Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12664)
Meinasin just laittaa, että ei yksinkertaisille voi selittää VPN:ää
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mitenkään mahdollista, että esim Te, MaratonParkuja, ette huomaa, että tuli näpsähdettyä ikävään sävyyn kirjoittajalle "X", joka vain täysin hyväntahtoisesti kertoi uskovansa aloittajan miehellä olevan toisen naisen, ja epäilevän sen olevan psyykkisesti ja emotionaalisesti erittäin hajottavaa että aloittaja vielä hakeutuu miehen lähelle seksuaalisesti? Te, MaratonParkuja, saatoitte kokea tämän yksittäisen henkilön "X" kirjoituksen jankuttamisena tai epäempaattisena spekulointina, koska kirjoittajalla "X" oli jäänyt huomaamatta hetkessä 20 sivua venähtäneessä keskustelussa, että joku muu on jo tuonut vastaavan ajatuksen esille. Ja olisikohan mahdollista, että kun kirjoittaja "X" sai osakseen näpäytyksen teiltä, parahin Rva Parkuja, hän tai sivullinen lukija koki sen hieman ansiottomana, olihan kirjoittajalla halu vain jakaa omasta elämänkokemuksestaan ja kommentin verran tuoda sitä aloittajan tietoisuuteen.
Lisätään tähän outo sivujuonne ketjussa, jossa kahteen päätyyn pelaava Hra sai äidillistä neuvontaa ja hellää ohjausta osakseen, vaikka toimintansa oli suorastaan oksettavaa, ja tähän sanallisesti puuttuneet jälleen tukkapöllyä Teiltä nimimerkillisiltä kirjoittajilta..niin siitä se vastakkainasettelu sitten syntyikin.
Miksi jäät vatvomaan lukuisten viestien verran ylipäätään, mitä johonkin kommenttiin / kommenttiisi toisesta naisesta on joskus kolme vuotta sitten joku vastannut? Joka ei ole ollut mitenkään edes radikaalia, vaan ihan kohtuu tavallista keskustelua keskustelupalstalla ja mielipiteiden vaihtoa aiheesta.
Tai miksi haluat tyyliin vuoden päästä vastausta siihen, miksi jotkut toiset kommentoijat ovat kirjoittaneet sellaisia mielipiteitä jonkun miehen elämäntilanteesta, joita et ole ymmärtänyt tai olet ollut itse eri linjoilla tai mielestäsi jotkut olivat liian silkkihansikkain? Aivan älytöntä vatvoa tässä ketjussa tällaisia. Pitäiskö sun perustaa ihan oma uusi ketju näille syväluotaaville pohdinnoillesi: "Miksi ketjussa: "Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?" (vrt. "Miksi salkkareissa")
Lisäksi, jotain mielestäsi tympeää kommenttia et voi myöskään laittaa lähtökohtaisesti monen eri ihmisen "kaikki nimimerkilliset" piikkiin. Moni nykyinen nimimerkki ei edes vuosi, kaksi tai kolme sitten, ole kirjoittanut koko ketjussa! Olet ilmeisesti kovin kiinni tässä utopistisen vänkässä salaliittoteoriassasi "nimimerkiliset" vs. "nimimerkittömät", mikä on täysin väärä ajatusrakennelma. Täällä on eri kommentoijia omine ajatuksineen, yksilöitä, anonyymillä palstalla, jotkut nimimerkeillä, jotkut ilman, haloo. Jotkut bondaa joissain asioissa, ja mitä sitten? Mikä ongelma? Ettei muista kommentoijista useampi ole tarpeeksi monesti kanssasi samoilla linjoilla? No voivoi. Mitä se sua haittaa? Ihme vääntämistä lillukanvarsista.
t. nimimerkitön, joka on vähän nyt tylynä sulle, eri linjoilla ja "näpsäyttelee ikävään sävyyn"; kuinka käy saliittoteorian...
ps. Tulethan sitten parin vuoden päästä valittamaan tästäkin. Voit käyttää tunnisteena tuota "niminmerkitön " -allekirjoitusta.
Et ole oikeesti nimimerkitön
Tämä sivukierre alkaa naurettavuudessaan olla jo ääriviihdyttävä.
Minä kyllä tiedän oikein hyvinkin, mikä vpn on ja luultavasti kaikki muutkin suoratoistopalveluiden käyttöoikeuksilla leikkineet tai muutoin yksityisyyttään arvostavat.
Tietyllä tavalla ymmärrän myös, miten viihdyttävää voisi olla hyppyyttää salaliittoteoreetikkoja. Mutta että muuten pitäisi käynnissä keskustelua yli 9000 viestin verran sivupersooniensa kanssa...
Ei siinä, jokainen saa uskoa mitä haluaa. Eipä tuo minua haitanne, vai pitäisikö sanoa meitä? ;)
-Liekki
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja taas. Koska se onnistuu helpoiten yhdellä laitteella, yhdellä selaimella, VPN:ää käyttäen, yksikään nimimerkki ei kommentoi sitä, ei edes kysy mikä VPN on, vaikka se ei todellakaan ole kaikille esim. 64-vuotiaille tuttu asia, vaan naureskelee noita virheellisiä tai todella epäkäytännöllisiä muita tapoja, joiden avulla voisi helpommin osoittaa ettei ole sama kirjoittaja. Eli VPN on hyvinkin tutut. Ei silti että tässä nyt tarvitsi erikseen mitään enää todistaa.
Helposti yksi ihminen pyörittää tällaista, ei se paljon poikkea siitä miten käsikirjoittajat, ohjaajat, roolipelien vetäjät yms. tekevät työtään. Syy tälle vain on hämärän peitossa.
Miksi kukaan sellaista tekisi? Mitä hyötyä mokomasta olisi? Ei tykkäyksistä saa mitään etua, ei rahapalkintoja. Onko tässä takana ajatus, että antaa itselle paljon peukkuja ja siten itsellensä vakuuttaa ihmisten pitäneen kirjoituksesta? Aivan kuin peukuttaja unohtaisi antaneensa ne peukut itse?
Ei varmasti nyt tarkoiteta, että täällä on vain yksi nimerkillinen. Joku nimimerkillinen voi käyttää paria nimimerkkiä ja välillä kirjoittaa ilman nimimerkkiä, kun puolustelee heitä.
Noh, jos yksi ihminen päiviensä ratoksi tätä ketjua on useamman vuoden pyörittänyt, niin selvästikään se ei ole ollut laisinkaan turhaa. Tästähän on moni ihminen saanut vertaistukea tosielämäänsä, olivatpa tarinat sitten keksittyjä tai eivät, ja vielä useampi ihminen saa tästä selkeästi sisältöä elämäänsä päivittäin. Sitä en oikein ymmärrä, että miksi nämä negatiivista sisältöä saavat jaksavat ketjua seurata, mutta sallittakoot se heille. Ketju kukoistaa vuodesta toiseen, joten missään tapauksessa turha se ei voi olla. Itse jos saisin keksiä oman tarinani juonenkäänteitä, niin kyllä olisin keksinyt itselleni jonkun satumaisen onnenkantamoisen.
- Hukassa
Löysin oman aikaisemman kirjoitukseni, sivulta olisikohan ollut 396, kirjoitin näin:
"
Kahlannut koko ketjun alusta alkaen sen jälkeen kun löysin sen sattumalta keskiviikkona (en edes ikinä lue palstaa, löytyi ihan toisen googlehaun kautta).
Moni asia liippaa ihan todella läheltä omaa elämää. Kipuilen paljon oman elämäntilanteeni kanssa.
