Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12652)

Vierailija
5381/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle, joka kertoi 30-vuoden avioliitostaan. Tuli takauma omasta elämästäni. Tutustuin hiukan alle 50-vuotiaana, itsellä jo pitemmän aikaa erosta, hiukan vastaavanlaiseen naimisissa olevaan mieheen. Hän kertoi elämästään hiukan samaan tapaan. Vaimolla ja hänellä ei yhteistä, vaimo halusi olla vain kotona, hän oli sosiaalisempi. Vaimo oli jäänyt pois työelämästä, oli ollut jotain ongelmia, hän itse halusi olla vielä pitkään, nukkuivat eri huoneissa jne. Ihastuimme ja rakastuimme. Hän erosi ja jonkin ajan kuluttua muutimme yhteen. Mutta pikkuhiljaa huomasin, ettei mies ollutkaan niin sinut eronsa kanssa. Vaimo soitteli meille kotiin ja haukkui molemmat silmät korvat täyteen. Lopulta sanoin, että en halua soittavan kotiin. Ilmeisesti sitten pitivät yhteyttä miehen työaikana. Mies yritti taiteilla molempien välillä. 

Monenmoista tapahtui, yritin, mutta ilmeisesti läheisriippuvuus heillä oli niin kova ja vanhat rutiinit. Muutaman vuoden päästä erosimme. Mies palasi kokolailla suoraan takaisin vaimonsa luo. Ilmeisesti ne miehen kertomat asiat eivät sitten niin huonoja ja vaikeita sitten olleetkaan. Tuttu ja turvalllnen omiin uomiinsa solunut elämä tuntui paremmalta kuitenkin. Ja mikä sitten muu lienee ollut, mies kantoi huolta vaimostaan. 

Mieti tarkkaan eroa tai jos eroatte. Älä ainakaan ota uutta ihmistä kuvioon ennenkuin olet kokenut haluatko olla yksin. Siis ilman vaimoa ja vanhoja kuvioita. Tietenkin asialliset välit on hyvä pitää. Mutta jos ero on mielestäsi parempi vaihtoehto ja pystyt pitämään omat rajasi vaikka vaimo pyytelisi tai puhuisi mitä, niin silloin olet tehnyt oikean ratkaisun. Jossain vaiheessa sitten 7n oma aikanda jos haluat uuden parisuhteen. Mutta ensin itse je entinen elämä selville vesille. 

Vierailija
5382/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun ap:n uhritarinat ei mene läpi, hän vaan ilmoittaa lopettavansa keskustelun, kuten nyt raha-asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5383/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun ap:n uhritarinat ei mene läpi, hän vaan ilmoittaa lopettavansa keskustelun, kuten nyt raha-asioista.

Tuliko Sinulle nyt hyvä mieli ? Ap ei ole tilivelvollinen meille palstalaisille raha-asioistansa. Ihmisten tarve tirkistellä ja ilkeillä on käsittämätöntä. Ja en ole Ap.

Vierailija
5384/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän on tapahtunut jo monta kertaa. Minusta olisi reilua vastata nyt eikä käskeä lukea pitkän pitkää, todella sekavaa ja polveilevaa vanhaa ketjua. Aika mahdoton tehtävä sieltä löytää ne kommentit joissa hän, myös varsin epäselvästi ja vastaamatta tarkennuksiin, jotain kertoo. Jos hän nyt ottaa uusissa kommenteissaan jonkun asian esille, esimerkiksi osituksen, voisi sitten myös nyt vastata. 

Huvittavaa on edelleen myös, että kun ap ei vastaa/osaa vastata/halua vastata johonkin niin joku hänen kannattajistaan sitten kiirehtii kertomaan hänen puolestaan mitä on tapahtunut. Oman näkemyksensä mukaisen, sehän on vain toisen käden näkemys ja lukemisen ymmärtäminen hänen osaltaan. 

Vierailija
5385/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko Sinulle nyt hyvä mieli ? Ap ei ole tilivelvollinen meille palstalaisille raha-asioistansa. Ihmisten tarve tirkistellä ja ilkeillä on käsittämätöntä. Ja en ole Ap.

Itse ap on alkanut selittää miten maksaa lasten harrastukset ja on nyt laupias samarialainen kun ei halua osituksessa mitään. 

Vierailija
5386/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän sitten täällä niitä kertoo ja jättää osittain puolitiehen? On tilittänyt omaa tilannettaan. Varsin avoimesti hän kertoi osan, mutta jätti monille kysymyksiä avoimeksi. Sitten ei saakaan pyytää lisäkommentteja. 

Pitää ottaa huomioon, että täällä hyvin moni on kokenut samoja asioita, eroja ja osituksia. He tietävät näistä ihan omakohtaisesti ja myös sen miten nissä yleensä toimitaan. Eivät ole untuvikkoja ja tietämättömiä. Tietenkin silloin jää miettimään miksi ap nyt toimii niin kuin nyt sanoo toimivansa. Ja onko joku sellainen seikka, että hänen kannattaa olla nyt penkomatta asioita ja tehdä ositusta. Ja tästä puolesta hän ei nyt halua kertoa. Sellainen mielikuva nyt monille luullakseni tulee mieleen. 

