Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12665)
Vierailija kirjoitti:
"Tällä hetkellä odotan postista sitä virallista eron ensimmäisen vaiheen voimaanastumista, jotta saan selkeitä aikaraameja. Koska mies ei suostunut täyttämään hakemusta yhdessä, harkinta-aika astuu voimaan vasta kun hän saa virallisen tiedoksiannon. Hakemuksen jättämisestä on nyt lähes kaksi kuukautta, joten melko pitkä on käsittelyaika. Ystäväni kuitenkin kertoi sen olevan normaalia."
Siis mitä ihmettä? Miten tuo voi kestää noin kauan? Ei todellakaan ole normaalia tuo käsittelyaika. Harkinta-aikahan alkaa juosta muutaman päivän sisällä hakemuksen sisään jättämisestä - tai heti, kun se on molemmilla osapuolilla tiedossa.
Eikö mies ole saanut avioeroa tiedoksi? Vai onko hän voinut ilmoittaa käräjäoikeuteen, että ero perutaan? Jotain mätää tuossa on. Voit Hukassa soittaa itse käräjäoikeuteen ja kysyä, missä vaiheessa asiat ovat.
Eli mies ei ole allekirjoittanut tiedoksiantoa, siksi tuossa kestää. Ei ole millään tasolla normaalia, että käräjäoikeudessa kestäisi 2 kk toimittaa tiedoksianto miehelle, se lähetetään viikon sisällä käräjäoikeudesta.
Jotkut pakoilevat tätäkin ja pitkittävät prosessin alulle saattamisessa. Tiedoksiantoahan ei ole pakko allekirjoittaa. Se vain tarkoittaa sitä, että miestä hätyytellään sitten pariin otteeseen eka noilla tiedoksiannoilla ja sen jälkeen haastemiehellä. Kun avioerohakemus on todistettavasti sitten vihdoin saatu sille miehelle, siitä hetkestä lähtee se avioeron harkinta-aika sitten rullaamaan.
Kun avioeroa on hakenut jompi kumpi yksin, siitä siis lähtee tiedoksianto toiselle osapuolelle eli käytännössä lähtee fyysinen kirje kotin.
Toisen osapuolen tulee allekirjoittaa tuo kotiintullut kirje eli tiedoksianto ja lähettää se takaisin käräjäoikeuteen.
Avioeron 6 kk harkinta-aika lähtee käyntiin siitä päivämäärästä, jona tiedoksianto on allekirjoitettu.
Ja seuraavat väännöt sitten lopullisen avioeron hakemisen kanssa, jos sitäkin haetaan yksin. Toinen osapuoli voi sitäkin sitten pitkittää ja olla allekirjoittamatta sitä.
Ei käräjäoikeuteen voi yksipuolisesti ilmoittaa, että ero perutaan :D
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä Tähkäpään pikkuhousunsuoja-keissi oikein on? Siis mies petti kotona naisen kanssa, joka jätti jälkeensä erimerkkisiä pikkuhousunsuojia kuin mitä Tähkäpää käyttää ja jäi täten kiinni sivusuhteesta? En ole lukenut koko ketjua, en tiedä, kuinka kaukana tämä tarina on.
Siinäpä se koko juttu onkin mitä tänne kirjoitin, ehkä 2-3 sivua sitten, kun Maratonparkuja kysyi, milloin lopulta kestokykyni petti manipuloivan ja valehtelevan miehen kanssa. Sen verran hupaisa episodi, että päätin siitä kirjoittaa. Asia ei ole ollut akuutti enää vuosiin tai paremminkin vuosikymmeniin, olen eläkeikäinen mummeli jo ja kyseessä oli nuoruuden liitto.
Tähkäpää
Hukassa, tuo ympärilläsi pyörivä kuvio on ihan karmea. Nytkö siis oikeasti on tilanne niin, että miehesi on mahdollisesti tuonut sukupuolitaudin Sinulle? Ja syytät tavallaan pelkästään naista. Miehesi on kuitenkin se joka on ollut ilman kumia toisen naisen kanssa, eikö Teillä ole avoimen suhteen sääntöihin kuulunut se, että mies käyttää kumia. Onko kumia käytetty aiemmissakaan kokeiluissa. Kuka oikeasti on tartuttanut kenet?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nyt. Onko tarkoitus siis sanoa että tämä toinen nainen on paneskellut joka puolella ja nyt tartuttanut koko porukan? Niin oman kolmionsa kuin ventovieraat.
Eikö tästä ole kuitenkin sulle hukassa ole sanottu että älä pane paljaalla sen huoripukin kanssa jos on pakko sitä panna.
