Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12645)
Vierailija kirjoitti:
"Asunnon jälleenvuokrauksessa asunnon vuokralainen vuokraa asunnon eteenpäin jälleenvuokralaiselle. Asunnon jälleenvuokrausta verotetaan samalla tavalla kuin muitakin vuokratuloja verotetaan. Täten tuloista, jotka saadaan asunnon jälleenvuokrauksesta, täytyy maksaa pääomatuloveroa. Pääomatuloveroprosentti on joko 30 % tai 32 %"
Eli aivan taatusti vuokralainen vuokraa pimeästi tuota kämppää miehelle.
En usko, että asunnon omistaja tietää tästä kuviosta mitään.
Huvittavaa trollausta. Suorastaan tyhmyyttä. Sillä:
"Verotettavaa tuloa kuitenkin harvoin syntyy jälleenvuokrauksesta, koska verotettavan tulon laskemisessa otetaan huomioon vuokrauksesta aiheutuneet kulut.
Jälleenvuokraaaja saa siis vähentää saamastaan vuokratulosta tulonhankkimiskulut. Suurin vähennettävä kuluerä on yleensä oma vuokra, jonka jälleenvuokraajan täytyy edelleen maksaa omalle vuokranantajalleen, vaikka hän ei asu asunnossa. Jos asunto jälleenvuokrataan samalla hinnalla kuin mitä oma vuokra on tai tätä alemmalla, verotettavaa vuokratuloa ei synny. Jälleenvuokrauksesta syntyy verotettavaa vuokratuloa lähinnä vain, kun jälleenvuokrataan kalustettuja asuntoja Helsingissä kesäksi."
https://www.minilex.fi/a/asunnon-j%C3%A4lleenvuokraus-verotus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asunnon jälleenvuokrauksessa asunnon vuokralainen vuokraa asunnon eteenpäin jälleenvuokralaiselle. Asunnon jälleenvuokrausta verotetaan samalla tavalla kuin muitakin vuokratuloja verotetaan. Täten tuloista, jotka saadaan asunnon jälleenvuokrauksesta, täytyy maksaa pääomatuloveroa. Pääomatuloveroprosentti on joko 30 % tai 32 %"
Eli aivan taatusti vuokralainen vuokraa pimeästi tuota kämppää miehelle.
En usko, että asunnon omistaja tietää tästä kuviosta mitään.
Huvittavaa trollausta. Suorastaan tyhmyyttä. Sillä:
"Verotettavaa tuloa kuitenkin harvoin syntyy jälleenvuokrauksesta, koska verotettavan tulon laskemisessa otetaan huomioon vuokrauksesta aiheutuneet kulut.
Jälleenvuokraaaja saa siis vähentää saamastaan vuokratulosta tulonhankkimiskulut. Suurin vähenne
Miten niin trollausta? Mä pistin tuon viestin, jota lainasit. En mä mitään trollaa. Ja olen yhä sitä mieltä, että taatusti tekevät tuon pimeästi. Eihän mies edes ole kirjoilla siinä kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, M36
Päivityksiä odotellaan... ettehän ole eksyneet vieraisiin ketjuihin?🧐
Huhuuu🔊
Vaihteeksi maratonparkuja on oikeassa:
Nimittäin: mitäpä väliä noilla? Ei yhtään mitään. Väliä on ainoastaan sillä, että hän lakkaa larppaamasta avoliittoa 28v kanssa.
Ihan sama mitä nyt lakikirjat sanovat vuokrasuhteista, ei pilata ketjua av-tapaan kinaamalla jostain asialle yhdentekevästä lakitekstin tulkinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihteeksi maratonparkuja on oikeassa:
Nimittäin: mitäpä väliä noilla? Ei yhtään mitään. Väliä on ainoastaan sillä, että hän lakkaa larppaamasta avoliittoa 28v kanssa.
Ihan sama mitä nyt lakikirjat sanovat vuokrasuhteista, ei pilata ketjua av-tapaan kinaamalla jostain asialle yhdentekevästä lakitekstin tulkinnasta.
Pointti vuokrasuhteiden kinaamisesta onkin se, että mies tekee tuossakin moraalisesti väärin, jopa laittomasti. Hän tietää vuokraavansa vuokralaiselta ja se on lain mukaan kiellettyä.
Miehellä ei näytä olevan mitään moraalia missään, ei edes asumisessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tai mistä on peräisin (fakta)tieto, että on lapset ovat kolmelle eri miehelle? Toisaalta täälläkin kirjoittelee varmaan, ainakin lukee, vastaavia yh-äitejä. Eivät he ole mitenkään harvinaisuus tänäpäivänä. En puolusta enkä tuomitse, mutta kunhan sanon, että näin on.
Siitä tiedetään, että ex oli kertonut tämän tiedon 28vlle, kun nainen oli aloittanut hänen kanssaan samassa työpaikassa. Nainen on siis exän työkaveri ja hänestä on ollut puhetta kuten uusista työkavereista tapaa olla.
Mitä ihmettä teidän työpaikoilla oikein puhutaan ja mitä te puhutte kotona työkavereista??
Mulla ei ole valtaosasta aavistustakaan kuinka monta lasta siellä kotona on, saati että tietäisin ovatko kaikki nyt varmasti samojen vanhempien jälkikasvua vai peräti kasvattilapsia.. saati, että rollaisin näitä työkavereiden henkilökohtaiseen elämään liittyviä juoruja kotona, ellei ne jotenkin suoraan minuun liity!
Ymmärrän että halu on kova saada näyttämään tämä uusi naisystävä mahdollisimman ikävältä, mutta kannattaisi ehkä kuitenkin pitää mielessä, että tämän tarinan mieshenkilö on tarinan mukaan onnistunut valehtelemaan exälleen monta kuukautta -siis henkilölle kenen kanssa elää joka päiväistä arkea jo kolmatta vuosikymmentä -mitähän hän on mahtanut kertoa uudelle kumppanilleen?
"Mitä ihmettä teidän työpaikoilla oikein puhutaan ja mitä te puhutte kotona työkavereista??
Mulla ei ole valtaosasta aavistustakaan kuinka monta lasta siellä kotona on, saati että tietäisin ovatko kaikki nyt varmasti samojen vanhempien jälkikasvua vai peräti kasvattilapsia.. saati, että rollaisin näitä työkavereiden henkilökohtaiseen elämään liittyviä juoruja kotona, ellei ne jotenkin suoraan minuun liity!"
Samaa mietin itsekin. Kertoo sivistystasosta tuollainen. Voi tietysti olla myös silkkaa pahantahtoista taruilua.
Vierailija kirjoitti:
28 oletko tarkistanut väestörekisteristä montako asunnossa on kirjoilla? Loppuisi tämä spekulointi ja tulisi jotain varmaa tietoa. Se ei maksa mitään.
Nyt olen, kiitos viestisi.
Ikävä kyllä asunnossa on 3 henkilöä kirjoilla, se on nyt faktaa.
Kirjauduin samalla verkkopankkiin ja luvattua lainanlyhennystä ei ole vieläkään tullut.
Vtuttaa rankasti, jos totta puhutaan eikä kivut auta asiaa.
Nolona myönnät, että omien tietojeni tarkastus oli mielenkiintoista (en edes tienyt, että kaikki löytyy kootusti). Sieltä todella löytyi mm. oma työhistoria, lapsuudesta asti osoitteet, vanhempien syntymäajat (ja kuolinpäivä), lapsen tiedot jne. Jos joku muu on niin hölmö kuin minä, että ei ole tiennyt niin suosittelen tutkimaan, se ei maksanut mitään.
Tämä nyt on tilanne siis. Eksä pakoilee. Hiljaiseksi vetää.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 oletko tarkistanut väestörekisteristä montako asunnossa on kirjoilla? Loppuisi tämä spekulointi ja tulisi jotain varmaa tietoa. Se ei maksa mitään.
Nyt olen, kiitos viestisi.
Ikävä kyllä asunnossa on 3 henkilöä kirjoilla, se on nyt faktaa.
Kirjauduin samalla verkkopankkiin ja luvattua lainanlyhennystä ei ole vieläkään tullut.
Vtuttaa rankasti, jos totta puhutaan eikä kivut auta asiaa.
Nolona myönnät, että omien tietojeni tarkastus oli mielenkiintoista (en edes tienyt, että kaikki löytyy kootusti). Sieltä todella löytyi mm. oma työhistoria, lapsuudesta asti osoitteet, vanhempien syntymäajat (ja kuolinpäivä), lapsen tiedot jne. Jos joku muu on niin hölmö kuin minä, että ei ole tiennyt niin suosittelen tutkimaan, se ei maksanut mitään.
Tämä nyt on tilanne siis. Eksä pakoilee. Hiljaiseksi vetää.
28 v yhdessä&n
Ota kopiot noista kaikista viesteistä, joista käy ilmi että exä virallisesti asuu teillä ja uhkaa lähettäväsi ne salamuijalle, jollei äijä muuta virallisesti ja maksa velkoja sulle.
No eipä tuu mitenkään yllätyksenä, että mies valehteli sulle suoraan, että on tehnyt muuttoilmoituksen, vaikka ei siis ole tehnyt.
Ei myöskään maksa velkaansa, vaikka lupasi.
Aivan käsittämätön tapaus, ei ota vastuuta mistään ja ihan pokkana valehtelee koko ajan päin naamaa.
Et tule saamaan noita rahoja. Miehellä ei ole mitään mielenkiintoa maksaa niitä sulle, hän haluaa käyttää tulevankin palkkansa itseensä.
Kun mies kerta pakoilee, ainut keino on sun mennä hänen työpaikkansa ulkopuolelle odottamaan, kun hän tulee töistä. Ja sitten keskustelu.
"Ikävä kyllä asunnossa on 3 henkilöä kirjoilla, se on nyt faktaa."
Toinen fakta tuon myötä on sitten se, että mies on pistänyt osoitetietonsa salaisiksi, koska et löytänyt häntä numeropalvelusta.
28, olen valitettavasti menettänyt uskoni siihen, että saat kunnon keskustelua tai edes mitään keskustelua aikaan eksäsi kanssa, saati asioita edistettyä sitä kautta.
Sinun kannattaisi nyt ryhtyä aloitteelliseksi asunnon myynnissä. Jos se käy nopeasti kaupaksi, niin siinähän poistuu myös kätevästi ylimääräinen siipeilijä-asukas. Muutatte vaikka pojan kanssa johonkin lähemmäksi lukiota. Kiinteistövälittäjähän voi samalla katsoa teille sopivaa kohdetta.
Kiinteistövälittäjän yhteydenottoon eksäsi on ehkä kuitenkin vastattava. Tarvitaan myös hänen suostumus asunnon myyntiin.
Ja voithan varoittaa etukäteen eksääsi, että kiinteistövälittäjä ottaa pian yhteyttä. Ja eksän velalle juoksee jo korkoa - kuten MaratonParkuja ehdotti. Lopullisesti voit periä eksältä saatavat asuntokaupan yhteydessä.
Tiedän. Tämä kaikki vaatii voimia. Ja kun sinulla on vielä kivutkin päällä. Mutta usko minua, sinulle vapautuu myös uskomattoman paljon energiaa kun pääset tästä kaikesta eroon, mikä on syönyt energiaasi kohtuuttomasti jo ainakin sen 14 kuukautta.
Kuurankukka
Ja vielä, tämä ei yksinkertaisesti käy minulle.
Alkujaan halusin vain vesimaksut pois ja eksän krääsät. Nyt tämä on minulle isompi juttu, haluan äijän tästä asunnosta heti pois (en halua olla edes paperilla avoliitossa Hänen kanssa, oksettaa nyt ajatus). Tietenkin haluan myös lainani ja pojan rahat pois. Nyt jos asiat ei hoidu hyvällä pikaiseen tahtiin niin sitten pahalla, sekoitan tähän soppaan niin monta henkilöä kun tarvitaan.
Tuumaakaan en anna nyt periksi, eksä ei vielä tajua mikä pyörremyrsky tulossa.
Kuurankukalle terkkuja --> nyt riitti !
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiesuksen ristus tuota 28v:n eksää. Jos en tietäisi varmasti, luulisin hänen olevan ex-mieheni.
Salanaisen hälytyskellojen pitäisi alkaa kilkattaa jo. Sumutorvien kuuluisi soida hänen kuuroissa korvissaan. Ehkä hän ei vain välitä. Ehkä hänellä on niin kiire katraansa kanssa, ettei huomaa kaikkea mieheen liittyvää outoutta, valehtelua ja asioiden pimittämistä.
Viittaan tässä nyt 28 kertomaan, ettei mies puhu naisesta kenellekään. Nainen on edelleen salanainen, vaikka nainen on itse "avoimesti" somessa ollut miehen kanssa vuoden ja kenties luulee, että heillä on ihana, tasaveroinen, aikuinen suhde. Häneltä on jäänyt huomaamatta, ettei hän kuulu miehen sosiaaliseen piiriin ja että hänet pidetään piilossa.
Kukaan ei tiedä varmasti täällä pimittääkö exä uuden suhteensa. Ai
Noo..mun mieheni aikoinaan piti aika korostetun matalaa profiilia meidän suhteen kanssa, koska entinen naisystävänsä oli vielä reilu puoli vuotta heidän eronsa jälkeen melko, hmm, hauraassa tilassa. Tai siis sen mukaan mitä mies tiesi oli. Oikeasti pyöri Tinderissä tapaamiensa miesten kanssa.
Samalta naiselta jos kysyisi koska he erosivat, niin hänen näkemyksensä eroaisi miehen näkemyksestä viidellä kuukaudella. Se ei ole eroamista jos sanoo, että en rakasta enää niin kuin puolisoa pitäisi rakastaa, en halua jatkaa suhteessa enää ja muuttaa pois. Se on vasta eroamista kun tekee selväksi, ettei mitään mahdollisuutta ole enää palata yhteen ja jos yhteydenpito kaveripohjalta ei onnistu niin lopetetaan sitten yhteydenpito kokonaan. Minähän olen siis luonnollisesti syyllinen heidän eroonsa, koska tämä yhteydenpito päättyi vasta siihen kun olemassa oloni selvittyä syntyi mustasukkaisuusdraamaa vaatimuksineen uusista yrityksistä.
Mutta ei siinä mitään, nopeasti tuli onneksi ilmi, ettei nainen tarvinnutkaan aivan ehdottomasti miehen apua kulkemisiinsa, laskujen maksamiseen sekä henkistä tukea yksinäisyytensä selättämiseen, joten eipä sille yhteydenpidolle tainnut olla tarvettakaan. Huh, mies oli ollut hirveän huolissaan, onneksi nainen pärjäsikin peloistaan huolimatta oikein mainiosti omillaan.
Hyvä 28!!! Älä anna periksi!
Kuurankukka
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, tämä ei yksinkertaisesti käy minulle.
Alkujaan halusin vain vesimaksut pois ja eksän krääsät. Nyt tämä on minulle isompi juttu, haluan äijän tästä asunnosta heti pois (en halua olla edes paperilla avoliitossa Hänen kanssa, oksettaa nyt ajatus). Tietenkin haluan myös lainani ja pojan rahat pois. Nyt jos asiat ei hoidu hyvällä pikaiseen tahtiin niin sitten pahalla, sekoitan tähän soppaan niin monta henkilöä kun tarvitaan.
Tuumaakaan en anna nyt periksi, eksä ei vielä tajua mikä pyörremyrsky tulossa.
Kuurankukalle terkkuja --> nyt riitti !
28 v yhdessä
Moi 28. Jopas on 'uutisia' teidän tarinasta. Silloin alkutaipaleella ketjussa uskoin hyvinkin, että saattaisitte päätyä yhteen... no en enää. Totisesti. Näkisitpä, miten kiehun kiukusta sinun ja poikasi puolesta😠🤨🤑.
Nyt kyllä toivon totisesti, että saat exän pois kuvioista kokonaan, rahasi ja pojan rahat takaisin ja terveytesi kuntoon!
Pidä puolesi, nainen. Lippu korkealle!
Tuumis🌻
onko teillä joku ilmoitus päällä, koska lankaan tulee viestejä ja miltä kirjoittajalta?
anyways, itse tutkinut samoja juttuja aikoinaan: käräjäoikeuteen hakeus yhteisomistuksen purusta jos muu ei auta. Laitat sen tänään vetämään ja peruutat sitten jos saatte muuten asiat sovittua.
Vesilaskusta pitää saada tasausta taloyhtiöltä ja toisen velkaosuutensa maksuista sinä et ole vastuussa.
28 v. Kiitos kun jaksat täällä päivittää tilannetta. Mietin kyllä tässä että jos itse olisin se yh niin en löis hynttyitä yhteen kenenkään kanssa ennenkun olisin 100% varma että on kestävää.
Varsinkaan virallisesti, paljon just noitten tukien takia.
Parasta varmasti sinulle olisi että saisitte asunnon myytyä.
Exäsi nyt ei halua asunnon myynnin kanssa stressata koska hyötyy tilanteesta pystymällä pitämään osotetta toistaseksi teillä.
Noista kivuista sanoisin että stressi vaikeasta erostanne on saanut fibromyalgian laukeamaan sinulla.
Vierailija kirjoitti:
28 v. Kiitos kun jaksat täällä päivittää tilannetta. Mietin kyllä tässä että jos itse olisin se yh niin en löis hynttyitä yhteen kenenkään kanssa ennenkun olisin 100% varma että on kestävää.
Varsinkaan virallisesti, paljon just noitten tukien takia.
Parasta varmasti sinulle olisi että saisitte asunnon myytyä.
Exäsi nyt ei halua asunnon myynnin kanssa stressata koska hyötyy tilanteesta pystymällä pitämään osotetta toistaseksi teillä.
Noista kivuista sanoisin että stressi vaikeasta erostanne on saanut fibromyalgian laukeamaan sinulla.
miten hyötyy?
pitikö lainan muuten olla jo maksettu, muistelin