En halua avata mitään omasta elämästäni ainakaan vielä itse täällä, mutta haluan kiittää erityisesti MaratonParkujaa ihan uskomattomasta kyvystä nähdä ja sanoittaa. Ja kiitos muillekkin pohdiskeleville, itseään ja omaa kasvuaan ja ajatuksiaan ja tunteitaan avaaville ihmisille.
Muutama käsittämätön itsensä paremmuuskorokkeelle nostava kirjoittaja kyllä teki mieli räjäyttää taivaan tuuliin. Sääliksi käy niitä ihmisiä jotka joutuvat tämän tai näiden ihmisten myrkyllisen paremmuuskokemuksen vaikutuspiirissä elämään oikeassa elämässään.
Laitetaan nyt kumminkin nimimerkki vaikken ehkä enää koskaan kirjoita.
-itkeskelijä"
Siinä se aikaisempi nimimerkkinikin siis.
Yt Salaiitto-Sinilintu
Hienoa salaiitto sinilintu, löysit oman tekstisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti nyt tarkoiteta, että täällä on vain yksi nimerkillinen. Joku nimimerkillinen voi käyttää paria nimimerkkiä ja välillä kirjoittaa ilman nimimerkkiä, kun puolustelee heitä.
Mutta miksi kukaan tekisi niin? Minun on vaikea käsittää motiivia tällaiseen. Kun olen täällä itse hakemassa näkemyksiä oman elämäni haasteisiin nimenomaan ulkopuolisilta ihmisiltä, joilla ei ole ajatuksia hämärtävää tunnesidettä minuun tai mieheeni, niin mitä hyötyisin omista tsemppiviesteistäni tai puolusteluista itselleni? Jotenkin saisin hyvää mieltä siitä, että joku puolustaa minua, vaikka se olisinkin minä itse? Siis kuvittelisin oman kommenttini tulevan joltain muulta, vai mitä ihmettä. Ajatus tuntuu todella erikoiselta.
- Hukassa
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on viitata nimimerkittömän kirjoitukseen. Pakko ei tietenkään ole nimimerkkiä käyttää, mutten minä ainakaan eroita teitä toisistanne. Pitempää keskustelua ei voi syntyä ilman nikkiä. No jokainen taaplaa tyylillään...
Tuumis
Keskustelun ongelma ei tässä nyt kyllä taida olla, käyttääkö joku nimimerkkiä vai ei. Kommenttien sisältö taitaa olla se pääasia edelleen kuitenkin.
Nimimerkkiä on tarpeellista käyttää erityisesti silloin, jos kertoo pidempää juttua omasta elämästään, ja sitä päivittelee myöhemminkin.
En näe, että ylipäätään tavallisen lainauksen käyttö tekstissä pitäisi olla mitenkään hankalaa, vaan sehän on ihan tavallinen käytäntö kun kirjoitetaan.
Ihan turhaan ja perusteetta täällä lietsotaan jotain nimimerkki- tai nimimerkittömyys-vastaisuutta, ja eri leireihin jakamista. Eiköhän molemmat tavat osallistua nomaalisti ja asiallisesti keskusteluun ole edelleenkin täysin käypiä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin oman aikaisemman kirjoitukseni, sivulta olisikohan ollut 396, kirjoitin näin:
"
Kahlannut koko ketjun alusta alkaen sen jälkeen kun löysin sen sattumalta keskiviikkona (en edes ikinä lue palstaa, löytyi ihan toisen googlehaun kautta).
Moni asia liippaa ihan todella läheltä omaa elämää. Kipuilen paljon oman elämäntilanteeni kanssa.
En halua avata mitään omasta elämästäni ainakaan vielä itse täällä, mutta haluan kiittää erityisesti MaratonParkujaa ihan uskomattomasta kyvystä nähdä ja sanoittaa. Ja kiitos muillekkin pohdiskeleville, itseään ja omaa kasvuaan ja ajatuksiaan ja tunteitaan avaaville ihmisille.Muutama käsittämätön itsensä paremmuuskorokkeelle nostava kirjoittaja kyllä teki mieli räjäyttää taivaan tuuliin. Sääliksi käy niitä ihmisiä jotka joutuvat tämän tai näiden ihmisten myrkyllisen paremmuuskokemuksen vaikutuspiirissä elämään oikeassa elämässään
Hei Sinilintu!
Minä muistan tuon viestisi!!! Ja se jäi kovasti aikanaan vaivaamaan. Siitä jäi kuitenkin sellainen fiilis, että sinulla oli todella herkkä vaihe päällä, ja kuten itsekin kirjoitit en ole valmis avaamaan täällä joten ainakin itse halusin kunnioittaa tätä päätöstäsi, enkä lähtenyt kommentoimaan viestiäsi, jotten vaan sano jotakin väärää ja pahenna tilannettasi. Edelleen olen samaa mieltä, että kerrot kun koet olevasi valmis - vaikka sitten vuoden, kahden tai kolmen päästä - eiköhän me olla täällä vielä silloinkin (tsemppaamassa, ohjeistamassa, riitelemässä ) kukin tyylillään. Ja sekin on enemmän kuin okei olla kertomatta koskaan, vaikka mielellään varmasti suurin osa kirjoittajista haluaisi sinua aidosti auttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi kukaan tekisi niin? Minun on vaikea käsittää motiivia tällaiseen. Kun olen täällä itse hakemassa näkemyksiä oman elämäni haasteisiin nimenomaan ulkopuolisilta ihmisiltä, joilla ei ole ajatuksia hämärtävää tunnesidettä minuun tai mieheeni, niin mitä hyötyisin omista tsemppiviesteistäni tai puolusteluista itselleni? Jotenkin saisin hyvää mieltä siitä, että joku puolustaa minua, vaikka se olisinkin minä itse? Siis kuvittelisin oman kommenttini tulevan joltain muulta, vai mitä ihmettä. Ajatus tuntuu todella erikoiselta.
- Hukassa
"Varas varasta varoo."
Saattaa olla, että joku joka itse joskus toimii tällä tavoin, tai vastaavasti manipuoivasti joissain tilanteissa, epäilee helposti toistenkin toimivan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pääsi minultakin melkein hörönauru, joskin vähän epäuskoinen sellainen. Siis sille, joka mm. kuvittelee että minä "leski"=Sinilintu. Taidan olla kyllä aika paljon vanhempi kuin tuo Sinilintu, joka aloitti kirjoittelun vasta viimeaikoina ja meikäläinen on täällä ollut jo melkein alusta asti, tosin ilman nimimerkkiä aluksi. Mutta terveiset Sinlinnulle, taidamme olla siis joko sukulaissieluja tai muuten vaan saaneet saman arvosanan äidinkielessä :D ja hienoa että on löytynyt uusi kirjoittaja.
Tässä kohtaa pakko myöntää, että täällä kyllä ne mielenkiintoisimmat kirjoitukset ovat tosiaan usein myös erittäin hyvää äidinkieltä ja tekstit muutenkin eläväisiä ja mielenkiintoisia, elämänkokemuksia laidasta laitaan, niitä on näin kirjallisuuttakin paljon harrastavana enimmäkseen ilo lukea, oli sitten samaa mieltä tai ei. Ja jotta joku nyt oikein saisi tulta liekkeihinsä niin mainitsenpa, että erityisen mielelläni luen mm
No ap ainakaan ei osaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on viitata nimimerkittömän kirjoitukseen. Pakko ei tietenkään ole nimimerkkiä käyttää, mutten minä ainakaan eroita teitä toisistanne. Pitempää keskustelua ei voi syntyä ilman nikkiä. No jokainen taaplaa tyylillään...
Tuumis
Keskustelun ongelma ei tässä nyt kyllä taida olla, käyttääkö joku nimimerkkiä vai ei. Kommenttien sisältö taitaa olla se pääasia edelleen kuitenkin.
Nimimerkkiä on tarpeellista käyttää erityisesti silloin, jos kertoo pidempää juttua omasta elämästään, ja sitä päivittelee myöhemminkin.
En näe, että ylipäätään tavallisen lainauksen käyttö tekstissä pitäisi olla mitenkään hankalaa, vaan sehän on ihan tavallinen käytäntö kun kirjoitetaan.
Ihan turhaan ja perusteetta täällä lietsotaan jotain nimimerkki- tai nimimerkittömyys-vastaisuutta, ja eri leireihin jakamista. Eiköhän molem
No. Yksittäinen lainaaminen toki onnistuu, mutta jos myöhemmin haluaisit palata keskusteluun... eipä onnistu enää:
"Hei sinä nimimerkitön, mikä on tilanteesi? Saitko apuja ongelmaasi, oletko toipunut???"
Vierailija kirjoitti:
Et ole oikeesti nimimerkitön
No olen kyllä. En ole halunnut ottaa nimimerkkiä käyttöön.
..ellen nyt alakäyttää tuota.."nimimerkitön"-nikkiä... :D
t. nimimerkitön
Myös minä muistan tuon Sinilinnun viestin. Itse myös kahlasin koko ketjun kaikki kommentit läpi ennen kuin itse kirjoitin. En ole vauva-palstan keskusteluja seurannut koskaan aiemmin ja kahlasin google-hausta lukuisia ja lukuisia keskusteluja läpi, kunnes tämä kolahti. Minulla kesti useampi tovi lukea ketju läpi, joten kynnys kirjoittaa pieneni hetki hetkeltä. En ole päätöstäni kirjoittaa katunut hetkeäkään, mutta minua ei jostain syystä minkäänlaiset kommentit tunnu hetkauttavan. Jos on elämässä muutenkin vaikeaa, voi kärkevät kommentit toki vain lisätä kuormaa, joten kyllä se kirjoituspäätös kannattaa tehdä vasta, kun itsestä hyvältä tuntuu. Toivotan tsemppiä elämäntilamteeseesi, Sinilintu!
- Hukassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hukassa
No eipä sulle kelpaa näkemykset. Itse olet hyväksynyt että äijä käy panemassa muita ja kynnysmattoilet kun on 'muuten niin hyvä suhde". Hyvä suhde my ass.
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo !!!
Eikö nyt keskustelu lähde ihan väärille raiteille???
En osallistu enää. Olen vakkari, en kirjoita pitkiä tarinoita. Siis en ole kirjoittanutkaan. Tämä väittely viime aikaan ei anna minulle mitään, ihmetyttää enemmänkin. Aikuiset ihmiset...
Käyn joskus katsomassa, onko kirjoittelu aikuistunut
Hyvää kesää kaikille
Tuumis
Ai nyt? Eikö se lähtenyt väärille raiteille jo vähintään eilen, vai oliko se jo toissapäivänä... no ainakin silloin, kun 28:aa alettiin taas trollaamaan...
t. nimimerkitön
Niin, ja taas. Koska se onnistuu helpoiten yhdellä laitteella, yhdellä selaimella, VPN:ää käyttäen, yksikään nimimerkki ei kommentoi sitä, ei edes kysy mikä VPN on, vaikka se ei todellakaan ole kaikille esim. 64-vuotiaille tuttu asia, vaan naureskelee noita virheellisiä tai todella epäkäytännöllisiä muita tapoja, joiden avulla voisi helpommin osoittaa ettei ole sama kirjoittaja. Eli VPN on hyvinkin tutut. Ei silti että tässä nyt tarvitsi erikseen mitään enää todistaa.
Helposti yksi ihminen pyörittää tällaista, ei se paljon poikkea siitä miten käsikirjoittajat, ohjaajat, roolipelien vetäjät yms. tekevät työtään. Syy tälle vain on hämärän peitossa.