Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12645)
Tauko johtaa vääjäämättä eroon, mikäli jommalla kummalla on kiikarissa joku muu tai jo ihastusta ellei peräti salasuhde.
Neuvoohan ne asiantuntijatkin puolisoita, jotka ovat ihastuneet suhteen ulkopuoliseen henkilöön, että välit tuohon pitää katkaista somesta ja livenä, sillä vain se tappaa tunteet varmasti ajan myötä.
SAmalla tavalla ne tunteet kuolee, jos puolisot pitävät tauon.
Tauon jälkeen toinen tuntuu täysin vieraalta ja voi miettiä, että tuollaiseenko olen joskus rakastunut, tuollaisenkok kanssa olen joskus ollut.
Eikä niitä tunteita siitä enää kyllä henkiin saa.
Tauko on kuolinisku useimmiten.
Jos haluaa irtipäästää, löysää lisää 😁
Nyt 28 ala pakkaamaan miehen kamoja jätesäkkeihin, laatikoihin, muovipusseihin, niin että ovat valmiina siinä jo kun tulee ja sitten alatte keskustelemaan.
Ihan raa alla kädellä nyt vetäset kaikki roinat veke sun hyllyistä.
Älä säästä mitään (ellet itse tarvi sitä, heh heh).
Kaikki mahdollinen nyt pois vaan.
Sähän et ole enää kynnysmatto, et suostu kusetuksiin ja vaadit totuuden todisteineen. Hän on totuuden sulle ihan velkaa, ihan senkin perusteella, että elitte yhdessä 28 vuotta, tunsitte 35 vuotta ja teillä on jopa yhteinen lapsi ja omistatte kämpän puoliksi.
Nyt niitä totuuksia eikä mitään muuta. Pysy lujana!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräskin tuttavani erosi 35 vuoden liitosta ja meni sittemmin naimisiin työkaverinsa kanssa. Puolisonsa kyllä sai sätkyn, kun turvallinen kumppani toimi noin lasten jo lähdettyä kotoa. Hyvin heillä menee ja ovat oikein piristyneitä.
No niin varmaan. En usko hetkeäkään.
Niin, halutaan pitää kiinni uskomuksesta, että uusi on joku naikkonen, vamppi ja mitä näitä nyt on tullut esiin ketjussa. Tyhmä ja mitä se luulee. No, tuo kertomani pariskunta oli lääkäri-terapeutti pari. Ja nyt muistankin, oli pastori ja henkilöstöjohtaja, samassa työpaikassa vuosikaudet. Joo, ja taideaineiden opettaja ja hänen oppilaansa.
Minä lähden nyt kyllä hieman eri linjoille kuin aiemmat. Minä en kyselisi mitään, ainoastaan pyytäisin allekirjoittamaan muuttoilmotuksen ja velkakirjan. Siis kirjallisen muuttoilmoituksen isännöitsijälle, tällä kertaa oikealle ja velkakirjan, jossa on määritelty 20 % korko per viikko, jonka velka myöhästyy 31.1.2024 jälkeen.
En tekisi mitään sillä tiedolla, mikä exän osoite on tai ei ole, sillä tästä lähtien se ei ole minun kanssani sama. Selitysyrityksiin sanoisin, että eiköhän meidän puheet ole ihan turhia olleet tähänkin saakka. Että älä nyt sano mitään, ettei tarvitse sitä valeeksi todeta seuraavassa hetkessä.
Kun saisin nimet papereihin, lähtisin kahvilaan ja sanoisin, että jos tavarat ei ole täältä poissa, kun tulen tunnin päästä takaisin, voit noutaa ne roskakatoksesta.
Kiitos ja hei näistä vuosista, ehkä muutaman vuoden päästä voin muistaa niissä jotain hyvääkin. Nyt muuten jo on alkanut naurattaa.
Tsemppiä, tsemppiä ja sisua nainen, mitä sitten päätätkin tehdä!
T: MaratonParkuja
Maratonparkuja, juurikin näin. Puheet on nyt kuultu, ja tyhjäksi havaittu. 28v-y. Jos joku nyt on kusessa, niin se on exäsi, kaikkea hyvää sinulle ja mökkimiehelle.
Mä taas en ikinä suostuisi jättämään tuota miestä yksin asuntoon pakkaamaan ties mitä mukaansa (jopa 28 tavaroita). Kun tuohon mieheen ei yhtään voi luottaa, ties mitä sieltä veisi mukanaan ja valehtelisi perään, että "enpäs vienyt". Niitä tavaroita 28 ei enää ikinä sitten näkisi. Samaten avaimet pois siltä seisomalta, kun tulee.
Eihän pointti nyt olekaan se, että 28 pitää saada tietää, missä mies on kirjoilla nyt.
Vaan miehen pitää todistaa se, että ei ole kirjoilla heidän kämpässään. Ja hups. Eihän hän voi todistaa muuta, kuin että ohos, onkin vieläkin kirjoilla heidän kämppäänsä.
Pakotat miehen tekemään virallisen muuttoilmoituksen pois asunnosta siinä sun edessäs.
Samaten teet velkakirjan valmiiksi ja äijä saa senkin allekirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden nyt kyllä hieman eri linjoille kuin aiemmat. Minä en kyselisi mitään, ainoastaan pyytäisin allekirjoittamaan muuttoilmotuksen ja velkakirjan. Siis kirjallisen muuttoilmoituksen isännöitsijälle, tällä kertaa oikealle ja velkakirjan, jossa on määritelty 20 % korko per viikko, jonka velka myöhästyy 31.1.2024 jälkeen.
Pelkkä muuttoilmoitus isännöitsijälle / huoltoyhtiöön ei riitä.
Muuttoilmoitus pitää tehdä myös väestörekisteriin sekä postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräskin tuttavani erosi 35 vuoden liitosta ja meni sittemmin naimisiin työkaverinsa kanssa. Puolisonsa kyllä sai sätkyn, kun turvallinen kumppani toimi noin lasten jo lähdettyä kotoa. Hyvin heillä menee ja ovat oikein piristyneitä.
Niin, halutaan pitää kiinni uskomuksesta, että uusi on joku naikkonen, vamppi ja mitä näitä nyt on tullut esiin ketjussa. Tyhmä ja mitä se luulee. No, tuo kertomani pariskunta oli lääkäri-terapeutti pari. Ja nyt muistankin, oli pastori ja henkilöstöjohtaja, samassa työpaikassa vuosikaudet. Joo, ja taideaineiden opettaja ja hänen oppilaansa.
Kyseessä on dehumanisointi eli epäinhimillistäminen. Yleensä viholliseksi koettu dehumanisoidaan. Kommentissa todella viitattiin välinearvoon. Ei voi olla niin, että toinen onkin arvokas ja rakastettu.
No eipä tuo selän takana vuosi kausien pettäminen mitään humaania ja arvokasta ole.
Ihan syystä täällä haukutaan kaikkia, sekä petturiäijiä ja salarakkaita
28, mitäs meinaat tehdä huomisen suhteen?
Itse asiassa juuri tuli mieleen, että exäs ei muuten tulekaan huomenna.
Hänellä tulee pupu pöksyyn.
Mihin pöksyyn? Eihän hänellä ole edes housuja.
Vierailija kirjoitti:
28, mitäs meinaat tehdä huomisen suhteen?
Itse asiassa juuri tuli mieleen, että exäs ei muuten tulekaan huomenna.
Hänellä tulee pupu pöksyyn.
Jos ihan totta puhutaan niin "pupu pöksyyn" on minunkin veikkaus.
Suljin juuri työkoneet, on hieman tehtävä tunteja takaisin, tässä nyt pari edellistä päivää mennyt harakoille.
Olen poikki nyt. En anna huomenna tuumaakaan periksi, yritän olla kuitenkaan rähjäämättä. Ärsyttää kun en omista tulostinta. Velkakirjan olen tehnyt. Isännöitsijälle saa tehdä huomenna poismuuttoilmoituksen läsnäollessani.
En tiedä mihin voin pakottaa tekemään virallisen osoitemuutoksen, siis tarkoitan, että jos hänellä ei ole mitään osoitetta olemassa. Ei kyllä pitäisi olla minulle ongelma.
Katsotaan nyt miltä huominen näyttää.
Tein velkakirjoja itseasiassa kaksi, toisessa on tämä antamani velka + pojan raha ja maksuaika lyhyt.
Toisessa on nyt 15 kk:n vesimaksut + pari vanhaa asiaa, nämä kuitataan viimeistään asunnon myynnin yhteydessä pois.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo selän takana vuosi kausien pettäminen mitään humaania ja arvokasta ole.
Niin, on todellakin niitä, jotka pitääkseen sen turvallisen liiton pystyssä, harrastavat jatkuvasti sivusuhteita. Koska lapset ja asunto/velat. Haetaan lisäarvoa elämään, kun ei kantti riitä lähteä tai tunne-elämä on jo kykenemätön muuhun. Tyydytään siihen, mitä on. Se on aivan eri asia kuin rakastuminen ja eron ottaminen.
Huomenta taas kaikki ja erikseen 28v😃
Joo, kyllä kävi minunkin mielessä, että saapa nähdä, tuleeko tapaamisesta yhtään mitään, eli onko taas housut valitettavasti pyykissä...Ja mietin sitäkin, että tuleeko ihan senkään takia, että jos todellakaan ei ole edes osoitetta, niin minne sen kamakasan sitten pystyy edes viemään.
Vielä hieman tuosta tekniikasta: itselläni ei riittäisi pinna alkaa aikuista miestä pakottamaan minnekään kirjautumaan ja osoittelemaan ilmiselviä, nyt tiedossa olevia asioita. Sanoisin vain kylmästi, että tiedän, että jos nyt itse kirjaudun V-rekkarin sivuille, löydän sinut sieltä, kuten löysin eilenkin, asukkaana tässä osoitteessa. Oletan, että seuraavan kerran kun rekkaudun, en löydä. Piste.
Mitä tulee exän oikeuksiin: ei se riitä, että jää kirjoille asuntoon, kyllä siellä täytyy asuakin ollakseen oikeutettu asukkaan oikeuksiin. Tämän takiahan ihmiset eivät muuta suinpäin muualle, etenkin, jos kyseessä on tosiaankin jaettava omaisuus.
Jos pelkkä kirjoilla oleminen riittäisi, sehän tekisi jokaiselle vuokralaiselle aika tukalat olot. Nimittäin vuokraajahan voisi pitää itsensä (tai perheenjäsenensä) kirjoilla vuokrakämpässä ja tämä antaisi hänelle oikeuden rampata kämpässä kuin omassaan - vai?
Tuli tosin tästä sangen vitsittimäinen olo, että ei kai, ei kai sentään exän jo alunperin ollut tätä havittelemassa siellä rampatessaan. Että asunhan mä täällä, voin tulla omilla avaimillakin sisään tarpeen mukaan. Mutta olisiko hän todella näin ketku tai vastaavasti fiksu? Tai olisko kavereita, jotka neuvoo. Kuka tietää ja mitäpä väliä enää, kun larppausleiri lähenee loppuaan.
Hyvä pointti oli tuo, että kannattaako sinne yksinään jättää tavaraa haalimaan, mutta toisaalta, taitaa hällä olla ahdasta jo omienkin tavaroidensa loppusijoittelussa.
Edelleen toivotan satatsemppiä ja tarpeeksi kiukkua hommaan!
T: MaratonParkuja
"Ja mietin sitäkin, että tuleeko ihan senkään takia, että jos todellakaan ei ole edes osoitetta, niin minne sen kamakasan sitten pystyy edes viemään."
Onhan äijällä se osoite, hän asuu siinä salavuokrakämpässä. Kyllähän siellä on tilaa ja asuntoihin kuuluu aina varasto. Sinne varastoon saa. Myös on olemassa varastoja pääkaupunkiseudulla yksityishenkilöille, jonne voi viedä kamansa. Ja aina hänellä on vanhempien talo, jonka kellariin tai vintille voi viedä väliaikaiseen säilöön.
Älä jätä miestä yksin asuntoon, ties mitä se sieltä vie, jotain tärkeää tai kallista. Tai näkee jotain, mikä ei ole hänen silmilleen (pankkiasioita, kalentereita, arkaluonteisia papereita ylipäänsä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, on todellakin niitä, jotka pitääkseen sen turvallisen liiton pystyssä, harrastavat jatkuvasti sivusuhteita. Koska lapset ja asunto/velat. Haetaan lisäarvoa elämään, kun ei kantti riitä lähteä tai tunne-elämä on jo kykenemätön muuhun. Tyydytään siihen, mitä on. Se on aivan eri asia kuin rakastuminen ja eron ottaminen.
En siis ymmärrä, miksi pitää olla jotain sivusuhteita, jos on jo turvallisessa, pitkässä liitossa, josta ei aio erota. Kuinka paljon sitä huomiota sun muuta pitää saada, että riittää? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja mietin sitäkin, että tuleeko ihan senkään takia, että jos todellakaan ei ole edes osoitetta, niin minne sen kamakasan sitten pystyy edes viemään."
Onhan äijällä se osoite, hän asuu siinä salavuokrakämpässä. Kyllähän siellä on tilaa ja asuntoihin kuuluu aina varasto. Sinne varastoon saa. Myös on olemassa varastoja pääkaupunkiseudulla yksityishenkilöille, jonne voi viedä kamansa. Ja aina hänellä on vanhempien talo, jonka kellariin tai vintille voi viedä väliaikaiseen säilöön.
Älä jätä miestä yksin asuntoon, ties mitä se sieltä vie, jotain tärkeää tai kallista. Tai näkee jotain, mikä ei ole hänen silmilleen (pankkiasioita, kalentereita, arkaluonteisia papereita ylipäänsä).
Tunnetko 28v vai mistä tiedät, että hänellä on oikeus viedä sinne kämppään tai sen varastoon yhtään mitään? Mistä tiedät, että se on pääkaupunkiseudulla sijaitseva tilava kämppä? Ei ainakaan 28v ole kertonut moista enemmän olen käsittänyt, että kämppä on työkaverilta lainassa just sillä ehdolla että siellä ei oikeasti asuta vaan onpahan vain kutu ja nukkumispaikka.
Muuten voi olla kyllä viisasta noista asioista että ei näe mitään kuulumatonta että ei jätä yksin.