Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12644)
Sympatiani 28 v yhdessä:lle. Jotain samankaltaista olen itsekin kokenut pitkähkössä suhteessa. Luotettavana pitämäni mies sotkeutui lopuksi omiin valheiseensa niin pahasti että jos olisi ollut pitkät kalsarit jalassa, olisi niihin sotkeutunut ja kaatunut. Erilaista oirehtimista ja masentumista oli, ja niin vain sitten löytyi se "salarakas" sieltä taustalta ,joka oli vielä kovin vaativaista sorttia eikä hyväksynyt sitä että mies piti kahta naista (minä en tiennyt). Oirehti sitten sitä, että uusi nainen vaati valitsemaan, ja kun ei meinannut millään sitä valintaa pystyä tekemään, niin rupesi sitten tekemään riitaa tyhjästä ja käyttäytymään kaikin tavoin omituisesti. Jotain puoli vuotta sitä kiukkuamista, masentumista, rähjäämistä katsoin kunnes itse nostin kytkintä ja sain syyt päälleni siitä että päätin lähteä ja hän itse ymmärryksen siitä ettei näin vaikean (minä) ihmisen kanssa kukaan voi tulla toimeen. Heh, ystäviäni tämä on naurattanut jälkeenpäin. Mainittakoon että itselläni on aina ollut laaja ystäväpiiri, hyvät suhteet läheisiin, ihanat työkaverit jne (hänellä ei juurikaan mitään sosiaalisia suhteita ole koskaan ollut). Toki itselleni helpoksi teki lähdön se että emme olleet naimisissa eikä yhteisiä lapsia, ja olen itsekseni hyvin toimeentuleva. Tästä on jo vuosia ja tänä päivänä olen erittäin tyytyväinen että aikoinaan ymmärsin lähteä, uutta naista säälin edelleen. Mies ei edelleenkään n 10 tämän uuden naisen kanssa oltuaan myönnä kenellekään seurustelevansa, eivätkä edelleen koskaan esiinny juurikaan missään yhdessä sosiaalisissa tilanteissa vaikka tiedän että tämä nainen olisi sitä kovin toivonut. Mutta narsissi on aina narsissi eikä muuksi muutu.
Jännä, miten nää pettäjät on kaikki niin samanlaisia. Siis just toi, että miehistä tulee outoja, vetäytyviä, kylmiä, räyhääjiä, tehdään tikusta asiaa jne. ollaan muka jopa masentuneita.
Ja tadaa, taustalta paljastuukin sitten salarakas!
Nyt minulla ei onnistu lainaus ollenkaan.
Tämä siis Sinulle joka luit tekstiäni toisin kun sen kirjoitin tai ainakin tarkoitin.
Ei mökkimies ole näkemässä jouluna lapsiaan, välimatka on yhtä pitkä kuin minua näkemään. Mökkimiehen lapset on jo pitkälle aikuisia omine perheineen, mutta minulla on se yksi alaikäinen lapsi.
Minä en olisi pystynyt lastani jättämään jouluna yksin ja vielä ei olisi tuntunut luontevalta viettää joulua "yhtenä perheenä". En minä näitä ole miettinyt, kun olen tiennyt, että mökkimies on tämän välin poissa.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Sympatiani 28 v yhdessä:lle. Jotain samankaltaista olen itsekin kokenut pitkähkössä suhteessa. Luotettavana pitämäni mies sotkeutui lopuksi omiin valheiseensa niin pahasti että jos olisi ollut pitkät kalsarit jalassa, olisi niihin sotkeutunut ja kaatunut. Erilaista oirehtimista ja masentumista oli, ja niin vain sitten löytyi se "salarakas" sieltä taustalta ,joka oli vielä kovin vaativaista sorttia eikä hyväksynyt sitä että mies piti kahta naista (minä en tiennyt). Oirehti sitten sitä, että uusi nainen vaati valitsemaan, ja kun ei meinannut millään sitä valintaa pystyä tekemään, niin rupesi sitten tekemään riitaa tyhjästä ja käyttäytymään kaikin tavoin omituisesti. Jotain puoli vuotta sitä kiukkuamista, masentumista, rähjäämistä katsoin kunnes itse nostin kytkintä ja sain syyt päälleni siitä että päätin lähteä ja hän itse ymmärryksen siitä ettei näin vaikean (minä) ihmisen kanssa kukaan voi tulla toimeen
Kiitos Sinulle.
Ihan käsittämättömän yleistä näyttää olevan tuo valehtelu.
Minulle eksä selittelee edelleen, että se lisääntynyt alkoholin käyttö oli masennuksen syy ja mitään toista naista ei ollut. Sanoin kyllä, että joku syy siihen lisääntyneeseen alkoholinkin käyttöön oli. Naurahdin kyllä viimeksi, että erottiin minun aloitteesta huhtikuussa ja hänen salarakas on ensimmäiset julkaisut tehnyt uuden vuoden yönä. En minä enää noista eksän kanssa juttele, kun totuutta ei tule ikinä. Mennyt on mennyttä.
Meillä ei tuota kiukkuamista ja rähjäämistä ollut. Tai kun tarkemmin mietin niin olihan sitä, hämmästyin kuinka pienistä välillä hermostui.
Aikamoinen oppikoulu ollut, mutta onneksi on nyt toisen naisen murheena.
28 v yhdessä
"Minulle eksä selittelee edelleen, että se lisääntynyt alkoholin käyttö oli masennuksen syy ja mitään toista naista ei ollut. Sanoin kyllä, että joku syy siihen lisääntyneeseen alkoholinkin käyttöön oli. Naurahdin kyllä viimeksi, että erottiin minun aloitteesta huhtikuussa ja hänen salarakas on ensimmäiset julkaisut tehnyt uuden vuoden yönä. "
Hämmästyttävää, että kieltää yhä. Kyllähän miehelläsi oli toinen nainen jo ennen huhtikuuta 23.
Mitä luultavimmin tuo toinen nainen on ollut kuvioissa romanttisessa mielessä viimeistään kesästä 2022, jolloin miehesi alkoi oirehtimaan pahemmin, hommasi salakämpän ja salarakas julkaisi jotain uudenvuodenyönä.
Tuo nainenhan on siis miehesi työpaikalta ja aloitti siellä jo 3-4 vuottta sitten, eli suhde on siitä sitten pikku hiljaa kehittynyt.
Päivänselvää on, että jotain vispilänkauppaa on ollut jo pitkään. Siinä vaiheessa, kun ukko oirehtii, on suhde kestänyt jo pitkään. Et koskaan saa tietää totuutta, mutta sen tiedät, että tämä nainen ei ollut mikään yhden yön kännipano, vaan ihan kunnon sivusuhde se oli ja on yhä. Tai siis ei enää sivusuhde, vaan kunnon suhde, vaikka äijäs kieltää senkin :D
Mieshän raahasi tätä työpaikan naistansa sinne hommaamaansa salavuokrakämppäänkin.
Ties vaikka naapurit luulivat, että tässä on pariskunta ja heidän yhteinen asuntonsa :D
Vaikka kyseessä tukevasti naimisissa oleva ukkomies ja salarakas työpaikalta ja kyseinen kämppä salaa vaimolta vuokrattu kämppä.
Itse olen myös hämmästynyt, että kieltää edelleen suhteen. Yrittää edelleen tehdä tikusta asiaa ja nyt soittaa vähintään 4 kertaa viikossa. Silloin kun hänet kohtaan olen ihan normaali itseni, kun se kohtaaminen ei tunnu enää missään.
En ole pitänyt tätä eksän uutta kännipanona missään vaiheessa, että kyllä suhde on pikkuhiljaa muodostunut. Hassua on se, että Heistä ei ole yhtään yhteiskuvaa, kaikki julkaisut eksästä ovat ns. salakuvia. Toivon ihan aidosti, että ovat onnellisia yhdessä. Kumpaakaan en kyllä arvosta isosti, en sitä valehtelevaa pettäjämiestä enkä kyllä naistakaan, joka alkaa suhteeseen varatun kanssa. Toki, eksä varmasti valehdellut nykyiselleen.
Nyt en jauha enää eksästä ellei jotain oikeasti suurta tule esiin.
En Häntä enää kaipaa laisinkaan ja olen hyväksynyt, että totuutta en saa ikinä tietää.
Kaikki hyvin täällä ja hirveätä sanoa, mutta minua jo naurattaa nuo eksän touhut.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,
28 v yhdessä
Apua, vielä pieni lisäys. Minä en vakoile eksän nykyisen facebookkia, olen niin muinaisjäänne etten sinne ole kirjautunut ikinä. Rakas ystäväni on vain liian utelias ja välittelee minulle kuvakaappauksia. Jälleen tällä viikolla muistutin ystävääni, että ei tarvitse toimittaa niitä minulle.
28v yhdessä
28 v:n ex on tyypillinen mies, joka unohtaa oman lapsen, kun pitää leikkiä kotia uuden naisystävän lapsien kanssa.
28, tiedät jo mitä mieltä olen eksäsi käytöksestä, joten en tuhlaa siihen enää aikaa ja energiaa. Mutta tuo eksän jatkuva yhteydenotto ja yritykset tunkeutua elämääsi ja rikkoa rajojasi - siitä ei seuraa mitään hyvää ennen pitkää. Se ei myöskään lopu ennen kuin sinä lopetat sen ja asetat rajat jämäkästi. En usko, että mökkimies sitä hyvällä katselee jos se jatkuu. On osa tervettä itsekunnioitusta ja myöskin nykyisen suhteen kunnioitusta rajata yhteydenpito eksän kanssa minimiin eli tasan lapsen asioihin ja asunnon myyntiin.
M36, en ehtinyt lukea kirjoitustasi, jonka poistit. Mutta olen miettinyt paljon miten teillä kaikilla menee. Tilanne on nyt tosi vaikea. Mutta jätänpä ilmaan yhden ajatuksen, josta voi joku muukin täällä ehkä hyötyä: Eksät pitävät meitä otteessaan niin kauan kuin liitämme heihin tunteita, positiivisia tai negatiivisia. Vasta kun jäljellä on täysi välinpitämättömyys tai korkeintaan universaali toive, että hän voi hyvin ja tulee onnelliseksi, silloin voimme ehkä sanoa että olemme päästäneet irti. Lapsista täytyy tietysti huolehtia ja heidät tulisi asettaa tärkeimmiksi, olipa tilanne mikä tahansa.
Toivon teille kaikille valoa ja tunnelmallista joulun aikaa. Tämä on ollut hyvä ja silmiä monella tavalla avaava ketju. Keskustelu jatkukoon.
Kuurankukka
Alkoiko M36 exä siis käyttää valtaansa vauvan kautta? Toivottavasti M36 menee isyystestiin. Ettei vain peru.
Ihan samalla tavalla m36 käyttää valtaa vauvan kautta. Ei tunnustanut, joten luopui yhteishuoltajuudesta. Mitä väliä yhteydestä lapseen kun on tärkeintä näyttää sitä täällä mainostettua rajojen vetämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, tarkoitinkin kauttarantain läheisellä tässä tapauksessa 28v. Että hänelle olisi ollut tärkeää olla ensimmäisenä jouluna yhdessä. Mutta ymmärrän, että työjutut oli sovittu jo ennen heidän tapaamistaan. Ei siitä nyt enää sen enempää. Pääasia, että he ovat keskenään niin sopineet ja se on heille ok.
Sinänsä se, että ei olla yhdessä jouluaattona ei minua haittaa. Mökkimiehellä on omat aikuiset lapset ja minulla oma poika, ehkä jopa helpompi näin että ei sitä tarvitse miettiä. Se mikä enemmän "harmittaa", että monta ylimääräistä vapaa päivää menee niin, että ei ole mahdollista olla yhdessä, mutta tiesin että tämä vuosi mennään näin.
Jos tilanne olisi toinen niin oltaisiin varmasti mökillä yhdessä. Se on mökkimiehelle ihan pyhä paikka, jossa myös minä nautin olostan
Minä luin tämän niin, että Mökkimiehellä ei ole pikkulapsia, vaan aikuiset lapset, joita ei haittaa se, että isä on ulkomailla työmatkalla. Ja niin 28 v kirjoittaa. Se, että sinä koet tarvetta kaivella näitä sanoja on sori vaan oman pääsi ongelma. Enkä tiedä, ymmärrätkö, mutta kaltaisesi pilaavat tämän ketjun vaatimalla joka pilkkuun selityksen päälle selitystä ja keksimällä omianne tänne.
Ihan yhtä rasittavaa kuin valehtelu.
"Minä luin tämän niin, että Mökkimiehellä ei ole pikkulapsia, vaan aikuiset lapset, joita ei haittaa se, että isä on ulkomailla työmatkalla. Ja niin 28 v kirjoittaa. Se, että sinä koet tarvetta kaivella näitä sanoja on sori vaan oman pääsi ongelma. Enkä tiedä, ymmärrätkö, mutta kaltaisesi pilaavat tämän ketjun vaatimalla joka pilkkuun selityksen päälle selitystä ja keksimällä omianne tänne.
Ihan yhtä rasittavaa kuin valehtelu."
Ja mikä sun ongelma on?
Ei kukaan vaatinut mitään selityksiä, kunhan tulkitsi 28:n tekstiä. Ei pyytänyt selventämään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla m36 käyttää valtaa vauvan kautta. Ei tunnustanut, joten luopui yhteishuoltajuudesta. Mitä väliä yhteydestä lapseen kun on tärkeintä näyttää sitä täällä mainostettua rajojen vetämistä.
Minä en nähnyt näitä M36 viestejä, en tiedä mikä on tilanne. Onko nyt siis selvinnyt onko hän lapsen isä? Ei kai hän nyt muuten voi lastaan tunnustaa kuin varmistamalla ensin isyytensä?
Onpa jälleen ollut mukavan vilkasta!
En ennättänyt minäkään nähdä M36 päivitystä, mutta ehkä hyvä niin, jos se sisälsi jotain, mitä ei kuitenkaan ole valmis jakamaan. Kuulemme toivottovasti lisää sitten, kun sellainen päivitys on ajankohtainen, missä kertoo, mitä haluaa meille kertoa. Onnea kuitenkin Tyttiksen inssiin ja toivottavasti tunnistautumisen kuviot selviävät.
Vielä puutun nyt minäkin 28v exän valheisiin. Vähän tuntuu, että hän on valehteilijoiden hankalinta sakkia, eli sitä, joka uskoo itse omiin sepustiksiinsa. Eli on itse selostanut itselleen niin vahvan tarinan, että ei siinä toisten mielipiteet, kokemukset tai muut faktat paljon paina.
Lisäksi epäilen, että hän itse ihan totta uskoo, että uuden kanssa ei mitään suhdetta ole. Kas kun ei se, että vietetään aikaa, dissataan omaa lasta,jne tietenkään tarkoita, että hän tässä nyt mielestään missään suhteessa sinällään olisi. Nämä asiat nyt vain sattuivat sattumien ja vähän koska on pakko (lue: mukavampaa, eikä tarvitse keskustella) menemään näin. Eihän se tarkoita, että hän olisi halunnut niiden menevän näin.
Tästä kertoo mielestäni tuokin, että kait hän tosissaan kuvittelee, että vaikka ollaan esim. mökkeilemässä, riittää, kun vaan ei antaudu ryhmäkuviin. Tavallaan kyllä vähän nousee surku pintaan uudenkin vuoksi, eli ilmeisesti hän tahtoo myös uskoa ja kuvitella - ja miksi ei, jos vastaukset ovat "varmaankin", "katellaan nyt rauhassa", jne.
Ehei, tässä on varmaan haluttu ihan muuta. Ja nyt halutaan edelleen ja siitä haluamisesta pitäisi nyt keskustella - aivan kuin se nyt exän arkipuku olisi tai edes puvun alaosa, eli housut. Mutta tikusta asiaa tekemällä hän itselleen kannattelee toivetta, että joku kummallinen, hänelle täysin vieras keskustelu tästä nyt sukeaa.
Sitten tuosta valehtelusta, vaikka ei tarvitse: niin, mistäs sen tietää, tarvitseeko. Eli ihan totta, mitä täällä joku jo sanoikin, että välillä asiat paljastuvat myös siitä, mitä ei sanota. Eli kun tuolle tielle lähtee, niin kyllä kai siinä on pakko varoa jokaista sanaa ja olla mieluummin sanomatta ainuttakaan, että ei vaan sano mitään, mikä aiheuttaakin jatkokysymyksiä, jotka ovatkin vaikeampia vastata.
En ajattele, että 28v on ollut sinisilmäinen, vaan että tuo toimintatapa on exälle kehittynyt niin vaivihkaa vuosien varrella, että aika meedio ja guru olisi täytynyt olla, että sen olisi voinut ennalta nähdä tai edes tapahtumien aikaan ymmärtää.
Kaikille minultakin hyvää joulun odotusta ja itse joulua, olen kyllä vain normivapaat vapailla ja muutoin töissä, joten takuulla kuikuilen täällä teidän kaikkien perään!
T: MaratonParkuja
Jatkan vielä MaratonParkujan ajatuksen pohjalta: Olisiko vieläpä niin, että kun muokkaa todellisuuden mieleisekseen, niin ei tarvitse koskaan kohdata sitä mitä itse on tullut tehtyä? Kun ei seurustele, niin ei ole myöskään jättänyt vaimoa ja lasta? Tai pitänyt kahta naista yhtä aikaa? Tai valehdellut joka suuntaan? Ei tarvitse tehdä mitään niin epämiellyttävää kuin kantaa vastuuta omista teoistaan.
Never underestimate the power of denial.
Kuurankukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, tarkoitinkin kauttarantain läheisellä tässä tapauksessa 28v. Että hänelle olisi ollut tärkeää olla ensimmäisenä jouluna yhdessä. Mutta ymmärrän, että työjutut oli sovittu jo ennen heidän tapaamistaan. Ei siitä nyt enää sen enempää. Pääasia, että he ovat keskenään niin sopineet ja se on heille ok.
Sinänsä se, että ei olla yhdessä jouluaattona ei minua haittaa. Mökkimiehellä on omat aikuiset lapset ja minulla oma poika, ehkä jopa helpompi näin että ei sitä tarvitse miettiä. Se mikä enemmän "harmittaa", että monta ylimääräistä vapaa päivää menee niin, että ei ole mahdollista olla yhdessä, mutta tiesin että tämä vuosi mennään näin.
Jos tilanne olisi toinen niin oltaisiin varmasti mökillä yhdessä. Se on mökkimiehelle ihan pyhä paikka, jossa myös minä nautin olostan
Mökkimiehen ajankäytön spekulointi rivien välistä oli aivan turhaa, mutta olisiko se niin väärin jos hänellä olisi aikaa lapsilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nähnyt näitä M36 viestejä, en tiedä mikä on tilanne. Onko nyt siis selvinnyt onko hän lapsen isä? Ei kai hän nyt muuten voi lastaan tunnustaa kuin varmistamalla ensin isyytensä?
Aika monet tunnustaa suhteen ja todennäköisyyksien perusteella ja avioliitossa isä on automaattisesti se mies.
Kirjoitit:
"Mökkimiehellä on omat aikuiset lapset ja minulla oma poika, ehkä jopa helpompi näin että ei sitä tarvitse miettiä."
Tuosta päättelen, että mökkimies on näkemässä omia lapsiaan joulun aikaan kuitenkin.
Huomaatteko muuten, kuinka paljon lauseista pystyy kaivamaan tahattomia totuuksia? 28v ei siis ollut kertonut, että mökkimies näkee yhtään ketään jouluna, kertoi vain töistä. Mutta tuo lause paljasti, että mökkimies on joulun pyhien aikaan näkemässä aikuisia lapsiaan.
Ihan muuten vinkkinä vain teille, että sanomatta jättämisistäkin jää aina jotenkin kiinni, siis tämä kohdistettuna naisille, jotka epäilevät miehiään. Nostin tämän vain esimerkkinä siihen, että kuunnelkaa, mitä ihmiset kertovat. Totuus lipsahtelee aina pintaan jollakin tapaa.