Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12650)

Vierailija
4761/12650 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun tähän ketjuun osui riidankylväjiä!

Älkää lukeko tätä jos niin närästää!  Toivottavasti ap, 28 ja muut jaksavat silloin tällöin päivitellä kuulumisiaan.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille🌹

Ei kait se ole riidankylvämistä, jos ei komppaa. Ja keskustelu tuntuu närästävän vain vakkareita & hymistelijöitä. Harmi.

Nämä hymistelijät ovat vakkareiden hovi. Kun poikkeat säännöistä etkä osaa olla mieliksi et kuulu hoviin. Sinut hylätään (hovin kannustaessa) ja ajetaann pois. Kuuluu ihan erääseen tiettyyn kaavaan. 

Vierailija
4762/12650 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaa perustaa oma ketju niin voit lopettaa kadehtimisen muiden saamasta "huomiosta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/12650 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ei enää palvele alkuperäistä tarkoituskaan, jankkaajat ja viisastelijat pilasivat tämänkin hyvän ketjun, tosi harmillista. En missään vaiheessa havainnut että alkuperäisen kirjoituksen tehnyt ap tai sitten paljon keskusteluja nostattanut 28v-y olisivat haukkuneet tai "ajaneet pois" (miten se edes teknisesti onnistuisi) yhtään kommentoijaa. Kyllä nämä itse vetivät jonkinlaisen oman johtopäätöksensä jostain, ties mistä, ja aloittivat tämän ketjun päättymiseen johtaneen vänkäyksen ja valittamisen. Se on todella surullista, koska monet eron tuskassa nytkin elävät  kokivat tämän ketjun hyvänä purkautumiskeinoja ja saivat lohdutusta ja tukea täältä. Lisäksi ihan toimivia  käytännön vinkkejäkin.  Kiitän niistä lämpimästi  ja monista hyvistä puheenvuoroista, vaikken nk. vakkari ollutkaan. Mielestäni tämä oli, paino sanalla oli, erittäin fiksu ketju ollakseen Vauva-palsta. Erittäin surullisena kiitän ja poistun.

Vierailija
4764/12650 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanpa pölyn vähän laskeutua, ja palataan sitten oikeaan asiaan.

Aiemminkin ovat nämä omituiset jankkaajat koittaneet ketjua tuhota ja hetken hiljaiselon jälkeen olleet taas jonkunaikaa pois ja näin keskustelu pystynyt jatkumaan asiallisena.

Nyt ei kukaan reagoi noihin jankuttajiin mitenkään. Ei edes peukulla ylös eikä alas. Kiukutelkoot hetken keskenään. Me kaikki asiassa pysyjät olkaamme hiljaa. Ja kun jankkaajat kyllästyvät, voimme taas palata asiaan.

Sitä odotellessa voimia just sulle, siinä omassa tilanteessasi...

Yks vakkareista

Vierailija
4765/12650 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelijoita ovat nyt kyllä jotkut muut. "Me ei leikitä teidän kanssa". 

Vierailija
4766/12650 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä sairaaksi jankkaamiseksi.

Vierailija
4767/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP ja 28 ja hyvää viikkoa teille molemmille

Vierailija
4768/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ei enää palvele alkuperäistä tarkoituskaan, jankkaajat ja viisastelijat pilasivat tämänkin hyvän ketjun, tosi harmillista. En missään vaiheessa havainnut että alkuperäisen kirjoituksen tehnyt ap tai sitten paljon keskusteluja nostattanut 28v-y olisivat haukkuneet tai "ajaneet pois" (miten se edes teknisesti onnistuisi) yhtään kommentoijaa. Kyllä nämä itse vetivät jonkinlaisen oman johtopäätöksensä jostain, ties mistä, ja aloittivat tämän ketjun päättymiseen johtaneen vänkäyksen ja valittamisen. Se on todella surullista, koska monet eron tuskassa nytkin elävät  kokivat tämän ketjun hyvänä purkautumiskeinoja ja saivat lohdutusta ja tukea täältä. Lisäksi ihan toimivia  käytännön vinkkejäkin.  Kiitän niistä lämpimästi  ja monista hyvistä puheenvuoroista, vaikken nk. vakkari ollutkaan. Mielestäni tämä oli, paino sanalla oli, erittäin fiksu ketju ollakseen Vauva-palsta. Erittäin surullisena kiitän ja poi

Moi! Mikä tän ketjun tarkoitus oli sitten?

Olisko niin, että toinen kokee vertaistukena voivottelun ja ns vastapuolen haukkumisen kuorossa ja toinen taas pyrkimyksen etsiä ratkaisuja vaikeisiin tilanteisiin? Niinhän se on tosielämässäkin, joku arvostaa neuvoja ja vinkkejä ja erilaisia näkökulmia, toisaalta usein sanotaan, ettei vertaistukena pitäisi tarjota neuvoja. On vain vaikeaa olla neuvomatta jos on itse elänyt ja kokenut ihan samat tilanteet ja ottanut velvollisuuksista ja oikeuksista selvää silloin kun tilanne oli itselle ajankohtainen. Etenkin tuo suhde lapsiin on vaikeaa seurata aloittajan kirjoituksista kun moni, ml itse, on elänyt ihan samat vaiheet läpi ja oppinut jo omista virheistään.

minä en ihan ymmärrä mitä hyötyä on rakentaa itselle omaan mieleen sellaista kertomusta, jossa se ennen rakas ihminen on muuttunut aivan täydeksi pedoksi, jonka kanssa ei voi sopia mitään, koska sen tarkoitus ei ole mitään muuta kuin hajottaa ja loukata, entistä puolisoaan ja omia lapsiaan. Onko ihan oikeasti muuttunut?

Vierailija
4769/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos tämä ketju hiipuu jankkaajien takia. Sitähän he toivovat ja saavat hyvää fiilistä kun pääsee pilamaan jotain. Ei anneta sellaiseen aihetta. Antaa heidän elää omaa elämäänsä. Netissä tapahtuvaan vastakkain asetteluun ei kannata lähteä mukaan. On niin helppo kirjoittaa vaikka mitä kun ei tarvi kantaa seurauksia.

Jos joku salapoliisi epäilee että 28v yhdessä ei ole aito. NIin siinähän epäilee. Mitäs välilä sillä on. Eihän tää ole aitoa seuraajille muutenkaan. AIka sinnikäs saa olla jos joku jaksaa tänne yli 2v kirjoitella omasta elämästä "keksittyä tarinaa". ite en jaksa uskoa siihen.

Tämä on monelle tärkeä ketju. Itsekin aivan alusta asti seurannut päivittäin. Toivon jatkoa niin että ei huomioida noita ihmisiä jotka haluaa laittaa kapuloita rattaisiin. Ap ainakin hyvin on tarttumatta kritiikkiin.

Edelleen koukussa tähän.

Vierailija
4770/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi jos tämä ketju hiipuu jankkaajien takia. Sitähän he toivovat ja saavat hyvää fiilistä kun pääsee pilamaan jotain. Ei anneta sellaiseen aihetta. Antaa heidän elää omaa elämäänsä. Netissä tapahtuvaan vastakkain asetteluun ei kannata lähteä mukaan. On niin helppo kirjoittaa vaikka mitä kun ei tarvi kantaa seurauksia.

Jos joku salapoliisi epäilee että 28v yhdessä ei ole aito. NIin siinähän epäilee. Mitäs välilä sillä on. Eihän tää ole aitoa seuraajille muutenkaan. AIka sinnikäs saa olla jos joku jaksaa tänne yli 2v kirjoitella omasta elämästä "keksittyä tarinaa". ite en jaksa uskoa siihen.

Tämä on monelle tärkeä ketju. Itsekin aivan alusta asti seurannut päivittäin. Toivon jatkoa niin että ei huomioida noita ihmisiä jotka haluaa laittaa kapuloita rattaisiin. Ap ainakin hyvin on tarttumatta kritiikkiin.

Edelleen koukussa tähän.

Ymmärsinkö oikein että kritiikki on siis sitä jankkaamista?

Vierailija
4771/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään ole havainnut, että kritiikkiä ei sallittaisi. Toisaalta itselleni on jäänyt vähän epäselväksi, mitä oikeastaan "kriitikillä" tarkoitetaan. Omasta mielestäni se, että epäillään jonkun kirjoituksia valheiksi tai provoksi sen vuoksi, että kirjoittaja jaksaa vastailla kaiken maailman kysymyksiin, joilla pommitetaan, ei ole kylläkään kritiikkiä. Mitä on, kirjoittelevat tietänevät.

Voin ymmärtää senkin, että kun itse on kokenut jonkun todella vaikean ja karvaan kokemuksen, tekee mieli  jakaa neuvoja ja oppeja, joilla itse onnistui. Ja se onkin todella arvokasta. Mutta siinä vaiheessa kun huomaa, että ne eivät vastaa neuvojen kohteelle samaa kuin itselle, tai että toinen ei ole valmis niitä vastaanottamaan, tai mikä onkaan syy, miksi ne eivät tavoita, niin kai se on pakko myöntää ja nähdä, että ei enää toista auta toistamalla asiaa.

Lisäksi tässä nyt on käynyt aika useasti niin, että neuvoja annetaan tilanteisiin, jotka eivät ole neuvottavalle ongelma. Esim. minulle tyrkytettiin ajatusta, että exällä oli toinen ja pyrittiin kovasti käsittelemään sitä tilannetta. Mutta kun itselleni on aivan sama, mitä exällä oli tai ei ollut, niin tuntui turhauttavalta, että keskustelu lähti tyystin jonnekin korpeikkoon tämän takia.

Kysyisin vielä esim. edelliseltä kirjoittajalta (jollei kukaan ole ennättänyt väliin) mitä kritiikkiä hän on esittänyt, jonka on kokenut meidän nimimerkillisten torppaavan? Jonkin sellaisen asian toivoisin löytäväni, jossa on selkeä pointti, joka on aiheellinen ylipäätään kirjoittajia koskien = ei keksitty omasta päästä, että näinhän tämän homman on oltava,  jne.

Sillä jos tämmöistä on paljon mennyt ohi, se on tietysti huono homma.

T: MaratonParkuja

Vierailija
4772/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille mukaville kirjoittajille. Tämä on monelle ollut se paikka, mihin voi purkaa pahaa oloaan. Jo se helpottaa, kun saa suoltaa möykyn sisältään. Toiset kirjoittaa päiväkirjaa, jotkut piirtää, osa kirjoittaa kaikki prkleet paperille ja polttaa.

Kukin tyylillään.

Suotakoon se meille/heille. Silloin kun on oikein sotkussa asiat, johdonmukainen kertominen voi olla hankalaa. Tai myöhemmin voi harmittaa/ kaduttaa, jos mielestään kertoi liikaa, väärin tai suuren suuttumuksen vallassa.

Jokainen tarina on ainutlaatuinen, erilainen, vaikka samankaltaisia osiakin on.

Miltei päivittäin seuraan tilannetta täällä, harvemmin kirjoitan

Vierailija
4773/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärsin niin, ettei alkuperäisten kirjoittajien toimia saa kritisoida tai kyseenalaistaa. Se on sitten ilmeisesti "kapuloiden heittämistä rattaisiin" ja sitä huonon mielen tuottamista.

En ymmärrä että kirjoittajia pitää vaan kompata ja toivotella hyvää päivää. Mitä vuoropuhelua se sellainen on? Jos on eri mieltä jostain asiasta, miksei sitä saa sanoa? 

Vierailija
4774/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin niin, ettei alkuperäisten kirjoittajien toimia saa kritisoida tai kyseenalaistaa. Se on sitten ilmeisesti "kapuloiden heittämistä rattaisiin" ja sitä huonon mielen tuottamista.

En ymmärrä että kirjoittajia pitää vaan kompata ja toivotella hyvää päivää. Mitä vuoropuhelua se sellainen on? Jos on eri mieltä jostain asiasta, miksei sitä saa sanoa? 

Voisitko sinä siis antaa esimerkin näistä torpatuista? Komppaan tässä maratonparkujaa joka ei tosiaankaan ole lähetellyt pelkkiä tsemppiviestejä vaan välillä aika raakastikin sanonut asioita kaikille kirjoittajille. vaan olisiko syy siinä että häntä ei torpata että hän ei väitä tietävänsä kirjoittajien asioita paeremmin kjuin he itse ja sanoo asiansa asiallisesti.

Vierailija
4775/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, suurin osa kokee loukkaavaksi sen, että esitetään jokin väite, johon pyrkii vastaamaan ja kertomaan, miten itse asian omassa elämässään näkee, mutta kyseenalaistaja ei tätä vastausta hyväksy, vaan jatkaa kertomistaan, miksi ja miten asia on, kuten hän väittää.

Kun asiat koskettavat omaa elämää, tässä ketjussa kovinkin henkilökohtaista elämää, on kai sinustakin aika luonnollista, että kyky tai halu ottaa toistuvasti virheelliseltä tuntuvaa "kritiikkiä" ja kyseenalaistamista on monella (ellei lähes kaikilla) rajattu.

Vuoropuheluun kuuluu lähtökohtainen hyväntahtoisuus, eli uskotaan, mitä toinen sanoo, vaikka se omien kokemuksien tai koettelemuksista selviämisen tarinan kuuluisikaan. Ja ymmärrän erittäin hyvin ja minua harmittaa, että tätä eivät monesti etenkään AP tai 28v ole saanut osakseen, vaan on jääty jankkaamaan yksityiskohdista, tivaamaan selityksiä ja kun selitys on saatu, kuitattu, että eihän tämä totta ole ollenkaan, kun selityskin saatiin. Tai ei saatu sellaista selitystä, mitä haluttiin.

T: MaratonParkuja

Vierailija
4776/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoropuheluun kuuluu lähtökohtainen hyväntahtoisuus, eli uskotaan, mitä toinen sanoo, vaikka se omien kokemuksien tai koettelemuksista selviämisen tarinan kuuluisikaan."

Vauvapalstan sääntöihin ei kuulu toisten sanomisiin uskominen. Henkilökohtaisessa elämässä ja läheisissä suhteissa on tapana luottaa toisen sanomiseen niin kauan kuin ei muuta ilmene. Ketjustakin voi lukea, miten se toisen sanomisiin uskominen on loppunut ja pitääkin loppua.

Vierailija
4777/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaamista on se, että toistuvasti kysellään samaa asiaa. Esim rekkari, milloin tapahtui mikäkin yksityiskohta, mitä asunnosta maksetaan, kuka työpaikalla tiesi mitä ja milloin... tavallaan vielä ihan sivuseikkoja.

ja se että toistuvasti kysellään jostain, mistä asianomainen ei halua kertoa. Vedellään viivat suoriksi osatotuuksista, eikä aikataulut yms olekaan just jämptit. Täällä saa kertoa ja jättää kertomatta. Ei nyt olla oikeudessa, missä todistustaakka, alibivelvollisuus yms.

arkiterkut kaikille, joulun riisuntaan lähden nyt

Vierailija
4778/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vuoronperään joutuneet kummallisen hyökkäyksen kohteeksi Ap, 28, Tuumis, MaratonParkuja ja minäkin. Varmaan muutkin olisivat jos olisivat nimimerkkiä käyttäneet :)

Kummallista jankkaamista, kyseenalaistamista, pilkunviilaamista, jopa ihan asiatonta haukkumista. Esimerkiksi narsistiksi :D

Joillakin on myös ollut joku ihmeellinen tarve luokitella täällä ihmisiä "vakkareiksi" tai muiksi ja hyökätä toistuvasti vakkareiden kimppuun. Niin kuin vakkarit olisivat jokin yhtenäinen ryhmä. Varsin erilaisia ihmisiä kuitenkin ja usein myös aika erilaisia mielipiteitä, mikä on mielestäni rikkaus.

En yhtään ihmettele, että kirjoittajat poistuvat takavasemmalle yksi kerrallaan. Ei voi kuin ihmetellä tällaisten henkilöiden motiiveja kylvää pahaa mieltä ympärilleen.

Itse koen, että en ole "hymistellyt" :), vaikka vakkari ilmeisesti olenkin, alkuperäisten tai muidenkaan kirjoittajien mielipiteitä. Vaan olen tuonut esille uusia näkökulmia, joskus varsin reippaastikin. Olen ajatellut niin, että jokainen voi ottaa neuvoista onkeensa niitä, jotka itselle tuntuvat parhaalta.

Olen kuitenkin pyrkinyt kunnioittamaan kirjoittajia ihmisinä. Jokainen ahdingossa oleva kuitenkin kirjoittaa sydän verellä tarinoitaan ja pyytää vertaistukea.

Sellaista ei ole toisen lyttääminen ja epäkunnoittavasti kohteleminen.

Toivon kaikkea hyvää kaikille ketjuun asiallisesti kirjoittaneille. Erityisesti heille, joilla on ollut rohkeutta omalla nimimerkillään avata varsin kipeitäkin asioita täällä.

Kuurankukka

Vierailija
4779/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on vuoropuhelu?

Dialogi (kr. dia 'kautta' + logos 'sana') on kahden tai useamman ihmisen vuoropuhelua, keskustelua. Dialogi voi olla myös muun muassa suoran esityksen muotoon kirjoitettu teksti tai teos, jossa on useampi kuin yksi puheenvuoron käyttäjä (esimerkiksi sokraattinen dialogi tai näytelmä).

T. käsikirjoittaja

Vierailija
4780/12650 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankkaamista on se, että toistuvasti kysellään samaa asiaa. Esim rekkari, milloin tapahtui mikäkin yksityiskohta, mitä asunnosta maksetaan, kuka työpaikalla tiesi mitä ja milloin... tavallaan vielä ihan sivuseikkoja.

ja se että toistuvasti kysellään jostain, mistä asianomainen ei halua kertoa. Vedellään viivat suoriksi osatotuuksista, eikä aikataulut yms olekaan just jämptit. Täällä saa kertoa ja jättää kertomatta. Ei nyt olla oikeudessa, missä todistustaakka, alibivelvollisuus yms.

arkiterkut kaikille, joulun riisuntaan lähden nyt

No tuosta äkkiä tuo rekkariasia, niin minä ainakin kuvittelisin että moni ERI kirjoittaja kerkisi kirjoittaa siihen oman näkemyksensä, jotta muistaako sitä rekkaria vaiko eikö sitä muista. Ja sitten jos ei ihan jokikistä viestiä ole ehtinyt lukea tai sisäistää niin saattaahan sitä kysyä jostain rahoitusvastikkeesta vaikka aiemmin olisikin puhuttu huoltovastikkeesta.

Ystävät muistaa (joskus) hyvin tarkasti yksityiskohdat toistensa tilanteesta, eikä kysele tyhmiä, jos siis tahtoo rajata keskustelun ystävysten väliseksi niin se kannattanee käydä yksityisviestein. Mulla on tosin oma kokemus sellainen, että ystävät saatta myös syventää tai pitkittää kriisiä valitsemalla sokeasti puolensa. Arvostankin omassa rakkaimmassa ystävässäni iha erityisesti sitä, että hän myös sanoo minulle suoraan jos ajattelee minun toimivan jossain tilanteessa vähän hölmösti, Olemme tunteneet siitä kun olimme 6 ja 7 vuotiaita, joten hän taitaa aika hyvin aavistaakin mun sokeat pisteet. Monesti ne näkee ulkoa selvemmin kuin itsessä.

Mulle tuli sellainen olo itselle, että kun kirjoitin asiaa lapsen näkökulmasta, sain takaisin näpäytyksen, että "kyllä tässä omat virheet tunnetaan oikein hyvin, eikä mitään kyökkipsykologeja kaivata", ettei lasten puolta olisi saanut tuoda esille. Ainoa oikea vastaus tässä langassa on "voi kauhea mikä paska ex, voimia sinulle <3".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi