Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12328)

Vierailija
12301/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jos nämä jotkut perustavat oman ryhmän ja tilanne rauhoittuu niin keskustelua voikin vielä viritä. Hukassakin ehkä uskaltaa tulla mukaan. Nyt tässä sekavassa tilanteessa kun toiset puhuu aidasta ja toiset aidan seipäästä ei oikein lähde muut keskustelunaiheet käyntiin kun nämä seulovat omia sähköpostiviestien toimivuuteen liittyviä ropleemeitaan. 

Toisaalta onko tuokaan nyt asiallista viestiä täällä tuontyylisestä ihan omasta tähän ketjuunliittymättömästä sp-ongelmasta? Eihän se muille kuulu kuin niille jotka ovat uuteen ryhmään menossa? Tuntuu että vain haluavat tulla huomatuksi. Onnistuisiko tuo nimimerkittömiltä, ei tosiaankaan. Olisi jo hätistelty pois ketjua häiritsemästä. "Menkää muualle testaamaan, ei kuulu meille eikä kiinnosta, sekoitatte muuta keskustelua". 

Vierailija
12302/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nythän tapahtuu se mitä on toivottu niin monta kertaa. MP ei kohta ärsytä enää. Tämähän on suoraan sanottu että ei haluta lukea hänen kirjiotuksua. Mites sitten suu pannaan ja kenelle paskaa lapioidaan?

Rauhoitu. Sinä voit liittyä siihen sähköpostiryhmään, tai sitten lukea mitä tahansa aiheeseen liittyvää keskustelua täällä tai muilla alustoilla.

Sinä ja moni muu on mielipiteensä sanonut nimimerkittä kirjoittavien kirjoitusten sisällön miellyttävyydestä tai kiinnostavuudesta, niinpä harva enää kirjoittaa. Mutta onko se sitten vähemmän vai enemmän reilua kuin sanoa mielipiteensä vaikkapa nyt sitten ko kirjoittajan kommenteista ja niiden asiallisuudesta? Miksi se olisi eri asia? Siksikö kun sinä tykkäät hänen kirjoituksistaan? No. Minä tykkäsin Hukassa kirjoituksista joten se siitä.

Minun täytyy nyt myöntää, etten ole ihan varma, mitä tarkoitit. Voisitkohan tarkentaa? Jotenkin luin tuon niin, että mielestäsi on perusteltua arvostella nimimerkillisten kirjoituksia sen takia, että anonyymienkin kirjoituksia on kritisoitu. Ymmärsinkö oikein?

Itse en näe tarvetta lähteä arvostelemaan kenenkään - anonyymien tai nimimerkillisten - kirjoituksia omien mieltymysten perusteella. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, eikä kaikkia voi miellyttää ikinä.

Ja saahan sitä sanoa mielipiteensä, ei siinä. Mutta mitä sillä saavuttaa, että kertoo, ettei pidä jonkun tyylistä kirjoittaa? Varsinkin kun samaan aikaan joku toinen sanoo, että pitää hyvinkin paljon. Itse en ainakaan vielä toistaiseksi ole rohjennut olettaa, että koko maailma pyörii juuri minun toiveideni ja halujeni perusteella. Jos joku sitten lopettaa kirjoittamisen, koska juuri sinä et halunnut lukea hänen kirjoituksiaan, niin eipä se ole kauhean kivaa sille, joka niistä piti. Eivät kai kenenkään toiveet ja mieltymykset ole peruste viedä iloa muilta?

Korjaa, jos ymmärsin kovasti väärin sen, mitä yritit sanoa.

-Liekki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12303/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan tuossa joku yrittänytkin, viimeksi tänään. Ei nämä ihan rehellisesti kiinnosta enää ketään. Tästä tuli pienen piirin yksityinen keskusteluklubi missä muut saivat olla yleisönä jos olivat nätisti ja keskustelivat määrätyistä aiheista sopivan samanmielisesti. Kertoo paljon, ettei tosiaan viikkoihin ole keskusteltu mistään todellisesta aiheesta, pl joku naisen aseman pohdiskelu parin nimimerkillisen välillä."

Noo mutta mutta. Minnekäs nyt katosi se, että kyllä erimielistenkin pitää joukkoon mahtua? Pitäisikö täällä nyt vain hymistellä heitä, jotka haluavat keskustella onoff suhteista. 

Ettei nyt kuitenkin olisi käynyt niin, että juuri se keskustelukerho kiinnosti. Nythän on aika hypätä yleisöstä esille. Siitä vaan sinäkin keskustelemaan ja ohittamaan kaikki muu ja hyväksymään eri mieltä olemilnen! Kerro vaikka mitä SINÄ olet onoff suhteista.

Vierailija
12304/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jos nämä jotkut perustavat oman ryhmän ja tilanne rauhoittuu niin keskustelua voikin vielä viritä. Hukassakin ehkä uskaltaa tulla mukaan. Nyt tässä sekavassa tilanteessa kun toiset puhuu aidasta ja toiset aidan seipäästä ei oikein lähde muut keskustelunaiheet käyntiin kun nämä seulovat omia sähköpostiviestien toimivuuteen liittyviä ropleemeitaan. 

Toisaalta onko tuokaan nyt asiallista viestiä täällä tuontyylisestä ihan omasta tähän ketjuunliittymättömästä sp-ongelmasta? Eihän se muille kuulu kuin niille jotka ovat uuteen ryhmään menossa? Tuntuu että vain haluavat tulla huomatuksi. Onnistuisiko tuo nimimerkittömiltä, ei tosiaankaan. Olisi jo hätistelty pois ketjua häiritsemästä. "Menkää muualle testaamaan, ei kuulu meille eikä kiinnosta, sekoitatte muuta keskustelua". 

Niin missä voi keskustella, jos spostiyhteyttä ei ole vielä saatu. Rauhoitu, rauhoitu. Kyllä kohta pääset olemaan eniten äänessä ketjussa ja toivottavasti saat paljon kehuja, miten fiksun viestin kirjoitit.

Vierailija
12305/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ei ole lainkaan tämän ketjun ongelma missä sitten keskustelette jos sp-yhteyttä ole vielä saatu. Se on itse tehty ongelmanne.  Kun haluatte poistua omasta tahdostanne ketjusta niin olisitte miettineet etukäteen missä sitten keskustelette jos uusi systeemi ei toimi. Tämä ketju ei voi toimia varaketjuna teidän ongelmatilanteitanne ja siitä viestimistä varten.

Vierailija
12306/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kirjoitamme täällä fiksuja viestejä. Miksi ei? 

Vierailija
12307/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt ei ole lainkaan tämän ketjun ongelma missä sitten keskustelette jos sp-yhteyttä ole vielä saatu. Se on itse tehty ongelmanne.  Kun haluatte poistua omasta tahdostanne ketjusta niin olisitte miettineet etukäteen missä sitten keskustelette jos uusi systeemi ei toimi. Tämä ketju ei voi toimia varaketjuna teidän ongelmatilanteitanne ja siitä viestimistä varten.

Nauroin ääneen. Sinäkö siis nyt olet tämän ketjun valtiatar ja päätät, mistä täällä keskustellaan! Tämä on avoin julkinen palsta. Täällä keskustellaan siitä mistä halutaan. Välillä siitä sposteista välillä siitä että MP on ylimielinen.

Vierailija
12308/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropas sitten mitä varten tämä jetku jatkossa on kun sinä näytät olevan siitä pomona? Aika äkkiä löytyi todellinen justiina päättämään kuka keskustelee ja mistä.

Vierailija
12309/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen. Sinäkö siis nyt olet tämän ketjun valtiatar ja päätät, mistä täällä keskustellaan! Tämä on avoin julkinen palsta. Täällä keskustellaan siitä mistä halutaan. Välillä siitä sposteista välillä siitä että MP on ylimielinen.

En päätä, mutta saan sanoa mielipiteeni. Minä olen nyt tätä mieltä, olkoot muut mitä haluavat. Olen edelleen sitä mieltä, ettei pitäisi ratsastaa kaksilla rattailla. Jos kumartaa toiselle niin pyllistää toiselle. Miksi silloin pitää edelleen käyttää ketjua omiin tarpeisiinsa kun sille on itse pyllistänyt. Tämähän  on hiukan niinkuin nämä miehet, jotka ovat halunneet uuden naisen ja silti käyttävät vanhan vaimon palveluksia ja hyväntahtoisuutta hyväkseen. "Niinku en vielä tiedä toimiiko tää uusi suhde". Tai "miksen voi pitää molempia, kun vaimo sen sallii?"

Vierailija
12310/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nythän tapahtuu se mitä on toivottu niin monta kertaa. MP ei kohta ärsytä enää. Tämähän on suoraan sanottu että ei haluta lukea hänen kirjiotuksua. Mites sitten suu pannaan ja kenelle paskaa lapioidaan?

Rauhoitu. Sinä voit liittyä siihen sähköpostiryhmään, tai sitten lukea mitä tahansa aiheeseen liittyvää keskustelua täällä tai muilla alustoilla.

Sinä ja moni muu on mielipiteensä sanonut nimimerkittä kirjoittavien kirjoitusten sisällön miellyttävyydestä tai kiinnostavuudesta, niinpä harva enää kirjoittaa. Mutta onko se sitten vähemmän vai enemmän reilua kuin sanoa mielipiteensä vaikkapa nyt sitten ko kirjoittajan kommenteista ja niiden asiallisuudesta? Miksi se olisi eri asia? Siksikö kun sinä tykkäät hänen kirjoituksistaan? No. Minä tykkäsin Hukassa kirjoituksista joten se siitä.

Tarkoitin ihan sitä tiettyä kirjoittajaa jonka kommentteja on pidetty moni paikoin provokatiivisina, ehkä tahallisesti, tai sitten tahattomasti. Jos on aivan ok hyökätä nimimerkittömän kimppuun vaikkapa siksi koska hänen kommenttinsa harmittaa sovinnaisuudessaan heitä joiden ero on ollut riitaisa, niin miksi olisi vähemmän ok arvostella nimimerkillisen kommenttia, joka vääristelee toisen kirjoittajan viestiä ja pukee sitä alkuperäistä ikävämpään sävyyn?

Tai jos on ok konahtaa nimimerkitönälle menneiden mielenpahoitusten kaivelemisesta niin miksei samasta olisi ok huomauttaa nimimerkillä kirjoittavaa?

Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että parempi olisi ollut jättää huomauttelu kokonaan pois tästä keskustelusta, mutta nyt ollaan n 3 v myöhässä tässä. 

Vierailija
12311/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropas sitten mitä varten tämä jetku jatkossa on kun sinä näytät olevan siitä pomona? Aika äkkiä löytyi todellinen justiina päättämään kuka keskustelee ja mistä.

Tämä on nyt hieman eri asia kuin normaalit keskustelut. No, jos se ei sinua haittaa, niin miksi otit kantaa? Olisit ohittanut kommenttini, niinhän täällä on neuvottu ennenkin. Tai voit myös mennä uuteen ryhmään niin pomotukseni ei haittaa. 

Sen näkee miten tämä ketju jatkuu ja jatkuuko. Kunhan saadaan tilanne rauhoitettua. Mehän sen yhdessä teemme jos tänne keskustelijoita ilmaantuu. 

Vierailija
12312/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päätä, mutta saan sanoa mielipiteeni. Minä olen nyt tätä mieltä, olkoot muut mitä haluavat. Olen edelleen sitä mieltä, ettei pitäisi ratsastaa kaksilla rattailla. Jo

Kuule kun tämä todellakaan ei ole avioliitto. Tämä on se julkinen keskustelupalsta. Kenellähän se nyt menee kummalliseen taustavireeseen tämä ketju ja omistushalun tunteisiin? Mitä se ketään haittaa, että vaihtelevat spostejaan, mennään itse nyt vaan eteenpäin ja laitetaan niitä fiksuja mielipiteitä muusta. Kai sinullakin on mielessä joku ketjuun liittyvä asia, josta keskustella.

Vierailija
12313/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai jos on ok konahtaa nimimerkitönälle menneiden mielenpahoitusten kaivelemisesta niin miksei samasta olisi ok huomauttaa nimimerkillä kirjoittavaa?"

Mitä menneitä nyt on kaiveltu? Esim. tuo työkavereista länkyttäminen ja vihjailu parisuhteeseen on tältä viikolta. Ja se taisi olla se MP viimeinen tikki.

Vierailija
12314/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tai jos on ok konahtaa nimimerkitönälle menneiden mielenpahoitusten kaivelemisesta niin miksei samasta olisi ok huomauttaa nimimerkillä kirjoittavaa?"

Mitä menneitä nyt on kaiveltu? Esim. tuo työkavereista länkyttäminen ja vihjailu parisuhteeseen on tältä viikolta. Ja se taisi olla se MP viimeinen tikki.

Mm kommentti 12199 on pelkkää vanhojen loukkaantumisten listaamista ja vielä kirjoittajalle jolla ei ole niiden kanssa kaiketi mitään tekemistä

Vierailija
12315/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aivan ok hyökätä nimimerkittömän kimppuun vaikkapa siksi koska hänen kommenttinsa harmittaa sovinnaisuudessaan heitä joiden ero on ollut riitaisa, niin miksi olisi vähemmän ok arvostella nimimerkillisen kommenttia, joka vääristelee toisen kirjoittajan viestiä ja pukee sitä alkuperäistä ikävämpään sävyyn?

Tästä näkee miten eri silmin näitä kirjoituksia luetaan. Minä en tähän osaan keskustelua tainnut sanoa juuta enkä jaata, mutta mielikuvaksi jäi, että tämä sovinnollisen eron kannattaja olisi halunnut, että muut olisivat lopettaneet keskustelun/näkemysten esittämisen hänen sanottuaan sanottavansa (voin kyllä muistaa väärinkin). Selvää oli, että näkemyserot olivat suuria siitä, mikä oli nimenomaan Hukassan tapauksessa mahdollista ja järkevää. Minulle jäi mielikuva, että tämä nimenomainen sopuisaa eroa kannattava kirjoittaja koki tulleensa tyrmätyksi, kun muut eivät innostuneet hänen näkökumastaan. Ja vähän vaikutti siltä, että vastapuolikaan ei kokenut tulleensa kuulluksi yrittäessään sanoa, että niin hienoa kuin sopuisuus onkin, ei se kaikkien vastapelaajien kanssa aina ole mahdollista tai järkevää.

Omaksi vaikutelmaksi jäi siis se, että tuossa asiassa joko yhdellä tai useammalla osapuolella oli vaikeuksia hyväksyä sitä, että keskustelun jälkeenkään asiasta ei saavutettu yksimielisyyttä.

Vääristely on kyllä selkeästi havaittavissa oleva piirre keskustelussa, mutta aika usein on myös tilanteita, joissa lukija on aidosti ymmärtänyt tilanteen eri tavalla kuin kirjoittaja on tarkoittanut. Itsekin olen tähän sortunut. Ja sitten jos aihe menee ns. tunteisiin, on vastine varmaan itse kullakin mallia muuta kuin neutraali.

MaratonParkujan olen muistaakseni nähnyt joskus ihan pahoitelleen ja anteeksi pyytäneen tämäntyyppistä asiaa. Vastapuolelta en kertaakaan, vain entistä timakampaa virheiden osoittelua. Ja kuten todettu, en usko täydellisiin ihmisiin.

Hyökkäävää sävyä on varmasti ollut jossain vaiheessa melkein kaikilla. Pyrin välttämään provosoitumista, mutta kuten olette ehkä huomanneet, en minäkään aina tanssiinkutsusta osaa kieltäytyä, kun riittävästi härkitään.

Jonkinlaista joustoa ja hyvää tahtoa siis olisin toivonut puolin ja toisin. Kun ihmisiä tässä vaan ollaan.

-Liekki

Vierailija
12316/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan nyt käsittääkseni on rauhoittunut. MP on saatu vihdoinkin hiljennettyä. Niin monta kertaa täällä on kirjoitettu, usean toimesta tietenkin että ei halua metriulisian maratoonarin parkuja ja mitä näitä ollut kirjoituksia lukea. Mikä nyt estää niitä brilloja kirjoittelemasta?

Ootko koskaan ollut on off suhteessa ja mitä ajattelit siitä? Aloita tästä.

Vierailija
12317/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan nyt käsittääkseni on rauhoittunut. MP on saatu vihdoinkin hiljennettyä. Niin monta kertaa täällä on kirjoitettu, usean toimesta tietenkin että ei halua metriulisian maratoonarin parkuja ja mitä näitä ollut kirjoituksia lukea. Mikä nyt estää niitä brilloja kirjoittelemasta?

Mistä tuo sinun MP pakkomielle kumpuaa, minun lukijan taidoissa on kyllä nyt vikaa kun en nyt ymmärrä viestistäsi oletko MP:n puolella vai vastaan.

Vierailija
12318/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo sinun MP pakkomielle kumpuaa, minun lukijan taidoissa on kyllä nyt vikaa kun en nyt ymmärrä viestistäsi oletko MP:n puolella vai vastaan.

Onko se sulle jotenkin tärkeää tietää? Mitä väliä sillä on kun eikö nyt jo justiinsa pitäisi siirtyä muihin aiheisiin kuin MP.

Vierailija
12319/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On off suhteessa olen ollut ja olen nytkin. Hyvää asiassa on, että ei ole lapsia kuviossa, on kahden aikuisen suhde. Myös se, että en liian tiivistä suhdetta haluaisikaan. Olen kehittänyt itselleni sellaisen metodin että en mieti taukoajoilla liikaa. Teen omia juttujani, tapailen ystäviä, viihdyn kyllä myös yksin, en ahdistu. 

En kiellä, etteikö välillä kuitenkin mieti ja vatvo. Mietin kokonaan lopettamista, mutta sitten kuitenkin on mukavaa kun nähdään. Tämä siis ei ole perinteinen on off, että olisi lopetettu, tapaamiset vain eivät ole säännöllisiä ja on välillä taukoja. . 

Vierailija
12320/12328 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei on/Off suhteessa mitään vikaa jos se on lähtöisin molemmista. Näin ei kyl ole tässä ystävän suhteessa mistä aamulla kerroin, vaan hän haluaisi oikean tasapainoisen suhteen. Kun homma heilahtaa off-asentoon ei kaverilta ole kysytty mitään, eikä ees vaivauduta ilmoittamaan että nyt ei taas jaksa eikä kiinnosta. On se mahdollista että mies on masentunut mut kuten joku sanoikin, ei toista saa vetää mukaan jos itsellä on huono olla. Tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut tulla sellainen olo että äijä on oikea pahanilman lintu. Joka kerran voi olla turvallisin mielin että kyllä se varmaan pian jotain taas tekee että pashkoo ystävän tunnelman.

Sori räntti mutta ei vaan pysty ymmärtää miten fiksu nainen on yhden asian suhteen niin sokea!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän