Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12516)

Vierailija
11781/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo noiden positiivista manifestointia käsittelevien kommenttien reaktioita niin ei voi tulla kuin yhteen lopputulokseen. Ainakin muutama lukija pelkää niin kiihkeästi koko eron konseptia että haluaa torjua koko aiheen koskipa se omaa itseä tai vierasta ihmistä keskustelu palstalla. Siitä ei kertakaikkiaan voi keskustella muulta kannalta kuin paha jättäjä ja jätetty kaltoinkohdeltu uhri.

Näköjään pitää lainata suoraan kommenttia ettei aleta vetämään täysin päästä vedettyjä johtopäätöksiä. Pakkopositiivisuus oli vastaus ihan suoraan lainattuun kommenttiin ja kirjoittajaan.

Vierailija
11782/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen hukassa tilanteessa paljon samaa k omassa erossa kauan sitten. Oltiin yhdessä ollessani 16-37. Suhde oli aikalailla väljähtynyt viim ehkä 4 vuotta. Tavallista arkea, ei mitään mikä olis työntänyt pois tai mitään mikä olis vetänyt muuallekaan. Turvallista ja tuttua, taloudellisesti pyyhki hyvin, molemmilla omat harrastukset, yhteinen kaveripiiri, läheiset välit appivanhempiin jne. Molemmat tiesi ettei suhde oo enää mitä joskus ennen, eikä kumpikaan tehnyt oikein mitään et asiat ois parantuneetkaan. 

Rakastuin kaveriini. Halusin erota. Ex suostui tietysti eroon mutta näki että se otti koville. Hänellä oli pelko ettei löydä enää ketään. Tai että ei tule taloudellisesti toimeen. Pelkkää luopumista eikä mitään hyvää tilalle. Hän toivoi pitkään että mieleni vielä muuttuisi ja palattaisiin entiseen. Oli allapäin, taisi juodakin liikaa. Harmitteli usein miten hänen unelmat tulevaisuuden suhteen ei toteutuneetkaan.

Kunnes. Tinderistä löytyi ihminen joka ei ihan osunut exän speksiin mutta tapaamisesta #1 oli niin hauskaa ja luontevaa, että parin kk päästä muuttivat yhteen ja vuoden päästä ex, joka ei ollut kpskaan naimisiinmenevää tyyppiä, meni vihille. Hän myöhemmin sanoi mulle että nyt hän tietää miltä aikuinen rakkaus tuntuu, rakastaa ja tulla rakastetuksi sellaisena kuin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11783/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo noiden positiivista manifestointia käsittelevien kommenttien reaktioita niin ei voi tulla kuin yhteen lopputulokseen. Ainakin muutama lukija pelkää niin kiihkeästi koko eron konseptia että haluaa torjua koko aiheen koskipa se omaa itseä tai vierasta ihmistä keskustelu palstalla. Siitä ei kertakaikkiaan voi keskustella muulta kannalta kuin paha jättäjä ja jätetty kaltoinkohdeltu uhri.

Näköjään pitää lainata suoraan kommenttia ettei aleta vetämään täysin päästä vedettyjä johtopäätöksiä. Pakkopositiivisuus oli vastaus ihan suoraan lainattuun kommenttiin ja kirjoittajaan.

Ok, mikä esim sua siis harjaa vastakarvaan kommentissa 1770 (ei minun kirjoittama)? Kiinnostaisi oikeasti kuulla.

Vierailija
11784/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se, että positiivisten skenaarioiden ja suunnitelmien ja niistä kumpuavien positiivisten tunteidenkin pohjalta (esim. luottamus, toivo) on usein parempi tehdä päätöksiä, kuin kovin pitkälle vain maalailtujen uhkakuvien ja pelon tunteen johdattamana. 

Toki joskus hyvä neuvo voi myös olla sekin, jos ei oikein tiedä mitä haluaa, mutta jos tietää mistä haluaa pois..

Nämähän ovat ne siis vetovoima- ja työntövoimatekijät: mihin haluan/mistä haluan pois. Ja omakohtaisesti aikoinaan vaikeasta suhteesta eronneena, se toivo suuntautui tietenkin tulevaisuuteen. Ja vaikka suhde oli vaikea, niin kuitenkin pystyimme usean lapsen tapaamiset sopimaan aluksi niin, että isä tuli entiseen yhteiseen kotiin ja minä menin hänen kotiinsa siksi aikaa. Hyvin sujui enkä kokenut mitenkään kannattelevani isää vaan koin sen meille kaikille helpoimmaksi tavaksi. Noin vuosi mentiin noin ja sitten myytiin asunto ja isä alkoi tavata lapsia omassa kodissaan.

Vierailija
11785/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oma kritiikkini on kohdistunut lähinnä sellaisiin toiminnan motiiveihin, jolla pyritään erossa omalla kustannuksella tasoittelemaan ex-puolison tunteita jo etukäteen."

