Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
8821/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hukassa olevan ja hänen lastensa tilanne on tällä hetkellä se, että aviomiehen kautta täysin vieras nainen päättää heidän perheensä elämästä ja pitää perhettä panttivankinaan.

On täysin ventovieraan naisen päättäväisyyden, itsepintaisuuden ja mielihalujen varassa, miten Hukassa olevan ja hänen perheensä tulevaisuus tulee menemään."

Voi jlauta näitä typeryyksiä. Jokainen ottaa itse vastuun omasta elämästä eikä vastuuta ulkoisteta muille.

Pettäjät toimivat samalla logiikalla.

Vierailija
8822/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei kylläkään vaikuta siltä, että Hukassa olisi tuollainen sinisilmäinen hölmö jona Kuurankukka ja 28v häntä pitävät. Hän vaikuttaa kyllä tiedostavan mitä miehellä on meneillään melkoisen hyvinkin. Tässä hän nyt pohtii teini-ikäistyvän lapsensa elämää ja pitäisi muka vaan omaa hyvinvointia miettiä ainoastaan. Ei ole ennenkuulumatonta tai edes harvinaista pysyä liitossa lasten hyvinvoinnin takia!

Ymmärrän kyllä Sinun näkemyksesi hyvin ja isolta osin olen samaa mieltä. Oikaisen tekstiäsi kyllä siltä osin, että sinisilmäisenä hölmönä en Hukassa nimimerkkiä pidä. Minusta kuitenkin antaa liiaksi painoarvoa miehen puheille ja lupauksille, mutta toisaalta kuitenkin selkeästi tiedostaa puheet "höpöpuheeksi". Totta on se, että omassa kirjoituksessani ohitin lapset ja lapsen hyvinvoinnin. Ymmärrän kyllä, että se on tärkein asia. Toki isäkin voisi tehdä liikkeitä koko perheen ja sitä kautta lapsien hyvinvoinnin eteen, mutta oletus on turhan usein, että äiti kestää ja venyy kaikessa. Lapsien parasta ajatellen mies pitää sivusuhdetta ja näyttää mallia teini-ikäistyvälle lapselle miten naista kohdellaan. Minusta kertoo paljon se, että keskustelu avioeron vireille laittamisesta ei saa miestä tulemaan millään lailla vastaan. Jos Hukassa nimimerkin vanhin lapsi lähestyy teini-ikää niin tilanne saattaa viedä vaikka 10 vuotta (riippuen lapsien ikäerosta). 

Toivon Hukassa nimimerkille pelkkää hyvää ja jos tilanne on oikeasti Hänellä kestettävissä niin sitten kaikki on hyvin. 

28 v yhdessä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8823/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanne näyttää olevan se, että isä on itsekeskeinen asshole, joka on kokenut jonkinlaisen herätyksen ehkä ikäkriisin myötä ajattelee, että kerran täällä vaan eletään ja tahtoo ottaa siitä kaiken irti nimenomaan itselle parhaaksi päin, ei suinkaan lapsia ja heidän lapsuuttaan miettien ja Hukassa yrittää venyä sekä tarjoamaan lapsilleen hyvän lapsuuden ja pyörittämään arjen että itse pitämään itsensä kasassa miehen sekoilujen joukossa. Tuollaiselle hullulle itsekkäälle pläjälle en kyllä itsekään lapsiani luottaisi, vaikka kuinka olisi heidän isänsä! Sietämätön tilanne. Hukassa on pattitilanteessa sekä vankina elämässään. En ainuttakaan hyvää ratkaisua tilanteeseen näe.

Vierailija
8824/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vakiseuraaja ja mulla on tämä sivu tallessa, joten on nopea tulla kurkkaamaan, onko tullu uutta.

Mullakin on sivu tallessa, mutta kymmenisen muutakin sivua on. Epäsäännöllisesti vilkuilen kaikkia, on muutama, mitä seuraan päivittäin. Mukavia keskusteluja on kiva seurata ja on kiva kommentoidakin.