Näin minäkin tämän ymmärsin. Salarakasnainen on paneskellut ympäriinsä ja kantaa ties kuinka monen kymmenen ihmisen bakteereja ja tauteja. Miettikääpä matikalla. Salarakas pannut vaikkapa seitsemää eri miestä. Kukin noista seitsemästä miehestä on pannut sitä ennen vaikkapa 10 eri naisen kanssa. Tuossa on heti heittämällä kasassa jo 70 eri ihmisen virukset, bakteerit ja taudit. Paitsi kun plussaa niiden kymmenen naisen paneskelut. Jos yksi tai kaksikin on pannut vaikka sadan kanssa, niin hetkessähän sitä altistuu jo tuhansien taudeille.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nyt. Onko tarkoitus siis sanoa että tämä toinen nainen on paneskellut joka puolella ja nyt tartuttanut koko porukan? Niin oman kolmionsa kuin ventovieraat.
Eikö tästä ole kuitenkin sulle hukassa ole sanottu että älä pane paljaalla sen huoripukin kanssa jos on pakko sitä panna.
Ei nyt ihan tällaisesta ole kuitenkaan kyse. Asia ei ole niin yksiselitteinen, eikä nainen suinkaan ole joka puolella touhuillut. En uskalla avata sitä tarkemmin, koska se ei suoranaisesti ole minun asiani. Asia on ikävä, muttei kuitenkaan terveydellisesti vaarallinen. Tämä yksi mies nyt on saanut kolauksen ja häntä on johdettu todella harhaan ikävin seurauksin ja minulle tuli yllätyksenä, että tässä sopassa on ollut tietämättään mukana neljäskin henkilö.
- Hukassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä Tähkäpään pikkuhousunsuoja-keissi oikein on? Siis mies petti kotona naisen kanssa, joka jätti jälkeensä erimerkkisiä pikkuhousunsuojia kuin mitä Tähkäpää käyttää ja jäi täten kiinni sivusuhteesta? En ole lukenut koko ketjua, en tiedä, kuinka kaukana tämä tarina on.
Siinäpä se koko juttu onkin mitä tänne kirjoitin, ehkä 2-3 sivua sitten, kun Maratonparkuja kysyi, milloin lopulta kestokykyni petti manipuloivan ja valehtelevan miehen kanssa. Sen verran hupaisa episodi, että päätin siitä kirjoittaa. Asia ei ole ollut akuutti enää vuosiin tai paremminkin vuosikymmeniin, olen eläkeikäinen mummeli jo ja kyseessä oli nuoruuden liitto.
Tähkäpää
Kiitos kun jaoit tämän meille! Just nämä tosielämän jutut ovat kyllä taruakin ihmeellisimpiä yleensä. Hyvä, että pääsit miehestä sitten eroon pikkuhousuepisodin siivittämänä. Löysitkö koskaan tuon jälkeen sitten normaalia miestä vai miten elämäsi jatkui siitä eteenpäin? Koet siis, että oli ehdottoman hyvä, että pääsit siitä miehestä silloin sitten eroon?
Siis tajuatko, että jos salasuhdenainen on pannut vaikka parin eri miehen kanssa, riski taudeille on suuri, mikäli nuo pari miestä ovat sellaisia huoripukkeja, jotka ovat naineet vaikkapa 200 eri naisen kanssa ennen tätä salarakkaan panemista. Ja jos kukin noista 400 eri naisesta on ollut sängyssä 1-100 ihmisen kanssa, niin puhutaan ihan hetkessä jo tuhansien ellei kymmenien tuhansien bakteerikannoista, viruksista ja taudeista, jotka sun miehes on sitten ottanut kyrpäänsä salarakasnaisen kolosta ja nyt sitten sä olet altistunut jopa kymmenien tuhansien ihmisten pöpöille. Hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan tällaisesta ole kuitenkaan kyse. Asia ei ole niin yksiselitteinen, eikä nainen suinkaan ole joka puolella touhuillut. En uskalla avata sitä tarkemmin, koska se ei suoranaisesti ole minun asiani. Asia on ikävä, muttei kuitenkaan terveydellisesti vaarallinen. Tämä yksi mies nyt on saanut kolauksen ja häntä on johdettu todella harhaan ikävin seurauksin ja minulle tuli yllätyksenä, että tässä sopassa on ollut tietämättään mukana neljäskin henkilö.
- Hukassa
Hukassa, oletko kuullut tästä asiasta ainoastaan mieheltäsi? Miten voit olla varma, että hän puhuu totta tämän asian suhteen?
Tähkäpää
Hukassa, jos tulkitsin asiaa oikein, niin olet jo mahdollisesti saanut sukupuolitaudin mieheltä. Tämäkin raja on siis ylitetty. Mitä seuraavaksi jäät odottamaan? Oletko ottanut hiv-testin?
En myöskään mitenkään ymmärrä, että avioeron vireille laittaminen kestää kuukausia käräjäoikeudessa. Ei kestä. Eli mies hyvin todennäköisesti pakoilee tietoa ja lopulta haastemiestä.
Herää jo nainen. Älä syytä toista naista äläkä vaivaa edes päätäsi hänen suhteillaan. Sinun pitäisi nyt keskittyä miettimään mitä miehesi tekee sinulle.
Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että sinua roikotetaan avioliitossa niin kauan että mies saa välinsä kuntoon toisen naisen kanssa ja taloudelliset asiansa sille tolalle, että on helpompi sanoa sinulle ja lapsille sayonara? Ehkä toinen nainen ei edes halua moista taakkaa vaivakseen, vaan etsii parempaa. Ja se on miehesi, joka haikailee naisen perään sinun kustannuksellasi.
Älä ole sinisilmäinen, vaan kuuntele kanssasiskojasi, joilla on kokemusta. Pettäjän pelikirja on selvästi monilla käytössä.
Go Tähkäpää!
Kuurankukka
Kysymyksiin on kovin vaikea vastailla kertomatta koko tarinaa. Ehkä olisi pitänyt jättää se kokonaan mainitsematta, koska en uskalla sitä kokonaan avata, mutta jotenkin nyt tämänhetkiset kuulumiseni sivuavat sitä vahvasti enkä ajatellut asiaa tarpeeksi pitkälle ja tässä sitä nyt ollaan. En keksi kuitenkaan mitään syytä, miksi minulle siitä olisi valehdeltu ja kaikki tarinan elementit olivat loogisia ja sopivat kuluneeseen aikajanaan täydellisesti. Helpommallahan siinä olisi päässyt, jos minä en tietäisi tästä mitään, mutta oli oikein ja tarpeellista se minulle kuitenkin kertoa.
- Hukassa
Vierailija kirjoitti:
En myöskään mitenkään ymmärrä, että avioeron vireille laittaminen kestää kuukausia käräjäoikeudessa. Ei kestä. Eli mies hyvin todennäköisesti pakoilee tietoa ja lopulta haastemiestä.
Jep. Mies ei ole allekirjoittanut tiedoksiantoja, joita lähtee ainakin kolme kappaletta melko tiuhaankin. Niille annetaan aikaa allekirjoittaa vain reilu viikko. Jos ei vastausta kuulu, lähetetään uusi tiedoksianto ja niin edelleen, kunnes lähetetään sitten ihan haastemies, jotta avioerohakemus saadaan tiedoksi miehelle ja avioero vireille.
Mies siis ei ole näitä tiedoksiantopapereita allekirjoittanut ja pakoilee jopa haastemiestä. Joskus voidaan käyttää tuohon prosessiin myös poliisia siten, että avioerohakemus pistetään tiedoksi ja julkiseksi poliisille ja siten avioero saadaan vireille. Eli vaikka mies pakenisi Lapin metsiin, eikä kukaan häntä tavoittaisi, niin kyllä sitten kun käytetään tuo poliisi-kortti, niin avioero saadaan vireille. Pätee sekä ensimmäisen vaiheen avioerohakemukseen että toisen vaiheen avioerohakemukseen. Toki prosessi pitkittyy kuukausilla molemmissa vaihessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että sinua roikotetaan avioliitossa niin kauan että mies saa välinsä kuntoon toisen naisen kanssa ja taloudelliset asiansa sille tolalle, että on helpompi sanoa sinulle ja lapsille sayonara? Ehkä toinen nainen ei edes halua moista taakkaa vaivakseen, vaan etsii parempaa. Ja se on miehesi, joka haikailee naisen perään sinun kustannuksellasi
Tämä.
Mies roikottaa Hukassaa niin kauan, kunnes on pedannut tiensä selväksi salarakkaan hoteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksiin on kovin vaikea vastailla kertomatta koko tarinaa. Ehkä olisi pitänyt jättää se kokonaan mainitsematta, koska en uskalla sitä kokonaan avata, mutta jotenkin nyt tämänhetkiset kuulumiseni sivuavat sitä vahvasti enkä ajatellut asiaa tarpeeksi pitkälle ja tässä sitä nyt ollaan. En keksi kuitenkaan mitään syytä, miksi minulle siitä olisi valehdeltu ja kaikki tarinan elementit olivat loogisia ja sopivat kuluneeseen aikajanaan täydellisesti. Helpommallahan siinä olisi päässyt, jos minä en tietäisi tästä mitään, mutta oli oikein ja tarpeellista se minulle kuitenkin kertoa.
- Hukassa
No nyt menee mystiseksi. Hakee popcornit.
Vierailija kirjoitti:
- Hukassa
Inhorealistina minulle taas tulee mieleen kaiken kertomasi perusteella, miksi miehesi EI olisi valehdellut joko kokonaan tai osaksi TÄSTÄKÄÄN asiasta. Toivon vain, ettei sinun Hukassa terveytesi ole vaarantunut - tai ainakin terveytesi on parannettavissa, jos jotain pöpöä on miehesi kautta sinulle tullut.
Tähkäpää
Vierailija kirjoitti:
- Hukassa
Loppujen lopuksi sillä ei ole mitään merkitystä sinun ja miehesi suhteen kannalta, millä tavalla tämä sivusuhdenainen on miestäsi ja muita miehiä pettänyt. Ainut mikä tässä merkitsee on se, että teillä oli avoin suhde, mutta mies valehteli, rikkoi sovittuja rajojanne ja meni rakastumaan toiseen naiseen, eikä suostu lopettamaan sivusuhdetta, vaikka näkee sen loukkaavan sinua. Miehesi on täysin raukkamainen velliperse, joka muka haluaa pelastaa liittonne, mutta tekee sen tekemättä mitään. Samalla mies jatkaa sivusuhdetta ja kertoo sinulle rakkauden huumastaan. Onko tuo mies sadisti vai mitä???
Kyllä sinä olet pyytänyt rehellisyyttä, mutta mies oikein hieroo tuota suhdetta naamaasi ja vieläpä uhriutuu ja itkee ongelmistaan tuon toisen naisen kanssa sinulle. Ja nyt yhätäkkiä syyllistätte kimpassa tuota naista, vaikka nainen on sivullinen uhri tässä teidän hullussa avoimessa liitossa. Ja avioerohakemuskin on johonkin juuttunut ja kadonnut?!? Mikä merkillinen sattuma. Mies valehtelee sen minkä ehtii ja sinä uskot kaiken. En tiedä mitä pitäisi enää tapahtua, että silmäsi avautuisivat?
Ja nythän tässä voidaan jopa odotella niitä vauva-uutisia? Se, että kuka on isä onkin sitten toinen juttu.
Nyt on kunnon weeteet tulilla. Tunnevammainen kertoilee toisen naisen paneskeluista. Hyi helvete!
Koska toinen nainen on ollut kuvioissa jo pitemmän aikaa ja mies ei ole tehnyt päätöstä on naisella ollut todellakin oikeus olla muidenkin kanssa. Oletan, että hän on vapaa ihminen. Siksi Hukassa on jo kauan ollut mahdollista saada tartunta jos niikseen on. Jos kerran ovat harrastaneet suojaamatonta seksiä. Sehän on ihan perusasia suojata itsensä kotona jos on kuvioissa toinen tai muitakin ulkopuolisia seksikumppaneita.
Mielestäni niin miehellä kuin Hukassakaan ei ole mitään oikeutta määrätä tai repostella toisen naisen seksielämää. En nyt usko, että hän on ympäriinsä paneskellut kuitenkaan. Kehoittihan mies Hukassakin kokeilemaan muita miehiä. Miksi tämä toisen naisen toisten miesten kokeilu nyt on niin ihmeellistä ymmärtää? Avioparin Itsensä suojaaminen tai suojaamatta jättäminen ei ole todellakaan toisen naisen huoli eikä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Koska toinen nainen on ollut kuvioissa jo pitemmän aikaa ja mies ei ole tehnyt päätöstä on naisella ollut todellakin oikeus olla muidenkin kanssa. Oletan, että hän on vapaa ihminen. Siksi Hukassa on jo kauan ollut mahdollista saada tartunta jos niikseen on. Jos kerran ovat harrastaneet suojaamatonta seksiä. Sehän on ihan perusasia suojata itsensä kotona jos on kuvioissa toinen tai muitakin ulkopuolisia seksikumppaneita.
Mielestäni niin miehellä kuin Hukassakaan ei ole mitään oikeutta määrätä tai repostella toisen naisen seksielämää. En nyt usko, että hän on ympäriinsä paneskellut kuitenkaan. Kehoittihan mies Hukassakin kokeilemaan muita miehiä. Miksi tämä toisen naisen toisten miesten kokeilu nyt on niin ihmeellistä ymmärtää? Avioparin Itsensä suojaaminen tai suojaamatta jättäminen ei ole todellakaan toisen naisen huoli eikä ongelma.
Tuntuu, että minut ymmärrettiin nyt todella väärin, enkä näemmä osaa näkökulmaani ymmärrettävästi selittää. Mitään tuollaista en kuitenkaan ole tarkoittanut ja olen kanssasi samoilla linjoilla.
- Hukassa