Onko teistä tämmöinen ok?
Poikani tyttöystävä käskee usein poikaani että hänen täytyy laittaa tytölle kengät jalkaan ja sitoa nauhat.
Minusta hyvin omituista, mutta toisaalta kun ihmisillä on erilaisia tapoja niin haluaisinkin yleistä mielipidettä että onko tämmönen ok?
Kommentit (12)
On ihan ok jos päiväkoti-ikäinen haluaa noin auttaa ihastustaan kun ollaan lähdössä pihalle.
Ei ole ok, tuollainen on todella narsistista käytöstä, ellei ole jotain liikuntarajoitetta että itse ei kykene. Neuvo poikaa etsimään suhde jossa häntä arvostetaan.
Pentti Saarikoski oli joskus niin masentunut, ettei saanut kengännauhojaan sidotuksi vaan vaimon piti se tehdä. Sori, en muista kenen vaimon niistä neljästä.
Ihmisillä on erilaisia tapoja, kaikkea voi ymmärtää ja hyväksyä, mutta omaan elämään ei kannata mitä tahansa sisällyttää, eli oma seura kannattaa valita huolella. Näin mä oon lapsilleni opettanut.
Ekana tuli mieleen, että onko ne kuusi vuotiaita. Kyllä heille se on ihan normaalia käskyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut ihan elävästä elämästä, että fyysisesti terve 21-vuotias poika ei osannut sitoa kengännauhojaan, vaan äidin piti auttaa. Se on jo liikaa.
Mun äiti ei koskaan sitonut veljeni nauhoja, mutta osti sille keski-ikään saakka tarralenkkareita. Mä en tiedä vieläkään, että eikö se osannut sitoa vai oliko vaan läpeensä laiska. Nyttemmin veli on kuollut.
On outoa. En nyt sano, että tuo olisi jotenkin täysin "ei ok", mutta outoa se on.
Tuollainen voi olla heille joku oma intiimi juttu, joka ei muille aukea. Sitten vasta huolestuisin, jos poikaa passuutetaan muissakin asioissa jatkuvasti.
2018 työpaikallani oli 20v miespuolinen kesätyöntekijä joka ei osannut solmia turvakenkien nauhoja.
Olen kuullut ihan elävästä elämästä, että fyysisesti terve 21-vuotias poika ei osannut sitoa kengännauhojaan, vaan äidin piti auttaa. Se on jo liikaa.