Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12658)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellaiset ihmiset, jotka itse kusettavat ja puhuvat puuta heinää, epäilevät myös toisten toimivan samoin.
Ihan vain näin yleisenä huomiona.
Jotkut aikuiset ihmiset ovat hämmästyttävän sinisilmäisiä. Tai sitten heiltä puuttuu vain elämänkokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se uskoakseni joitain ärsyttää, kun nämä jotkut ulkopuoliset tietävät niin vahvasti vain toisen osapuolen kertomana millainen se toinen osapuoli on ja mitä on tapahtunut. Tuntuu ihan jopa fanaattiselta toisinaan. Voi olla tottakin, mutta aina pitäisi muistaa, että se on vain tarinan toinen puoli. On tullut monesti mieleeni, että olisi mielenkiintoista lukea ap:n miehen kertomus samasta tarinasta. Ilman, että tietävät toistensa kirjoituksia.
Kyllähän tässä nyt ainakin minä olen ymmärtänyt koko ajan, että kertomukset ovat hyvin subjektiivisia ja sellaisia ovat olleet kaikki omanikin kirjoitukset. Siitähän tässä on ollut kysymys, halusta kertoa, mitä koin, että just mulle tapahtuu ja on tapahtunut. Jotkut teot, kuten vaikkapa syyttelevien viestien lähettäminen pommituksena toisaalta sitten myös kertovat jotain lähettelijästään.
Lisäksi: jos saisit lukea apn m
jonniilaisella todennäköisyydellä molempien kertomus on aika subjektiivinen. Jos ei yhessä asiaa selvitellä koskaan niin eipä se vuosien mittaan siitä yhdenmukaisemmaks muutu.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellaiset ihmiset, jotka itse kusettavat ja puhuvat puuta heinää, epäilevät myös toisten toimivan samoin.
Tätä samaa mietin minäkin. Sieltä se epäilys kumpuaa .....
Ja tuossa joku aiemmin kirjoitti, kuinka haluaisi kuulla Ap:n eksän version erosta. Olenkohan jotenkin kummajainen kun minua se ei kiinnostaisi pätkän vertaan. Tunnen ihmistyypin ja tiedän, että ko. henkilö osaisi kirjoittaa vinot viivatkin suoraksi ja sehän siinä julmaa onkin. Oma lähisukulainenkin osasi hurmata kaikki, mutta me jotka sitten hyökkäyksen kohteeksi jouduttiin niin järjetön piina oli edessä. Onneksi laki oli meidän puolella.
Olen seurannut Ap:n elämää, surua, kasvutarinaa = kaikkia käänteitä myötäelän. On harmi, että tänne ei voi enää kirjoittaa mitään syvällisemmin. Aika monta tuomaria antamassa tuomioita.
Harmi.
Itsekkin jäin miettimään myös M36:n elämää, miten asiat ovat edenneet. Mutta jos olisin Hän niin en tänne uskaltaisi enää avautua.
28 v yhdessä
Jos teoriassa olisi mahdollista lukea molempien osapuolien kertomus niin saisihan siitä lukija (ja ehkä osapuoletkin) paljon enemmän irti ja ehkä myös jotain oivalluksia tai ahaa-elämyksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossa joku aiemmin kirjoitti, kuinka haluaisi kuulla Ap:n eksän version erosta. Olenkohan jotenkin kummajainen kun minua se ei kiinnostaisi pätkän vertaan. Tunnen ihmistyypin ja tiedän, että ko. henkilö osaisi kirjoittaa vinot viivatkin suoraksi ja sehän siinä julmaa onkin. Oma lähisukulainenkin osasi hurmata kaikki, mutta me jotka sitten hyökkäyksen kohteeksi jouduttiin niin järjetön piina oli edessä. Onneksi laki oli meidän puolella.
Olen seurannut Ap:n elämää, surua, kasvutarinaa = kaikkia käänteitä myötäelän. On harmi, että tänne ei voi enää kirjoittaa mitään syvällisemmin. Aika monta tuomaria antamassa tuomioita.&nbs
Niinpä. Joku uusi kertoo mitä oppi erostaan niin ensimmäinen tuomari on pian paikalla: ei kuulu tähän keskusteluun. Ok then.
Tässä on outo kierto mikä toistuu aina kun keskustelu vähän aktivoituu: ensin yksi kyselee samat kysymykset mitkä täällä on monesti jo kysytty. Sitten heilahtaa tuomarin nuija: ei kuulu keskusteluun, et ymmärrä, älä kyseenalaista asioita kun ne on jo monesti selitetty. -> joku kolmas ärsyyntyy ja saa mukaansa toisen, ehkä joukossa on joku vakiotrolli -> syntyy kiista -> kolme kirjoittajaa saapuu paikalle tunnin sisällä tukemaan toistensa kirjoituksia, lisäksi yksi tai kaksi nimetöntä. Lopulta pari nimetöntä toteaa, että joo taas on tämäkin pilalla, pitääpä pitää taas taukoa. Vaikkei ollut mitään ehtinyt vielä edes kirjoittaa :D
Outo ketju. Tulee mieleen varattumies / salasuhde / toinen nainen aloitukset. Älä kyseenalaista! Älä ala neuvomaan! Haluan räntätä yksin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Olikin hetken asiallista keskustelua...
Guud bai
Oliko? Minä aloitin sen keskustelun melkein ummikkona tähän keskusteluun. alkua vähän lukenut ja välillä hetkittäin. Sain vastaan kyllä kohteliaan kiitoksen näkemyksistäni, mutta myös kyseenalaistamista omaa kokemustani kohtaan. Siis sitä kyseenalaistamista mikä täällä on yleensä tabu. Siihen joku tarttui ja kysyi osaako kukaan sanoa mitä näkisi omana osuuutena siihen että mies haluaa erota, eikä osaa sitäkään tehdä fiksusti. No siitähän sanasota alkoi. Missä siis se asiallinen keskustelu, en ehtinyt huomata.
No liki 2 vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut Ap:n elämää, surua, kasvutarinaa = kaikkia käänteitä myötäelän. On harmi, että tänne ei voi enää kirjoittaa mitään syvällisemmin. Aika monta tuomaria antamassa tuomioita.&nbs
Näin erilaisia me olemme. Minä taas nimenomaan haluaisin kuulla toisen osapuolen kertomuksen. Ihan vaikka mielenkiinnosta. Oli hän millainen ihminen hyvänsä. Hänhän ei kuulu minun elämääni mitenkään, en osaa projisoida noin voimakkaasti.
Myös olen elämässäni rehellinen, en puhu puuta heinää enkä kaunistele itseäni. Kuten olen kertonutkin, sekin joitain taisi ärsyttää. Mutta olen kyllä kova kyseenalaistamaan, miltei joka asiaa ja ehkä elämä on tuonut tiettyä kyynisyyttä. Ehkä on kokemuksen myötä tullutta. Mutta ne ovat eri asioita kuin kusetus tai epärehellisyys tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin jäin miettimään myös M36:n elämää, miten asiat ovat edenneet. Mutta jos olisin Hän niin en tänne uskaltaisi enää avautua.
Tämä on se mies joka saattoi ex-naisystävänsä raskaaksi samaan aikaan kun seurusteli vakituisesti nuoren naisen kanssa, jolla ei ollut aavistustakaan että kumppani käy kahden naisen sängyssä?
Muistelisin et tähänkin oli joku logiikka miksi tää on kohtuullista ja oikein.. ainiin joo, aivan, siksi kun M jotain vuotta oli täällä kertomuksensa kanssa ensin. Sympaattinen nuori mies, kerta kaikkiaan.
M36 täällä. Aivan totta ettei tänne tahdo enää avautua. Käyn kyllä kurkkimassa vakkareiden kuulumisia. Voin minä lyhyesti kommentoida kuulumisia. Pitkän väännön jälkeen saimme lasten tapaamissopimuksen päivitettyä. Saan nyt tavata vauvaa omassa kotonani (voiko sanoa vauva, on jo puolivuotias), keskiviikkoisin pätkäilta töiden jälkeen ja lapsiviikonloppuna sunntaina koko päivä. Huoltajuusasia minua edelleen kaivelee. Olen tutustunut hieman muutamaan huoltajuusriitaan ja tuntuu että huoltajuuksia on jaettu paljon heppoisemminkin. Harkitsen riitauttamista.
Tyttiksen kanssa olemme nyt muuttaneet virallisesti yhteen. Viimeiset pari viikkoa olemme hiljakseen tyhjentänyt tyttiksen vanhaa asuntoa. Tänään saimme valmiiksi. Huomisen otimme hyvissä ajoissa varmuudeksi vapaata. Teemme loppusiivuoksen ja avainten luovutuksen. Lauantaina lakkiaiset sekä pienimuotoiset juhlat nyt yhteisessä kodissamme. Syksyllä tyttiksestä tulee teekkari.
Sunnuntaina lapset tulevat luokseni. Tänä kesänä minulla on alkukesä, exällä juhannuksesta heinäkuun kolme ensimmäistä viikkoa ja minulla loppukesä.
-M36
Vierailija kirjoitti:
M36 täällä. Aivan totta ettei tänne tahdo enää avautua. Käyn kyllä kurkkimassa vakkareiden kuulumisia. Voin minä lyhyesti kommentoida kuulumisia. Pitkän väännön jälkeen saimme lasten tapaamissopimuksen päivitettyä. Saan nyt tavata vauvaa omassa kotonani (voiko sanoa vauva, on jo puolivuotias), keskiviikkoisin pätkäilta töiden jälkeen ja lapsiviikonloppuna sunntaina koko päivä. Huoltajuusasia minua edelleen kaivelee. Olen tutustunut hieman muutamaan huoltajuusriitaan ja tuntuu että huoltajuuksia on jaettu paljon heppoisemminkin. Harkitsen riitauttamista.
Tyttiksen kanssa olemme nyt muuttaneet virallisesti yhteen. Viimeiset pari viikkoa olemme hiljakseen tyhjentänyt tyttiksen vanhaa asuntoa. Tänään saimme valmiiksi. Huomisen otimme hyvissä ajoissa varmuudeksi vapaata. Teemme loppusiivuoksen ja avainten luovutuksen. Lauantaina lakkiaiset sekä pienimuotoiset juhlat nyt yhteisessä kodissamme. Syksyllä tyttiksestä tulee teekkari.
Sunnunt
Voi miten mukava kuulla olostanne, päivitäthän jatkossakin, moni haluaa kuulla, mitä teille kuuluu...
Onnea elämäänne
t. Tuumis🌻
Minusta on aika yksipuolista keskustelua jos vain ainoastaan pysytään siinä, että ap kertoo miltä hänestä nyt minäkin päivänä tuntuu. Ja sitä sitten pitää hellävaroen ja varovasti kommentoida. Sitten nämä kolme muskettisoturitarta peesaavat ja alkavat kertoa omia kokemuksiaan ja miten on heillä mennyt, pysyen tietenkin vain "oikeissa" asioissa. Joku vietailija saattaa kommentoida, mutta vain myös oikeista aiheista ja mitenkään ottamatta kantaa oikein mihinkään. Tässä on nyt sitten pyöritty pari vuotta ja pitää siis edelleenkin, jos ei niin, "ojentajat" astuvat pramille melko vikkelään.
Vierailija kirjoitti:
Sunnunt
Aivan ihanaa! Niin onnellinen sun ja Tyttiksen puolesta! Niin ne asiat järjestyy. Pidät nyt vaan pintasi huoltajuusasioissa, lapsella on oikeus isäänsä ja isällä tietysti lapseen. Harmi että ex ei tuota ymmärrä, mutta se itsekkyys ja oma ego ensin..näinhän se monesti menee :E
-anonyymi #8
M36 sai armon täällä sen vuoksi kun hänellä oli uusi tyttöystävä ja se jonka kanssa tätä petti oli ex-vaimo. Oli siis exän kanssa samaan aikaan silleen. Ex alkoi odottaa vauvaa ja tyttis oli ymmärtäväinen eikä lempannut, ainakaan heti, tätä miestä. Mies kumarteli vuorotellen kummallekin naiselle ja ei oikein tainnut tietää miten päin olisi.
Kuvio oli siis oikeinpäin.Tietenkin uutta tyttöystävää voi pettää ex-vaimon kanssa. Jos joku arvosteli M36: n toimintaa, niin saihan hän päänsilityksiä ja ymmärrystä joltain/tietyltä suunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut Ap:n elämää, surua, kasvutarinaa = kaikkia käänteitä myötäelän. On harmi, että tänne ei voi enää kirjoittaa mitään syvälli
Sama pitkästynyt piruparka kirjottaa molempia, eikä porukka tajua. Mammapalstaa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut Ap:n elämää, surua, kasvutarinaa = kaikkia käänteitä myötäelän. On harmi, ett
Siis sama kun ihastunut varattuun -hullu. Korjatkaa nämä lainaukset vihdoinkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttiksen kanssa olemme nyt muuttaneet virallisesti yhteen. Viimeiset pari viikkoa olemme hiljakseen tyhjentänyt tyttiksen vanhaa asuntoa. Tänään saimme valmiiksi. Huomisen otimme hyvissä ajoissa varmuudeksi vapaata. Teemme loppusiivuoksen ja avainten luovutuksen. Lauantaina lakkiaiset sekä pienimuotoiset juhlat nyt yhteisessä kodissamme. Syks
on. Ihanaa on. Aivan ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika yksipuolista keskustelua jos vain ainoastaan pysytään siinä, että ap kertoo miltä hänestä nyt minäkin päivänä tuntuu. Ja sitä sitten pitää hellävaroen ja varovasti kommentoida. Sitten nämä kolme muskettisoturitarta peesaavat ja alkavat kertoa omia kokemuksiaan ja miten on heillä mennyt, pysyen tietenkin vain "oikeissa" asioissa. Joku vietailija saattaa kommentoida, mutta vain myös oikeista aiheista ja mitenkään ottamatta kantaa oikein mihinkään. Tässä on nyt sitten pyöritty pari vuotta ja pitää siis edelleenkin, jos ei niin, "ojentajat" astuvat pramille melko vikkelään.
Itse koen, että ero on ollut meidän useammin kirjoittelevien kohdalla siinä, että me vastaamme siihen, mitä kukakin kirjoittaa. Välillä on sanottu kyllä aika rankkojakin asioita, tai itse koen sanoneeni. Mutta ne ovat perustuneet täällä kirjoitettuihin asioihin, ei kuvitelmiin siitä, mitä minä kuvittelen tapahtuneen. Tai jos kuvittelen jotain tapahtuneen, olen sanonut, että kuvittelen tässä tapahtuneen näin, voisiko olla mahdollista?
En ole esittänyt mitään "kuulkaa mulla on elämänkokemusta ymmärtää, että joku tässä kirjoituksessa nyt ei täsmää, taidatkin itse olla sellainen ja tällainen, kerrankin minä olen tavannut kaksinaamaisen, valehtelevan ihmisen niin siitä voin päätellä, että sinäkin täällä oikeasti olet se perheesi narsisti ja kirjoittelet vain itsellesi edullisia tarinoita, vähintään pitäisi kuulla sitä toistakin osapuolta". Tämä sen vuoksi, että elämänkokemukseni mukaan ensimmäinen tapa on hyödyllisempi kuin jälkimmäinen.
Olen toki utelias ihminen minäkin ja olisi mielenkiintoista kuulla, mitä APn miehellä olisi sanottavaa. Uskon, että 28v maksaisi rahaa, jos saisi kuulla sen toisen puolen tarinan! Ja meistä jokainen heräisi yöllä sen lukemaan, sen verran kiinnostavaa olisi tietää. Mutta silloin KUN SE EI OLE MAHDOLLISTA, tyydyn siihen, että keskustelen asioista, joita tänne ihmiset kirjoittavat.
Mitä tulee M36 paapomiseen, en myönnä. En edelleenkään ajattele, että onpas cool juttu, enkä usko, että niin tekee M36 itsekään. En usko, että suhde tyttöystävän kanssa tulee etenemään tästä auringon nousuun ja laskuun ilman yhtään pomppua. Tyttöystävä kasvaa, saa ikää ja uskon, että se tulee tuomaan parikin ongelmaa tullessaan. Mutta sitähän elämä on, enkä ymmärrä, miksi näiden luulojen perusteella minun pitäisi olla olematta toisaalta empaattinen tilanteessa, jossa näin sitten kävisi.
T: MaratonParkuja
Kiitos M36, että tulit päivittämään, hämmästyin positiivisesti. Minusta on ihana kuulla, että olette ottaneet ison askeleen tyttiksen kanssa ja lastesi kanssa asiat sujuvat. Ja minusta puolivuotias on vielä vauva.
Ja niille "tuomareille", jotka M36:n asioista ikävästi huutelevat. Tuskin meistä kukaan kovin positiivisia asioita ajatteli M36:n toiminnasta suhteessa eksä/vauva + Tyttis. Kaikki kuitenkin tapahtui, mutta se on menneisyyttä, toki m36:n elämässä aina mukana kulkevaa. Mikä minä olen tuomitsemaan. Toivotan kaikkea hyvää Teille.
MaratonParkujalle vielä, että todellakin haluaisin kuulla eksäni version meidän erosta, totuuden nykyisestänsä (milloin Heidän tarina oikeasti alkoi jne), haluaisin tietää, että miksi pitkitti meidän eroa (miksi piti kiinni minusta) jne. Haluaisin tietää milloin rakkaus alkoi hiipumaan ja miksi esitti loppuun asti, että kaikki hyvin jne. Toisaalta, ei näillä asioilla enää väliä en niitä arjessa mieti, mutta kiinnostaisi kyllä.
Nyt minun on pakko aloittaa vauhdilla työt ja keskittyä pelkästään niihin, jotta pääsen mökkimiehen kainaloon illaksi. Ollaan oltu noin 10 päivää erossa ja tämä ero on todellakin tehnyt hyvää, sillä ikävä toisen viereen on ollut niin voimakasta molemmilla. Ikävöiviä viestejä on tullut vinopino ja minua todellakin odotetaan tänään.
Hyvää viikonloppua kaikille.
28v yhdessä
Kellonaikoja ja päivämäriä kun tarkkailee niin vois luulla että jotkut kysymyksen esittäjät ja vastaukset paukahtaa parin minuutin sisällä.
Olisiko sitten sama henkilö kuitenkin kyseessä?
Ja miksi näin?
Meneekö huomio vereen vai mikä mättää?
Oliko? Minä aloitin sen keskustelun melkein ummikkona tähän keskusteluun. alkua vähän lukenut ja välillä hetkittäin. Sain vastaan kyllä kohteliaan kiitoksen näkemyksistäni, mutta myös kyseenalaistamista omaa kokemustani kohtaan. Siis sitä kyseenalaistamista mikä täällä on yleensä tabu. Siihen joku tarttui ja kysyi osaako kukaan sanoa mitä näkisi omana osuuutena siihen että mies haluaa erota, eikä osaa sitäkään tehdä fiksusti. No siitähän sanasota alkoi. Missä siis se asiallinen keskustelu, en ehtinyt huomata.