Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12652)

Vierailija
5201/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nyt ymmärrettävä niin, että koska vänkääjät vänkäävät, että exän uutta elämää ei kannata jäädä miettimään kovin paljon koska ja se ei mitenkään hyödytä oman elämän eteenpäin menossa ja usein mustaa omankin mielen niin kielletään näitä viestejä lukemasta? Että se on riidankylvämistä täällä? Eli kannustetaan tähän ko. toimintaan. Että vain vakkarit ovat aina  oikeassa ja jankkaajat aina väärässä, kirjoittivat he miten tahansa. Mielenkiintoista. 

Vierailija
5202/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakkareille tämä ketju on pakkomielle. Kesällä oli lapsellinen kommentti yhdeltä, että aiotko olla niin legendaarinen, että tuhoat tän ketjun. Siis oikein teinimeininkiä. Väännetään aina exän pahuutta melodramaattisesti, ett tikaria taas ym.

Mehiläiskuningatarta kumartaa hovi ja oottaa, mitämitä mökkimiehen kanssa. Monet naurut on saanu. Tää ketju ei ois kiinnittänyt mitään huomiota, jollei niitä kommenttien poistoja olis hiffattu. No tietty jatkuva jaanaaminen. Ja kesällä alkoi vakkareiden suora kehotus muiden poistua tästä ketjusta. Melko öykkäriä ja epäsosiaalista käytöstä.

Ai kauhee tota sun katkeruutta. Jos olisit vähän vähemmän vihainen, niin ehkä sustakin pidettäis. 

Vakkarithan eivät ole ytään vihaisia. Ovat lauhkeita kuin lampaat.  ottavat kaikki kirjoittajat avosylin vastaan: ai kun kiva, tervetuloa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5203/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan keskustelun paikka tuloista ja menoista. Vaikuttaa siltä että omat rahasi kuluu kaikki perheen menoihin. Virhe, iso virhe! Kehottasin säästämään osan tuloista ja kysyisin mieheltä, paljonko hänellä jää säästöön, faktaa mustaa valkosella. 

Vierailija
5204/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti täällä palstalla viihtyy ja viipyy joku/jotkut, mollaavat ketjua, mielipiteitä, asioiden käänteitä, vänkää toisten kirjoituksia...

Eivät itse tuo mitään uutta, saati, että kertoisivat omaa tarinaansa.

Miksi ihmeessä ovat täällä? Eikö helpompaa olis pysyä pois, ellei aihe kiinnosta. Niin minä tekisin...

yks vakkari, alusta asti

Tämä. Mielestäni täällä on kaikille  a s i a l l i s i l l e  tilaa. Erilaiset mielipiteet on rikkautta - ilkeily ei

Vierailija
5205/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan tosissani suosittelisin tuolle vänkääjälle hoitoon hakeutumista. Olen aidosti huolissani mielenterveydestäsi. Nyt hyökkäät jo kaikkien muidenkin kimppuun.

28 v yhdessä

Nyt alan ymmärtämään mitä Ap käy läpi, tämä vänkääjän tyyli alkaa kovasti muistuttamaan Ap:n eksän tyyliä. 

Nyt hiukan loukkaannuin, niin itseni kuin joidenkin muidenkin asiallisten vänkääjien puolesta. Itse olen ilmeisesti eräs vänkäri, mutta olen kirjoittanut mielestäni ihan asiallisia, joskin varmasti linjasta eriäviäkin, kommentteja. En millään saa niistä kuvaa, että minulla olisi jotain ongelmas mielenterveyteni kanssa. Myös olen omassa elämässäni ihan normaali, toki jo vanhempi ja elämää kokenut nainen, jolla asiat ovat ihan ok. Kehoitus hoitoon menemisestä tai mielenterveysongelmista alkaa mennä jo liian pitkälle. Vaikka kommennttini eivät miellytä pitää jo aikuisella ihmisellä olla tapoja hyväksyä se muulla tavoin kuin, että mennään noin henkilökohtaisuuksiin ihmistä edes tuntematta. Se on toki helppo keino, mutta se juuri kertoo keinottomuudesta. 

Kieltämättä minulle itselleni on kyllä tullut joistain kommenteista täällä ihan oikea huoli onko jo mieli järkkynyt tai nyt tarvittaisiin jotain ulkopuolista apua. Mutta olen siitä ollut mainitsematta, koska se olisi epäkohteliasta ja asiatonta sekä ihmisten  henkilökohtaisuuksiin menemistä. 

Vierailija
5206/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kehoitus hoitoon menemisestä tai mielenterveysongelmista alkaa mennä jo liian pitkälle. Vaikka kommennttini eivät miellytä pitää jo aikuisella ihmisellä olla tapoja hyväksyä se muulla tavoin kuin, että mennään noin henkilökohtaisuuksiin ihmistä edes tuntematta. Se on toki helppo keino, mutta se juuri kertoo keinottomuudesta."

Kyllä todella. Tuohan yksi tapa sanoa, että "turpa kiinni". Henkistä väkivaltaahan tuollainen on ja todella törkeetä. Naamiot riisuttu.

Vierailija
5207/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan tosissani suosittelisin tuolle vänkääjälle hoitoon hakeutumista. Olen aidosti huolissani mielenterveydestäsi. Nyt hyökkäät jo kaikkien muidenkin kimppuun.

28 v yhdessä

Nyt alan ymmärtämään mitä Ap käy läpi, tämä vänkääjän tyyli alkaa kovasti muistuttamaan Ap:n eksän tyyliä. 

Nyt hiukan loukkaannuin, niin itseni kuin joidenkin muidenkin asiallisten vänkääjien puolesta. Itse olen ilmeisesti eräs vänkäri, mutta olen kirjoittanut mielestäni ihan asiallisia, joskin varmasti linjasta eriäviäkin, kommentteja. En millään saa niistä kuvaa, että minulla olisi jotain ongelmas mielenterveyteni kanssa. Myös olen omassa elämässäni ihan normaali, toki jo vanhempi ja elämää kokenut nainen, jolla asiat ovat ihan ok. Kehoitus hoitoon menemisestä tai mielenterveysongelmista alkaa mennä jo liian pitkälle. Vaikka kommennttini eivä

Jos et ole tuo vänkkäri, miksi hänen puolestaan loukkaannut, kun monet ovat kyllä kertoneet, että asialinjalla olevat erimielisyydet kyllä ovat tervetulleita. Joten jos tiedät pysyneesi asialinjalla, ei sinulla ole mitään syytä loukkaantuakaan.

Vänkkäri paljasti olevansa mies, joka itse on lähtenyt suhteesta toisen matkaan ja nyt omatunto painaa. Sen vuoksi kokee kauheaa tarvetta selostaa, miten yksipuoleisia täällä kertomukset ovat kun kukaan ei ymmärrä, miten hankalan ja vaikean ihmisen hän jätti ja miten ihanan löysi.

Vierailija
5208/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka nyt loukkaannuit niin luitko ollenkaan viestiäni 5191.

Ko. viestissä ihan erityisesti kirjoitan, että koskee vain tätä yhtä vänkääjää ja siinä taidan ihan erikseen viitata Sinuun positiivisesti (ja aiempiin kirjoituksiisi).

Kannattaa kyllä lukea kaikki viestit, ennen kuin loukkaantuu.

28 v yhdessä 

Vierailija
5209/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän ne puuttuvat puhehousut.

Vierailija
5210/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitää jo aikuisella ihmisellä olla tapoja hyväksyä se muulla tavoin kuin, että mennään noin henkilökohtaisuuksiin ihmistä edes tuntematta"

Meinaatko, että se YKSI vänkääjä ei ole mennyt henkilökohtaisuuksiin, jokaikisessä viestissään. 

Vierailija
5211/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän ne puuttuvat puhehousut.

Wau, taputan Sinulle, onneksi olkoon. Hieno kirjoitus.

-eri

Vierailija
5212/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kehoitus hoitoon menemisestä tai mielenterveysongelmista alkaa mennä jo liian pitkälle. Vaikka kommennttini eivät miellytä pitää jo aikuisella ihmisellä olla tapoja hyväksyä se muulla tavoin kuin, että mennään noin henkilökohtaisuuksiin ihmistä edes tuntematta. Se on toki helppo keino, mutta se juuri kertoo keinottomuudesta."

Kyllä todella. Tuohan yksi tapa sanoa, että "turpa kiinni". Henkistä väkivaltaahan tuollainen on ja todella törkeetä. Naamiot riisuttu.

Tämä palsta ei oikeuta ketään sanomasn "turpa kiinni". Tai jos, niin millä oikeuksilla? Jos erilaisen tai itseään ärsyttävän mielipiteen sanominen on henkistä väkivaltaa tai ihminen pitää silloin ohjata hoitoon niin johan eletään oudossa yhteiskunnassa. 

Mielialalääkkeitä syödään ja määrätään nykyään todella paljon, itse en niitä käytä. Jotkut syövät niitä epäsäänmöllisesti tai jättävät ottamatta. Onkohan tämä ihan todellinen toiseen käyvä ilkeys ja alhainen kyky kestää muiden mielipiteitä syy siihen, että monella on mielialan vaihteluita, alhainen kestokynnys tai oikeasti täällä kirjoittaa ihmisiä joilla on mielenterveysongelmia.  Minusta esimerkiksi tuo ylläoleva lainaamani kommentti oli jopa pelottava ja agressiivinen. Vaikkakin syytti siinä muita henkisestä väkivallasta. 

Vierailija
5213/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä

Nyt hiukan loukkaannuin, niin itseni kuin joidenkin muidenkin asiallisten vänkääjien puolesta. Itse olen ilmeisesti eräs vänkäri, mutta olen kirjoittanut mielestäni ihan asiallisia, joskin varmasti linjasta eriäviäkin, kommentteja. En millään saa niistä kuvaa, että minulla olisi jotain ongelmas mielenterveyteni kanssa. Myös olen omassa elämässäni ihan normaali, toki jo vanhempi ja elämää kokenut nainen, jolla asiat ovat ihan ok. Kehoitus hoitoon menemisestä tai mielenterveysongelmista alkaa

Turhaa kai korjata, mutta olen kyllä nainen. Tunsin loukkaantuvani, vaikka itse kirjoitan asiallisesti, koska vänkääjät miellettiin yhdessä nipussa, erittelemättä ketään pois, hoitoa tarvitseviksi. Sanoinkin, että loukkaannuin kaikkien asiallisten, mutta eriävien kommenttien kirjoittajien puolesta. Meidät leimattiin kaikki samaan mielenterveysongelmaisten nippuun. Kuten sanoinkin, loukkaannuin koska tuollainen osoittava kommentti tuntematta ketään täällä sen syvemmin on täysin asiaton ja on varsin suoraan loukkaukseksi tahallaan tarkoitettu. 

Vierailija
5214/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt peli hetkeksi poikki, pliis. Peiliin katsomisen paikka! Rauhoitutaan ja käyttäydytään kuin aikuiset ihmiset, mitä lienemmekin.🤔

Vierailija
5215/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt vihellän pelin poikki itseni osalta ainakin hetkeksi. Kiitos asiallisista mielipiteistä (myös niistä erimieltä olevista). Viimeisiä sivuja lukiessani kyllä tajuan, että ihmisillä on paha olla ja johonkin se on purettava. Jokaisesta omasta kirjoituksesta en ole ylpeä, mutta onhan minua moitittu myös liian kiltiksi ja kyllä se vaan on niin, että kun tarpeeksi härnätään niin sitä kiukustuu. Taidan nyt käyttää tämän kiukun asioiden hoitamiseen (kiitos siis yhdelle tietylle vänkääjälle). Harmi, että näin käy jokakerta kun palaan palstalle. Pysyn siis nyt (ainakin hetken) vain lukijan roolissa. 

Eli palsta on "vapaa" seuraavalle rohkealle päästä "koulukiusaajan" kynsiin. Niin se usein on normielämässä, että kiusattu joutuu vaihtaa koulua ja kiusaaja senkun porskuttaa.

Kyllä sitä hieman hullu on kun täällä asioita kertoo, mutta hetkeksi aina unohtaa sen mitä tälle ketjulle on käynyt. 

Minun elämä jatkuu mökkimiehen kanssa, eksän kanssa asiat etenevät tavalla tai toisella. Tämä oli todella hyvä paikka purkaa asioita, kiitos.

Mieluummin siis lakkaan kirjoittamasta kun annan tämän yhden henkilön voittaa pääsemällä "pääkoppaani". Hyvä yritys siihen oli, mutta et voittanut. 

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja odotan mielenkiinnolla seuraavaa nokittavaa.

28 v yhdessä 

Vierailija
5216/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Korjaan vielä sen verran, että en tietenkään toivo, että ketään muu joutuu nokittavaksi. Jospa ketju palautuisi asialliseksi kun minä pysyn pois (jospa tämä suuri fanini vähän rauhottuisi).

Tsemppiä Ap Sinulle tämän hetken tilanteeseen.

Minä en nyt enää rehellisesti usko, että loppupään kirjoituksista kukaan löytäisi mitään tukea omaan tilanteeseensa ja se on harmi.

28 v yhdessä 

Vierailija
5217/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää miesvihaaja, hakeudu lääkäriin tai lobotomiaan.

Vierailija
5218/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 28 mieheltä ei löydy puhehousuja niin ainakin 28 löytyy marttyyrihousut. Ja aika monet löytyykin. 

Vierailija
5219/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä

Nyt hiukan loukkaannuin, niin itseni kuin joidenkin muidenkin asiallisten vänkääjien puolesta. Itse olen ilmeisesti eräs vänkäri, mutta olen kirjoittanut mielestäni ihan asiallisia, joskin varmasti linjasta eriäviäkin, kommentteja. En millään saa niistä kuvaa, että minulla olisi jotain ongelmas mielenterveyteni kanssa. Myös olen omassa elämässäni ihan normaali, toki jo vanhempi ja elämää kokenut nainen, jolla asiat ovat ihan ok. Kehoitus hoi

En tarkoittanut sinua, kun varta vasiten sanoin, että JOS et ole tuo vänkkäri (mitä et siis ilmeisesti ole) niin ei silti kannata loukkaantua. Sataan kertaan sanottu, että ei ole tarkoitus loukata asiallisia kirjoittajia. Jos silti haluat asemoitua vänkkäreiden leiriin, oma asia.

Varsinainen vänkkäri on todella mies:

"Nää on ammattilaisen huomioita. Jos sää koet katkeruutta, nii älä kuvittele, ett muutkin kokisi. Olen todella hauska ihminen ja naisten suosiossa."

Paljasti vahingossa sen, että on mies ja siksi tuntee niin suurta huolta valehtelevien, kieroilevien exien puolesta. Kun taitaa olla itse.

Vierailija
5220/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ihan ihmeelliseksi täällä taas mennyt. No ei se mitään, annetaan kaikkien kukkien kukkia , mutta ymmärrän oikein hyvin että 28vy haluaa poistua hetkeksi, toivottavasti sitten joskus myöhemmin jaksaa taas tulla kertomaan kuulumisiaan samoi kuin ap.

Sen verran omista ja läheisten kokemuksistakin on oppinut, että joskus nuo sluibailevat jat ratkaisujaan pitkittävät uskottomat puolisot ovat olleet sellaisia, että kun eivät itsekään tiedä mitä haluavat, mutta muna vie, niin elättelevät yleensä toiveita että jos "uusi" osoittautuukin huonoksi, vanhaan lämpimään kotiin sopii aina palata.

Itse vetäisin kyllä oven nokan edestä kiinni, kun itselleni kävi näin, eikä ukolla ollut mitään saumaa enää takaisin, vaikka parin vuoden päästä vieläkin yritti vonkua takaisin. Siinä kohtaa osasin enää   ihmetellä että mitä ihmettä  olen moisessa kuvotuksessa joskus nähnyt.

Mutta tätä keskustelua pitkään seuranneena uskon, että ap ja 28vy ovat jo läksynsä oppineet, eikä heiltäkään enää riitä lempeä ja lämpöä exilleen. Onnittelut siitä. Jos täällä tätä ketjua seuraavat vielä empivät omaa tilanneettaan, mielestäni tämä on hyvä ihmissuhde kurssi jos  omaa kokemusta elämästä ei ole vielä karttunut. Itselläni nuorempana olisi ollut täältä paljon opittavaa. Mm. sen että iso osa miehistä on nk. munasta vedettäviä.