Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
3861/12644 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistattiko M36 itse eiliset viestinsä vai joku muu? Olivat ehkä hieman liian yksityiskohtaisia ja tunnistettavia, jos kyse oikeista ihmisistä ja oikeista tapahtumista?

Ei voi tietää, mutta vauva jäänyt vanhempien pelinappulaksi, kun molemmat vetää rajojaan.

Vierailija
3862/12644 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistattiko M36 itse eiliset viestinsä vai joku muu? Olivat ehkä hieman liian yksityiskohtaisia ja tunnistettavia, jos kyse oikeista ihmisistä ja oikeista tapahtumista?

Miten täältä muka kukaan voi poistattaa yksittäisiä viestejä? En ymmärrä.

Multa meni ohi M36 päivitykset eli mitä on tapahtunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/12644 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestejä voi moden lisäksi poistattaa ilmoittamalla asiattomiksi. Näin luulisin.

Eilen katosi ihan kertarysäyksellä monta peräkkäistä viestiä. M36 kaksi pitkää päivitystä ehtivät olla vain jonkin aikaa luettavina.

Vierailija
3864/12644 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jokainen asiattomaksi ilmoitettu viesti poistuu automaattisesti vai?

Tuskinpa yhdelläkään modella on aikaa käydä niitä läpi ja pohtia poistaako vai eikö poistaa.

Vierailija
3865/12644 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää kenenkään tarinaan puuttumatta haluan antaa neuvon. Kun mies sanoo haluavansa erota, antakaa se ero. Vaikka olisi vaikeaa ja tekisi mieli anella ja kysellä, antakaa se ero.

Kerron nyt itsestäni mutta näitä tarinoita tiedän monta muutakin. 

Mies ilmoitti pitkän avioliiton jo takana ollessa että haluaa eron, on löytänyt toisen. Mies sai eronsa, takaisin en ikinä pyytänyt. Oli minulla vaikeaa, olosuhteet lähinnä mutta ero itsessään miehestä ei ollut se pahin. 

minä työstin asiat ja rakensin elämäni uudelleen, tapasin miehen johon rakastuin. Reilu vuosi erosta mies sanoi tehneensä virheen, rakastavansa minua yhä ja haluaa palata yhteen. En huolinut takaisin. Jatkaa eloa tämän naisen kanssa johon niin palavasti silloin rakastui mutta kuulemma vaihtaa heti minuun jos näytän vihreää valoa. Lähettelee minulle kaipaavia viestejä ja ostaa lahjoja. 

Jotenkin minusta tuntuu että sai mitä ansaitsi. En missään nimessä ota takaisin, minun on nyt hyvä olla. 

Minä ymmärrän se että rakkaus loppuu. Mutta en sitä että loukataan tarkoituksella ja sellaista valtavaa itsekkyyttä jonka seasta ei nähdä toisen puolta ollenkaan.

En minä edes hyvää miestä menettänyt. Siis miksi edes surisin. Ja näenhän nytkin millainen aarre hän miehenä on tälle toiselle. He ovat toisensa ansainneet. 

Vierailija
3866/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän nöyrimmin anteeksi sekoiluani viestien kanssa. Olen pitänyt tärkeänä lukea omat viestini huolellisesti ja miettiä, että haluanko todella julkaista nämä asiat. Nyt tämä pääsi hieman kiireessä kirjoitetun päivityksen kanssa unohtumaan. Vaikka kuinka olen turhautunut ja hiukan katkerakin asioiden saamasta suunnasta, niin minulla ei ole mitään oikeutta paljastaa muiden yksityiselämään liittyviä asioita. Varsinkin kun asiat ovat keskeneräisiä ja subjektiivisiä. Niinpä pyysin viestien poistamista. Moderaattori suti hiukan suuremmalla luudalla ja täältä hävisi monta muutakin viestiä. Se ei suinkaan ollut tarkoitukseni. Pahoittelen aiheuttamaani häiriötä. Yritän pidättäytyä päivittämästä kunnes olen saannut tasapainoni takaisin. Pidän lomaa joulusta loppiaiseen. Ehkäpä asiat etenevät siihen mennessä. Testin otto olisi tällä viikolla. Niin, ja tyttiksellä on tänään inssi. Pitäkää peukkuja.