Tämä on yksi monipuolisimmista ketjuista, kymmeniä elämäntarinoita, jotkut olleet alusta asti mukana, jotkut tulleet matkan varrelta mukaan, toiset poikkeaa lyhyemmin ja joku torppaa, laittaa rumia merkkejä tai ilkeilee.

Kaikki kai saa tästä jotain, nuo törpötkin, kun jaksavat yhä uudelleen vaivautua hölmöine kommentteineen...

Rattoisaa lepopäivää

Tuumis

Sinä kuulostat aika ilkeälle, onko kaikki hyvin?

Eihän, vaan erittäin asiallinen kommentti :)

Vierailija
8825/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8817, 8818, 8819 ja 8820.

Äärettömän hyviä kirjoituksia. Ajattelemisen arvoisia, tämä on keskustelupalstan parhautta.

Itse en hyväksy Hukassa nimimerkin miehen toimintaa laisinkaan. Toisaalta omat reaktioni nousevat pintaan omasta kokemuksestani. Vaikka tilanne ei ollut sama niin liian paljon samankaltaisuutta meikäläisen päähän. Omassa tilanteessani tein lopullisen ratkaisun 10kk kohdalla, joka selkeästi oli helpotus lopulta sille toiselle. Ristiriitaista oli se miksi toinen ei halunnut erota ja helpottui kun sitten päätöksen tein. Kun sanat ja teot ei kohdanneet, olihan se sitten kuitenkin kipeä asia todeta, että siellä oli takana ollut kuin pitkään se toinen nainen. Oli kyllä myös julmaa huomata, kuinka mies voi hylätä 16 vuotiaan lapsen niin täydellisesti, tämä syö minua vieläkin välillä. Tässäkin tapauksessa lapsen hyvinvointi jäi miehen uuden elämän jalkoihin. Olen äärettömän kiitollinen kuinka hyvin poika siitä selvisi. Olen toki myös iloinen, että Heidän välit on nykyään hyvät. Oma kokemus vain tekee sen, että koen Hukassa nimimerkin tilanteen olevan sellainen joka syö sisältäpäin ja lopputulos voi olla mitä vain.

Kirjoititte kyllä hyvin viisaasti H-nimimerkin kasvusta ja se on totta. 

28v yhdessä 

Vierailija
8826/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jopa alkaa oikeat karvat paljastua näiltä "lempeiltä" ja aina viisaasti ja toisia kannustavasti tukevilta kirjoittajiltakin.  Aika rumasti oli sanottu. Suoraan viitattu, että vain määrätyt kommentit hyväksytään. Turha nyt yrittää venkuroida ja selitellä. 

T. Eräs törppö kirjoittaja hölmöne kommentteineen

Pöh. Tarkoitin rumia kuvia, irvinaamoja, 28v ja sikana - juttuja...

Asialliset kommentit luen mielihyvin. Joka ketjuun pesiytyy joku häirikkö roisin tekstein yms

Tuumis

Vierailija
8827/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että erossa puolet kuuluu sulle: Tekstistäsi tulee esiin, että olet arjessa maksanut perheen sellaiset kulut, joista ei jää mitään jälkiä (ruuat, lasten menot jne.), kun taas miehesi on lyhentänyt lainoja ja hänen rahansa ovat siis menneet sellaiseen, joka säilyy konkreettisesti. Hänen ei ole tarvinnut maksaa ruokaa, lastensa menoja ja lukuisia muita arjen jokapäiväisiä menoja.

Muista ottaa oma puoliskosi rahoista, kun  ero tulee. Ja jos mies tässä vaiheessa herääkin haluamaan jatkaa, älä usko sanaakaan.

Hän ei sua enää rakasta.

Vierailija
8828/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, onko miehesi yhä tämän toisen naisen kanssa yhdessä?

Vierailija
8829/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis ex-miehesi. Pahoittelut.

Vierailija
8830/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28, onko miehesi yhä tämän toisen naisen kanssa yhdessä?

Kyllä on ja minusta on hienoa niin, tuntuisi pahemmalta jos 28 vuotta kestänyt suhde olisi päättynyt johonkin "hetken hairahdukseen". Ihan aidosti toivon, että ovat onnellisia.

Olen myös antanut anteeksi sen miten kaikki tapahtui, vaikka hyväksy en niitä koskaan. Ko. Ihminen ei tekojen takia ollut sellainen ihminen kun luulin ja sen asian hyväksyminen vei pitkään. Nykyään silloin kun menneisyyttä mietin niin en tunne erityisesti mitään, en vihaa tai surua. Loppua lukuunottamatta oli hyvä ihmissuhde, josta syntyi upea poika. 

Ja ymmärsin heti, että tarkoitit exää.

28 v yhdessä 

Vierailija
8831/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kokemusasiantuntijat: Tuumis & 28 v yhdessä 😂

Vierailija
8832/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kokemusasiantuntijat: Tuumis & 28 v yhdessä 😂

En ole väittänyt olevani kokemusasiantuntija, omasta elämästäni / kokemuksestani olen kirjoittanut. Se on aivan sallittua. 

Kiva kuitenkin kun osallistuit näin rakentavalla kommentilla, pus pus pus.

28 v yhdessä 

Vierailija
8833/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei kylläkään vaikuta siltä, että Hukassa olisi tuollainen sinisilmäinen hölmö jona Kuurankukka ja 28v häntä pitävät. Hän vaikuttaa kyllä tiedostavan mitä miehellä on meneillään melkoisen hyvinkin. Tässä hän nyt pohtii teini-ikäistyvän lapsensa elämää ja pitäisi muka vaan omaa hyvinvointia miettiä ainoastaan. Ei ole ennenkuulumatonta tai edes harvinaista pysyä liitossa lasten hyvinvoinnin takia!

Voivatko ne lapset muka hyvin, jos vanhemmat elävät valheellisessa liitossa ja äiti itkee öisin salaa? Lapset vaistoavat kaiken, vaikkei vanhemmat sitä tajuakaan.

Vierailija
8834/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivatko ne lapset muka hyvin, jos vanhemmat elävät valheellisessa liitossa ja äiti itkee öisin salaa? Lapset vaistoavat kaiken, vaikkei vanhemmat sitä tajuakaan.

Jotkut kertovat aikuisina vanhempien eron olleen heille helpotus, toiset elämänsä traumaattisin tapahtuma. Joka tapauksessa jokainen lapsi rakastaa molempia vanhempia, ja avioero tarkoittaa lapselle väistämätöntä ja jatkuvaa erossaoloa toisesta vanhemmasta.

Jos yhdessäolo vaarantaa oman hyvinvoinnin/(mielen)terveyden, on ero välttämätön. Muutoin olisi hyvä muistaa, että tilenteet ja lapsetkin eroavat toisistaan. Omien vanhempieni ero oli pakko isäni päihdeongelman vuoksi, mutta jälkikäteen voin todeta, että isäpuoleni tekojen vaikutus on ollut todennäköisesti suurempi paha kuin mitä isäni päihdeongelma olisi ollut.

Uusperheet ja vuoroviikkoasuminen ovat asioita, jotka eivät varsinaisesti edistä yhdenkään lapsen tervettä kasvua, vaikka joskus tuurilla voidaankin selvitä ilman isoja vaurioita. Etukäteen ei voi tietää, miten asiat kehittyvät.

Ei ole yhtä oikeaa ratkaisua, joka sopisi kaikkiin tilanteisiin. Ja jokaisen tulisi siksi tarkastella ensisijaisesti omia olosuhteitaan ja tarpeitaan ja tehdä sitten omat päätöksensä niiden pohjalta. Muut voivat kertoa kokemuksiaan ja näkemyksiään, mutta toisen puolesta ei voi päätöksiä tehdä.

Uskon, että Hukassa on saanut täältä paljon ajateltavaa ja uusia näkökulmia. Uskon myös, että loppuviimein hän tietää itse parhaiten, miten ja missä ajassa on hänelle sopiva tapa edetä. 

-Liekki

Vierailija
8835/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja järkevä sekä monikulmainen kirjoitus Liekiltä!

Vierailija
8836/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus helpotus vanhempien ero, elämä jatkui kuitenkin.

Rauhallista eloa tenaville kasvaa.

Vierailija
8837/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja järkevä sekä monikulmainen kirjoitus Liekiltä!

Liekkihän on aikaisemmin pahoitellut äitinsä päihdeongelmaa hänen tragedianaan. On siis monipuolinen ja todella ikävän kuuloinen lapsuus ollut. Olen pahoillani. Tässä ketjussa on läheisriippuvuuspitoisuus todella korkea. Se kannattaa ottaa huomioon arvioidessaan kommenttien sisältöä.

Vierailija
8838/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa rakastaa ilmeisesti liian lujaa ja syvään ja siksi ymmärtää ja ymmärtää miestään itsensä unohtaen. Eihän sitä lapsiaankaan lakkaa rakastamasta tekivätpä ne mitä hyvänsä

Vierailija
8839/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kertovat aikuisina vanhempien eron olleen heille helpotus, toiset elämänsä traumaattisin tapahtuma. Joka tapauksessa jokainen lapsi rakastaa molempia vanhempia, ja avioero tarkoittaa lap

Valtavan paljon riippuu siitä, kuinka se ero hoidetaan. Siitä voi tulla helpotus, tai siitä voi tulla taistelutanner.

Fiksut ihmiset kykenevät viemään eron läpi rauhanomaisesti, järkevästi ja mahdollisimman vähän lapsille hallaa aiheuttaen. Tämä taitaa olla harvinaista, mutta mahdollista se on kuitenkin. Minusta vaikuttaa siltä, että Hukassa toimii aivan oikein koettaessaan ensin päästä omista tunnekuohuistaan yli ennen kuin tekee lopullisen ratkaisun. Draamaa taitaa olla odotettavissa enää vain lasten isän puolelta.

Vierailija
8840/12663 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa moni tuntuu vähättelevän eron mahdollista traumatisoivaa vaikutusta lapsiin. Mietitään vain mikä olisi Hukassalle parhaaksi ja lapset sivuutetaan ja ajatellaan heidän automaattisesti voivan paremmin eron jälkeen. Toki oma mielenterveys on törkeä asia, mutta Hukassa tuntuu olevan kuitenkin tolkun ihminen. Itse olen kokenut sen, kun isälläni oli toinen nainen ja äitini erosi heti asian selvittyä. Jouduin veljeni kanssa teini-ikäisinä muuttamaan tutusta kodista täysin riekaileina olevan äitimme mukana. Äiti oli vihainen ja järkyttynyt niin kuin mekin. Aloin vihata isääni ja tämän uutta naista yli kaiken. He olivat tuhonneet perheemme. Äitini vihasi isääni ja haukkui tätä katkeroituneena kaikille tutuille ja jopa puolitutuille. Meni pitkä aika ennen kuin suostuin puhumaan isälleni sanaakaan tai kyläilemään hänen luonaan. Siksi arvostan Hukassaa siitä, että pitää päänsä kylmänä ja keräilee itsensä kasaan eikä myrkytä lastensa mieltä ja ole repinyt heidän elämäänsä riekaleiksi alun shokkivaiheen aikana. Ehkä voisi ajatella, että sen isä ansaitsisikin, mutta lapset todellakaan eivät,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme