Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
8141/12663 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut näitä kirjoituksia vähän aikaa. Hienoa, että löysin tämän palstan. Auttaa käsittelemään omia asioita, niitä sen enempää avaamatta. Ainakaan vielä. Kiitos teille kaikille mahtavista analyyseistä. 

Vierailija
8142/12663 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vaikutuisemman kaverinaisensa hän perusteli sillä, että minulle se avoin suhde ei ole sopinut ja hän on ajatellut, että tällainen olisi helpompi ja vähemmän kuormittava ratkaisu, kun hän ei juoksentelisi yöelämässä etsimässä hauskanpitoseuraa.

No juu. Onhan se hyvä, jos ei juoksentele yöelämässä, se kun veisi tietysti enemmän aikaakin.

Millä tavalla suhde ei ole avoin, jos siihen liittyy kaveripano tai panokaveri, miten asian tahtookaan ilmaista. 

Jospa hän nyt lakkaisi ajattelelemasta, mikä on sinule parasta, kun hän ei selkeästi aio ajatella sinua lainkaan ratkaisujaan tehdessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8143/12663 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mökkitonttu? Päivitystä!

Vierailija
8144/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukassa, kiitos kun päivitit tilannetta. Hyvää on mielestäni se, että kävitte keskustelun ja kerroit, että olet lopussa. Et tainnut kuitenkaan sanoa, että haluat olla yksiavioisessa suhteessa? Olen sinulle nyt rehellinen. En pidä miehesi asenteesta yhtään. Luulen, että hän on nyt hormonihumalassa toisesta naisesta ja sanoo sinulle mitä vaan pitääkseen sivusuhteen yllä. En siis luottaisi mihinkään mitä hänen suustaan tulee. Jos näköpiirissä olisi kyllästymistä, hän sanoisi sinulle nyt, että lopettaa suhteen koska olet lopussa. Hän myöskin tuntuu pitävän itsestäänselvänä, että olet aina olemassa. Jos eroat, se ei ole vakavaa, vaan tulet takaisin kun hän sormeaan koukistaa.

Minusta on terveellinen ajatus sinulta, että ajattelet, että ero on vakava asia ja lopullinen päätös jos siihen päädyt. Se on rajojen asettamista. Vaikka jostain ihmeen oikusta palaisittekin joskus tulevaisuudessa yhteen. 

Todennäköisempää kui

Kiitos Kuurankukka suorasta ja selkeästä näkemyksestä. Uskon itsekin siihen, että lopulta erosurut käsiteltyäni olisin helpottunut ja onnellinen. Mies kyllä tietää, että minulle yksiavioinen suhde sopii ja hän on ihan suoraan sanonut, ettei tällä hetkellä pysty siihen. Eli siis aivan itse tässä olen se, joka on valinnut toistaiseksi tässä pysyä. Hän on kyllä tehnyt kantansa selväksi. Hänen kuvitelmansa on, että kun juoksut on juostuna, niin hän palaa taas yksiavioiseen suhteeseen. Pitää ajaa välillä Ladalla, jotta osaa arvostaa Mersua. Siinä lause, jonka hän oli sanonut ystävälleen perusteeksi humputteluunsa. Hän on jotenkin putkinäköinen ja ajattelee asioita hyvin erikoisesti. Hän on saanut toimensa myös perusteltua itselleen hyvin. Lisäksi hän ajattelee, että suurin osa väsymykseni johtuu työstäni ja ehdottelee ratkaisuksi minulle opiskeluja tai työpaikan vaihtoa. Toki se työkin tässä on suuri kuormittava tekijä ollut. Kaikki nämä elämäni kuormittavat osa-alueet buustaavat toisiaan. 

- Hukassa

Vierailija
8145/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit myös työelämässäsi olevasi se tunnollinen, joka tekee muista ikävät hommat. Tiedän omasta kokemuksestani, miten vaikeaa on muuttaa totuttuja toimintatapoja, mutta voisitko vaikka mielikuvaharjoitella tilannetta, jossa et enää tarjoudukaan tekemään sitä tylsää hommaa, jota kukaan muu ei halua tehdä. Mitä silloin tapahtuisi? Miten tilanne ratkeaisi?

Esimerkiksi eräs muille vastenmielinen työtehtävä on minun poissaollessani ratkennut niin, että johtaja on jättänyt omat työnsä ja tullut hoitamaan sen. Ehkä liian kiltti ihminen hänkin. Mutta mielestäni se on aivan hulluutta, sillä hänellä on kädet täynnä töitä muutenkin, joten itselleni ei tulisi mieleenikään sysätä hänen niskoilleen työtehtävää, jonka voin hoitaa itsekin. Toinen vaihtoehto on, että joku vähäpätöisempi homma, joka ei ole pakollinen, vain yksinkertaisesti jätetään tekemättä ja kehitetään tilalle jokin muu ratkaisu. Tällainen kuitenkin on pois asiakaskunnaltamme, joten silloin yleensä ajattelen heidän etuaan ja hoidan asian. Tämä ei kuitenkaan ole syy työni kuormittavuuteen, joten sen muuttaminen ei poistaisi työn kuormittavuutta. Se on vain esimerkki turhan joustavasta luonteestani.

- Hukassa

Vierailija
8146/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinä toiseen huoneeseen. Tee itse asialle konkreettisia tekoja. Älä jää tuleen makaamaan. 

Vierailija
8147/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa, en ymmärrä miksi annat kohdella itseäsi noin. Mies pettää sinua koko ajan toisen naisen kanssa. Eikä arvosta tai kunnioita sinua tippaakaan. Mitä ihmettä vielä odotat? 

Älä vaan sano, että harrastat edelleen myös seksiä miehesi kanssa? Tai eihän hän enää oikeastaan ole sinun miehesi, hänellä on sivusuhde, johon hän panostaa. Kunnioita nyt itseäsi sen verran, että teet pesäeron mieheen. Hommaa oma asunto ja muuta sinne. Elämäsi paranee samantien, kun pääset miehestä eroon. 

Hän ei sinua rakastan tai kunnioita. Rakastamalleen ihmiselle ei kukaan tee noin.

Vierailija
8148/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ajaa välillä Ladalla, jotta osaa arvostaa Mersua. Siinä lause, jonka hän oli sanonut ystävälleen perusteeksi humputteluunsa. Hän on jotenkin putkinäköinen ja ajattelee asioita hyvin erikoisesti.

No nyt on sanottava, että tässä on kyllä jo nyt varmaan vuoden aliarvostus. Todellakin aavistuksen erikoisesti ajateltu!

Lisäksi miehen puheista (joihin on tietty luottamista tai todellakaan ei ole) kuultaa aivan karmea asenne "ystävä"naiseen. Hän siis ladattelee naista, tietää, että tällä on tunteita, mutta itse käy siellä vain humputtelemassa, käyttää naista (jälleen omien sanojensa mukaan) oman vapaudenkaipuunsa ja nuoruuden menojen puuttumisen korvaajana - ja kuvittelee, että tästä kaikesta seuraa sitten jonain päivänä ystävyys??

Sori, mutta itselläni mies, joka kohtelee ystäviään tuolla tavalla olisi totaalinen turn off. Ystävyyssuhteet mielestäni vaativat ns. kohtuuvähän = ei olla yhdessä koko ajan, sitoutumukset ovat kevyempiä, jne. Mutta jos edes niitä ei voi hoitaa suoraselkäisesti, se tarkoittaa, että ihminen on läpeensä epäluotettava.

Suoraan sanottuna olen minäkin sitä mieltä, että nyt viimeistään kannattaa lopettaa miehen kanssa seksi. Niin kauan Hukassa kun sitä jatkat, olet tuossa koukussa. Valitettavasti tiedän, mistä puhun. Se on kun narkkarille fixi, joka saa hetkeksi taas kuvittelemaan, että asiat paranevat, että kaikki on hyvin tai että kaikki on jopa yhdentekevää tämän meidän taivaallisen yhteyden rinnalla. Se ei ole totta. Se vaan ei ole sen enempää kuin muissakaan huumepäissään hörhöily.

Ja varmaan ajattelet, että niin mutta kun näin hyvää seksiä en voi kenenkään muun kanssa saada. Kun sekään ei ole totta. Kyllä voit, sillä olethan itsestäsi oppinut näinä vuosina todellakin sen, mistä pidät. Ja jo se kantaa seuraavaan suhteeseen ja vie sen eri tasolle, kun vielä voit löytää luotettavan ihmisen siihenkin rinnallesi.

Vahvin varoitukseni kuitenkin kuuluu, että älä missään nimessä ala tekemään muutoksia työelämääsi tämän tilanteen perusteella, jos työstäsi pidät! Jos nyt lähdet uuteen työpaikkaan saati sitten opiskelemaan, se asettaa sinut taas vain alisteisemmaksi miehelle. Ellet sitten tietysti onnenkaupalla löydä työpaikkaa, jossa maksetaan enemmän ja on paremmat työt, mutta juuri nyt ei taida olla mitkään työntekijän markkinat. 

Pidän muutoinkin todella hälyttävänä sitä, että miehen mielestä siis nyt SINUN elämäsi on se, johon tulee tehdä muutoksia. Mieti sitä nyt vielä oikein tarkkaan ja perusteellisesti, mitä se tarkoittaa. Jos siis hänellä on kriisi, vapaudenkaipuu, mikä lie, sinun elämäsi on se, jonka tulee muuttua. Hmm?

T: MaratonParkuja

Vierailija
8149/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa, tartun nyt miehesi puheisiin. Ajella Ladalla, jotta osaa arvostaa Mersua. Kaverinainen. Seksi johtaa kyllästymiseen, kun sitä harrastaa tarpeeksi saman ihmisen kanssa. 

Joku täällä nosti esille käsitteen kaasuvalottaminen. Minulla tulee samanlaiset fiilikset, että tässä yritetään nyt pestä mustaa valkoiseksi hyvin kyseenalaisin keinoin. 

Miehestäsi välittyy kertomasi perusteella harvinaisen kylmäverinen kuva ihmisestä, joka pitää sekä sinua että tuota toista naista pelinappuloina omassa pelissään, joka tähtää itsekkäästi hänen omien tarpeidensa tyydyttämiseen. Muiden tunteista ja tarpeista viis.

Lisäksi minulla on ongelmana se, etten usko sanaakaan. Miksi ajaa Ladalla jos tarjolla on Mersu? Jos nainen on kaveri, monenko muun kaverin kanssa hän on harrastanut seksiä? Jos seksi johtaa kyllästymiseen, niin entä sinun kanssasi?

En edes mene siihen, miltä minun korviini kuulostaa sellainen, että naisia verrataan keskenään automerkkeihin. Äärimmäisen epäkunnioittavaa.

Hukassa, kuuntele itseäsi ja muita ihmisiä. Luulen, että sinulle ei tee hyvää kuunnella miehesi analyysejä, joiden tarkoitus näyttää hyvin selvältä. Äärimmäisen itsekkyyden toteuttaminen muiden kustannuksella.

Pahoittelen kovia sanojani, mutta näin tämän tilanteen ulkopuolelta näen.

Kuurankukka

Vierailija
8150/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänen kuvitelmansa on, että kun juoksut on juostuna, niin hän palaa taas yksiavioiseen suhteeseen. Pitää ajaa välillä Ladalla, jotta osaa arvostaa Mersua. Siinä lause, jonka hän oli sanonut ystävälleen perusteeksi humputteluunsa."

Mies lienee nyt sitten löytänyt sen mieleisensä Mersun, kun ei suostu siitä luopumaan? Hän myös tietää, ettei tule enää palaamaan yksiavioiseen suhteeseen Ladan kanssa.

Jos mies olisi kyllästynyt sivusuhteeseen kuten väittää, niin hänhän olisi jo lopettanut suhteen ja hankkinut uuden tilalle, koska aikoo jatkaa "kriisivaihettaan" vielä vuosia. Ihan ihme selityksiä taas:

"Mieluummin kuin sinun kanssasi, vietän aikaa kaverinaiseni kanssa, johon olen kyllästynyt, mutta en aio kuitenkaan lopettaa suhdetta, vaikka sinä kärsitkin. Sori siitä. Ymmärrän jos otat eron."

Kyllä vetää hiljaiseksi. Voimia, Hukassa.

Vierailija
8151/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa, vielä tuo MaratonParkujan kommentti koskien työtäsi on todella tärkeä. Älä missään tapauksessa tee nyt muutoksia, jotka heikentävät taloudellista asemaasi. Putoat vain enemmän miehen verkkoon.

Pidän myös erikoisena, että mies juuri nyt ehdottaa, että lähdet esimerkiksi opiskelemaan.

Pidä huolta taloudestasi siltä varalta, että tulee ero.

Kuurankukka

Vierailija
8152/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää siltä, että Hukassa on potkaisemassa korokkeen pois miehen alta, eikä tyyppi edes yhtään tajua sitä.

Luulen että moni avioliitto on päättynyt siihen, että mies ei ymmärrä naisen tarkoittavan sitä, mitä sanoo. Ja tietysti jos tilanne on jatkunut vuosia, niin ehkä se on jollain tavalla looginenkin oletus. Sitten ihmetellään, että vaimo lähti noin vain ilman mitään varoitusta. Hukassa on antanut varoituksia vuosia, ja mies elää siinä iloisessa kuplassa, että asiat ovat täysin hänen päätäntävallassaan. Ja että jos hän lopettaa humputtelun, Hukassa vain antaa kaiken iloisesti anteeksi ja voidaan taas leikkiä Pyhää Perhettä. Ehkä sitten aina välillä vähän sipaista jotain misua, jos siltä tuntuu. Silleen vähäsen vaan.

Itse sain herätyksen takavuosina, kun joku miehenpuolikas teki palveluksen tokaisemalla, että ihan sama mitä siinä länkytät sun tunteista ja rajoista, kun ei se kuitenkaan aiheuta mitään toimenpiteitä ja voin jatkaa niin kuin haluan. Noh, toimenpiteitä seurasi. Kiitos hänelle siitä. Ehkä tämän ketjun ajatukset ovat aiheuttaneet saman suuntaista pohdintaa Hukassalle (tämän taivuttaminen on muuten taiteenlajinsa..) kuin tuo mies aikanaan minulle. 

Pakko myöntää, että minulle tuossa Hukassan miehen toiminnassa alkaa olla jo ihan huumoriarvoakin. Koskaan aikaisemmin kun en ole kohdannut sellaista tulkintaa, että toisen naisen lakanoissa pyöriminen (vs. yökerhoissa juhliminen) olisi tapa ottaa huomioon yksiavioisuutta haluavan vaimon tunteet.

-Liekki

Vierailija
8153/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös Hukassa itse on toista naista esineellistämässä miehensä kanssa. Ihan sekundaa ja ala-arvoista juttua. Toisia ihmisiä pitää kunnioittaa niin kuin itseäänkin. Nyt ei ole kumpaakaan, sikäli kuin nuo jutut ovat edes tosia. Että noin ala-arvoista menoa. Kuvittelee olevansa Mersu ja toinen nainen Lada. Camoon! Menehän katsastukseen varmistaaksesi mikä/kuka olet juttuinesi.

Ei tätä ketjua viitsi enää seurata, kun on mennyt niin mauttomiksi jutut.

Vierailija
8154/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet on niin nössöjä, että mielellään antavat asioden ajautua siihen pisteeseen että nainen tekee ratkaisun. Ei haluta ottaa itse vastuuta ratkaisusta. 

Vierailija
8155/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinainen itse lähtenyt tuohon kuvioon mukaan vapaasta tahdostaan. Ei heru sääliä hänelle. Oman soppansa keittänyt hän myöskin kuten mies ja hukassa ajelehtii siinä sopassa välillä sukellellen ja välillä pää pinnalla

Vierailija
8156/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta myös Hukassa itse on toista naista esineellistämässä miehensä kanssa. Ihan sekundaa ja ala-arvoista juttua. Toisia ihmisiä pitää kunnioittaa niin kuin itseäänkin. Nyt ei ole kumpaakaan, sikäli kuin nuo jutut ovat edes tosia. Että noin ala-arvoista menoa. Kuvittelee olevansa Mersu ja toinen nainen Lada. Camoon! Menehän katsastukseen varmistaaksesi mikä/kuka olet juttuinesi.

Olen aika saletti siitä, että Hukassan mies ajattelee sivusuhteensa naisesta aivan eri tavalla kuin miten puhuu siitä Hukassa:lle.

Mies koettaa vain rauhoitella tilannetta kotona ja sumuttaa, jottei Hukassa tajuaisi, missä oikeasti mennään, hätääntyisi ja pyrkisi nopeasti omiin ratkaisuihin. Mies ja tuo uusi nainen (se mahdollinen uusi Mersu siis) suunnittelevat hyvää vauhtia yhteistä tulevaisuutta, jonka järjestely vie tietenkin jonkin verran aikaa, jos on paljon järjesteltäviä talous- ja asumiskuvioita. Sitä aikaahan mies tässä selvästi pelaa ja varmistelee, että uusi suhde tulee toimimaan ennen kuin paljastaa korttinsa.

Kun aika on, ratkaisu tulee ja  vanha Lada laitetaan kiertoon. Pahoin pelkään, että vasta siinä vaiheessa Hukassa tajuaa olleensa se Lada.

Vierailija
8157/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jo aivan pimeetä menoa. Mies esineellistää vaimonsa ja "kaveri"naisensa. Minulle tuo olisi jo lähdön/eron syy. Lieneekö kaverille esittänyt tuon saman heittonsa? Tuskin. Kuvottavaa.

Vierailija
8158/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus Sinulle Hukassa.

Tiedän, että ylläolevia kirjoituksia on tuskaista lukea, mutta niissä on kyllä totuus miehestäsi. Tekee minulle tosi pahaa puolestasi.

Kaverinainen terminä ja tuo Lada/Mersu vertaus, jonka ehkä vähän "viattomana" kerroit saa minulle "oksetusreaktion". Kertoo miehestäsi tosi paljon. Itsekäs, itsevarma piru (anteeksi). Jos omalta exältäni puuttui puhehousut niin sinun mieheltä ne ei puutu, mutta miehesi pelaa hirmuista ihmispeliä jossa vain omilla haluilla on merkitystä. Yli viisi vuotta kestänyt "seikkailunälkä" tietäen, että toinen kärsii siitä on vaikea käsittää. 

Voin vain omasta kokemuksesta sanoa, että eron jälkeen kun tuska helpotti niin mietin monesti, että miksi kestin, puolustelin, en halunnut nähdä totuutta, miksi annoin kohdella itseäni huonosti jne. Pahinta on, että uskoin kaiken (sen vähän) mitä exä puhui, mutta sisimmässäni epäilin. Nyt en enää antaisi exäni pestä minulla lattiaa ja se päivä tulee vielä kun sanon Hänelle muutaman asian (ihan vaan omaksi ilokseni).

28 v yhdessä 

Vierailija
8159/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee takaumia jutusta, jota omalla työpaikalla seurailin vuosia sitten ja se juttukin jatkui vuosia. Mies oli aivan lääpällään uuteen naiseen niin selvästi. Teki itsestään joskus mustasukkaisuuksissaan ihan pellen, itki kerran yksissä juhlissa jne. Nainen ei ollut aloittamassa suhdetta miehen kanssa ja teki sen selväksi.

Kyllä sielläkin vaimo kotona tilanteen tiesi, mutta ei ollut tietävinään ja oli uskovinaan miehen selitykset milloin mistäkin. Sielläkin oli tarjottu tarinaa, että uusi nainen on se, jolla on tunteita ja mies kuulemma ei mitenkään ole mennyt mukaan, ei yhteisiä öitä tms. mitä koko työporukka tiesi heidän viettävän.

Se oli kaikkien tiedossa, kuka on mersu ja kuka lada. Jos nainen olisi pikkusormeaan koukistanut mies olisi juossut heti.

Tämä nainen löysi sinkkumiehen ja käsittääkseni on aivan onnellinen, miehestä en tiedä. Kai hän vieläkin naimisissa on, mikä on aika säälittävää jokaisen osapuolen kannalta paitsi tän uuden naisen, joka tuskin välittää.

Vierailija
8160/12663 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollaisella moukkamiehellä tekee kukaan? Oksentaisin ulos.