-M36 

Vierailija
3867/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän nöyrimmin anteeksi sekoiluani viestien kanssa. Olen pitänyt tärkeänä lukea omat viestini huolellisesti ja miettiä, että haluanko todella julkaista nämä asiat. Nyt tämä pääsi hieman kiireessä kirjoitetun päivityksen kanssa unohtumaan. Vaikka kuinka olen turhautunut ja hiukan katkerakin asioiden saamasta suunnasta, niin minulla ei ole mitään oikeutta paljastaa muiden yksityiselämään liittyviä asioita. Varsinkin kun asiat ovat keskeneräisiä ja subjektiivisiä. Niinpä pyysin viestien poistamista. Moderaattori suti hiukan suuremmalla luudalla ja täältä hävisi monta muutakin viestiä. Se ei suinkaan ollut tarkoitukseni. Pahoittelen aiheuttamaani häiriötä. Yritän pidättäytyä päivittämästä kunnes olen saannut tasapainoni takaisin. Pidän lomaa joulusta loppiaiseen. Ehkäpä asiat etenevät siihen mennessä. Testin otto olisi tällä viikolla. Niin, ja tyttiksellä on tänään inssi. Pitäkää peukkuja.

-M36 

No moni täällä ehti ihmetelläkin, mitä tapahtui. Oikein Hyvää Joulua koko teidän sakille ja onnea inssiin😉

Tuumis🌻

Vierailija
3868/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kantaa Mökkimiehen jouluun ja ihmettelyyn, miten jouluksikaan ei saa vapaata. Huomioon kannattaa ottaa sekin seikka, että ei joulu kaikille merkitse samaa, vuoden tärkeintä juhlaa. Meille se on suorastaan riesa ja jos hommat olisivat semmoisia, että niitä voi jouluna tehdä, ottaisin heti töitä jouluksi ja pitäisin saadut vapaat keväällä. Nytkin pidämme lomaa vain julkiset päivät ja ottaa jo päästä, että sinne on sukulaiset varanneet kolme päivää "nähdään nyt kun joulukin" vierailuja, joten oikeastaan vain 2 päivää jää sitten puhtaaseen oleiluun. En jaksa heidän kanssaan riitojakaan, joten menkööt taas kerran sitten joulu näin, muutamassa päivässähän se on ihanaa kyllä ohi taas vuodeksi!

Mulla ei ole lapsia joten siitä ei tartte huolehtia mutta voin hyvin kuvitella että jos olisi ollut ja ne joulut elettynä kun lapset isoja niin vielä vähemmän haluaisin joulua hössöttää.

Vierailija
3869/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tarkoittanut Mökkimiehen tapauksessa mitenkään tätä nykyään niin yleistä  jouluhössötystä. Ikävää jos se on joillekin ainoa vaihtoehto töissäolosta. Vielä vähemmän, kun on kyseessä kiireinen yrittäjä tuskin tuskin Mökkimies haluaakaan heittäytyä hössötysjouluun. Lähinnäkin juuri mietin rauhoittumista työnteolta ja rauhallista yhdessäoloa läheisen/läheisten ihmisen/ihmisten kanssa. Vaikka yhteinen joulunvietto ei ole joillekin tärkeää se saattaa olla kuitenkin tärkeää jollekin läheiselle ihmiselle. 

16-tunnin työpäivän ja kiireisen hössötyksen väliin jää myös muita vaihtoehtoja. Vaikkapa juuri mökilläoloa, kuten on ollutkin hänellä monesti. Tms. 

Vierailija
3870/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Palaan vielä mökkimiehen työhön. Eli todellakin loma-ajat ovat suurinta sesonkiaikaa. Ja vaikka mökkimies tekee pitkää päivää niin toki ottaa vapaa hetkiä itselleen ja käy esim. urheilemassa. Ihan varmasti näkisimme kiireistä huolimatta jos välimatkaa ei olisi, eli mökkimies asuu tämän ajan muualla/kaukana. Ja täytyy sanoa, että mökkimies ei ole jouluihminen laisinkaan ja siksi suo henkilökunnastansa mahdollisimman monelle mahdollisuuden viettää vapaita perheidensä kanssa. Jos totta puhutaan niin mökkimies nyt kipuilee sielä tämän lähes kuukauden "eron" kanssa, tämä päätös oli tehty jo ennen kuin tapasimme. Tarkoitukseni ei ollut arvostella tms. ketään muuta yrittäjää, mutta alasta riippuen töitä painetaan silloin kun oman alan sesonki on kuumimmillaan ja joillakin aloilla nimenomaan loma-ajat ovat niitä. 

Minä tietenkin vietän joulunajan lapseni kanssa ja tilanne muuttui siltä osin, eli minä menen lapseni kanssa jouluaatoksi ex-anopin ja appiukon luokse. Alkujaan pojan piti mennä sinne isänsä kanssa. Käsitin, että isä pisti ne salasuhteen lapset omansa edelle. Kun kutsu tuli niin hetken asiaa mietin, mutta niin rakkaaksi eksän vanhemmat minulle tulivat, että eihän minun heistä tarvitse erota. Ja mökkimies on tästä tietoinen, eli mökkimies kyllä tiesi kuinka koville minulle otti aatto yksin ja on iloinen puolestamme (pojan ja minun).

Kaikki täällä hyvin.

Täytyy kyllä vielä mainita, että eksä jää jatkuvasti kiinni pienistä valheista. Valehtelusta on nyt tullut jotenkin kroonista. Monta valhetta selkesi eilenkin kun puhuin Hänen äitinsä kanssa (en toki sanonut mitään). Valehtelee kaikille, äidillensä, minulle, pojallensa ja 100% varmuudella myös nykyiselleen. Juteltiin pojan kanssa eilen pitkään ja poika totesi, että isä on muuttunut ihan kokonaan. Hämmentävää, mutta ei sinänsä onneksi minun murhe enää. 

28 v yhdessä

Vierailija
3871/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tarkoittanut Mökkimiehen tapauksessa mitenkään tätä nykyään niin yleistä  jouluhössötystä. Ikävää jos se on joillekin ainoa vaihtoehto töissäolosta. Vielä vähemmän, kun on kyseessä kiireinen yrittäjä tuskin tuskin Mökkimies haluaakaan heittäytyä hössötysjouluun. Lähinnäkin juuri mietin rauhoittumista työnteolta ja rauhallista yhdessäoloa läheisen/läheisten ihmisen/ihmisten kanssa. Vaikka yhteinen joulunvietto ei ole joillekin tärkeää se saattaa olla kuitenkin tärkeää jollekin läheiselle ihmiselle. 

16-tunnin työpäivän ja kiireisen hössötyksen väliin jää myös muita vaihtoehtoja. Vaikkapa juuri mökilläoloa, kuten on ollutkin hänellä monesti. Tms. 

Kyllä meilläkin otetaan rauhoittumiselle ja lepäämiselle aikaa, mutta ei sen ajan välttämättä ole pakko jouluna justiin olla. Ei se mitään ikävää meille ole, kun joulu ei kiinnosta tippaakaan. Meitä ei yleensäkään kiinnosta juhlapyhät, sovitellaan mieluummin omien kiireiden ja väsymysten kuin kalenterin kanssa koska halutaan pitää vapaata.

Ja juurihan me läheisten ihmisten kanssa suostutaan tuohon, että tavataan jouluna, vaikka itseä se ei yhtään rentouta. Mutta joulu on Suomessa pakollinen paha, kuten täälläkin nyt ihmetellään. Että kauheaa kun ei jouluna tavata! Mökkimies on varannut työnsä jo ennen kuin 28 oli edes kuvioissa, joten onhan ne nyt tehtävä. Eikä se musta mikään kamala juttu ole, jonka potäisi punaisia lappua olla kuten joku täällä sanoi.

Vierailija
3872/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tarkoitinkin kauttarantain läheisellä tässä tapauksessa 28v. Että hänelle olisi ollut tärkeää olla ensimmäisenä jouluna yhdessä. Mutta ymmärrän, että työjutut oli sovittu jo ennen heidän tapaamistaan. Ei siitä nyt enää sen enempää. Pääasia, että he ovat keskenään niin sopineet ja se on heille ok. 

Vierailija
3873/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täytyy kyllä vielä mainita, että eksä jää jatkuvasti kiinni pienistä valheista. Valehtelusta on nyt tullut jotenkin kroonista."

Veikkaan, että mies on aina valehdellut edes jonkin verran, muttei ole jäänyt siitä kiinni kuin harvoin ja olet ne painanut villaisella, jos olleet ns. valkoisia valheita. Olet 28 vuoden aikana luottanut häneen ns. sinisilmäisesti ja siksi varmasti suurin osa valheista on mennyt sinulta sivu suun.

Mutta nyt kun hän jäi suurimmista kusetuksista kiinni eli oli salaa hommannut kakkoskämpän itselleen ja salaa hommannut vieläpä salarakkaan, niin sun silmät aukesivat ja osaat kriittisesti tarkastella hänen puheitaan ja toimiaan.

Siis katsot exääsi uusin silmin sillä oletuksella, että hän valehtelee. Ja niinpä muistat tarkkaan mitä hän on puhunut ja mitä muut puhuvat ja tajuat, että mies valehtelee, ja hän valehtelee paljon. Nyt tavallaan siis näet sen, kun osaat olettaakin sitä ja kiinnität asiaan huomiota.

Eli vanhan sanonnan mukaan: se joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.

Vierailija
3874/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täytyy kyllä vielä mainita, että eksä jää jatkuvasti kiinni pienistä valheista. Valehtelusta on nyt tullut jotenkin kroonista."

Veikkaan, että mies on aina valehdellut edes jonkin verran, muttei ole jäänyt siitä kiinni kuin harvoin ja olet ne painanut villaisella, jos olleet ns. valkoisia valheita. Olet 28 vuoden aikana luottanut häneen ns. sinisilmäisesti ja siksi varmasti suurin osa valheista on mennyt sinulta sivu suun.

Mutta nyt kun hän jäi suurimmista kusetuksista kiinni eli oli salaa hommannut kakkoskämpän itselleen ja salaa hommannut vieläpä salarakkaan, niin sun silmät aukesivat ja osaat kriittisesti tarkastella hänen puheitaan ja toimiaan.

Siis katsot exääsi uusin silmin sillä oletuksella, että hän valehtelee. Ja niinpä muistat tarkkaan mitä hän on puhunut ja mitä muut puhuvat ja tajuat, että mies valehtelee, ja hän valehtelee paljon. Nyt tavallaan siis näet sen, kun osaat olettaakin sitä ja kiinnität asiaan

Hyvin kirjoitettu, näin se varmasti on.

Salakämppä ja salarakas oli aikamoisia valheita. Huh, huh ... sanon minä.

Nuo tämän hetkiset "pikkuvalheet" on vielä ihan typeriä, siis täysin turhia, valehtelee asioista joista en edes kysy. 

Nyt siis hämmästystä aiheuttaa se, että isän ja pojan piti mennä mummolaan, oisko siitä perjantaina viimeksi puhuttu. Ei pysty minulle sanomaan, että viettää joulun mieluummin uusien lapsukaisten kanssa. On kyllä sen mummolaan ilmoittanut, mutta ei pojallensa. Harmittaa pojan puolesta eikä nosta mun arvostusta eksää kohtaan. Miksi ei puhu suoraan, ymmärrän kyllä halun olla uuden kanssa, mutta silloin olisi voinut sanoa sen pojalle suoraan. 

Huokaus.

28 v yhdessä

Vierailija
3875/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, tarkoitinkin kauttarantain läheisellä tässä tapauksessa 28v. Että hänelle olisi ollut tärkeää olla ensimmäisenä jouluna yhdessä. Mutta ymmärrän, että työjutut oli sovittu jo ennen heidän tapaamistaan. Ei siitä nyt enää sen enempää. Pääasia, että he ovat keskenään niin sopineet ja se on heille ok. 

Sinänsä se, että ei olla yhdessä jouluaattona ei minua haittaa. Mökkimiehellä on omat aikuiset lapset ja minulla oma poika, ehkä jopa helpompi näin että ei sitä tarvitse miettiä. Se mikä enemmän "harmittaa", että monta ylimääräistä vapaa päivää menee niin, että ei ole mahdollista olla yhdessä, mutta tiesin että tämä vuosi mennään näin. 

Jos tilanne olisi toinen niin oltaisiin varmasti mökillä yhdessä. Se on mökkimiehelle ihan pyhä paikka, jossa myös minä nautin olostani kovasti.

Näyttää todellakin siltä, että minua kaivataan kovasti, että helppoa se ei ole sielläkään. 

28v yhdessä 

Vierailija
3876/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, onpa todella ikävää että eksäsi ei halua olla edes kunnon isä pojallensa. Väkisin minullakin on tullut monta kertaa mieleen, että onko hän todella ollut hyvä mies ja isä ja rehellinen ihminen nämä melkein 28 vuotta ja sitten yhtä äkkiä muuttunut aivan toiseksi? Vai katsoitko silloin joitain asioita vain sormien läpi?

Mennyttä se on eli sinänsä sillä ei ole enää väliä. Muuten kuin sinun itsesi kannalta. 

Joulu on yksi päivä vuodessa vaan ja tämä voi olla tällaisena viimeinen laatuaan sinun elämässäsi. Jos asiat etenevät näin kuin tähän asti, niin tuskinpa yksin enää joulua vietät vaan ensi jouluna voi olla jo muut suunnitelmat :)

Ottakaahan ihmiset kaikki irti tunnelmallisesta joulunajasta muutenkin. Jouluaatto on vain yksi päivä, mutta joulua voi tunnelmoida monin tavoin ennen ja jälkeenkin. 

Kuurankukka

Vierailija
3877/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurankukalle vielä. Olen ihan aidosti miettinyt sitä, että olinko sokea 28 vuotta. Väitän edelleen, että en ollut. Sitä viestiä on nyt minulle tullut muualtakin, että eksä on kovin muuttunut. Ja kyllä eksä oli ihan huippu isä ensimmäiset 16 vuotta, ikävä kyllä suuri muutos pojalle tuli sitten aika herkässä iässä. Eilen illalla kun poikani kanssa keskustelin niin suurta ylpeyttä tunsin kuinka tunneälykäs poika minulla on. Surulliseksi teki hieman pojan analyysit isästänsä, mutta totta siinä oli jokainen sana. Onneksi eksän tekemiset ja tekemättä jättämisen ei enää satuta millään lailla, mutta hämmästystä ne aiheuttaa. Olisi kivempi eron jälkeen luottaa, mutta pikkuisen varovainen olen kyllä nyt. Tässä on nyt jotain mitä en tiedä, vaisto sanoo niin ...... 

Olen kyllä nyt tehnyt päätöksen, että pidän eksän itsestäni mahdollisimman kaukana. Alkuvuoden 18 v juhlat (pojan) ja vanhojen tanssit hoidetaan yhdessä. 

Vierailija
3878/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan mitä 28v:n vaisto sanoo...

Täytyy myöntää, että vaikka olen ollut monet kerrat todella hämmästynyt 28v eksästä paljastuneista asioista, tuo viimeisin loksautti leukani auki. Että mitä häh? Mies ei pidä poikaansa minään, mutta tekee myös omille vanhemmilleen sen, ettei ensimmäistä kertaa eläissään tule jouluna.

Minun vaistoni sanoo, että miehen valheita kauempaa menneisyydestä tulee ilmi ajan kuluessa. Ei hän ole valehtelemista aloittanut vasta keski-iässä.

Vierailija
3879/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..edellinen kommentoija lisää vielä, että leukani loksautti auki tietenkin myös tuo, että mies joka ei seurustele sen salasuhdenaisensa kanssa, pitää kuitenkin tämän perhettä ensisijaisena. Luulee vielä, ettei sana kiiri mitään kautta.

Vierailija
3880/12644 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä edes hyvää miestä menettänyt. Siis miksi edes surisin. Ja näenhän nytkin millainen aarre hän miehenä on tälle toiselle."

:D