Heitän tähän ihan puhtaana spekuna toisenlaisen näkulman. Eroa harkitseva saattaa myös pyöritellä päässään eron jälkeisiä järjestelyjä: mitä jos kumppani haluaa myydä tämän talon. Tai jäädä tähän itse. Mitä jos hän ajattelee ettei hänellä ole myymättä taloa varaa hankkia asuntoa johon ottaa vastaan vierailevia lapsiaan. Entä jos hän aikoo muuttaa kolmannen osapuolen kanssa yhteen. Ottaisiko hän lapset sinne. Suostuukohan hän jaettuun huoltajuuteen. Vai olisiko lapset koko ajan minulla mikäli haluaisin jäädä tähän vanhaan kotiin asumaan. Millähän ehdoilla taloa ei myytäisi, minä saisin jäädä siihen asumaan lasten pääasiallisena huoltajana, mutta lapset eivät olisi 100% ajasta minun huollettavana/ vierailisi jossain kt-yksiössä tai vieraan naisen luona

Kyllä, fiksu avaa omalla ehdotuksella jossa on jo huomioitu todennäköiset sudenkuopat tai vasta-argumentit (Jos ei myydä taloa, en voi ottaa lapsia luokseni.. Lapset voivat hyvin tulla mun ja naisystäväni yhteiseen kotiin asumaan... Haluan itse jäädä asumaan taloomme..)

Vierailija
11786/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mikä esim sua siis harjaa vastakarvaan kommentissa 1770 (ei minun kirjoittama)? Kiinnostaisi oikeasti kuulla.

Ei ehkä niinkään se sanoma, vaan kirjoittaja ja asiayhteys. Kommentti tuli kontekstissa mistä on pääteltävissä että se esitti jotain eriävää näkökulmaa kirjoittajien käpybara, maratonparkuja ja kuurankukka aiempiin kommentteihin. Siksi se on lähtökohtaisesti huono ja edustaa märinäsakkia, jankutusta ja keskustelun pilaamista.

Kysy vaan reippaasti jos joku vielä askarruttaa mieltä, vastaan mihin tähän mennessä oon saanut ymmärryksen kun oon nyt kesästä saakka tätä ketjua seurannut :)

Vierailija
11787/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: noiden peukkujen ja muutaman virkkeen provosoivien kommenttien huomioiminen pelaa jonkun pussiin, en vielä tiedä kenen, mietin vielä asiaa. Peukutukset ja kommentit tulee samanaikaisina ryppäinä ja monesti osuu ajallisesti joidenkin nimimerkillä kirjoittajien hyvin yhtäaikaiseen esiintymiseen ketjussa. Oon miettinyt onko kyseessä toimittaja tai mode, ja miksi? Ketjusta ei ole taidettu poimia mitään artikkelien aiheitakaan. Joku käyttäytymistutkija? Tekoälyn avulla? Ketä kiinnostaisi riittävästi hämmentää ja luoda vastakkainasettelua johonkin anonyymiin suhdekeskusteluun, että jaksaisi vaivautua? Vai pari hyvin yksinäistä ihmistä joille härkkiminen ja ärsyttäminen on ajanvietettä. En osaa sanoa mutta outoa on.

Vierailija
11788/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa: noiden peukkujen ja muutaman virkkeen provosoivien kommenttien huomioiminen pelaa jonkun pussiin, en vielä tiedä kenen, mietin vielä asiaa. Peukutukset ja kommentit tulee samanaikaisina ryppäinä ja monesti osuu ajallisesti joidenkin nimimerkillä kirjoittajien hyvin yhtäaikaiseen esiintymiseen ketjussa. Oon miettinyt onko kyseessä toimittaja tai mode, ja miksi? Ketjusta ei ole taidettu poimia mitään artikkelien aiheitakaan. Joku käyttäytymistutkija? Tekoälyn avulla? Ketä kiinnostaisi riittävästi hämmentää ja luoda vastakkainasettelua johonkin anonyymiin suhdekeskusteluun, että jaksaisi vaivautua? Vai pari hyvin yksinäistä ihmistä joille härkkiminen ja ärsyttäminen on ajanvietettä. En osaa sanoa mutta outoa on.

Mä en ny tajunnu tästä yhtään mitään.

Vierailija
11789/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joukossa satavarmoja AI:llä tuotettuja tekstejä..

Vierailija
11790/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ny tajunnu tästä yhtään mitään.

En minäkä, siis yhtään mitään en tajua. Mikä peukku, mitä kommentteja. Miten niin yhtäaikaisia 😵💫

Vierailija
11791/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On outoa. Välillä poistivat eriäviä kommentteja. Ketjun alkuvaiheessa joku aktiiveista sanoi tallentavansa kaikki. Keräsikö jotain omaa kirjaa? Välillä mietin, juuri tuosta aggressiivisesta asenteesta johtuen, että onko kyseessä jonkun avovankilan porukka, psykiatrisen osaston vai minkä yksikön. Yksi aktiiveista on käyttänyt hyvin erikoista kieltä, mistä aina tunnistan hänen anonyyminäkin olevat kommentit. Draaman kaari on lattea ja aina tulee joku uusi hahmo uusine ongelmineen, joista sitten kommentoidaan. Ei kovin omaperäistä vaan erittäin epäuskottavia juttuja ollut.

Vierailija
11792/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kikkaillut näiden nuolien kanssa jo muutamien päivien ajan ja haastanut riitaa palstalla. Vpn on käytössä muillakin.

Vierailija
11793/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vahvistit spekuni sinä salaperäinen kilpapeukuttaja. Kato me molemmat osataan lentotilan kautta päivittää ip os ja peukuttaa minuutissa 10 krt. Ollaan me eteviä. Toivon että sulla on oikeasti tässä joku järkimotiivi vaikka työhön liittyen. Ois vaan liian surullista muuten että sinusta saa reaktion irti 5 minuutissa, taitaa mennä palstalla aika monta tuntia päivässä 😅

Vierailija
11794/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta MP, Kuurankukka ja muut nimimerkilliset ovat yksi ja sama kirjoittaja, tunnistetaan kirjoitustyylejä näiden välillä. Langan paskominen jatkuu. Mitä iloa saat tästä?

Vierailija
11795/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kikkaillut näiden nuolien kanssa jo muutamien päivien ajan ja haastanut riitaa palstalla. Vpn on käytössä muillakin.

En todellakaan minä, palasin eilen syyslomamatkalta kotiin. Nyt joudut kyllä katsomaan ihan toiseen suuntaan epäilyksinesi. Katoppa seuraavan kerran hiukka tarkemmin ne peukut niin sullekin ehkä aukeaa asia 

Vierailija
11796/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun vahvistit spekuni sinä salaperäinen kilpapeukuttaja. Kato me molemmat osataan lentotilan kautta päivittää ip os ja peukuttaa minuutissa 10 krt. Ollaan me eteviä. Toivon että sulla on oikeasti tässä joku järkimotiivi vaikka työhön liittyen. Ois vaan liian surullista muuten että sinusta saa reaktion irti 5 minuutissa, taitaa mennä palstalla aika monta tuntia päivässä 😅

Sama aika se menee sinullakin ja samalla tavalla reagoit 😂. 

Vierailija
11797/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta MP, Kuurankukka ja muut nimimerkilliset ovat yksi ja sama kirjoittaja, tunnistetaan kirjoitustyylejä näiden välillä. Langan paskominen jatkuu. Mitä iloa saat tästä?

Susta on ihan normaalia että tässä langassa kahteen kommenttiin tulee minuutissa 15 alanuolta kun muuten ketjussa voi mennä päiviä ilman ensimmäistäkään kommenttia?

Tietysti kun olet "samassa leirissä " niin se on sulle mieluisa juttu ja kun joku nostaa asian esille, on se ketjun paskomista. Mulla lähinnä herää kysymys että miksi tällaisen  aiheen ketju leiriytyy kahtia. Vissiin niin mustavalkoisia asioita?

Vierailija
11798/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umm. Ero on vaan siinä että minä olin paikalla kun kirjoitin sen kommentin. Mistä sinä tiesit sattua paikalle juuri samalla hetkellä?

Nyt esim lähden koiran kanssa lenkille joten menee todnäk tunteja ennen kuin olisin reagoimassa seuraavaan provoosi. Ehkä huomiseen, onhan la ilta. Oletko sittenkin 30sekunnissa paikalla vastaamassa?

Jos nimim ihmiset haluavat jatkossa mitään uskottavuutta, pyrkivät he omalta osaltaan ehkäisemään tällaista provoamista, eivätkä paistattele siinä erinomaisuuden tunteessa että Jes, joku anonyymi räksyttää vauvalehden keskustelussa mun puolestani 

Vierailija
11799/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umm. Ero on vaan siinä että minä olin paikalla kun kirjoitin sen kommentin. Mistä sinä tiesit sattua paikalle juuri samalla hetkellä?

Nyt esim lähden koiran kanssa lenkille joten menee todnäk tunteja ennen kuin olisin reagoimassa seuraavaan provoosi. Ehkä huomiseen, onhan la ilta. Oletko sittenkin 30sekunnissa paikalla vastaamassa?

Jos nimim

Voit keksiä päässäsi tarinaa, että olen koko ajan palstalla samalla tavalla mitä sinä ja keksiä lisää salaliittoteorioita.

Vierailija
11800/12516 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kikkaillut näiden nuolien kanssa jo muutamien päivien ajan ja haastanut riitaa palstalla. Vp

Nämä peukut menee ihan samalla tavalla molempiin suuntiin koska on olemassa ainakin yksi toinen henkilö, joka multipeukuttaa viestejä ja hän aloitti sen ennen minua. Kuten varsin hyvin tiedät, mutta kerrotaan se nyt muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä