäminen ja vääntäminen. "
Ja sitten on suhteita, joissa ei ole mitään noista. Ei ole mitään merkkejä, joita voisi lukea. Ei ole huokailuja eikä kännykkään uppoamista, kosketuksen puutetta jne.
Halutaan siis suhteen jatkuvan, toinen ei vaan tiedä, että siinä suhteessa elää kolmaskin. Omani oli tämmöinen. Mies jäi kiinni yhteisen ystävän kautta todella vahingossa, aivan uskomattoman sattuman kautta. Kovasti vakuutteli, että ei eroa halua ja muuta vastaavaa. No, minä halusin.
Juuri se tuntui pahimmalta, että en olisi edes unissani osannut epäillä mitään.
Todella paatuneelta tyypiltä kuulostaa. Veemäistä myös toiseen suuntaan. Siis hyväksikäyttäjä. Hyvä että erosit.
Joo terve vaan taas vakio-provo. Ei sen 28v miehen masennusta tarvitse arvailla kun hänen ex-avokki on viimeksi tänään siitä kertonut.
Melko tunnistettava tyyli -kun yksi päältä päsmäröitävä lähtee niin onneksi toinen saapuu paikalle. On kai se tuokin harrastus.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sellaista minä en ymmärrä, että suhteessa on eletty rakkaudessa ja rakkautta osoittaen ja sitten pitkäaikainen suhde tulee molemmille täysin yllätyksenä."
No ei se tietenkään molemmille tullut, minulle vain.
;D
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt on muualtakin kuullut niin yllättävän yleistä on, että pettäjä ei halua erota tai muuttaa mitään liitossaan. Kunhan haluaa vaan siihen päälle muuta. Paljonkin vaivaa nähdään peittelyssä.
Tämä. On kahdenlaisia pettäjiä. Osa pettää sillä mielellä, että kun tarpeeksi hyvä osuu kohdalle, niin sitten jätetään oma kumppani.
Toiset pettävät sillä mielellä, että ei missään nimessä haluta erota, mutta halutaan salaa pitää omaa hupia, omaa kivaa, omaa jännitystä. Jotkut siis haluavat pitää kahta eri kumppania tai useampaakin. On se pääsuhde ja sitten salassa ja sivussa pidetään yhtä tai useampaa ja tosissaan ei mitään aikomustakaan erota. Siinä saa yhdistettyä kai sitten kätevästi turvallisen arjen ja sitten kevyen huvin siinä sivussa. Mitäs siinä, että siinä särkyy loppujen lopuksi useampikin sydän.
Mun mies kuului siihen ryhmään, joka halusi salaa löytää uuden naisen ja kun se löytyi, mut jätettiin ilman yhtäkään kyyneltä ja ilmeenkään rävähtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sellaista minä en ymmärrä, että suhteessa on eletty rakkaudessa ja rakkautta osoittaen ja sitten pitkäaikainen suhde tulee molemmille täysin yllätyksenä."
No ei se tietenkään molemmille tullut, minulle vain.
;D
No, hauskaa periaatteessa. Mutta kuvittelisin, että itsekin yllättyy kun kymmenien vuosien rakkaudentäyteisestä ja onnellisesta suhteesta huomaa poikenneensa johonkin sivusuhdeviritykseen. Miksi, saattaisin itse itseäni kummastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt on muualtakin kuullut niin yllättävän yleistä on, että pettäjä ei halua erota tai muuttaa mitään liitossaan. Kunhan haluaa vaan siihen päälle muuta. Paljonkin vaivaa nähdään peittelyssä.
Tämä. On kahdenlaisia pettäjiä. Osa pettää sillä mielellä, että kun tarpeeksi hyvä osuu kohdalle, niin sitten jätetään oma kumppani.
Toiset pettävät sillä mielellä, että ei missään nimessä haluta erota, mutta halutaan salaa pitää omaa hupia, omaa kivaa, omaa jännitystä. Jotkut siis haluavat pitää kahta eri kumppania tai useampaakin. On se pääsuhde ja sitten salassa ja sivussa pidetään yhtä tai useampaa ja tosissaan ei mitään aikomustakaan erota. Siinä saa yhdistettyä kai sitten kätevästi turvallisen arjen ja sitten kevyen huvin siinä sivussa. Mitäs siinä, että siinä särkyy loppujen lopuksi useampikin sydän.
Mun mies kuului siihen
Eli etsimällä etsi toista naista vakavaan suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Eli etsimällä etsi toista naista vakavaan suhteeseen?
Kyllä etsi. Ero olikin sitten vain kylmä ilmoitus minulle. Yhdessä oltiin sentään yli 20 vuotta.
En siis tiennyt, että etsi, mutta jälkikäteen selvisi salasuhde ja painui siis heti tuon naisen luo. Kyllähän siinä on etsimällä etsitty, viety suhdetta salaa niin pitkälle, että minut on haluttu vaihtaa toiseen. Itse en edes tiennyt olevani erouhan alla.
"On se pääsuhde ja sitten salassa ja sivussa pidetään yhtä tai useampaa ja tosissaan ei mitään aikomustakaan erota. Siinä saa yhdistettyä kai sitten kätevästi turvallisen arjen ja sitten kevyen huvin siinä sivussa. Mitäs siinä, että siinä särkyy loppujen lopuksi useampikin sydän."
Itse olen kokenut tuollaisen kanssa pitkän liiton. Ymmärsin häntä liian pitkään itseni kustannuksella, mutta oikeasti, hän oli varhaisteininä koetun seksuaalisen hyväksikäytön myötä addiktoitunut seksiin ja huomioon. Sellainen ihminen on itse todella rikki ja kyllä: rikkoo toisia.
Kenenkään muun puolesta en toki voi kommentoida mutta omasta puolesta on kyllä vakuutettava, etten etsimällä etsinyt mitään. Suhteen ulkopuoliset tunteet olivat järkytys ja pelottava läimäys vasten kasvoja että tuttu ja turvallinen on nyt lopultakin väkisin ohi ja hajoitettava lasten perhe. Ei mitään riemastuttavaa tai kutkuttavaa tuossa tilanteessa, pelkkää menetystä.
"No, hauskaa periaatteessa. Mutta kuvittelisin, että itsekin yllättyy kun kymmenien vuosien rakkaudentäyteisestä ja onnellisesta suhteesta huomaa poikenneensa johonkin sivusuhdeviritykseen. Miksi, saattaisin itse itseäni kummastella."
Sinä saattaisit, joku toinen ei. Selvästi kuitenkin haet ääripäitä, kamalia haahkoja ja kotkia ja rakkauden täytteisiä onnellisia suhteita. Kyse normaalista ei ole näistä, vaan ihan tavallisista ihmisistä tavallisissa suhteissa.
Mies ei selvästi edes ajatellut, että jäisi koskaan kiinni ja että sen vuoksi tämä vaikuttaisi meihin ja meidän liittoon mitenkään. Heidän välisistä asioista en liikaa tiedä, eivät ainakaan enää yhdessä ole.
Vierailija kirjoitti:
"No, hauskaa periaatteessa. Mutta kuvittelisin, että itsekin yllättyy kun kymmenien vuosien rakkaudentäyteisestä ja onnellisesta suhteesta huomaa poikenneensa johonkin sivusuhdeviritykseen. Miksi, saattaisin itse itseäni kummastella."
Sinä saattaisit, joku toinen ei. Selvästi kuitenkin haet ääripäitä, kamalia haahkoja ja kotkia ja rakkauden täytteisiä onnellisia suhteita. Kyse normaalista ei ole näistä, vaan ihan tavallisista ihmisistä tavallisissa suhteissa.
Mies ei selvästi edes ajatellut, että jäisi koskaan kiinni ja että sen vuoksi tämä vaikuttaisi meihin ja meidän liittoon mitenkään. Heidän välisistä asioista en liikaa tiedä, eivät ainakaan enää yhdessä ole.
Ok, nyt on vaan niin, että tuo ajatustenvaihto ei koskenut sinun suhdettasi, vaan toista suhdetta. Suhdetta joka ei ollut sellainen tavallinen suomalainen pitkä parisuhde, jossa ei joka päivä suukotella tai seksiäkään harrasteta montaa kertaa viikossa, vaan lämpimämpi ja rakkaudenosoituksista täyteläinen suhde. Sellaisia harvoin näkee ja tutkimustenkaan mukaan läheisyyttä ei yleensä ole niin runsaasti enää pitkän yhteisen ajan jälkeen, joten kyllä, minä olisin järkyttynyt itseeni jos sellaisen timantin olisin löytänyt ja ohelle olisin etsinyt jostain käsittämättömästä syystä salaisen suhteen. Jotenkin helpompaa ymmärtää pettäminen tällaisissa tavanomaisemmissa pitkissä suhteissa, joissa silitellään vähän niskaa kun halutaan seksiä, siis kerran viikossa-kahdessa. Ja hieman viineissä nipistetään ehkä jopa peppua lauantai-iltana, pussataan poskelle kun lähdetään iltavuoroon, koska niin on tehty jo 25v. Ollaan arjesta väsyneitä ja joskus ärtyneitä, eikä oikein muisteta tunnustaa rakkautta tai kehaista puolisoa. Huomataan että kuukausi on humpsahtanut ilman fyysistä läheisyyttä ja mihin se menikään kun ei kumppanin kanssa muista tehneensä oikein mitään erityistä. Ehkä kinastellut kotitöistä tai siitä missä vietetään joulu. Tällaisessa pettäminen olisi helpompaa sulattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, nyt on vaan niin, että tuo ajatustenvaihto ei koskenut sinun suhdettasi, vaan toista suhdetta. Suhdetta joka ei ollut sellainen tavallinen suomalainen pitkä parisuhde, jossa ei joka päivä
Siis mitä sä nyt selität. Suukottelu kuului päivittäin ja seksiä oli useasti. Se on musta ihan tavallinen suhde. Et nyt ainakaan meidän suhdetta tuossa kysellyt. Sen takia yllärinä tulikin.
Kiitos rehellisestä kertomuksesta. Siis kahden suhteen tilanteeseen vaan ajaudutaan eikä osata enää pois. Voinko kysyä että kuinka ajattelit tilanteen ratkeavan silloin kun vielä sumutit molempia?