Vierailija
5387/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että pidän tietyn rajan asioissa mitä täällä julkisella palstalla avaan. Vaikka hyvin avoimesti olen asioista kertonut, aivan kaikkea en ole täällä kertonut, enkä kerro. Se varmaan tuo "tarinaan" epäselvyyttä. Ja sille ei nyt voi mitään. Samasta syystä en myöskään ala jatkuvasti toistamaan asioita joita olen joskus aiemmin kertonut. Tarina varmasti on vaikea seurata, koska tämä on vaikea pysyä kärryillä kuulkaa ihan minullekkin joka tätä elän. On tämä niin käsittämätöntä kuraa monelta kantilta.

Olen kertonut sen mitä tänne olen halunnut ja haluan kertoa. On tietoinen päätös olla vastaamatta kaikkiin kysymyksiin myös tunnistamisen vuoksi. Kaikkea en halua julkisesti ruotia. Pahoitteluni siitä teille lukijoille. Kuten olen aiemmin sanonut, on asiassa paljon eri puolia ja seikkoja mitkä päätökseeni vaikuttavat ja asia on tarkasti ja pitkään harkittu. 

Teillä monella varmasti on omakohtaisia kokemuksia eroista ja osituksista. Kenelläkään teistä ei kuitenkaan ole juuri tätä minun kokemustani. 

Ap

Vierailija
5388/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö voisi esimerkiksi sanoa, että minun kannaltani on edullisempaa ja parempi vaihtoehto taloudellisesti olla vaatimatta ositusta. Eihän siinä tulisi mitään tunnistustusta.

Nyt saa sellaisen kuvan, että vain hyvää hyvyyttäsi ja jalouttasi annat miehelle etua ja olet ikäänkuin marttyyri. Sehän varmaan monia ärsyttää. 

Vierailija
5389/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap olisi velvollinen kaikki asiansa juurtajaksaen tänne selostamaan?! Tämä ketju on pitkä ja polveileva, 

varmaan monelle antanut vertaistukea. 

Johan jonkun aikaa nämä jankkaajat pysyivätkin poissa, nyt kesän korvalla näköjään aktivoituneet. Kaikkea hyvää toivotan ap:lle, 28:lle ja muille osallistuneille.

Vierailija
5390/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kirjoittaa osittain kun jättää osan keromatta. Se antaa hiukan kieron kuvan. Myötäntuntoa kalastellaan, mutta vaitetaan oma osuus asioista tai johonkin kerrottuun asiaan merkitsevästi vaikuttava osuus. Hiukan vedätykseltä tuntuu. 

Jopa alkoikin taas puhe jankkauksesta kun joku kysyy hiukan tarkemmin. Helppoahan on tänne luritella mitä tahansa jos ei tarvitse välittää onko kokonaan tai osittain jutut totta. 

Vierailija
5391/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerroppa itse oman elämäsi raskaimmista asioista tänne niin että kaikki osapuolet ovat tunnistettavissa?

Tämä ketju ei ole sinua varten luotu, eikä sitä kirjoiteta sinun mielihalujesi mukaan, vaan eroavien/eronneiden ihmisten tuskaa lieventämään. 

Varsinainen riidankylväjä.

Enkä ole minäkään AP ja kommentoin ketjua pitkästä aikaa. 

Vierailija
5392/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerroppa itse oman elämäsi raskaimmista asioista tänne niin että kaikki osapuolet ovat tunnistettavissa?

Tämä ketju ei ole sinua varten luotu, eikä sitä kirjoiteta sinun mielihalujesi mukaan, vaan eroavien/eronneiden ihmisten tuskaa lieventämään. 

Kiitos tästä kommentista! Juuri näin.

Vierailija
5393/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronneet ja eroavatkin ihmiset voivat olla rehellisiä jutuissaan. Ja olen itsekin eronnut. Mutta ei ole tullut mieleenikään kalastella sen takia myötätuntoa ja puhua vain omaan pussiin pisteitä tuottavia juttuja. Jos puhun asiasta toisen puolen puhun myös sen toisen. 

Vierailija
5394/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ja toki kaikille muillekin haluan toivottaa hyvää äitienpäivää.

Juhlapäivä, joka itselleni aina myös muistuttaa siitä kuinka nuorena äitini kuoli. Oma poikani toivotti tekstiviestillä hyvää äitienpäivää, sillä en ole kotona. 

Itse ymmärrän ja kunnioitan Ap:n halua pitää osan asioista yksityisenä. Ei varmasti yksikään ero, ositus ja eroavat ihmiset ole samanlaisia. Ap on aiemmin kertonut haluamansa määrän faktaa asuntoon/lainaan yms liittyen. Olen ihan varma, että Ap on miettinyt moneen kertaan asiat monelta suunnalta ja tehnyt ratkaisunsa sen perusteella. 

Toivotan Ap Sinulle edelleen valoa ja iloa elämään ja nimenomaan että löydät niitä valonpilkahduksia tämän hetkisestä elämästäsi. 

28 v yhdessä 

Vierailija
5395/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronneet ja eroavatkin ihmiset voivat olla rehellisiä jutuissaan. Ja olen itsekin eronnut. Mutta ei ole tullut mieleenikään kalastella sen takia myötätuntoa ja puhua vain omaan pussiin pisteitä tuottavia juttuja. Jos puhun asiasta toisen puolen puhun myös sen toisen. 

Eroja on erilaisia. On helppo siinä "jeesustella" omaa erinomaisuutta oman eron kokemuksella, ihana että Sinulla on ollut hyvä ero. Mikä edes saa sinut miettimään, että Ap ei olisi rehellinen ? Se, että jättää jotain kertomatta ei tarkoita että valehtelisi. Ihan ilman Sinun lupaasi Ap:lla on oikeus jättää kertomatta asioita. Ainahan "tarinoilla" on se toinen puoli, jota emme näe/kuule. Emmehän tiedä todellisuutta Sinunkaan erosta.

Minusta kertoo ihmisestä jotain se, että takertuu tuohon "kalastella myötätuntoa" ja "puhua vain omaan pussiin pisteitä tuovia juttuja". Niinkö luet tätä palstaa ja ketjua oikeasti? Minä en ainakaan tekisi sinun keräämilläsi pisteillä yhtään mitään. Missä Sinun myötätunto tai kyky ymmärtää erilaisia tapoja selvitä elämän suurista murheista? Miksi toisista kasvaa noin kyynisiä ihmisiä, missä inhimillinen lämpö?

En ymmärrä.

28 v yhdessä 

Vierailija
5396/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saan nyt niskaani vihat olemalla suorasanainen niin en ole uskoakseni ainoa, joka kokee, että ap jättää osan kertomatta omista syistään. Tietenkin ymmärrän, että asioista jää usein osa kertomatta. Eikä tarvitse kaikkea kertoa. Mutta ymmärrän myös, aikuisena paljon kokeneena ihmisenä sen milloin se tehdään sen vuoksi koska on itselle tarkoituksenmukaista. 

Ei eroni ollut suinkaan helppo. Paljon tuli kaikkex eteen eron myötä. Mutta silti yritin ja yritän pitää sen, että en ajattele sen toisen olevan läpeensä huono. Meillä oli yhteinen elämä ja lapset. Itse siihen lähdin niin oman osuuteni moneen asiaan myös myönnän. Minussakin oli paljon vikaa, en koe edelleenkään olevani täydellinen itsekään. Olen sen sanonut oikeassa elämässä ja sanon täälläkin. 

Vierailija
5397/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt tiukasti kiinni omassa tulkinnassasi asiasta, miten sinä sen tulkitset ja ajattelet muidenkin tulkitsevan samoin. Vaikka tämä ei ole totuus asiasta. Vain sinun tulkinta/näkemys. Koska haluat siitä pitää niin tiukasti kiinni, on vain ajanhukkaa koittaa saada sinut ymmärtämään totuus ja todellisuus asioissa. 

Minulla ei ole ap:sta samaa käsitystä kun sinulla. 

Vierailija
5398/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt tiukasti kiinni omassa tulkinnassasi asiasta, miten sinä sen tulkitset ja ajattelet muidenkin tulkitsevan samoin. Vaikka tämä ei ole totuus asiasta. Vain sinun tulkinta/näkemys. Koska haluat siitä pitää niin tiukasti kiinni, on vain ajanhukkaa koittaa saada sinut ymmärtämään totuus ja todellisuus asioissa. 

Minulla ei ole ap:sta samaa käsitystä kun sinulla. 

Nyt pitää huomata, että me emme kukaan täällä tiedä oikeaa totuutta asioista. Muuten, olettehan te muutamat itsekin tiukasti kiinni omissa tulkinnoissanne. 

Vierailija
5399/12652 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyhjänpäiväinen ja tyhjäpäinen draamalaama. Maksattanut lainat miehellään, ei maksa elareita ja jeesustelee joka asiassa. Toivottavasti se yksi lapsi myös ymmärtää muuttaa pois noin myrkyllisestä ympäristöstä.

Vierailija
5400/12652 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on mennyt ikäväksi ketju taas...

Ap, tsemppiä sulle tässä kommenttien suossa🙂

Mukavaa kevättä Kaikille, mulla jo orvokit kukkii portailla ja narsissit kukkapenkissä. Eilen tein 10km lenkin lähiteillä, keräsin ison kassillisen tölkkejä, joten matkaan kertyi kait tuplat lisää, kun könysin pitkin ojanpohjia. Grillipihdit oli oiva tarvike tähän hommaan.

Tuumaustaukomme aikoinaan teki tehtävänsä. Kun päätimme jatkaa yhdessä, se päätös on pitänyt. Lauantaina tuli 30v tapaamisestamme💕. Tarinoita on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin. Täällä saa kertoa omansa, jankkausta en ymmärrä.

Terkut 28:lle myös

Tuumis🌻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi