Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12340)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kirjoitukseni olisi ymmärtänyt kuten sen tarkoitin: menee nahisteluksi kun ei ole oikein uutta käsiteltävää. Ei sisällä arvostelua ketään kohtaan siitä, ettei ole uutta käsiteltävää. On vain toteamus, että ei ole uutta käsiteltävää ja samojen juttujen pyörittely menee pitkästyttäväksi tai kinasteluksi.
Puutun nyt vielä tähän, kun tämä juuri on se asia, jota minun on aivan mahdoton ymmärtää. Ymmärrän, että jonkun mielestä menee jaaritteluksi ja on tylsää. Mutta mahdetaanko sitten ymmärtää, että niiden jaarittelijoiden mielestä ei ollenkaan ole tylsää? Tiedostan, että en nyt ole puolueeton tätä jaarittelijana kommentoimaan, mutta kysyn silti, onko todella mahdoton ajatus, että kaikki eivät koe tätä siten kuin edellä on kuvattu? Varsinkin, kun juuri niitä erilaisia näkemyksiä halutaan ymmärrettävän.
Toisin sanoen, oikeasti jos puutarhajuhlat on tylsät ja sataakin, onko sinne pakko j
En ottanut mitään kantaa siihen pitääkö tai kuka tai mitä. Sanoin että arvelen että se aiheuttaa kinastelua kun ei ole uusia aiheita ja vanhojen pyörittely lie tylsää. Ei välttämättä juuri sinun mielestäsi, eikä hentun liisan, mutta minun arvaukseni on että se aiheiden puute voi aiheuttaa kinastelua yhtä kaikki.
Minun on ilmiselvästi hyvin vaikeaa kirjoittaa tekstiä mikä sinun olisi helppoa ymmärtää, koska luet kirjoituksistani asioita joita niissä ei sanota, kuten että mielestäni olisi hyvä ja oikein että kinastellaan kun on tylsää tai että sinun tehtäväsi olisi keksiä viihdyttävää keskustelua.
Joten kyllä, voi sanoa että juhlat menivät sateen vuoksi tylsiksi, riippumatta tahi ottamatta kantaa siihen jäisikö silti juhliin valittamaan vai lähtisikö pois.
Tätä ehkä vähän juuri tarkoitetaan sillä sanojen työntämisellä toisten suuhun.
Asiat ja ilmiöt ei lakkaa olemasta jos niitä ei sanota ääneen tai maagisesti ilmesty jos joku lausuu ne ääneen. Asiat vain ovat. On mahdollista todeta asia ilman että se sisältää omaa kannanottoa puolesta tai vastaan. On mahdollista myös ottaa kantaa asiaan puolesta tai vastaan, mutta niin ettei se päde juuri sinun, sinun tai hänen elämäntilanteeseensa. Ääneen toteaminen ei sinänsä ole kannanotto.
Vierailija kirjoitti:
Asiat ja ilmiöt ei lakkaa olemasta jos niitä ei sanota ääneen tai maagisesti ilmesty jos joku lausuu ne ääneen. Asiat vain ovat. On mahdollista todeta asia ilman että se sisältää omaa kannanottoa puolesta tai vastaan. On mahdollista myös ottaa kantaa asiaan puolesta tai vastaan, mutta niin ettei se päde juuri sinun, sinun tai hänen elämäntilanteeseensa. Ääneen toteaminen ei sinänsä ole kannanotto.
Mutta olisiko sitten mahdollista jatkaa sitä kannanottoa kertomalla, minkä ajattelee tämän todetun asiantilan aiheuttaneeen? On täysin liirum laarun lassin vellit kertoa pelkkiä asiantiloja. Minä en usko että syy tämän ketjun tilaan on mikään voi voi kun ihmiset väsyy jaaritukseen vaan tou että viisasstelevat ja ovat nokkelia ja haluaavat etenkin MP nyt painaa. Sinunkin viisastetlu on suurta tyhmyyttä siis.
Maratonparkujassa ärsyttää monien mielestä hänen ylimielisyytensä, verhottuna hänen teksteihin. Tuntuu, että hän omasta mielestään herää eloon täällä vauvapalstalla, kun muutoin ei ole mitään. Ihan vaan näin parin vuoden ajan keskustelua seuranneena.
Vierailija kirjoitti:
Niinno. MP vain kysyi kysymyksen liittyen siihen, miten asiat ovat. Kovasti otettiin nenuseen hernettä ja oltiin loukkaantuneita kun sanojakin oli suussa. Oltiin aivan, että kamalaa taas. Mutta tuohon itse kysymykseen ei kukaan enää sitten osaakaan vastata, että miksi ne asiat ja ilmiöt ovat olemassa. Kirjataan niitä ylös vain, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Maratonparkujassa ärsyttää monien mielestä hänen ylimielisyytensä, verhottuna hänen teksteihin. Tuntuu, että hän omasta mielestään herää eloon täällä vauvapalstalla, kun muutoin ei ole mitään. Ihan vaan näin parin vuoden ajan keskustelua seuranneena.
Mielenkiintoista kuinka monen kanssa olet asiasta keskustellut? Kun tiedät monien mielipiteen. Mitäs sitten tiedät MP elämästä kun tietäjänä esiinnyt? Juuri te olette aika sairata, jotka haluette rakentaa jotain ihme tarinoita täällä jopa palstan ulkopupolisesta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että siinäpä vasta erikoinen ihminen todella. Kirjoittaa laaja-alaisia, syvällisiä ja toisinaan ihan ihon alle meneviä tekstejä täysin tyhjästä elämästä käsin. Harvinainen lahjakkuus todella, ei ihme, että ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno. MP vain kysyi kysymyksen liittyen siihen, miten asiat ovat. Kovasti otettiin nenuseen hernettä ja oltiin loukkaantuneita kun sanojakin oli suussa. Oltiin aivan, että kamalaa taas. Mutta tuohon itse kysymykseen ei kukaan enää sitten osaakaan vastata, että miksi ne asiat ja ilmiöt ovat olemassa. Kirjataan niitä ylös vain, ilmeisesti.
9 kysymystä yhteensä, kahdessa eri kommentissa. Kohdistettuna kirjoittajalle joks ei itse kertonut pitkästyvänsä tai kiistelevänsä. Varmuuden vuoksi hänen suuhunsa oli sovitettu vielä jotain työkaverikommenttejakin, joita ei hänen teksteistä kyllä löytynyt. Tää just tuottaa vastakkalnasettelua: Jos vähänkin Vaikutat olevan jossain asiassa eri mieltä mp kanssa, olet samaa porukkaa kaikkien mahdollisten kiukuttelijoiden ja provoilijoiden kanssa ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 kysymystä yhteensä, kahdessa eri kommentissa. Kohdis
MP liitetään jokaiseen anoon joka on vähänkään hänen kanssaan samaa mieltä. Se on sitä vastakkain asettelua. Jotainhan sinäkin nyt koko ajan hänestä kaivat.
Edelliselle, vastaan vain ja ainoastaan kirjoituksiin jotka liittyvät alkuperäiseen kirjoitukseen siitä aiheiden puutteesta ja pitkästymisestä. En ole täällä vastaamassa kaikkien muiden puolesta. Tai edes kenenkään tietyn.
Ollakseen täysi mitättömyys, joka suorastaan herää henkiin ainoastaan palstalla tuo MP on kyllä ihmeellisen tunteita herättävä tyyppi. Itse en ihan tajua, vaikka juttujaan ihan ok on lueskellakin ja tykkäsin lukea miettimisiä Liekin kanssa.
Olen seurannut keskusteluja pitkään. Maratonparkuja ei anna periksi millään. Hän vääntää ja kääntää keskustelua niin pitkään, että ei saa enää tolkkua mistä kiista lähti, keskustelu menee niin solmuun hänen taitavasta ja ahallaan hämmentävästä kielenkäytöstään, lisäksi tuo hyökkäävä tyyli tekee se, että vastapuoli saadaan epäuskoiseksi mitä tässä nyt oikein tapahtui. Lopuksi, ellei muu auta, hän kääntää niin, että ei itseasiassa ollut lainkaan sanonutkaan niin kun nyt ymmärretään. Tai jos onkin sanonut niin on tarkoittanut ihan toista. Että vaikka sanoi niin se ei tarkoittanut sitä. Soppaa lisää omat kannatusjoukot.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut keskusteluja pitkään. Maratonparkuja ei anna periksi millään. Hän vääntää ja kääntää keskustelua niin pitkään, että ei saa enää tolkkua mistä kiista lähti, keskustelu menee niin solmuun hänen taitavasta ja ahallaan hämmentävästä kielenkäytöstään, lisäksi tuo hyökkäävä tyyli tekee se, että vastapuoli saadaan epäuskoiseksi mitä tässä nyt oikein tapahtui. Lopuksi, ellei muu auta, hän kääntää niin, että ei itseasiassa ollut lainkaan sanonutkaan niin kun nyt ymmärretään. Tai jos onkin sanonut niin on tarkoittanut ihan toista. Että vaikka sanoi niin se ei tarkoittanut sitä. Soppaa lisää omat kannatusjoukot.
Eikös täällä ole hoettu että jankkaamista ei voi tehdä yksin? Ja että täällä on monta jotka ovat samaa mieltä ei pidä missään nimessä sanoa että vain yksi jankkaa? Eli hyvin useat tuntuvat tuota vääntämistä MP kanssa haluavan harrastaa. Soppaa lisää se että heitä on kuulemma useita eli MP vääntää jos uskomme monen kanssa yhtä aikaa. Siitä ollaan samaa mieltä että uskomattoman sitkeä itse en jaksasi mutta ei mulla kyllä sanakaan ole samalla tavalla hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hänen pitäis antaa periksi, jos ajatus on, että kaikki ajatukset pitää hyväksyä ja pitää ymmärtää erilaisia ajatuksia. Ilmeisesti siis pitäisi alkaa muuttamaan mieltään ja hokea sori sori oot oikeasa oott oikeassa niin sitten olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisia henkilöarviointeja en kaipaa keneltäkään. Kohteliaisuudesta jätän myös omani kirjoittajasta esittämättä.
Malliesimerkki "keskustelusta", jota en kaipaa, enkä usko tuottavan kenellekään mitään muuta kuin pahaa mieltä. Vai sekö siinä on tarkoitus, painaa toista ylentääkseen itsensä?
Jos joku keksi hyvän syyn esittää yllä olevan kaltaisia näkemyksiä, kuulisin sen mielelläni. Itse en keksi.
-Liekki
Moikka taas erinomainen kanssapeukuttelija! Haluat ilmeisesti jälleen hämätä laittamalla ensin nuolia toiseen suuntaan ja sitten toiseen suuntaan kun huomaat, että joku on hoksannut jekkuilusi?
Ihan käsittämätöntä vänkäämistä nyt palstalla.
Ihmettelen kovin, miten MaratonParkuja on nyt saanut jonkun "sinnikkään fanin" peräänsä. Olet onnistunut tekemään kyllä lähtemättömän vaikutuksen henkilöön.
Olen arvostanut MaratonParkujan kirjoituksia sieltä "alusta asti", asiallisia, ystävällisiä, mutta kuitenkin teräviä huomiota. Ja hemmetin paljon jäänyt oppeja ja oivalluksia mieleen. Olet ollut todellinen rinnallakulkija, kiitos.
Mistä ihmisten viha pursuaa. Pahoinvointia on ilmassa, mutta miksi se puretaan ventovieraisiin palstalla. En vaan ymmärrä.
Minä en jaksa lähtee tuohon vänkäämiseen yhtään mukaan.
Minä keitän nyt iltakahvit.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Onko näin? Itse oon seurannu ketjua miltei alusta asti.
Olen myös Liekki kiinnostunut ehdotuksestasi. Voihan tätä keskustelua jatkaa täälläkin aina silloin, kun meno on sellaista, että siihen haluaa osallistua.
- Käpybara
Mitä jos kirjoitukseni olisi ymmärtänyt kuten sen tarkoitin: menee nahisteluksi kun ei ole oikein uutta käsiteltävää. Ei sisällä arvostelua ketään kohtaan siitä, ettei ole uutta käsiteltävää. On vain toteamus, että ei ole uutta käsiteltävää ja samojen juttujen pyörittely menee pitkästyttäväksi tai kinasteluksi.
Puutun nyt vielä tähän, kun tämä juuri on se asia, jota minun on aivan mahdoton ymmärtää. Ymmärrän, että jonkun mielestä menee jaaritteluksi ja on tylsää. Mutta mahdetaanko sitten ymmärtää, että niiden jaarittelijoiden mielestä ei ollenkaan ole tylsää? Tiedostan, että en nyt ole puolueeton tätä jaarittelijana kommentoimaan, mutta kysyn silti, onko todella mahdoton ajatus, että kaikki eivät koe tätä siten kuin edellä on kuvattu? Varsinkin, kun juuri niitä erilaisia näkemyksiä halutaan ymmärrettävän.
Toisin sanoen, oikeasti jos puutarhajuhlat on tylsät ja sataakin, onko sinne pakko jäädä sitä fiilistä purkamaan ja kinastelemaan?
Mikä ihmeen pakko siis tänne on tulla ja jäädä kinastelemaan? Eikö voi vain todeta, että siinäpä taas jaarittavat tylsiään, ei mitään uusia, mielenkiintoisia tarinoita olekaan, jatkanpa matkaa?
Aika hauska tietysti huomata, että nyt ei ole enää huoli vain töistäni, vaan jo työkavereistanikin:-)
T: MaratonParkuja