Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 v. Kiitos kun jaksat täällä päivittää tilannetta. Mietin kyllä tässä että jos itse olisin se yh niin en löis hynttyitä yhteen kenenkään kanssa ennenkun olisin 100% varma että on kestävää.
Varsinkaan virallisesti, paljon just noitten tukien takia.
Parasta varmasti sinulle olisi että saisitte asunnon myytyä.
Exäsi nyt ei halua asunnon myynnin kanssa stressata koska hyötyy tilanteesta pystymällä pitämään osotetta toistaseksi teillä.
Noista kivuista sanoisin että stressi vaikeasta erostanne on saanut fibromyalgian laukeamaan sinulla.
miten hyötyy?
pitikö lainan muuten olla jo maksettu, muistelin
tiedä hyödystä, mutta hänelle on luultavasti annettu sama vinkki kuin minulle postuumisti eroni aikaan: älä tee muuttoilmoitusta ennen kuin omaisuuden ja lapsen suhteen on asiat sovittu paperille. Jos ex nyt tekisi muuttoilmoituksen asunnosta, ei hänellä olisi käytännössä mitään oikeuksia asunnon suhteen muuta kuin maksaa siihen liittyvät laskut. Hän ei saisi edes käydä asunnossa kuin sopimuksella, edes hakemassa omia tavaroitaan. Niin kauan kuin lapsi -täysi-ikäinenkin -asuu asunnossa yhdessä äitinsä kanssa, siis on virallinen osoite siinä, ei häätöä saa, eikä voi vaatia asunnon myyntiä kuin oikeusteitse.
Vierailija kirjoitti:
onko teillä joku ilmoitus päällä, koska lankaan tulee viestejä ja miltä kirjoittajalta?
anyways, itse tutkinut samoja juttuja aikoinaan: käräjäoikeuteen hakeus yhteisomistuksen purusta jos muu ei auta. Laitat sen tänään vetämään ja peruutat sitten jos saatte muuten asiat sovittua.
Vesilaskusta pitää saada tasausta taloyhtiöltä ja toisen velkaosuutensa maksuista sinä et ole vastuussa.
Vanhoissa taloissa ei välttämättä ole huoneistokohtaista vesimittaria, joten maksut menee nuppiluvun mukaan. Mikäli laskutus tasattaisiin kulutuksen mukaan, ongelmaa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
4455: tietenkin mies selitti sulle, että exä on hauras ja vähän rassukka, kun halusi pitää takaportti auki.
sovitaan sitten vaikka niin. Minähän en luonnollisesti ole nähnyt, kuullut tai ollut vastaanottavana osapuolena mihinkään ulostuloihin itse ihan first hand:) Mulla ei tietenkään voi olla omakohtaista kokemusta siitä miten joku saattaa ensin lähestyä hakemalla sääliä, sitten epäonnistuttuaan raivoamalla ja lopulta kieroilemalla ja tekemällä temppuja taustalla.
Muuten ihan vinkkinä: jos sinun kumppanisi joskus muuttaa pois sinun luotasi, eikä suostu sinun kanssasi tapaamisiin moneen kuukauteen perustelulla, että on liian aikaista kun sinä et ole vielä hyväksynyt sitä että ero on totta: luultavasti silloin ero on todellakin totta.
Kiitos, että kommentoitte ja elätte mukana. Ei siis tarvitse kiitellä, että jaksan päivitellä sillä tämä on tapani nyt purkaa tätä pääkoppaani ja täältä saa myös hyviä neuvoja.
Itse koen, että huhtikuun jälkeen ero ei ole tuntunut vaikealta, olen todellakin hyväksynyt eron ja omat tunteeni henkilöön on kuollut. Ei minun tee laisinkaan pahaa, että eksällä on uusi nainen ja tilanne JOS olisi toinen niin voisin jopa kuvitella tutustuvani häneen. Tämähän olisi eksän painajainen.
Nämä valheet, joita siis eteeni tulee kokoajan lisää hämmentää ihan oikeasti. Jos ihmistä ei tunne 35 vuoden jälkeen (yhdessä 28v) ...... miten tämä on mahdollista?
Nyt ollaan tilanteessa, että lyön faktat pöytään, en pyydä enää mitään vaan käsken. Joo, joo meininki ei enää riitä.
En kaihda mitään, tarvittaessa olen salanaiseen yhteydessä, olen henkilöön jonka asunnossa eksä "laittomasti" asuu ja viimesijaisesti tarvittaessa eksän vanhempiin. Eksän vanhempia en tähän haluaisi sotkea (ihan viimeinen keino).
Itselleni iski nyt ihan rauha, minä selviän tästäkin, minulla ei ole mitään salattavaa eikä hävettävää. Minua on käytetty hyväksi ja nyt minun pitää taistella.
Pyörremyrsky ottaa nyt vauhtia.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, että kommentoitte ja elätte mukana. Ei siis tarvitse kiitellä, että jaksan päivitellä sillä tämä on tapani nyt purkaa tätä pääkoppaani ja täältä saa myös hyviä neuvoja.
Itse koen, että huhtikuun jälkeen ero ei ole tuntunut vaikealta, olen todellakin hyväksynyt eron ja omat tunteeni henkilöön on kuollut. Ei minun tee laisinkaan pahaa, että eksällä on uusi nainen ja tilanne JOS olisi toinen niin voisin jopa kuvitella tutustuvani häneen. Tämähän olisi eksän painajainen.
Nämä valheet, joita siis eteeni tulee kokoajan lisää hämmentää ihan oikeasti. Jos ihmistä ei tunne 35 vuoden jälkeen (yhdessä 28v) ...... miten tämä on mahdollista?
Nyt ollaan tilanteessa, että lyön faktat pöytään, en pyydä enää mitään vaan käsken. Joo, joo meininki ei enää riitä.
En kaihda mitään, tarvittaessa olen salanaiseen yhteydessä, olen henkilöön jonka asunnossa eksä "laittomasti" asuu ja viimesij
Toivottavasti pistät heti tänään äijälle luun kurkkuun!
Vierailija kirjoitti:
4455: tietenkin mies selitti sulle, että exä on hauras ja vähän rassukka, kun halusi pitää takaportti auki.
vähän OT mut, on niitä oikeasti sellaisia ihmisiä kelle ei voi sanoa asioita kovi jyrkästi. Jos taas sanoo pehmeästi jää liikaa tulkinnan varaa. Läheinen oli tekemässä eroa ihan vaan seurustelusuhteesta. Kävivät terapiassakin pari kertaa puhumassa asiasta ja siellä oli sovittu ettei kiirehditä päätösten kans (en tiedä miksi?!) Sit häntä oli alkanut ahdistaa liikaa ja oli sanonut suoraan ettei tästä nyt tule enää mitään. Seuraavaksi tulikin soitto keskussairaalalta kun kumppani oli vetänyt betasalpaajia (!) ja vatsahuuhtelussa. Siitä meni vielä ehk' parii kk ennen kun lopullisesti sai eron tehtyä kun jäi pelko että miten tilanteessa vois edetä. Sama tyyppi oli kuitenkin saanut jotenkin entisen miehensä majottamaan itteään vuosia kämpässään ja käyttään autoaan ilmaiseksi (oli siis työviikot tällä paikkakunnalla) ja välit meni tähän mieheen poikki vasta kun se mies ei myöhemmin suostunut alkamaan johonkin sopimusvanhempi-kuvioon..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihteeksi maratonparkuja on oikeassa:
Nimittäin: mitäpä väliä noilla? Ei yhtään mitään. Väliä on ainoastaan sillä, että hän lakkaa larppaamasta avoliittoa 28v kanssa.
Ihan sama mitä nyt lakikirjat sanovat vuokrasuhteista, ei pilata ketjua av-tapaan kinaamalla jostain asialle yhdentekevästä lakitekstin tulkinnasta.
Pointti vuokrasuhteiden kinaamisesta onkin se, että mies tekee tuossakin moraalisesti väärin, jopa laittomasti. Hän tietää vuokraavansa vuokralaiselta ja se on lain mukaan kiellettyä.
Miehellä ei näytä olevan mitään moraalia missään, ei edes asumisessaan.
No kyllä miehen moraali on tullut jo aivan selväksi, turha sitä on yhä uusilla ja uusilla vertauksilla ja esimerkeillä esitellä vetäen keskusteluun kinat lakitekstien tulkinnoista.
Pointti nyt on, miten 28v tässä ja tästä tilanteesta etenee, ei miehen moraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimittäin: mitäpä väliä noilla? Ei yhtään mitään. Väliä on ainoastaan sillä, että hän lakkaa larppaamasta avoliittoa 28v kanssa.
Ihan sama mitä nyt lakikirjat sanovat vuokrasuhteista, ei pilata ketjua av-tapaan kinaamalla jostain asialle yhdentekevästä lakitekstin tulkinnasta.
Pointti vuokrasuhteiden kinaamisesta onkin se, että mies tekee tuossakin moraalisesti väärin, jopa laittomasti. Hän tietää vuokraavansa vuokralaiselta ja se on lain mukaan kiellettyä.
No kyllä miehen moraali on tullut jo aivan selväksi, turha sitä on yhä uusilla ja uusilla vertauksilla ja esimerkeillä esitellä vetäen keskusteluun kinat lakitekstien tulkinnoist
ihmettelen vähän et miksi tähän pitäisi sotkea ex-miehen muita läheisiä, kuten ilmeisesti aika iäkkäitä vanhempia? Kostoksi? En tiedä oikein mitä mieltä olisin siitä, että vanhat vanhemmat pannaan oman lapsen ja hänen törkeästi jättämän ex-vaimon väliin, aika mahdottomia valintoja kelle on lojaalimpi.
Näihin on ihan viranomaiset olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sovitaan sitten vaikka niin. Minähän en luonnollisesti ole nähnyt, kuullut tai ollut vastaanottavana osapuolena mihinkään ulostuloihin itse ihan first hand:) Mulla ei tietenkään voi olla omakohtaista kokemusta siitä miten joku saattaa ensin lähestyä hakemalla sääliä, sitten epäonnistuttuaan raivoamalla ja lopulta kieroilemalla ja tekemällä temppuja taustalla.
Muuten ihan vinkkinä: jos sinun kumppanisi joskus muuttaa pois sinun luotasi, eikä suostu sinun kanssasi tapaamisiin moneen kuukauteen perustelulla, että on liian aikaista kun sinä et ole vielä hyväksynyt sitä että ero on totta: luultavasti silloin ero on todellakin totta.
Näinkö siinäkin tapauksessa, että toinen on jo uudessa suhteessa ja haluaisi ainoastaan, että mies muuttaa kirjansa pois asunnosta, jossa ei enää asu? Siinäkin tapauksessa, että toinen on jo uudessa suhteessa, mutta ex haluaa vielä keskustella, koska "asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät"?
Ja muuten ihan vinkkinä: jos et ole kuuntelemassa ihan first hand, mitä ex-pariskunta puhuu, kun sinä et ole paikalla, ehdotan olemaan varovainen sen suhteen, mitä uskoo. Kas kun aina asiat todellakaan eivät ole sitä, miltä ne näyttävät.
T: MaratonParkuja
4455. Jokainen ero on erilainen ja tilanteet.
Kyllä minun hälytyskellot vaan soi pahasti jos suhdetta salaillaan / pidetään matalaa profiilia ja vielä jos eksästä puhutaan "hauraassa tilassa" jne. Ei siinä kyllä ihan puhtaat jauhot ole pussissa. Ja tuo, että eksän mielestä olisi erottu eri aikaan, tuo vaan niin omat muistot mieleen.
Minä sanoin miehelleni heti, että jos ei rakasta tai on toinen nainen niin päästän irti. Vastaus, että rakastaa ja ei ole toista naista on vaan masennus. Näin mentiin 5 kk. Sitten tuli salakämppä, johon minä sitten pyysin siirtymään hetkeksi kokonaan, näin mentiin taas 5 kk = huhtikuuhun asti, jolloin ilmoitin, että haluan eron. Helmi-maaliskuussa mies sanoi minulle, että uskoo meidän yhteiseen tulevaisuuteen. Tammi- helmikuussa kävi vielä vuoteessani. Uusi nainen/salanainen on julkaissut heidän suhteensa uuden vuoden yönä. Minua harmittaa uuden naisen puolesta, että on uskonut ja uskoo eksän kaikki tarinat, minäkin uskoin.
Toivon sydämestäni, että Teillä asiat noin kuin ajattelet, mutta pientä varovaisuutta suosittelen.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä miehen moraali on tullut jo aivan selväksi, turha sitä on yhä uusilla ja uusilla vertauksilla ja esimerkeillä esitellä
Oma tulkintani: olettaisin, että miehelle on kulissit vanhempiinsa päin erittäin tärkeät ja niitä pidetään yllä valehtelemalla. Joten uhkaus paljastaa vanhemmille miehen valheet voivat saada vihdoinkin miehelle vipinää kinttuun alkaa hoitamaan asioitaan pakoilemisen ja valehtelemisen sijaan.
Ja jollei uhkaus auta, lienee se on sitten toteutettava. Ikävää, että vanhemmat saavat tietää totuuden pojastaan näin, mutta toisaalta, ehkä ovat sen jo tienneetkin, mutta itsekin sulkeneet silmiään. Jo kasvatusvaiheessa, ehkä.
T: MaratonParkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö siinäkin tapauksessa, että toinen on jo uudessa
No mistä minä muiden erotilanteista tietäisin! Kirjoitin itseäni koskeneesta ihmissuhdedraamasta, en kenenkään muun täällä kirjoittaneen kun mistä minä niiden olosuhteista voisin tietää. Teidän pitää varmaan perustaa oma suljettu ryhmä, vaikka facebookiin tai johonkin, jos täällä ei saa pohtia asioita miltään muulta kantilta kuin siltä mitä neljä ihmistä meille kaikille kertoo. Miksi edes vatvotte asiaa julkisella foorumilla, eihän siihen syynä ole vaan juurikin se julkisuus?
Ja en ole erikoisen ylpeä tästä, mutta voin kertoa, että miehen kanssa luimme yhdessä hänelle tulleet viestit ja lopussa mietimme yhdessä sitäkin mitä niihin pitäisi vastata. He eivät tavanneet kasvotusten tuona aikana kuin kaksi kertaa autossa matkalla asemalta naisen kotiovelle. Sain myös itse nauttia hänen exänsä yhteydenotoista ja kuulla yhteisiltä tutuilta mitä minusta on kerrottu mm työnantajalleni. Mies joutui vaihtamaan kaikki salasanat erään tapahtuman jälkeen.
Mutta se siitä, jokainen kokee asiansa kuten kokee, se on tietysti kaikkien hyvä muistaa.
Vanhempien sotkeminen asiaan on ihan viimeinen asia ja voihan olla että sotkeutuvat asiaan vain sillä, että varastoivat poikansa tavarat. Heille en halua mitään kostaa, ovat oikeasti ihania ihmisiä.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tämmöistä sössötystä haurauksista tai matalista profiileista. Sen ymmärrän, että jos toiselle ero ottaa koville, on korrektia olla lesoilematta uudella suhteella ja pommittamatta raksuraksurakastan-somella, mutta muutoin en käsitä, mitä se auttaa, että ei myönnä toiselle, missä tilanteessa se oma uusi elämä on.
Tietty jos siihen on lähdetty lennossa kahta yhtä aikaa pitäen on normia, että ei meinaa kehtaa missään kamalasti päivämääriä vertailemaan vaan toivoisi, että muut ei tajua uuden suhteen alkaneen pettämisellä.
Ja viimeinen, mitä yhtään älykäs ihminen tekee, on alkaa hyppäämään jossain kuskinhommissa, kun tyhmäkin tajuaa, että totta kai se toinen siinä äkkiä kuvittelee, että toinen tulee tänne muutoinkin kuin vain kiva ollakseen. Kuten tosin todella usein tuleekin sutaistua niillä kuskikeikoilla, mutta siitähän ei uudelle kerrota, vaan sanotaan, että kato kun toi hullu roikkuu mussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä miehen moraali on tullut jo aivan selväksi, turha sitä on yhä uusill
Totuuden? Tiedätkö mitä ajattelisin jos oman lapseni ex-puoliso kertoisi minulle heidän riitaisasta erostaan, jossa lapseni on valhdellut ja salaillut? Ajattelisin, ettei erot ole monesti kauniita ja niissä on ainakin kaksi mahdollisesti erilaista totuutta. Noista kiistämättömistä faktoista, kuten asioiden hoitamatta jättämisistä ja sivuasunnoista masennuspuheineen, niistä vähän huolestuisin. Ajattelisin, että aikuisella lapsellani on jokin henkilökohtainen kriisi. Aika vaikea on nähdä, että ottaisin puolia, saati puuttuisin, jo keski-ikäisen lapseni ihmissuhdekuvioihin. Pitäisin sellaista odotusta kiusallisena. Ajattelisin, että tarkoituksena on koettaa vaikuttaa minun ja lapseni väliseen suhteeseen, koska en kokisi, että minulla on mitään valtaa tai voimaa alkaa viisikymppiselle lapselleni esittämään mitään neuvoja tai vaatimuksia.
Miksei jonkin saman kokeneen neuvoa viranomaisreitistä voi ottaa onkeen? Omasta erokokemuksesta aavistelisin, ettei niin kovia keinoja haluat käyttää, syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tämmöistä sössötystä
Sanoiko joku ettei myönnä? Käsittääkseni tän ketjun keskiössä olevassa tarinassa ei ole oltu myöntämättä jollekin exälle, vaan ihmetelty miksi suhteessa pidetään niin matalaa profiilia, eli ei puhuta kumppanista töissä tai someteta yhdessä. Tosin täytyy tunnustaa, ettei mekään someteta, enkä taida juuri puhua kumppanistani töissä, tietänevätkö edes että asun yhdessä mieheni kanssa. Ehkä me sitten salaillaan ja ollaan myöntämättä :D Pian kymmenettä vuotta :'D
Ymmärtäisin tuon matalan profiilin pitämisen juuri sellaisena, ettei haluta hieroa mitään kenenkään naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko teillä joku ilmoitus päällä, koska lankaan tulee viestejä ja miltä kirjoittajalta?
anyways, itse tutkinut samoja juttuja aikoinaan: käräjäoikeuteen hakeus yhteisomistuksen purusta jos muu ei auta. Laitat sen tänään vetämään ja peruutat sitten jos saatte muuten asiat sovittua.
Vesilaskusta pitää saada tasausta taloyhtiöltä ja toisen velkaosuutensa maksuista sinä et ole vastuussa.
Vanhoissa taloissa ei välttämättä ole huoneistokohtaista vesimittaria, joten maksut menee nuppiluvun mukaan. Mikäli laskutus tasattaisiin kulutuksen mukaan, ongelmaa ei olisi.
Ei uusissakaan aina ole vesimittareita.
Meillä on kämppä 2011 valmistuneessa kerrostalossa, eikä huoneistokohtaisia vesimittareita ole. Vesimaksu on 22 e per nuppi ja vettä saa käyttää niin paljon kuin sielu sietää.
Eksän masennuksesta ei hänen vanhempansa tiedä, sisarukset kyllä. Aikuinen mies ei kertonut, edes omille vanhemmilleen, että on jättänyt perheensä eikä asu kotonansa. Ei minun tulisi mieleenikään tätä koko likapyykkiä Heidän eteensä levittää. He ovat täysin syyttömiä poikansa touhuihin. Tunnen Heidät todella hyvin, vietimme aikaa todella paljon yhdessä, reissasimme, kyläilimme ja vietimme paljon aikaa yhdessä mökillä. Puhehousut pojalta puuttuu myös vanhempiensa kanssa, mutta muilta osin ovat läheisiä. Yritän kyllä pitää vanhemmat erossa asioista edelleen.
28 v yhdessä
No mihin ihmeeseen se mies ne kirjansa sitten siirtää?
Salakämppään ei voi siirtää, koska on siellä laittomasti jo valmiiksi.
Yksinhuoltajanaiselle ei voi siirtää, koska nainen menettäisi tuet plus eihän mies siellä 24/7 edes asu.
Vanhemmilleen ei voi siirtää, koska vanhempiahan tähän ei sotkea.
Siksipä ne kirjat ovat pysyneet 28:n kämpässä ja valehdeltu päin naamaa, että juu juu, kirjat on siirretty.