Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12652)
Vierailija kirjoitti:
Amen.
I'll drink to that 🍸
"Sen verran omista ja läheisten kokemuksistakin on oppinut, että joskus nuo sluibailevat jat ratkaisujaan pitkittävät uskottomat puolisot ovat olleet sellaisia, että kun eivät itsekään tiedä mitä haluavat, mutta muna vie, niin elättelevät yleensä toiveita että jos "uusi" osoittautuukin huonoksi, vanhaan lämpimään kotiin sopii aina palata."
Tämä.
Täysin sama kokemus.
En avaa tarkemmin mikä viesti, mutta tähän ketjuun on tullut viesti jonka exäni olisi voinu laittaa minulle. Aiheuttaa sen, että ei tee mieli avata omia asioita ollenkaan. Inhottava tunne edes miettiä sitä, että olisi täältä lukenut olojani. Tuskin näin on, mutta jo tunne siitä riittää.
Varmasti tämä muuttuu jossain vaiheessa ja taas avaudun.
Minä mietin puolustautuakko vai ei? Syytöksiä ja vaatimuksia, arvostelua jne. Vastaanko näihin viesteihin vai annanko olla? Jatkuvaa keskustelua asiasta itseni kanssa. Tarkoitan exän syytämää soopaa mitä sieltä taas tulee.
Mulla on tulossa semmonen itseni kuntoon huoltamisen helmikuu. Puhun tämän kaiken ulos niin perusteellisesti, että oikeasti opin tämän tilanteen hyväksymään kaikessa epäreiluudessaan. Ei oo helppo homma. Mutta työkaluja on tarkoitus kerätä enkä ole tässä työssä yksin. Jälleen olen huomannut sen, että asioiden sivuun työntäminen kostautuu.
Ap
AP, älä todellakaan vastaa. Säästä sen sijaan viestit tulevaisuutta varten, niin pystyt todistamaan exän hullut puheet ja syytökset. Vastaa vain asiallisiin pakollisiin viesteihin ja todella asiallisesti niihinkin.
T. 31v yhdessä, muutaman viestin kirjoittanut ja melkein kaikki ketjun viestit lukenut
Harmi kun on hiljaista, kun tämä on ollut Vauva-palstan yksi fiksuimmista keskusteluista. Nyt viikonloppuna Vauvalla on ollut ihan älyttömiä trollauksista, varmaan jotkut 12 v esiteinit tykkää provoilla. Mutta anyways, hyvää sunnuntain vaali-iltaa tämän palstan seuraajille kuitenkin, toivottavasti vielä kuulemme kuulumisia jossain vaiheessa.
28 v:lle kuuluu hyvää.
Mökkimies on nyt luonani viikon, jonka jälkeen ollaan erossa 5 päivää ja sen jälkeen lähdetään lähes viikoksi mökille (jossa teen etänä töitä). Yhdessä on tosi hyvä olla, olen tosi onnellinen. Mökkimies on kuin kotonaan täällä ja tulevat todella hyvin toimeen poikani kanssa. Poika rakastaa mökkimiehen tekemää ruokaa ja mökkimies tykkää tehdä ruokaa, en siis valita vaan nautin. Tässä siis lähes kolme viikkoa yhdessä ja sitten tulee yksi noin 4 viikon pätkä kun ollaan erossa töiden takia, mutta sen jälkeen näin pitkiä eroja ei tule.
Pojan isä teki yllärit ja järjesti pojalle "uudet" synttärit ja viettivät ne nykyisen kotona. Nyt siis eksän suku esitelty eksän kihlatulle ja poika myös. Tämä minusta todella hyvä asia.
Nyt on eksä hakenut 90% tavaroistaan ja vihdoinkin on tehnyt virallisesti poismuuttoilmoituksen asunnosta.
Puheväleissä ollaan.
Ei ole mökkimiehestä / meistä "taika" hävinnyt, suhde syvenee koko ajan. Tunnen itseni ihan teini-ikäiseksi Hänen kanssaan, on niin ihana pussailla ja halia (muusta puhumattakaan). Toisen kanssa on niin helppo olla ja juuri omana itsenään.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille,
Toivottaa: 28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Mökkimies on nyt luonani viikon, jonka jälkeen ollaan erossa 5 päivää ja sen jälkeen lähdetään lähes viikoksi mökille (jossa teen etänä töitä). Yhdessä on tosi hyvä olla, olen tosi onnellinen. Mökkimies on kuin kotonaan täällä ja tulevat todella hyvin toimeen poikani kanssa. Poika rakastaa mökkimiehen tekemää ruokaa ja mökkimies tykkää tehdä ruokaa, en siis valita vaan nautin. Tässä siis lähes kolme viikkoa yhdessä ja sitten tulee yksi noin 4 viikon pätkä kun ollaan erossa töiden takia, mutta sen jälkeen näin pitkiä eroja ei tule.
Pojan isä teki yllärit ja järjesti pojalle "uudet" synttärit ja viettivät ne nykyisen kotona. Nyt siis eksän suku esitelty eksän kihlatulle ja poika myös. Tämä minusta todella hyvä asia.
Nyt on eksä hakenut 90% tavaroistaan ja vihdoinkin on tehnyt virallisesti poismuuttoilmoituksen asunnosta.
Puheväleissä ollaan.
Ei ole mökkimiehe
Hieno homma 28, samaa jatkoa vaan, hienoa on kuulla tommosia uutisia. Toivottavasti terveys ok
Tuumis🌻
Ihan huippuja kuulumisia 28! Olipa ihana lukea viestisi, tuli niin hyvä mieli puolestasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puheväleissä ollaan.
Ei ole mökkimiehe
Aivan mahtavia kuulumisia, "28v yhdessä"!
Palapelin palat alkavat nyt näköjään toden teolla loksahdella paikoilleen ja asiat mennä eteenpäin joka tasolla. Hienoa että eksä on ryhdistäytynyt ja uskaltanut viimein julkistaa uuden elämänsä, niin kaikkien on helpompi olla ja hengittää kun ei tarvitse teeskennellä yhtään mitään. Ja että hän on nyt hoitanut roikkuneet asiat pois päiväjärjestyksestä. Hänkin lienee vihdoin päästänyt irti.
Alkaa kuulostaa siltä, että tilanne on win-win kaikille.
Kaikkea hyvää edelleen eloonne, nauttikaa kaikin voimin ja pitäkää huolta toisistanne (pussailemaan jne ei tarvinne erikseen kehottaa; uskon sen hoituvan ihan omalla painollaan ;D)
Hitsi että tuli hyvä mieli. Kiitos!
ISO HALI <3 <3
Mihinköhän 28:n exä mahtoi kirjansa siirtää?
Myöntääkö nyt siis avoimesti, että on kihloissa?
28, hyvältä kuulostaa kaikki! Vihdoinkin asiat etenevät.
Mitä muille kuuluu?
Eteenpäin sanoi mummo lumessa :)
Kuurankukka
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän 28:n exä mahtoi kirjansa siirtää?
Myöntääkö nyt siis avoimesti, että on kihloissa?
Ensimmäiseen vastaan, että en tiedä, en edes kysynyt.
Toiseen sanon, että sen verran tiedän, että ei piilotellut täällä käydessä sormuksia. Ovat kyllä kihloissa, mutta kuva nykyisen Facebookissa oli lainakuva, eli sormuksia ei vielä ole olemassa. Tiedän myös, että eksän nykyinen on ollut aktiivinen = kosinut (ja julkaissut asian noin 10 min myöhemmin). Sanotaanko näin, että ehkä tilanne yllätti eksän. Vaikuttaa oikeesti siltä, että tuo nykyinen on hyvin määrätietoinen nainen joka toimii kaikessa hyvin aktiivisesti, mutta ehkä eksälle juuri oikeanlainen. Toivon, että ovat onnellisia.
Viime viikolla kävimme eksän kanssa pojan tähän mennessä isoimmalla bändikeikalla, oli ihan sisäänpääsymaksut yms. Emme olleet kaksin vaan mukana oli Heidän työpaikalta valokuvaaja. Tulimme toimeen. Nyt menemme yhdessä vielä pojan vanhojen tansseihin, mutta sen jälkeen yhteisiä juttuja ei ole tiedossa.
Mökkimies tietää näistä yhteisistä menoista ja sinänsä eksä tietää, että minulla täällä viikon seuraa, sillä pyysin eksän avaimen itselleni.
28 v yhdessä
Kuulostaa ihan narsistilta. Olen kokenut vastaavaa. Kannattaa lähteä pois, se auttaa sinua ja lapsia.
Siis mitäh.
28:n exää kosi se uusi muija. Joo, kuulostaa todella määrätietoiselta ja varmasti on muuten vikitelly exääsi ihan urakalla vuosikausia ja siitäkös exäs meni sekaisin.
En kyllä usko heidän suhteensa kestävyyteen. Se alkoi petoksella, pitkällä pettämisellä, sun kusettamisella. Ei tollaset suhteet kanna pidemmälle.
Tuo 28v exän voimakastahtoinen nainen on aika nolo. Ikää on kuitenkin jonnin verran ja naisen piti kosinnan jälkeen mennä heti Facebookiin ilmoittamaan dramaattiset uutisensa. Olikohan päivitys jo kirjailtu julkaisua vaille valmiiksi ennen kuin mieheltä on saatu puserrettua vastaus. Muutenkin on tuntunut, että nainen on toissa uudenvuodenaatosta larpannut parisuhdettaan Facessa. Ihan kuin mies ei välttämättä tietäisi mitä nainen heidän ihanasta suhteestaan lurittelee netissä. N.o.l.o.a.
Amen.